Mitä säälit salaa? (ov)
siis mitä et tietenkään ääneen kenellekään sanoisi?
Kommentit (57)
JA tarkoitan VAIN niitä lapsia, jotka eivät saa päiväkodista mitään irti kuten
a) lapset joiden äidit on ihan normaaleja mielenterveydeltään
b) alle kolmevuotiaat lapset taajama-alueilla, jossa varmasti muitakin kotona olevia lapsia joihin voisi tutustua esim puistossa ja joissa perhekerhotoimitaa.
c) varsinkin ne lapset jotka täyden pitkän päivän hoidossa (isän työajan+työmatka) ja vielä pyhien välipäivätkin.
ja näitähän on.
ihmisiä jotka eivät osaa nauttia elämästä.
...koska mä pihtaan, vaikka oikeastaan haluaisin enemmän seksiä. Oon vaan jotenkin estynyt ja sekaisin.
Ensin joutuu linnaan ja sieltä päästyään menettää varmasti henkensä, on sellainen porukka vastassa.
Ollaan ilmeisesti yhden lapsen vanhempia tai lapsilla isot ikäerot ja kuvitellaan että isoilla perheillä on kamalaa ja pienillä ikäeroilla kurjaa?
Mulle tuli paha mieli sun jutuista ja meillä on 4 ihanaa alle kouluikästä lasta, pieniä ikäeroja löytyy ja lisää toivottavasti joskus tulee, välittämättä sunkaltaisien mielipiteistä.
Ollaan ilmeisesti yhden lapsen vanhempia tai lapsilla isot ikäerot ja kuvitellaan että isoilla perheillä on kamalaa ja pienillä ikäeroilla kurjaa? Mulle tuli paha mieli sun jutuista ja meillä on 4 ihanaa alle kouluikästä lasta, pieniä ikäeroja löytyy ja lisää toivottavasti joskus tulee, välittämättä sunkaltaisien mielipiteistä.
katraistanne. Pahoitit mielesi ihan suotta, kun kerran olet tyytyväinen ratkaisuusi, ei muiden mielipiteiden pitäisi haitata:)
Miksi välität mitä muut ajattelevat. Ole ylpeä valinnoistasi vain. Työskentelen päiväkodissa ja siksi lapsista erossa oleminen on minulle henkireikä:)
monilapsisten ja pienten ikäerojen perheiden säälijät, kuvittelevat vissiin että kaikkien ihmisten ykköstavoite on selvitä kaikesta mahdollisimman helpolla, ettei vaan joutuisi yhtään vaivaa näkemään eikä työtä tekemään :)
T. äiti jolla on monta lasta ja pieniä ikäerojakin löytyy
monilapsisten ja pienten ikäerojen perheiden säälijät, kuvittelevat vissiin että kaikkien ihmisten ykköstavoite on selvitä kaikesta mahdollisimman helpolla, ettei vaan joutuisi yhtään vaivaa näkemään eikä työtä tekemään :) T. äiti jolla on monta lasta ja pieniä ikäerojakin löytyy
tapaa oikeana tai vääränä vaikka sitä säälisi. Sehän vain tarkoitta, että ei itse haluaisi sellaista:)
Mutta pienet ikäerot tosiaan säälittää. Eikä kyse ole siitä, että haluaisin päästä helpolla isommalla ikäerolla vaan siitä, että kaikki lapset saavat tarvitsemansa huomion, eikä vain väsynyttä kärttyistä äitiä. Haluan myös nauttia lapsistani ja muistella näitä vuosia ilolla, enkä vain selvitä hengissä niistä alun kaaoksista. Ja edelleenkin tiedostan kyllä, että kaikilla ei sitä kaaosta ole, vaikka pienellä ikäerolla niitä lapsia onkin. Aika monet on kuitenkin aika hajalla, mitä nyt olen vierestä seurannut.
5, kahden lapsen äiti (ikäeroa lapsilla 3,5 vuotta)
Osaan olla niin kamala ja katala omaa rakasta miestäni kohtaan, että ihme kun jaksaa vielä näinki pitkän ajan jälkeen kattella ;)
Vanhempiani koska en ole ollu se helpoin teini, mutta en se joka ryyppäs ja rälläs vaan ihan muuta.
siskoani ihan vaan sen takia että ei taida oikeesti kuulua meidän sukuun, (oiskohan posteljoonin lapsi) ;D
ympärillä on niitä tosi paljon ja kun kuuntelee niitten joka päiväisiä ongelmia, ei voi kun ihmetellä miten joku vapaaehtoisesti laittaa päänsä siihen soppaan.
Ihmisiä, jotka sotkevat raha-asiat ihan typerällä tavalla, esim iltaisin otetaan pikavippejä. Jos täysikäisellä ei ole sen vertaa aivoja ettei tajua raha pitää maksaa takaisin, on surkeeta.
Ihmisiä jotka tekevät jotain typerää ja sitten kertovat siitä lehdessä. Viime kesänä oli tosi paljon näitä, jotka kämmäsivät junassa. Junassa ei otettu vastaan visa eletronia ja matka jäi tekemättä jne jne. Väitän että osa kokeili kepillä jäätä päästäkseen ilmaiseksi ja kun ei onnistunut soitettiin lehden toimittajalle. Nyt kaikki tutut, jotka muistaa tapauksen nauraa typerälle tutulle.
Itse näin n 25 v opiskelijaneidon joka yritti ihan samaa. hirveesti keikisteli konnarille ja sitten tämä jätti pois seuraavalla pysäkillä. Pääsi pummilla sen verran matkaa. Jos nuori ei sen vertaa lue juttuja eikä ota asiasta selvää, saa itseään syyttää. Piti kovaa meteliä, joku vanhempi mies sanoi tosi näpäkästi ole hiljaa, pummillako sun pitäis matkustaa ja tyttö oli hiljaa.
Näitten huutajien naapureita. Onnistun liian usein tulemaan ruuhkabussissa kun toinen somali istuu toisella puolella bussia ja toinen toisella. Sitten huudetaan toisille jotain muka tosi tärkeää juttua ja kaikki katsoo ja päässä miettii ole hiljaa. Joskus joku on sanonut kauniisti onko pakko huutaa ja sitten ollaan ihan että en mä ymmärrä mitä sä sanot ja homma jatkuu samana.
eivätkä salli itselleen (eivätkä muillekaan) mitään inhimillisiä heikkouksia vaan syyllistävät ja sättivät itseään milloin mistäkin viastaan. Elämä menee hukkaan sillä tavalla.
Oletuksena tietenkin se että äiti on itse vaalea.
Jos sekä äiti että lapsi ovat "samaa sarjaa" niin ihan ok.
Säälin myös (mutta huomattavasti vähemmän) äitejä, joilla on muuten erirotuinen lapsi kuin itse.
merkitsee elämässä niin paljon, että joka käänteessä pitää olla miettimässä, palkkoja, lainoja, uusia töitä jne.
Säälin uusioperheiden isän lapsia, jos äitipuolella ei ole ennestään omia lapsia. Tuohon kuvioon kun syntyy yhteinen lapsi, niin sen isän lapset jää ihan syrjään, kun äitipuolen äidinvaistot jyllää ja se pitää huolta vain pienimmistä. Kokemusta löytyy niin omalta kohdalta kuin tuttavaperheen kohdalta. Kurjinta on, että helposti isompien lasten perustarpeet alistetaan pienten lasten tarpeille (et sä voi mennä nyt päiväunille, kun sitten Nico-Petterikin haluaa mennä, ja sitten se ei nuku yöllä/ et sä voi nyt syödä, koska Nico-Petterikin haluaa sitten syödä, eikä syö sitten kunnon ruokaa/ ei mennä huvipuistoon ennen kuin Nico-Petterikin ymmärtää ja nauttii (ja sinä voitkin olla sitten lapsenvahtina pikkulasten laitteissa sen koko reissun ajan) ).
rahan kerääminen on se tärkein pointti.
Miehiä joilla on vain tyttölapsia.
Tosin en tiedä säälinkö sitä äitiä vai isää enemmän.
Ehkä äitiä ja onnittelen itseäni ettei mulla ole moista siementäjää...