Jaahas, miten perustella lapsille asioita...
Höh, miehen siskon yläasteikäinen lapsi saa polttaa kotonaan tupakka ja meidän muksut näki sen. Alkoivat sitten "haastaa" minua, kun olen sanonut että lapset eivät saa tupakoida "miksi X saa eikä sen äiti kiellä". No mitä tuohon nyt sanoisi, että on niin huono äiti... Lapset kävivät serkkunsa luona kylässä ja tämä 5-v. oli pelannut jotain sota-ammuntapelejä. Lapset sitten kiukkusi kotona, että miksi siellä saa lapsi pelata ja minä kiellän.
No, en näihin osaa muuta perustella, kuin että joitain asioita lasten ei ole hyvä tehdä ja minä aikuisena nyt vain päätän sen, mikä on soveliasta..
Kommentit (3)
että lakikin sen kieltää, ettei alaikäinen saa polttaa. Sitä en tiedä miksei sen xxx:n äiti kiellä tupakanpolttoa, se ei ole mun asiani perustella miksi jotkut muut toimivat kuten toimivat. Mutta meillä on meidän säännöt, ne on ihan yleiset säännöt tässä yhteiskunnassa ja niihin saat tyytyä.
Ja sama pätee niihin räiskintäpeleihin. Niihin on laitettu rajoitukset ihan syystä, jos peli on K-15 tai K-18, sitä ei 5-vuotias pelaa meillä.
Onko niin vaikea perustella lapsillesi, että miksi joku proletariaatti ystävä saa polttaa kotona? En voi myöskään ymmärtää mitä pahaa on räiskintäpeleissä, tapetaanhan niissä k-3 Lego-peleissäkin tosia Lego-ukkoja.
sallii tälläisen ja sinä et. ja jos kysytään miksi, niin voi sanoa että en tiedä. Unohda huono äiti jutut!