Huijasiko käly?
Tytöille 6v ja 4v piti saada morsiusneitopuvut ja pyysin kälyä ompelemaan ne. Sovittiin, että en maksa työpalkkaan vaan pelkät tarvikkeet.
Nyt tuli lasku: yksi mekko maksoi 60 e! Voiko muka sellainen yksivärinen yksinkertainen kangas maksaa 16.90 metri, kuten kuitissa oli? Ja sellainen alushamekangas 6 e/metri? Koristenauhallekin oli tullut hintaa peräti 5 e/metri, vaikka sillä ei ollut leveyttä nimeksikään.
Tuli vähän tunne, että ohhoh, taisi maksattaa minulla omia kankaitaan ja laittoi tahallaan väärät kuitit mukaan.
Kommentit (47)
Mikä lahja se sellanen on, että ommellaan kalliimmalla mekot, mitä ap oli tilaamassa. Käly olisi voinut vaikka antaa puolet laskusta ja loput+työ olisi ollut lahja. Käsityönä tehdyt mekot olisi saanut halvemmalla netistö mitä kälyltä LAHJANA! Huh Huh!!!
kankaat ovat tosi kalliita, sen takia juuri kukaan ei nykyisin ompele vaatteita, koska ostaminen valmiina tulee paljon halvemmaksi.
Voin ostaa sulta ne kälyn tekemät mekot 60€ kappale, niin voit tilata netistä haluamasi mekot johon täytyy huom ostaa vielä alushame/ -mekko erikseen. Jospa turhasta kitiseminen sitten loppuis.
kahdesta lastenmekosta on kallista, varsinkin kun antoi ymmartaa tekevansa halvemmalla ja sanoi tekevansa "lahjaksi". Eli on tainnut kuitenkin huijata.
Hääpukuja saa 200€ valmiina uusia netti täynnä yrityksiä . Myös hää liikkeet myy ale kerran vuodessa entiset mallit . Strassikorut muutaman euron . Korkokengät voi maalata valkoisiksi . Kynsiin voi liimata itse kiviä valmispaketteja saa . NS. Blinksejä. Ihan samoin vanhojen pukuja saa 100-200€ uutena ja käytettynä . Juhlapukuja on hääliikkeissä ja netissä 100€ . Näin tuetaan ompelimoita ja kun työllistää ompelijan .
Mielestäni ap ei ole yhtään ahne tai itsekäs. Jos ei itse pahemmin vaatteita ompele tai kankaita ostele niin totta munassa nuo hinnat kalliilta vaikuttavat. Nykymaailmassa kun pärjää yleensä paremmin epäilevällä asenteella, niin ihan hyvä että kysyi asiasta. Kysymällä ei voi menettää mitään, paitsi että ap mahtoi pahoittaa mielensä kaikista noista haukuista.