Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En olisi imettänyt yhtäkään lastani, jos olisin tiennyt, että

Vierailija
06.07.2011 |

minusta tulee harvahapsi sen takia

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on paksut hiukset (nuorimman imetyksen lopetin 3 kk sitten).

Mun mielestä mun hiukset on ennemminkin paksuuntuneet entisestään raskauksien aikana ja sitten ekoina kuukausina synnytyksen jälkeen irronneet nämä "ylimääräiset" hiukset tukkoina (raskauden aikana ei tainnut irrota kovinkaan montaa karvaa päästä) josta saa sen kuvan että "kaljuuntuu".

En edes ole ajatellut että hiukset irtoavat juuri imetyksen takia vaan ylipäätään hormonien muutoksen raskauden jälkeen.

Vierailija
22/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys siihen vaikuta tippuuko vai ei. Sinulla on raskauden aikana tuuhentunut karvoitus ja kun hormonitasapaino normalisoituu niin nyt tippuu kaikki ne jotka olisivat normaalin kasvuvauhdin mukaan jo tippuneet, mutta raskaus esti. Tietysti nyt ohuemmat hiukset kunnes kasvaa uutta. Mikäli et olisi imettänyt, olisivat tippuneet aikaisemmin.

Mikäli ei kasva niin mene lääkäriin, on joku muu syy, ei imetys.

Hiuksia lähtee vielä jotain 3-4 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys siihen vaikuta tippuuko vai ei. Sinulla on raskauden aikana tuuhentunut karvoitus ja kun hormonitasapaino normalisoituu niin nyt tippuu kaikki ne jotka olisivat normaalin kasvuvauhdin mukaan jo tippuneet, mutta raskaus esti. Tietysti nyt ohuemmat hiukset kunnes kasvaa uutta. Mikäli et olisi imettänyt, olisivat tippuneet aikaisemmin. Mikäli ei kasva niin mene lääkäriin, on joku muu syy, ei imetys. Hiuksia lähtee vielä jotain 3-4 kk.

Vierailija
24/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia imettänyt reilu 2 vuotta, eikä kenelläkään ole diabetestä. Vielä tässä on muutama vuosi aikaa sille puhjeta, mutta toistaiseksi näin.

Vierailija
25/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ole imetyksen vika vaan sulla on ollut jokin muu syy hiustenlähtöön ja niitä mahdollisia syitä on paljon.

En imettänyt, maitoa ei tullut, mutta kaikissa raskauksissani tapahtunut sama tuuhentuminen ja lähteminen.

Vierailija
26/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hiusklipsi johon en koskaan ennen ollut saanut hiuksiani mahtumaan, imetysaiakna sain helposti. Imetyksen lopettamisesta meni melkein 2 vuotta ennen kuin hiustenpaksuus oli entisellään.

Vierailija
27/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole merkitystä imettääkö vai ei lapsen terveyden kannalta, kyllä ne muut syyt vaikuttaa terveyteen. Minulla on pulloruokitut lapset ja paljon vastustuskykyisempiä ovat kuin lähiympäristön imetetyt, joilla jatkuvasti jotain korvatulehdusta sun muuta ongelmaa.

Maanisesti hoidetaan alussa lapsia, mutta kun isommaksi käyvät niin hoito on retuperällä. Geenit ja ympäristö myöhemmin vaikuttaa enemmän.

Vierailija
28/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupolvesta sukupolveen ja nytkö sit siitä onkin haittaa? Ei kaikkee tiedettä kannata edes noteerata! Keskity mieluummin puutostauteihin mitä sulla saattaa olla:)

Vierailija
29/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun imetetyt lapset huomattavasti terveempiä kuin koko luokan muksut! Aina hitto räkä valu jostain reiästä. Oli jos jonkinmoista epidemiaa, jonka imetetty sai viimeisenä tai ei ollenkaan!

Sitäpaitsi tiedät oikean lopputuloksen vasta kun pullolapsi aikuinen:) Kun kaikki hormoonit ilmoittaa itsestään, hampaat kehittyneet ja luusto valmis.

Vierailija
30/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ovat merkilliseen kouluun joutuneet.

Yleensä kun vain 10 % on imettämättömiä.

ja mun imetetyt lapset huomattavasti terveempiä kuin koko luokan muksut! Aina hitto räkä valu jostain reiästä. Oli jos jonkinmoista epidemiaa, jonka imetetty sai viimeisenä tai ei ollenkaan!

Sitäpaitsi tiedät oikean lopputuloksen vasta kun pullolapsi aikuinen:) Kun kaikki hormoonit ilmoittaa itsestään, hampaat kehittyneet ja luusto valmis.

Vierailija
31/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos tiedetään kun pullolapsi aikuinen?? Johan on imetys tehokasta, jos 6 kk ( tai vaikka imettäisi 2 vuotta) määrittelee kaiken ja 17,5 vuodella ei ole enää merkitystä. Mitä ravintoa sai ja kuinka paljon, miten nukkui, liikkui, millaiseksi läheiset ihmissuhteet muodostui. Järjetöntä vouhkausta imetyksestä ja samaa mieltä kuin joku toinen kommentoija aiemmin, näitä vuosia tai kuukausia korostetaan, ei lapsen kokonaiskehitystä. Imetyksen sijaan voisi miettiä mitä muuta kuin rintaa on lapselleen tarjottavana.

Vierailija
32/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset, hampaat. Sinä olet äiti! Säät läskistyä vapaasti. Senkun syöt, makaat ja imetät. Tehtäväsi on upeasti tehty. Äitiys = imetys. Amen.

Vierailija
33/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten raskauden jälkeen lähtee sitten enemmän hiuksia jossain vaiheessa ja hiusten määrä normalisoituu. Imettäjän kannattaa syödä joka tapauksessa hyvin sekä vauvan että itsensä takia. Ja vaikuttaa se ravinto tietysti hiuksiin vaikka ei imettäisikään. Itse olen imettänyt lapsiani 2,5 kk, 6 kk, 9,5 kk ja 2 kk. En ole laisinkaan kalju vaan hiuksia on suunnilleen saman verran kuin yksitoista vuotta sitten ennen lapsia.

Vierailija
34/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiltäkin, jotka ei imetä hetkeäkään. Raskaushormonit poistuu kehosta ja vie fledan mennessään.

Ja minä olen kyllä ennemmin vaikka kalju, kuin riistäisin lapsiltani äidinmaidon.

Vierailija
35/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen törmännyt tutkimukseen, joissa imetys estää diabetesta ja toinen tutkimus kertoi, että pitkä imetys lisää diabetes riskiä.

-täysimetystä 6 kk ja osittaista 12 kk ja lapsella diabetes. Eli kallistun siihen, että pitkä imetys lisää diabeteksen puhkemista.

Vierailija
36/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvike on sitä paitsi kaikkea muuta kuin helpompi ratkaisu.

enkä imettänyt. Ja se äidinmaito on tasan yhtä hyvää lapselle kuin on äidin ruokavalio + kemikaalikertymät kehossa - omassa tapauksessani ainakin korvike oli parempi ratkaisu. Ja helpompikin, enkä koe mitään lapselta riistäneeni.

Vierailija
37/37 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaushormonien poistumisesta elimistöstä ja siitä seuraavasta hiustenlähdöstä. En ole imettänyt kumpaakaan lastani ja hiustenlähtö alkoi molempien raskauksien jälkeen kun vauva oli n. 4kk.

Jos hiukset tuntuvat selvästi paksummilta raskausaikana, hiuksia lähtee yleensä huomattava määrä raskauden jälkeen.