**^**Truplat Tiistaina**^**
Kommentit (52)
Voi Neiti, pitikin sen flunssan nyt iskeä,kun mieskään ei ole kotona. Toivottavasti saisit jonkun avuksesi,kipeänä ei kyllä jaksa kauaa kotiaskareita ja talouttaa pyörittää ja kun yötkin on mitä on. Pikaista paranemista ja paljon,paljon voimia sinne!
Miitsu: meillä on viisi vipeltäjää täällä ilonamme :o)
Sanjuska: Tervetuloa mukaan! Odotuspuolella kirjottelin toukokuisten pinossa,Eetu syntyi 25.5. (klo 5.52 :DDD )
Mii: Sullahan oli kunnon tsäpinät siellä pikkujouluissa! Väkisin hymyilytti kun kuvittelin tilanteen,vaikka siellä tuskin hymyiltiin enkä itsekään olis kyl vastaavas tilantees kyllä hymyä vääntänyt. Ärsyttävä ämmä. Onneks sun kultas teki fiksun valinnan aikoinaan ja otti sut :DDD
Isäinpäivälahjaks aattelin järkätä meille kahestaan hiukan jälkikäteen kylpyläreissun,isäinpäiväks en raskinut,kun tenavat jäis silloin ilman juhlapäivää ja ilman niitähän ei olis isääkään... Vielä on kyl ajankohta auki,kun ei ole saatu ketään ylipuhuttua lastenvahdiks. Ymmärrän sen kyllä täysin,viittä vilkasta lasta ei kukaan terve ihminen huoli vaivoikseen noin vain :DDDDD
Axe: peukut on ylhäällä,että kohtsilleen saatais plussa-uutisia sieltäpäin :)
Jahas,nyt pikkuneiti 1v10kk tuli ilmottamaan,että Eetulla on kakka :D Eetu ähisee täs sylis ja tosiaan tuoksahtaa ;)
Palaillaan,kun taas ohi kuljetaan...
sanjuska: juu muistan kyllä sut kesiksien listalta..meidän ihana nooa-poika syntyi 20.6..ja aivan alusta asti ollut tajuton vauvakuume;) no mies on vähän näyttänyt vihreää valoa että yritys mahdollisesti alkaisi joulun jälkeen, tosin pari kertaa jo oltu puuhissa ilman mitään,että saapi nähdä jos vaikka...:)
mii: kylläpä on ollut pikkujoulumeinigit!! ärsyttäviä tuollaiset ihmiset jotka toisille rupeaa syyttä kiukkuamaan.hyvä että pistit luun kurkkuun!
neidille jaksamisia flunssan ja valvomisien kanssa..toivottavasti koet ihmeparantumisen jo tänään;) paljon vaan mustaherukkamehua, ja pidätte tyttöjen kanssa vaikka telkkari ja luku-päivän niin saat itekkin vähän köllötellä. hienoa että pikkuisen lääkärireissu onnistui!
meilläkin taas heräilty tunnin välein ja valvottu X( poika sitten kävikin jo äsken päikkäreille kun oltiin ajoissa herätty, meillä taas rytmit heittää kunnon häränpyllyä...ja tähän valvomiseen ja itkuun minä tahtoisin vielä toisen pikkuisen...hih.minäkö ihan ok?!
saatiin eilen ostettua se sänky, eriasia sitten koska se meille ilmestyy..on kuulemma vähän ruuhkia niitten toimitusten kanssa,pah,meien tuurilla saadaan joskus ensvuonna köllähtää kunnon sänkyyn, voi miun selkäparkaa!!!
apua! olen ruvennut ottaa painoa takaisin..raskausaikana tuli joku 18-20kg lisää, josta jo lähti tässä neljän kk.n aikana 16, nyt kävin vaa-alla ja oli tullut painoa kilo viimekerrasta.nyyh.alkaa herkuttelut näkymään painossakin:/
siitä puheenollen täytyypä lähteä tästä syömään;) hiiih.
ei sille mitään vaan voi, yössä kun kymmenen kertaa imettää lasta niin johan on aamulla kova nälkä.
aurinkoista marraskuun ekaa!
(vai onko se ees tänään?!)
fii, jääkaapille rynnäten.
Ihan näin aamun kärkeen hauska vinkki salaattiin tai leivän päälle:
Kurkusta saa tosi hauskoja paloja pienellä piparkakkumuotilla! Pirkkalehdestä (s.42) aloin yhtä salaatin kuvaa tsuumaamaan tarkemmin, että mikäs hedelmä tuo tähden mallinen on ja kurkuksi tulkitsin. Testasin heti lasten aamupalalla ja meni melkein kokonainen kurkku, kun niin kovasti innostuivat ;D
Neidille
jaksamusta flunssan pyörteisiin, pahaan saumaan nyt kyllä senkin pukkasi :( Hyviltä kuulostivat kuitenkin ne eiliset uutiset, toivotaan että siitä toisen merkkisestä pullosta olisi jotain helppiä vauvan masuvaivoihin. Vai onko helpotusta tuonut jo tisuttelu?
Uusille taas tervetulotoivotukset! Minulla on " oikeassa elämässäkin" niin huono nimimuisti, että pyydän että ette loukkaannu, vaikken täällä nettimaailmassakaan aina muista nikkejä...
Voi pahus pikkuveli rikkoi siskon legomaailman - kääks kolmas maailmansota..?
Serpenttiini ja Nuhanenä rv 26
Verikokeissa käyty ja iltapäivällä saan mahdollisesti jo tietää yhden arvon. Viimeistään sitten huomenna aamulla. (tiedoksi niille, jotka eivät tiedä, että mulla kontrolloidaan maksa-arvoja ja sappihappoarvoa kahden viikon välein, koska aiemissa raskauksissa olen sairastanut heptoosia eli maksantoiminnan häiriötä. Kurjaa siinä on se, että se voi olla vaarallinen vauvalle->loppuviikoilla sikiökuolemia...) Supistuksia tulee harvakseltaan, onneksi ei kauhean kipeitä.
Neiti: Saatko ketään sinne avuksi? Toivottavasti, sillä tuo ei nyt kovin kivalta kuulosta:(
hönttä: Hauska toi sun lapsen syntymäaika:)
Sanjuska: Tervetuloa!
Serpentiini: Kiitos vinkistä!
Talvikki rvk 30
En ehtinyt eilen koneelle. Tehtiin taas tytön tulevaa huonetta!
Ultra kuulumisia: Kaikki ihan ok. Vauvalla kaikki muuten hyvin, mutta 28 viikolla mennään kontrolli käyntiin. Vauvan toisen munuaisen varjostuma (tai mikä lie kuppi nyt olikaan) oli pikkasen suurempi. Normaalisti on 5mm, mutta vauvalla oli 5.1mm. Eli heittoa ei juuri ollut ja kätilö sanokin että on siinä ja siinä että meneekö kontrolliin. Sano kyl ettei tarvi olla mistään huolissaan, näkee sitten seuraavaksi että onko pienentynyt, isontunut tai pysynyt ennallaan. Ja jos isonee ni onneksi sen pystyy korjaamaan!!
Ultrassa meillä ol viikkoja 20+4, mutta vastasi viikkoja 21+5, mut ei vaikuttanut laskettuun aikaan.
Mutta muuten oli kaikki tosi hyvin!
talvikki: tosi kivasti tullut painoa. Mul tuli tytön raskauden aikana 8kg.
axelara: en kysynyt vauvan sukupuolta. toisaalta silti ei haittais vaikka sen tietäis, mut se on kumminkin sivuseikka!:)
jellona: toivottavasti tänään parempi päivä!
masuli: voi, olen pahoillani!! Toivottavasti miehen mieli mieli vielä muuttuu!!! bd bd bd
neiti: kiva et oli mukava lääkäri reissu!! Ja jaksamisia arjen pyörittämiseen flunssan keskellä!!
mii80: no jo oli tapahtumarikas pikkujoulu!! On ne exät välillä aikas omituisia!!!:)
sanjuska75: tervetuloa joukkoon!!
Tyttöstä sf- mitta meni koko raskauden aikana yläkäyrillä. Ja olin kyllä sen näköinenkin!! Tästä olen vasta kaksi kertaa ollut neuvolassa ni ei hajuakaan miten mennään!!=)
Niistä joululahjoista. olen jo muutaman ostanut ja tänään tarkotus lähteä siskon kanssa ostoksille...jos vaikka joululahjoja löytyis!!!=)
Lähetään kohta tytön kanssa perhekahvilaan. Sitten tulee tytön kummi kyläilee ja iltapäivällä suunnataan sinne kaupungille!! Että palailen varmaan illalla/huomenna!! =)
Mutta nyt kakkavaipan vaihtoon!!!!=D
Kirjoitin jo pitkän jutun ja se hävis jonnekin avaruuteen kai :(
Neiti, hyviltä kuulosti sun uutiset HuSuKeelta :))))
Voimia flunssan ja vauvan ja Nean kanssa. Nyt sun kyl pitäs jostain saada edes hetkeks apua. Eikö olis yhtään ketään?
Minä voisin ainakin yrittää järkätä päiviäni niin että tammikuussaa voisin pitää sulle seuraa jne?
Mii, *reps* Oli hauska sun tarina vaikka itse tapahtuma oli kyllä syvältä :/
Tullaisia naisia kerran nenuu tirvasta pitäs et silmii kirvelis hetken aikaa. Eiköhän oppis olemaan sekin lehmä!
Talvikki, mun yks tuttu kans kärsi hepatoosista ja sil käynnistettiinkin synnytys heti (2 vkoa sitte) ja pikku rinssi tuli :)
Luin myös täällä silloin jostain (oliko JoHellen antama linkki) et matalasta verenpaineesta kärsivien vauvakuolleisuus on yleisempää kuin normaalien paineiden omaavat. Ja arvaa hiukanko mietityttää :(
Mut toisaaltaa olen aina kärsiny matalasta verenpaineesta ja onhan mul jo 2 tervettä lasta :) Pidetään peukkuja et sula kaikki arvot pysyisi hyvinä loppuun asti :)))))))
Sanjuska, tervetuloa munkin puolesta:)
Mariposa, tuuhan kertoo sitte mitä lekuri tuumi sun tädin katoamisesta ;)
Katzu, hyvä et paikka oli mieleinen. Toivottavasti nyt ne julkiset viel alkais pelaa sun aikataulujen mukaan hyvin:)
Kärsinkö yksin hajamielisyydestä vai kuuluko tää kenties raskauteen? Tuntuu et olen jossain sumussa ja unohtelen kaiken maailman juttuja pitkin pvää. Normaalisti kun olen organisoinnin mestari ja kaikki pysyy hanskassa, ainakin melkein :O *toivoo et muisti palautuu pian*
Tänään lekuriin kuuntelee mun verenpaineiden tuloksia ja mietintöjä tähän huimaamiseen...
Marieela 6+2
Neiti: Voi sua raukkaa! Halituksia.
Uudet: Terve tuloa minunkin puolesta. Oon täällä piiitkään palstaillut, mutta koulun takia on jäänyt vähiin tämä kirjoittelu. Aika menee tenttiin lukiessa ja tehtäviä tehdessä.
Serpenttiini: Hauska tuo kurkku juttu :D Mulle kans.
Talvikki: Kovasti halituksia myös sulle!!
JEEEEEEEEEE!!!!! Sain sen hemmetin yksilötehtävän valmiiksi! Nyt se on palautettu ja kieltäydyn katsomasta sitä enää yhtään kertaa!!! Tenttiin lukeminen puolestaan jatkuu, maanantaina kaksi tenttiä ja toinen niistä on ruotsi ja minähän en sitä kieltä osaa¿ Torstaina lähden Rovaniemelle katsomaan kaveria toisen kaverin kanssa. Tyhmää ehkä kun ois ne tentit, mutta ois ainutlaatuinen tilaisuus kun tämä toinen kaveri tulee Helsingistä asti. Ja jos oikein kovasti paiskin töitä niin saan tenttiin luvun hyvälle mallille. Ja matkallahan voi aina lukea ja vaikka vielä paikanpäällä.
Eipä täällä ihmeitä. Uusi äitipuoli on loisto tyyppi ja toivon älyttömästi, että niiden liitto onnistuis!!!! On se nainen tehnyt isälle ihmeitä! Ja jos joku ei muista niin mulla oli se hulttio isä.
Nyt tunti kutsuu. Olette ajatuksissa vaikkei mua täällä hirveästi näykkään, toivottavasti ette unohda mua.
..Masulille voimia. Nyt näyttää synkältä sun vauvakuumeen kannalta, mutta kuten muut edeltä. EIhän sitä tosiaan koskaan tiedä jos vaik mieli muuttuu? Miehet osaa joskus yllättää kun sitä vähiten odottaa :)
Toivotaan et sunkin mies olis niitä yhtääkkiä herääviä ja sitte ei kun tuumasta toimeen. Elä nyt kuitenkaan kokonaan täältä kaikkoa?
Marieela, edelleen ;)
Ja iso kiitos kaikille eilisestä tsempityksestä :) Olette ihania! Meinasi oikeesti pää hajota tänne töihin & kaikkiin kolotuksiin, mutta illalla helpotti kunhan töistä kotiin pääsin. Rakas mies oli tehnyt meille hirvipaistin valmiiksi ja ruuan jälkeen otettiin pienet päikkärit --> pääkipu heltyi. Sen jälkeen käytiin vielä lenkillä ja saunassa, jonka jälkeen olinkin kuin uusi ihminen. Tämä päivä näyttääkin paljon valoisammalta :) Ei edes masua enää kiristä, jotenkin senkin puolesta olo on hyvä. Toivottavasti hyvä olo jatkuu läpi päivän.
SANJUSKALLE kovasti tervetuloa!
Ihana idea SERPENTIINI tuo kurkkujutska!! Kiitos vinkistä! Taidan testata sitä mieheen. Se on niin lapsenmielinen, että ihastuu varmaan ikihyviksi piparkakkukurkkuihin :D
Mua oikeesti huolestuttaa NEITIN tilanne. Voi rakas ystävä, etkö tosiaan saisi ketään auttamaan?!? Kovasti jaksamista. Kiva kuulla, että HuSuKe:ssa kaikki meni hienosti!
Toivottavasti TALVIKIN arvot ovat ok. En haluaisi sun enää saavan yhtään lisähuolia, kun olet niistä suppareistakin joutunut niin kärsimään.
MASULILLE jaksuhali. Älä kuitenkaan heitä kirvestä kaivoon. Eihän sitä koskaan tiedä, jos sen miehen mieli vaikka muuttuisi.
MIILLE on näköjään sattunut ja tapahtunut. Huh huh! Onneksi sait emännyydelle näytettyä kaapin paikan. Toivottavasti iltasi oli tätä pientä " selkkausta" lukuun ottamatta kuitenkin onnistunut.
Laitoin muuten Trupla-postiin yhden viestin... liittyy ovistesteihin.
Mitähän mun piti vielä kirjoitella..? No, eiköhän ajatus tässä päivän mittaan palaudu... Mukavaa tiistaipäivää!
Töissä ollaan ja salaa tietty täällä vaikka pomo on hönkimässä niskaan kokoajan... hittooko se täällä häiritsee toisten " työntekoa" Meinasi käydä hennesillä iltapäivällä kun Mirulii eilen vinkkas et siel ois kesän mammavaatteita alunnuksessa... Pakko käydä kattomassa onko mitään kivaa ja sit pitää jalat ristissä että masukki pysyy matkassa kesään asti, pelottaa vähän jo nyt ostella mitään...
Marieela: samanlainen dementikko täällä, kaikki on pakko kirjottaa ylös muuten unohdan ihan samantien, ja muutenkin puhun asiakkaille ihan mitä sattuu.. Ne pitää mua varmaan edelleen ihan pimeenä... Tuntuu että pää ois kokoajan jossain usvassa!!
Mii *reps* kans täällä, niin hauskasti osaat kirjottaa että kyllä ihana lukee sun kirjotuksia. Tilanne ei sinällään ollut yhtään kiva! ex:t vois toisinaan kirota alimpaan helvettiin... Mutta hyvä että sait mamman vailla elämää vapisemaan!! ;) Mä oon saanu osani yhestä mieheen ihastuneesta pikkupimusta, ja edelleen se vissii kuvittelee et niillä on jotain ollu... ja muistaa mulle tekstailla aina satunnaisesti: nyt sillä on jo onnex omakin elämä ja on löytäny " uuden miehen"
Talvikki: toivotaan että hyviä tuloksia tulee *peukut pystyssä*
Neiti: voimia ja pikaista flunssankarkoitusta, toivotaan että saat hoitoapua jos tauti pahenee!! Hyvä kuulla että husuke-reissu onnistui hyvin!!
Jellona: niin se on hyvä ruoka-parempi mieli! Varmasti se sauna myös auttoi asiaan, kiva kuulla et paremmalla mielellä jo tänään!!
Mitäs muuta... Mariposan uutisia ootellaan... Hönttä: melkoinen vilinä teillä siellä onkin!! :)
Fii: (unohdin sitten loppunikin) Jaksuja kanssa sinne, päikkäreille poitsun kanssa vaan!!
Ja uudelle nikille, jonka senkin autuaalisesti unohdin (S)... tervetuloa!!!
Kuten jo aiemmin mainitsin, sumussa ollaan täällä... ihan vailla oloja onnex tänään!!
hei, kissaihmiset: mitenkäs olikaan se kissanhiekkalaatikon tyhjennys?? eikös vaarana ollut se toksoplasmoosi (tjsp) miten ootte " suojautuneet?" Mä oon koittanu pestä kädet hyvin saippualla ja hanskat kädessä pesen aina laatikon ja putsauslapion... Täytynee kysellä neuvolasta kans vähän paremmin!!
Miitsu rv7+2
Ihana välillä herätä pirteänä.
Muuten on tosi hyvä olo, mutta pikkasen meinaa tulla aamupala ylös. En anna viel periks! En ota vastaan pahoinvointia : )
Mii: Sähän oot oikein supernainen! Juu luu kurkkuun vaan exälle!
Mulla on se hyvä puoli kun mun miehellä ei mitään exää ole olemassa.
Ihan ite oon mieheni kouluttanu alusta alkaen : D
Miehestä puheen ollen. Siitä on tullu aivan ihmeellinen raskauden myötä. Siivoo, tekee ruokaa ja palvelee koko ajan. Kai sitä pitäs olla kokoa ajan raskaana! Töistäkin soittelee monta kertaa illas ja kysyy et onko TEILLÄ kaikki hyvin? Kiva et välillä asiat on näin päin. Ihan mahtava mies! : )
Pikkasen raskasta taitaapi Neitillä nyt olla. Voi kun vois jotain tehä! Ei kai voi muuta kun toivottaa jaksuja kovasti!!! Millos mies palailee??
Terppatuloo Sanjuska!
Pitäs alkaa lähtee töihin. Tänään onkin superpitkä työpäivä! Nyt lähdös iltavuoroon!
Kivvoo tiistaita!
Soffu+Nuppu rv 5+6 (huomenna uus luku, jee!)
Huh, olipa tosi kiva nukkua kun näki painajaisia koko yön. :( Ja ärsyttää et se lääkäri on vasta 16:20, en jaksa oottaaaaaaaaa....
Tervetuloa vaan SANJUSKA (??) munkin puolesta!
NEITI: Voi itkun flunssa! Toivottavasti joku pääsis sulle sinne kaveriksi että et ihan kulu loppuun. Ja ehkä minäkin sanon miehelle että mun on pakko päästä Helsinkiin tammikuussa kun neiti on siellä muuten yksin tylsistyneenä. ;D
Tekis tosissaan mieli lähtee käymään Helsingissä..ja vaikka oleenkin vähän aikaa. Alkukeästä olin viimeksi 2 viikkoa ja oi että. Täällä peräkylillä on välillä niin tylsää, mutta toisaalta en kauheen kauaa viihdy siellä ihmisvilinässä, joten mukava on aina palata kotiin. =) No niin, menipä jaappaamiseksi. :)
Mitähän sitte.. En muista. Tuun sit myöhemmin taas. =)
On kauhee hulina taas, enkä kerkee kirjottelemaan - saati lukemaan pinoja! Mutta varmasti sen teen vielä tän päivän aikana :)
Heido!
naurattaa niin noitten muksujen jutut,että tulinpa kertoon äsköisen keskustelun tännekin...
Minä: missäs T on (siis yksi lapsista)
5v: En osaa sanoo.
3v: Etkö osaa? Osaatko sanoa KANA? Sanopas KANA.
Jahas,nyt kaffille.
hönttä: *reps*
Lasten suusta myös:
Poika 3v löi polvensa ja kirosi...
minä: Mitä sinä sanoit?
poika: En minä sanonut " ai saatana" !
minä: No mitä sitten sanoit?
poika: No minä sanoin, että " ai perkele" !
Ja sitten käytiin keskustelua, että se perkelekin on kirosana...:)
Ja kovasti kiitoksia tervetulotoivotuksista! Lämmitti mukavasti mieltä ja sydäntä! =)
Noi jutut, mitä lapset ovat sanoneet, olivat tosi hauskoja! Meidän neiti se vaan kovasti jokeltelee ja kokeilee uusia äänteitä. Välillä hihkutaan oikein korkeelta ja kovaa. Ja välillä vähän muristaan.
Fiikuna: Täytyypä nyt kysäistä, että olitkos sä toukokuun alussa siellä EATZissa syömässä? Että ollaankos me nähty ihan livenäkin toisemme?
Toivottavasti saatte pian sen uuden sängyn, ettei sun tarviis selkäkipuja kärsii.
Joku oli sairaana (unohdin jo kuka, sorry!), Kovasti voimia ja pikaista paranemista hänelle!!
Voi voi, nyt täytyy lopetella, kun ei tuo pikkuneiti viihdy yksin sitterissään, vaan huutokonsertti alkoi...
Marrasterveisin, Sanjuska
tänään vapaapäivä, ja niitä tulee vain lisää!
Kävin kaupungilla: vauvalle sisävaippahousu ja kapaloliina. Sitähän olisi voinut shopata vaikka mitä.
Sitten pk-seudun shoppaajille tiedoksi: Sanomatalossa on 2.krs:ssa lastenvaateliike, jossa kaikki -40% alennettu tämän viikon. Löysin sieltä aivan ihanat ja laadukkaat housut vauvalle, hintana 4,15euroa. Eli sinne vaan JIMSKUT ja muut shoppaajat!!!
neidille jaksamista!!
Pitää käydä lukemassa eilinen pino. Jotenkin pihalla jutuista...
Neiti - Oli siis positiivinen lekuri käynti! Hyvä :)
Mä palaan taas kohta - Mies huitoo tossa ikkunassa et pitäs mennä tupakille sen kans ;)
Ilmoian vaan, että hengissä ollaan. Aivan tajuton väsy ja jumppaan meinasin vielä raahautua.
Kaikille uusille tervetulotoivotukset munkin puolesta.
Talvikki: Peukutukste, että labra-arvot kunnossa.
Neidille kovasti jaksuja ja lämpöisiä ajatuksia.
mii: Oli sulla kanssa pikkujoulut. Voi mahoton. Kaikkea sitä eteen sattuu.
Marieela: Toivottavasti arvot oli sullakin kunnossa.
Ei muistu muuta. Pakko vähän levätä.
uupunut mirulii 5+3
Vauva heränny tunnin välein syömään ja mulle on yönaikana iskeny kaamea flunssa.
Miten sitä jaksais taas.
Ois ees terve