Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ei eron yhteydessä sopimaan elareista ja tapaamisista?

Vierailija
08.07.2011 |

Kertailleen käytiin lastenvalvojan luona, mitään sopimusta ei saatu aikaiseksi.

Olen nyt muuttanut eri paikkakunnalle lasten kanssa, sopimus asiat jäi roikkumaan. Mies ei aio toista kertaa lastenvalvojen luo mennä.

Maksaako Kela kuitenkin sen minimin, vaikkei sopimusta olisikaan? Marssinko nyt Kelaan vai nykyisen paikkakunnan lastenvalvojan luo?

Mistä voisi selvittää, edes suuntaa antavasti, paljonko miehen tulisi maksaa?

Kiitos, AV-Mammat. Tiedän, että täältä saa aina apua kinkkisissä tilanteissa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta täysin marginaaloinen ilmiö isirukat jotka joutuu lapsistaan tappelemaan- varmasti heitä on, mutta veikkaan että enemmän on edelleen isejä joiden motivaatio arjenpyöritykseen ja lapsenhoitoon on aika vajaa

Itse tulen akateemisista kaupunkilaisista piireistä, ja kaikki tuntemani eronneet hoitavat lapsiaan vuoroviikoin. En tunne ainoatakaan eronnutta isää, joka ei välittäisi lapsistaan, tai hoitaisi heitä.

Vierailija
22/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuun kirjoittaneiden silmiä. Miehet todellakin usein nimenomaan luovuttavat sen taistelun, koska häviävät kuitenkin.

Sitä, että myös miehet ovat ajattelevia ja tuntevia olioita voi olla hyvin vaikeaa nähdä kliseiden takaa, ja se lienee yksi erojenne syistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
25/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdolla, perheasiat pyörii naisten johdolla.

Miksi miehet eivät painosta miesvaltaisia aloja lasten kustannusten tasa-arvoiseen jakamiseen sekä naisten että miesten työnantajien kanssa? Koska on kivaa, kun saa enemmän rahaa itse, eikö? Ja sitten se menee niin, että kun mies saa enemmän rahaa, nainen jää kotiin hoitamaan lapsia. Ja kun se menee niin, erossa naiselle jää helpommin päävastuu lapsista. Ja siinä kohtaa isien on turha itkeä.

Samoin kuin on turha valittaa sossuämmistä niin kauan, kuin ala ei miehiä kiinnosta. totta kai naiset pelaa omaan pussiinsa siellä missä voivat, niinhän miehetkin tekevät bisnesmaailmassa. Ihan turha itkeä, että naisten pitäisi tuossakin taas ANTAA kaikki suoraan miehillä. Tehkööt itse töitä tasa-arvonsa eteen, niin naisetkin ovat joutuneet tekemään.

Vierailija
26/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ei ole vahvistettua elatussopimusta, et saa Kelalta mitään! Katso Kelan sivuilta.

Nro 1: Tilaat ensi tilassa ajan oman kuntasi oikeusavustajalle. Hän antaa sinulle neuvoja siitä miten sinun pitää toimia saadaksesi mieheltä elatusmaksuja. Vaihtoehtoja on kaksi, joko sopimus lastenvalvojalla, joka laskee sinun ja miehesi tulot ja lasten menot. Ns. minimielatusmaksu on tuo minkä Kela sitten maksaa jos mies jättää maksamatta eli 142 ja sentit päälle. Jos mies ei suostu, päätöksen tekee oikeus. Oikeuden päättämät elatusmaksut ovat yleensä pienempiä kuin lastenvalvojalla sovitut.

Sen sijaan lapsilisän yksinhuoltajakorotusta voit hakea heti kun lapsesi ja isä asuvat eri osoitteissa.

Vierailija
27/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin naisten ja miesten palkkaero selittyy erilaisten alanvalintojen lisäksi sillä, että miehet tekevät yksinkertaisesti ajallisesti huomattavasti enemmän töitä kuin naiset.

Niin kauan kuin raha-asiat pyörii miesten johdolla, perheasiat pyörii naisten johdolla.

Miksi miehet eivät painosta miesvaltaisia aloja lasten kustannusten tasa-arvoiseen jakamiseen sekä naisten että miesten työnantajien kanssa? Koska on kivaa, kun saa enemmän rahaa itse, eikö? Ja sitten se menee niin, että kun mies saa enemmän rahaa, nainen jää kotiin hoitamaan lapsia. Ja kun se menee niin, erossa naiselle jää helpommin päävastuu lapsista. Ja siinä kohtaa isien on turha itkeä.

Samoin kuin on turha valittaa sossuämmistä niin kauan, kuin ala ei miehiä kiinnosta. totta kai naiset pelaa omaan pussiinsa siellä missä voivat, niinhän miehetkin tekevät bisnesmaailmassa. Ihan turha itkeä, että naisten pitäisi tuossakin taas ANTAA kaikki suoraan miehillä. Tehkööt itse töitä tasa-arvonsa eteen, niin naisetkin ovat joutuneet tekemään.

Vierailija
28/28 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten tulisi aina antaa päätöksen mennä oikeuteen. Ongelmana on vain se, että he joutuvat maksamaan itse oikeudenkäyntinsä, toisin kuin naiset, jotka "edustavat lasta".

Oikeuden päättämät elatusmaksut ovat yleensä pienempiä kuin lastenvalvojalla sovitut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi