miten rintamaidon eritystä voi lisätä?
Mulla on juuri 1v täyttänyt lapsi ja rinraruokintaa jatkettu sekä lapsen että omasta halusta. Nyt oon kuitenkin alottanut työt ja tissittely jäänyt ilta/yö painotteiseksi. Olen huomannut maidonerityksen vähentyneen.
Lapsi kovasti haluaa rintaa aina kun kotona olen ja haluaisin jatkaa imettämistä vielä kunnes lapsi itse on valmis luopumaan... ja myöskin pumppailla yövuorojen varalle maitoa kotiin (edelleen syö öisin rintaa).
Onko jollain huviä poppakonsteja joilla saisi maidon tuotantoa lisättyä vaikka ei olisi mahdollista tiheästi imettää?
Kommentit (9)
oistetään harkintaan papaija ja kalaa. ja pitää kysellä tosta lääkkeestä :) kiitos sulle.
Mut mä kyl epäilen niin tota lääkettä...koska paketissa lukee ettei saisi imettää samalla, täytyykin soittaa lääkärille, et meinasko hän sitä "kuurimaisesti" esim kolmenpäivän ajalle, että se maidontulo starttaa ja sitten vasta rupiaa imettämään, veikkailen vähän noin.
ilmoohan jos toi papaija kala yhistelmä tekee mitään :) jos vaikka sitten itekkin uhrautuis, mielummin sitä luonnollisesti haluis lisätä kuin jollain lääkkeillä :(
on sama vaikuttava aine kun primperanista ja siitä tien ainaki et kiihdyttää maidontuotantoa mut sekin on imetysaikaan kielletty, ainakin pitkäaikaisempi käyttö... mutta pitää tarkistaa lääkäriltä. nyt lähden googlaamaan mistä saan noita siemenhässäköitä :D
ap
Mulle lääkäri sanoi et niitä löytyy kaupoista jossa myydään intialaisia ruokia esim, tosin täällä ulkomailla niitä riittääkin.
Jos et satu löytämään niin käyn tänään kurkkimassa noissa kaupoissa minkä kokoisissa pakkauksissa niitä myydään ja voin vaikka laittaa postissa tulemaan :) tosin kyl suomessakin rupee oleen noita kauppoja jotka myy vaikka mitä ulkomaalaisia mausteita jne.
nuo luontaistuotteita myyvät putiikit mutta en odota suuria kun en missään valtavan suuressa kaupungissa asu :)
nukkua lapsen lähellä. Ihan pienillä tuo toimi mulla niin hyvin, että maidontuotanto suorastaan räjähti ;)
saa nettikaupoista.
ja sit weledan imetysöljy, sivellään rintoihin.
Mä kävin juuri neuvolassa ja kyselin samoisesta asiasta. Tosin mulla on ihan 2viikon kielto imetykseen kovien antibioottien takia :(
sain tällaisia ohjeita.
-sarviapilan siemeniä keitetään 15min (2tl) ja sitten juodaan se liemi. noita siemeniä käytetään esim. curry mausteessa.
- Papaijaa ja kalaa! Keitetään kattilassa ja soseutetaan, syödään. (kuulostaa inhalta) ja mä vihaan papaijaa ja kalaa, yök!
- Sitten lääkäri määräsi lääkettä nimeltään Motilium. 1tabl 6tunnin välein.
nuo tabletit on jotain ruuansulatus/pahoinvointilääkkeitä joiden sivuvaikutus on juurikin maidontuotannon lisääntyminen :D
noilla pitäisi aloittaa imetys viikonpäästä, tosin skippaan kyl ton papaija ja kala härvelin :P