Onko risteilyt noloja?
Kommentit (18)
Nyt vaan kun on viime vuosina tullut käytyä laivalla pari kertaa vuodessa (risteilyjä ja ylityksiä), on vähän olo, että se on nähty taas joksikin aikaa.
siitä on tullut valitettavasti wt-porukan ja mamujen kohtauspaikka. Toivottovasti Viking esim laittaa uuteen tulevaan laivaan niin kalliit hinnat, ettei noi sekopääsakit majaile laivoilla.
tulee laivalta viina- ja kaljakantamusten kanssa.
Jos tarkoituksena on päästä Ruotsiin tai Viroon, niin risteily on ihan hyvä keino siihen.
Itse en kyllä jaksa, kun ehkä kerran vuodessa tai kahdessa.
Mun mielestä mikään matkailu ei ole noloa, se on vaan ihan joidenkin "sädekehämammojen" panettelua, jos haukkuvat kaikki kohteet.
T. Paljon maailmalla matkaileva 3 lapsen mamma.
Hirvittävän lapsellista ja myös säälittävää yrittää päteä sillä, että leimaa esim. risteilyt noloksi. Samalla yrittää nostaa itsensä jotenkin niiden yläpuolelle, jotka käyvät risteilyillä eli siis esim. tavalliset lapsiperheet.
Minusta ne risteilyt, joissa ei mennä maihin on noloja, mut jos tavoite on päästä toiseen maahan ja toiseen kulttuuriin tutustumaan eikä pelkään kännibailaamiseen tai viinan rahtaamiseen, niin mikäs niissä nyt olis noloa?
Minusta ne risteilyt, joissa ei mennä maihin on noloja, mut jos tavoite on päästä toiseen maahan ja toiseen kulttuuriin tutustumaan eikä pelkään kännibailaamiseen tai viinan rahtaamiseen, niin mikäs niissä nyt olis noloa?
kerran kuukaudessa joudun ylittämään meren. Ei ole kivaa katseltavaa kun porukka hakee vain viinoja. Se on minusta noloa, kun ne kärryt vielä hajoaa ja tölkit on ympäri terminaalia.
Kun olen autolla, samaa on siellä autokannellakin. Kuskin paikka on vain vapaa, muuten tila on viety kaljalaatikoilla.
Mutta ne ihmoiset jotka käy tutustumassa Kaupunkiin, minusta eivät ole yhtään noloja! Toisinpäin!
Sinänsä se, että matkustaa silloin tällöin laivalla Ruotsiin tai Tallinnaan ja käy katsomassa nähtävyyksiä / syömässä / shoppailemassa ei minusta ole noloa.
Lisäksi minusta vähän noloa on kyllä noiden reissujen nimittäminen risteilyiksi. Itse kun olen tottunut siihen että risteilyt ovat sellaisia vähintään 5-7 päivän mittaisia reissuja, joissa poiketaan useammassa satamassa ja joissa täysihoito kuuluu hintaan ja laivalla on muutakin tekemistä kuin ryyppääminen. Oikeat risteilyt eivät ole noloja, vaan ihan kiva tapa nähdä maailmaa.
ja tavata ystäviä. Minä (kahden lapsen äiti) tapaan kerran, pari vuodessa ystäviä yön yli kestävillä reissuilla. Joskus kyseessä on risteily, joskus kylpyläreissu. Joskus mennään maihin, joskus ei. Kivempaa ja 2erikoisempaa" kuin baari-ilta.
Toki tapaamme myös esim. liikunnan merkeissä. Mutta kun ystäväporukka on hajaantunut eri puolille suomea, niin tämä on kiva tapa tavata toisiamme, jutella yms.
Käyn myös lapsieni kanssa risteilyillä. Yleensä silloin mukaan lähtee ystävä lastensa kanssa, asumme eri puolilla suomea ja otamme vierekkäiset hytit. Tekemistä on lapsille ja me aikuiset juttelemme, syömme ja vähän juommekin;)
risteilyt on kivoja. Oli ne sitten lasten kanssa maihin menoa tai ystävien kanssa bailaamista.
noloa siinä, suuri osa käyttää risteilyaluksia kuten bussia, eli matkustusvälineenä. Osa sitten vaan risteilee.
Kyllä me liikutaan lahdukoiden yli, samalla kun liikutaan, täydennetään mm. viski- ja sikarivarastoja.
Olutta ja muuta bulkkikamaa saa täältäkin järkevällä hinnalla.
Ne on noloja, viimeksi ajattelin juuri noin kun mentiin Tallinnaan Eckerö Linella. Ei ollut muita istumapaikkoja kuin baarissa, ja oli jotenkin kornia istua siellä klo 10 aamulla kun porukka alkoi vetää aamukännejä, laulaa karaokea ja tanssia humppaa...! Tallinnasta tykkään, eli menemme yleensä sinne hotelliin yhdeksi yöksi ja nopeasti ja edullisesti laivalla yli lahden.
Tukholman risteilyt on melkein sama juttu, tosin lapset tykkää pallomerestä jne, joten voi siellä kerran kahdessa vuodessa käydä, tai kerran kolmessa vuodessa...
Meillä muksut tykkää yli kaiken pallomeristä ja siljan lapsille tarkoitetuista iltaohjelmista. Käydään siis joskus ihan risteilyllä ja kesälomilla mennään yli auton kanssa.
niin et lähde itsekään?