Miten usein lapsenne syövät kaupan valmiita kolmioleipiä?
Kommentit (52)
tarpeen, jos suolaakin saa riittävästi, mutta muuten minusta tuo lisäaineiden määrän luetteleminen on typerää. Lisäaineissa kun on monia hyödylllisiä ja luonnollisia aineita, tyyliin sitruunamehu happoa antamassa tai porkkana väriaineena.
Hyödyllisia aineita? Mikä lisäaine on erityisen tarpeellinen ja hyödyllinen elimistölle, jota ei saisi luonnollisesta lähteestä? Tavallisesta ruuasta saa kaiken tarvittavan, miksi siis käyttäisin E:tä? Miksi ruokia pitäisi värjätä? Eikö se riitä, minkä värinen ruoka on luonnostaan? Jos haluan porkkanan väristä ruokaa, laitan siihen sitä hemmetin porkkanaa, enkä mitään E:tä. Tai jos haluaa sitruunan hapanta makua, miksen käyttäisi sitä oikeaa sitruunaa enkä E:tä? Ei vain mee kaaliin, miksi pitäisi syödä jotain keinotekoista, mitä en tarvitse mihinkään. Omalla kohdallani menen oma hyvinvointi enkä teollisuuden intressit (tehdä rahaa) edellä.
tuon jutun luettuani vielä vähemmän.
Eivät ole ikinä syöneet. Itse miellän nuo kyllä enemmän aikuisten eväsjutuiksi.
Englannissa asuessani söin niitä aika usein lounaaksi ja siitä on jäänyt kammo kolmioleipiin, karseeta mössöhöttöä!
itse kerran ostin duuniin evääksi mut syömättä jäi,ihan kamalan makuista,yöks!
Ja itse syön äärimmäisen harvoin noita ällöleipiä, oon syöny niitä max. 3 elämäni aikana... Leipien leipä-majoneesi suhde ei ole kohdillaan, leivät on kauheeta höttöä ja majoneesia ihan liikaa, ja se on usein kummallisesti maustettu.
Itse tehdyt retkileivät, esim. sämpylät maistuvat parhaiten :)
Työkaverin poika oli ostanut nälkäänsä ja sai karmean ruokamyrkytyksen, Joutui tiputukseen.
mutta hyviltähän ne leivät kaupan hyllyssä näyttävät. Kyllä varmaan maistuisivat kaikille vaikka miten usein.
Ja jos niitä lisäaineita pelkää (tietämättä mitä ne edes ovat), niin paljonko tulee lisäaineita, kun otat leipäpalan kaupan pussista, laitat pääälle valmista maustettua tuorejuustoa ja kinkkua?
http://pietar.in/2011/04/puolukassa-on-viisi-e-lisaainetta/
tarpeen, jos suolaakin saa riittävästi, mutta muuten minusta tuo lisäaineiden määrän luetteleminen on typerää. Lisäaineissa kun on monia hyödylllisiä ja luonnollisia aineita, tyyliin sitruunamehu happoa antamassa tai porkkana väriaineena.
no Suomessa on paljon muitakin kuin av-mammoja ja ehkä ne leivät heille kelpaavat ;) Ja ovat sen verran kalliitakin, että ei niitä mitkään syrjäytyneet syö.
mutta sitä en tiedä ostavatko teini-ikäiset lapsemme noita itselleen. Energiajuomia ainakin valitettavasti vetävät innokkaasti.
ole syönyt koskaan, ei osteta kotiin eikä lapsi suostunut syömään edes lentokoneessa lounaaksi tarjottua kolmioleipää (onneksi oli lapselle eväät mukana!).
Olen itse muutaman kerran ostanut kolmioleivän automatkoilla, aina yhtä tylsänmakuista. Tuosta jutusta saa hyvän syyn jättää ne kokonaan syömättä.
sillä ovat pahoja. Subilta haen usein.
eivät tykkää.
Itse syön joskus, ehkä 1krt/2kk.
En ole yhtään yllättynyt tuosta uutisesta, olen kyllä tiennyt asian. Meillä noita syödään joskus reissussa, kun pitää huoltoasemalta tai lentokentältä ostaa joku välipala/nopea ruoka. Lapsi tykkään noista kovasti ja olen ajatellut, että harvoin syötynä ei maailma siihen kaadu.
Itse syön ainakin neljä-viisi kertaa vuodessa, verenluovutuksen jälkeen niitä on SPR:llä tarjolla.
Tero
kuuluvat niihin tuotteisiin, joita olen ihmetellyt, että ostaako nuotakin joku.
Työskentelen koulunkäyntiavustajana ja nuoriso-ohjaajana ja yläaste sekä lukioikäiset nuoret syövät noita kolmioleipiä todella usein. Yleensä jättävät kouluruuan syömättä ja hakevat lähikaupasta jotain minkä saa nopeasti syötyä, kolmioleivät kuuluu näihin suosikkeihin kuulemma. Myöskin tyhjiä kolmioleipäpaketteja löytyy koulujen käytäviltä ja nuokkareilta melkeinpä päivittäin.
No ei koskaan. En itsekään koskisi pitkällä tikullakaan moiseen sontaan. Fresh - oikein surkuhupaisa vitsi. Tällaisen johdosta boikotoin aika pitälti ko firmaa.