Mitähän sitä keksisi, jotta työpäivän jälkeenkin jaksaisi/keksisi jotain KIVAA elämää itselleen?
Päivät tuntuvat kuluvan niin, että aamulla nousen silmät ristissä ylös, tohinalla aamutoimet, lapset ylös ja hoitoon ja itse töihin, sitten siellä töissä kulutetaan 8 h työn tekoon, sitten hoitopaikan kautta kotiin, ja loppupäivän tekee kotitöitä, ruokaa, pyykkää ja tuntee itsensä väsyneeksi. Ja aikaisin (yhdeksältä-kymmeneltä) petiin jotta jaksaa taas seuraavan päivän rumban.
Tuntuu ettei tässä ehdi elää ollenkaan, elämä on suurimmaksi osaksi velvotteiden suorittamista. Töitä ja kotitöitä ja asioiden hoitoa (laskujen maksua, muita paperitöitä, kaupassa käyntiä).
Pikkuhiljaa alan jo unohtaa, mitä itse oikein haluaisinkaan tehdä. Jos mulla joskus harvoin (ehkä kerran parissa kuukaudessa) onkin vaikkapa iltapäivä täysin itselleni (mies vaikka lasten kanssa jossakin) niin mä huomaan ihmetteleväni että mitä hittoa mä oikein edes voisin tehdä? Ja sitten vaan kuljeskelen kotona huoneesta toiseen, siivoilen (jee...) ja katson telkkaria. Wuhuu, miten jännittävää elämää elänkään!
Eli siis tiivistettynä: pitäisi keksiä mukavaa tekemistä, ja sitten pitäisi keksiä keino, miten sitä jaksaa ja ehtii, ilman että koti on harrastuspäivien jälkeen kuin hurrikaanin jäljiltä, kun en olisikaan koko iltaa siivoamassa...
Kommentit (4)
Itse pidän työstäni ja olen iloinen, että saan olla siellä ilamn lapsia sen 8 h. Ja rakastan lapsiani yli kaiken. On ihana vaihtaa päivän kuulumiset.
Kotitöistä sun muista voi tinkiä ja tehdä vain se pakollinen. Minulla ei tällä hetkellä jää aikaa omille harrastuksille, mutta voihan niistä haaveilla. Haluaisin ostaa kuntosalikortin ja joskus sillekin löytyy rahaa ja aikaa. Tykkään kyllä lukemisesta, ja sitä nyt voi tehdä iltaisinkin. Välillä suunnittelen pieniä shoppailureissuja ja niistä saa hyvän mielen. Pidän kyläilystä ja joskus menemme suoraan tarhasta ystäväperheen luo kylään. Lapsilla on leikkiseuraa ja samalla saa itse rupatella.
Mutta, koeta järjestää arkesi sellaiseksi, että myös omille jutuillesi löytyy aikaa. Mutta ensin pitää tietenkin aloittaa siitä, että mitä ne omat jutut olikaan.
Tsemppiä sinne!
itse työstä mitään iloa tai koetko saavuttaneesi jotain, kun olet ollut päivän töissä?
Ja mieti toki, millaista omaa aikaa haluat. Syksy lähestyy ja harrastukset alkavat. Jos innostut uudesta harrastuksesta (ja varsinkin jos maksat sen heti alussa ;) miehesikin varmasti tukee sinua käymään siellä.
Pistä kuitenkin se miehesi kanssa hommiin. ja siitä sotkusta ei pidä liikaa stressata. Otat vaan itsellesi aikaa.
Käyt leffassa, rullaluistelemassa, suunnistamassa, kalassa, savityöpajalla, mitä ikinä haluatkaan tehdä. Niin ja frendien kanssa ulkona ja kylässä. Suureen osaan noista voi ottaa ne skiditkin mukaan. Silloin kaikki vaan kestää kauemmin, mutta siihen pitää asennoitua oikein.
Unohda: ostarit, shoppailut, telkkari, alkoholi, puhelimessa juoruaminen (livenä paljon antoisampaa) ja muu aikaa vievä ja mieltä tylsyttävä täytetoiminta. Ulos raittiiseen ilmaan, niin niitä voimiakin alkaa kertyä taas.