**^**Truplat Tiistaina**^**
Kommentit (52)
..mun harmikseni jomottaa kasvoista vasen puoli eli taisipa hyökätä nuha tuonne poskionteloihin.
raumalla olen yhä mut ei meidän äitistä kyl hoitoapua ole juurikaan. Hoitaa kun hälle sopii mun esim. tupakalle on pakko päästä suht usein niin silloin ei voi katsoa lasten perään tietty..
Tuntui kovasti meitä jo kotiin ajavan eli taidan tänään illalla ajella Poriin takaisin niin en ole tiellä sitten.
komensi mut lähtemään kauppaan hakee ruokaa nyt joten adios!
LOTTIS: kiva kun ultrassa ok, varmasti se pieni heittokin ihan normaalia.
T:NeitiNiiskuNenä
Nuo on ihanii nuo lasten kommentit =DD. Meilläkin yks pvä poika hoki helv**ti sanaa ittekseen. Taisi maistella sanaa jonka kuuli pvän kaksi aiemmin. En tosin viitsinyt siihen puuttua ku on niin pieni vielä tajuamaan ettei saisi sanoa. Ja uskonkin et jos kiellän niin mielenkiinto herää 10 joten annoin hokea ja ei ole sen jälkeen hokenut...
MIRULII, paineet oli siihen nähden ok kun ei mitään heittoja tule. Mun normaali verenpaine oli 77/42 eli alhainen muttei hälyttävän. Kerran oli mitannut jopa suht normaalin paineen 104/86, mutta siis vain kerran. Normaalisti mul yläpaine aina alle sata :/
Ja koska munuaiskokeissa ym kaikki 1000 muuta koetta oli ok niin mä vaan olen ihminen joka pyörtyilee herkästi ja huimaa helposti matalan verenpaineen takia :) Käskettiin syömään paljon suolaista ruokaa & sipsejä ja verenpaineruokavaliota pitää karttaa ;DDD
Mulla on illalla keramiikka ja mä olen nyt jo ihan kuollu. Mua on tuossa 12-13 aikaan alkanu väsyttää ihan hirveesti. Siis aivan kaaootinen väsymys iskeny *plääh* Ja nyt kun en lekurin takia kyenny nuokkumaan niin olen vieläkin ihan tööt. Odotan lastenohjelmia et voisin hetkeks ummistaa silmät niin et poika turvallisesti vieres katsoo tv:tä ;)
Mutta näin. Tän pidemmittä puheitta poistun sohvalle ja kts josko illal jaksan tulla enään. Muutoin huomiseen tytöt.
Niin paitsi MARIPOSAN kuulumisia lekurista oottelen :)
..etkäsä millään jo vois sanoa äitille suorat sanat???????? Anna sen puh.numero mulle niin mä sanon ;) Mä en ymmärrä tollasta käytöstä, anteks vaan :(
*arrggghhh, nostaa paineitaan*
...mutta ei ollut mariposan kuulumisia vielä... odottelemisiin...
Talvikki: loistavia nää kolmivuotiaat ;D
Neiti: voi itkut tuota sun äitiäs. Vai vielä kauppaan. *ei ymmärrä*
Meillä on tänään painettu haipakkaa ees sun taas. Oli satamapäivä ja kauppapäivä samalla, sitten oli isosiskon muskari ja huh huh.
Huomenna on hirmu aikanen herätys tiedossa, kun meinaan olla niin rohkee ja jättää esikoisen sitten fammun luo hoitoon pariks tunniks, että päästään pitkästä aikaa vauvauintiin pienemmän kanssa. Pitäkää tytsyt peukkuja, että kaikki menee hyvin..
Niitä lääkkeitä ja veitsiä yms mä vaan pelkään eniten, kun likka on niin hiton nopee. Fammu kyllä väitti, että ei se niin nopee oo etteikö hän ehtis vahtimaan, mutta täytyyhän senkin vessassa käydä yms. Pelottaa silti etukäteen..
" super" Mii! =) Voi *reps ja kops* sun pikkujoulukertomusta! Hyvä, että pysyit kovana!
Serppu! Kiitti vinkistä! Tuo kuulostas just sellaselta, että munkin pikkuriiviö saattas innostua! =)
Hönttä! Ihana isänpäiväyllätys sulla mielessä ja mitä se haittaa jos se on vähän jälkikäteen. Tuommonen saattas piristää meidänkin parisuhdetta, mutta kun ei oo noita lapsenvahteja liikoja varastossa, vaikkei sentään oo kun kaks näitä ipanoita. No te ootte varmasti kylpylälomanne ansainneet! =)
Sanjuskalle tervetuloa minunkin puolesta! =)
Talvikki! Hyvä, että supparit ovat ymmärtäneet pysyä kohtuudessa!
Mariposa! Mielenkiinnolla täällä ootellaan mitä lääkäri sanoi!
Neiti! Voi ei, piti sen flunssan nyt sinne teidän riesaks tiensä löytää. kovasti voimia sulle! Ootko ottanu selvää saisitko mll:n kautta lapsenvahtia? Luulis Porissa onnistuvan ja se kun ei oo mitenkään kallistakaan. Käyttäsin itse ihan ehdottomasti, jos ne vaan tänne saarellekin tulis, mut eivät mokomat tule, kun ei meidän kunta tue mannerheimin lastensuojeluliittoa.
Ja mitäpä muuta, nyt unohtu. Kakka haisee, mentävä on! =)
Eli hiivatulehdus kai on (eli menin sen takia), mutta sitten kun yritin kysellä et mitenköhän sitten jos ei niitä menkkoja ala kuulumaan.. Se sano että ei niitä kuukautisia aleta TEKEMÄÄN, vaikka ne ei sieltä heti ilmestykkään. No okei, onhan se normaalia että ne voi pillereiden lopetuksen jälkeen mennä vähän sekasin. Mutta jotenkin jäin vähän öönä aapisen laidalle sen vastausten takia. Ja yritin kyllä kertoa että alavatsa on ollut jo kauan sellanen että ne sieltä vois tulla hetkenä minä hyvänsä mutta ei vaan näy eikä kuulu. Ja verenpaine jäi sitten mittaamatta vaikka sitä pyysin, kun se yhtäkkiä vaan löi ne paperit ja laskut mulle läteen ja lähti kysyyn jostain kokeista joltain muulta. Phöh. Taidan käydä aamulla neuvolassa mittauttaan hempan ja paineet. Siellä on aina mukavia tätejä. :D
No tulipas jaarittelua, eikä mitään järkevää.
NEITI: Onpa ikävä kuulla että äitis ei oikein ole innostunut kattomaan pikkulikkoja. :( Harmi kun asun näin kaukana, oisin oikein havillinen lapsenlikka tai kotiapulainen kun ei muutakaan ole! ;D
No mut nyt meen vähän tonne..
Kun lueskelin tuolla yhdestä pinosta, että apteekissa oli kehotettu pissaamaan purkkiin ja kastamaan se raskastesti sitten siihen , ettei se tikku kastu liikaa ja näytä sitten väärin. (eli vioittuu jos kastuu liikaa?) No niin, ja mulle kävi niiden molempien testien kanssa niin että se tikku kastu siinä määrin (pissatti TOSI paljon:)) että koko se testiruutu (eli se mihin se tulos tulee) meni vaaleanpunaiseksi, ja sitten viiden minuutin kuluttua siinä ei sit näkynytkään mitään. Onkohan millään mahollista että ne kastu liikaa ja näytti väärin??
Oon kai vähän epätoivonen.. Heh. :)
miruliille jaksuja väsymyksen kanssa! muistan knassa alkuraskaudesta ylitsepääsemättömän väsyn, ois voinu vaan maata päivät pääksytysten ja nukkua suunnilleen kellon ympäri;)
katzulle tsemppiä ot.n kanssa.
neiti: harmi kun ei äipästä ole lastenhoitoapuja...eikös kaupungilta/kunnalta ole mahd. saada jotain suht halpaa lastenhoitoapua tollasessa tapauksessa?..koitahan jaksella.
marieela: hyvä että kaikki kunnossa vaikka heikottaakin..
mulla myös aina ollut alhaiset paineet ja rask.aikana heitteli välillä niin kovasti ettei esim suihkussa käymisestä meinannu tulla mitään kun taju meinas lähteä, ja esim bussipysäkillä oli pakko änkeä istumaan ja kaupassa ei voinut jäädä jonottelemaan;) no jos siitä jotain positiivistä täytyy hakea, niin eipä ainakaan tarvii vältellä salmiakkia ja suolakuskkuja yms...:)
mariposa: olipas surkea lääkäri! nyt vaadit kunnon hoitoa ja tarkistuksen tilanteeseen jossain muualla!! välillä tosiaan tuntuu että osaisi samat asiat todeta itekin jotka lääkäri sanoo, että maksaa vaan ihan turhasta kun parin minuutin kyselyn jälkeen lääkäri diagnosoi valuvan nenän ja niiskutuksen nuhaksi!
sanjuska: juu olin tosiaan siellä kesisten tapaamisessa eatzissa..
en kyllä muista paljonkaan muita kun toisella poulellani istuneen tii.n(?) ja (nyt tuli totaalinen muistikatko)..no kuitenkin, siellä oltiin... eli ollanpa varmaankin nähty ihan " oikeasti" :) minulla oli siihen aikaan tummat pitkät hiukset, silmälasit ja iso masu!!! :) hih...
no nyt ukon kainaloon leffaa kattoon kun poju nukkuu...
iltoja neidit.
fiikuna
mariposa: juuuu uuutta testiä vaan tekemään!!
jos oot sittenkin raskaana:)
pidän peukkuja bd
fii
Hyvä juttu [b]Neiti[/b], että olitte tyytyväisiä käyntiin! Ja mä olen ainakin valmis tapaamiseen!! :)
[b]Miitsu:[/b] Jos sulla on kissat olleet jo kauan, niin vaaraa ei juurikaan ole. Elimistösi on jo " tottunut" . Harvoin noissa tapauksissa asiaa mitenkään tutkitaan, täällä ainakin vain jos ongelmia ilmenee. Normaali hygienia riittää.
[b]Mii:[/b] Ei sais varmaan nauraa, mutta pakko oli;)
[b]Talvikki ja hönttä:[/b] :DDDDD *reps*
[b]Mariposa:[/b] Harmi jos et saanut asioihin selvyyttä. Toisaalta ei ne tuolla kauheasti vois mitään tehdä. Korkeintaan raskaustestin. Olen ymmärtänyt, että aika kauan saa mennä ennen kuin esim. hormoneilla ruvetaan kiertoa tasoittamaan. Jospa siellä oliskin masuasukki! ;)
[b]oma napa:[/b] lisää (keksittyjä) raskausoireita: pissahätä. Mun piti mennä kesken tunnin vessaan vaikka tauolla olin käynyt!!
A kp20/27
Mariposa: Mä oon tehnyt kaikki elämäni raskaustestit niin, että olen ensin pissinyt purkkiin ja sitten kastanut tikun sinne! Musta luotettavampaa niin. Eikun uutta testiä kehiin!!!!
Axe: Kovasti peukutan raskauden puolesta!!!
Oma napa: Maksa-arvot toistaiseksi ok!!! Jippii!! Mukavan pitkällä siis jo ollaan ilman niitä vaivoja-ihmeiden aika ei ole ohi:D
Juu no enhän minä nyt kyllä tahtoskaan alkaa heti pillereiden perään mitään uusia nappeja syömään, halusin vain tietää että koska sitä pitäisi huolestua. Mutta lääkärin asenne vaan ärsytti.. Ja muutenkin oli aika häiritsevä, kun ei katsonut silmiin ollenkaan, lattiaa tai seiniä vahtas vaan koko ajan! :/
äiti veti juuri oikeasta narusta ja kaupan sijaan pakkasin tyynen rauhallisesti kimpsut kampsut ja tytöt ja tulin Kotiin. Puhelimen meinaan pitää pois päältä muutaman päivän, ihan oman mielenterveyden vuoksi.
haluan olla RAUHASSA mun KAIKILTA sukulaisilta ja ylimääräisiltä ihmisiltä.
onneksi huomenna ohjelmaa sentään tiedossa hyvässä seurassa. :)
Palajan vielä illalla tarkemmin, nyt täytyy saada tytöt iltakuntoon..
Mullakin on mennyt monesti hermot, kun opiskelijana sitä on monelle lääkärille kuin ilmaa. Noita sosiaalisiataitoja sais vähän tarkemmin seuloa jo pääsykokeissa (nyt niillä on muuten lisätty vuorovaikutustaitoja opintoihin!). Osa sentään suhtautuu kuin ihmiseen - mikä mun mielestä on vähimmäisvaatimus vaikka olenkin VAIN vähäpätöinen opiskelijanmurunen...
Ilmoittelen vain, että elossa ollaan, vaikka viimeisen vuorokauden aikana olenkin korjannut 80 koetta. Onneksi ollaaan jo loppusuoralla.
Nyt luuen pinon ja palaan vielä kommentoimaan, jso jaksan.
Mariposa olipas taas huippuluokan lekuri sulla.. tollasia ne sit tuppaa olemaan tk:ssa. Saako siis teillä mennä neuvolaan tosta vaan mittauttaa niitä paineita ja hemoglobiinia? (näyttääpä oudolta sanalta kirjotettuna, meniköhän oikein..) ja Plussia vaan sulle, ei niistä testeistäkään aina tiedä ;)
Neiti voi että pistää sun puolesta vihaks toi sun äitisi :((((( tosiaan jos lähempänä asuttais niin tulisin minäkin sua auttelemaan sinne koska sä oot kyllä lepotaukoja ansainnut enemmän kun kukaan! *VOIMIA!!!*
Voimia myös kaikille väsymyksen kourissa kamppaileville! tää pimeyskin alkaa käydä voimille jo ny vaikka vielä on synkemmät ajat edessä..
Aaaaxeee on raskaana ;)))) Millonkas pääset testailemaan?????
JOHELLE: Sehän tässä hauskaa onkin että lääkäri oli yksityinen (tk:hon ois päässy vasta 1.12.!!) eli maksoin siitä hauskuudesta 58 euroa! Ja juu, meidän neuvolassa on ma-pe klo 8-10 sellanen aika että voi mennä noin vaan ilman ajanvarausta. Oon siellä käynyt mittautteleen kaikkee (kuulostanpas vähän luulosairaalta tai jotain;)) ja pistättään jotain rokotteita. Ja esim. mun mummo käy mittauttaan verenpaineita, mukavempi kun ei tarvii sitä aikaa varata. Se on kyl tän käpykylän yks hyvä puoli ja sit kun siellä ei ikinä oo muita kun menee niin hoitajilla on aikaa jutella asiasta ja ovat tosi mukavia.
FIIKUNA: Kiitos vaan peukutuksista! Täytyy huomenna kattoo jos kävis vielä sen yhden testin hakeen.. :)
NEITI: Jaksuja sinne. Älä kuiten pidä kovin kauaa puhelinta kiinni ettei kukaan huolestu!!
TIITIKKÄ: Oletpas vain savotan käynyt läpi! Huh. Oliko mitään kivoja vastauksia, että sait edes välillä nauraa? Vai minkäs aineen kokeet ne oli?
MIRULIILLE kamalasti paljon voimia ja jaksuja väsymyksen kanssa kamppailuun.
HÖNTTÄ ja TALVIKKI: *reps* Ihania on kyllä noi lasten jutut!! Mummon luona luen aina Apu-lehdestä noita, vaikka muuten ei oo oikein mun lehti. ;)
No mutta onkohan se sit mahollista että oon pissiny ne testit pilalle?? Ku en tahtos tuhlata enää yhtään rahaa turhiin negatesteihin. Täytynee pakottaa huomenna se neuvolatäti kirjottaa mulle lähete tk:hon labraan. Tai minne lie. :D
Millä testasit? Mulla on kyllä jokaisen testin kanssa käynyt niin et koko ruutu vaihtaa ensin väriä ja sen jälkeen vasta tulee näkyviin viiva tai sitte ei. Mistään " ylikastumisesta" en oo kuullutkaan, sehän lukee monien testien ohjeissakin et kastetaan virtsasuihkuun.
voi Neiti, koeta nyt jaksaa. Ei äitisi helpolla sua päästä!
Käytiin katselemassa vauvalle turvakaukaloa ja sitten käväistiin uimassa.
Väsyttää, joten parasta laittautua yökuntoon.
huomenna onkin sitten retki synnytyssairaalaan. Siellä on varattu meille tutustumisaika!!
ÖITÄ!!
Ihana hulina, kohta pitää sännätä koululle tekemään viimeiset korjaukset opinnäytetyöhön.
[b]Mii[/b]: Voi ei mitkä pikkujoulut! Onneksi sait akalle annettua takaisin samalla mitalla!
[b]Neiti[/b]: Hyvä et oli positiivinen kokemus se hesan reissu. Varmaan helpottaa kun tietää jo päivämäärän millon leikataan.
[b]Sanjuska[/b] (menikö oikein) Tervetuloa mukaan!
Nyt en millään muista muuta, pitäs olla jo menossa, moi vaan->