Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka 2 v lapsi vierailee naapurissa:

Vierailija
06.07.2011 |

Tiesitkö, että lapsesi vierailee meillä säännöllisesti.

Joskus yksinään, joskus isomman sisaruksen kanssa.

Tänään lapsesi oli 3 tuntia kateissa, en tiedä missä.

En tiennyt että pienempi oli myös tullut meille isomman perässä leikkimään.

Isommat lähtivät omille teilleen, he kun eivät leikin tiimellyksessä huomaa pitää huolta pienemmästä. Eikä heidän kai näin kuuluisikaan tehdä, ovathan vasta alle 7 v itsekin.

Isompien lähdettyä huomasin että pienempi oli meillä, mutta lähti sitten isopmpia hakemaan.

En tiedä missä oli ollut, mutta ei ainakaan näiden isompien lapsien kanssa.

Kysyin eivätkä olleet tätä pientä nähneet.

Tuli lopulta myös meille.

Mitä ihmettä sinun päässäsi, naapuri hyvä, liikkuu?

Kertaakaan et ole kysynyt meiltä, voiko lapsi tulla meille, katsooko joku sen perään.

Ei katso.

En aina edes ole tietoinen hänen menemisistään.

Etpä tunnu olevan sinäkään.

Meillä on mm leluja joilla voi vahingoittaa itseään.

Entä kun menee yksin ulos, mihin menee ja mistä alat etsiä?

ketä syytät?

Meille on turha vierittää syytä, jos jotain tapahtuu.

alan nyt pitää kirjaa, koska lapsi on "heitteillä".

Jos jotain sattuu, minulla on viranomaisille näyttää tietoja välinpitämättömyydestänne.

osaako lapsenne muuten uida?

Meillä pihassa pienehkö uima-allas.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes uskaltaa päästää pienen lapsensa jollekin ventovieraalle?

Vaikka olisi naapurikin.

Kun välillä on niitä kauhutarinoita että oman suvun jäsenetkin saattavat tehdä vaikka mitä kauheuksia.

Miten sellaiset vanhemmat nukkuvat yönsä?

Vierailija
42/68 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kuvailun perusteella liian välinpitämättömiä lapsensa suhteen. Mutta niin on ap:kin. Itse veisin harhailevan tenavan kotiinsa ja ihmettelesin ääneen vanhemmille, miten niin pieni lapsi kulkee yksinään. Jos sama homma jatkuisi vanhempien "herättelystä" huolimatta, soittaisin vasta sitten viralliselle taholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin oamkotitalo-alueella, vai mitä?

Vierailija
44/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama tilanne.

Kovin, kovin luottavaisia jotkut vanhemmat tuntuvat olevan.

Täytyy varmaan sattua jotain, että heräävät.

Vierailija
45/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan tänne on kirjoitella.

Tai ilmoita suoraan viranomaisille.

Vierailija
46/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos näet taaperon olevan yksin ilman valvojaa, syyllistyt heitteillejättöön mikäli et auta häntä. Jos vanhempia ei kiinnosta, soita poliisille tai sosiaalitoimistoon ja kysy mitä sinun pitäisi tehdä. Älä jätä lasta oman onnensa nojaan vain, koska hänelle ei sattunut tulemaan välittävät vanhemmat! Lapsia ei saa rankaista vanhempiensa virheistä, eikä lasta saa käyttää välikappaleena vanhempien "kouluttamiseen". Jokaisella meistä on lainmukainen velvollisuus auttaa.

Vierailija
47/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida naapuri tajuta, että nyt vähenee isomman lapsen vierailut meillä.

Lasten leikit kun keskeytyvät tämän pienemmän vuoksi.

Eikä voi leikkiä sitä mitä olisi alunperin halunnut.

Siksi lapseni ei enää halua leikkiä tämän kaverin kanssa, vaan menee mieluummin muualle.

Vierailija
48/68 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pari kertaa sanonut näistä vaarallisista tilanteista.

Ja että en välttämättä pysty aina näin pientä vahtimaan , vaikka olisin tietoinenkin hänen olostaan meillä.

Ja varsinkaan silloin, kun en tiedä että hän on meillä.

Naapuri on sitä mieltä, että tämä isompi sisarus kyllä on kykenevä huolehtimaan pienemmästä.

Mikä ei kyllä pidä paikkaansa.

Vierailija
49/68 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti maanantaina. Aihettatodellakin on.

t lomaileva ls-sossu

Vierailija
50/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemman tuomana, olettaisin ilman muuta hänen olevan karkuteillä. Saattaisin hänet kotiin ja sanoisin, että teidän Teppo tuli meille ihan yksin, taitaa olla karkuteillä.

Jos naapurin 7v. tulisi leikkimään meille mun 7v:n kanssa ja samaa matkaa tulisi naapurin 2v. (ilman, etät asiasta olisi erikseen sovittu) niin varmaan keksisin kohta jotain asiaa vaikka pyykkitupaan tai lähikauppaan ja palauttaisin lapsen kotiin ja sanoisin, että hoidan nyt sitä ja tätä hommaa, en pysty vahtimaan teidän Teppoa.

Vierailija
51/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan nyt pitää kirjaa, koska lapsi on "heitteillä".

Jos jotain sattuu, minulla on viranomaisille näyttää tietoja välinpitämättömyydestänne.

osaako lapsenne muuten uida?

Meillä pihassa pienehkö uima-allas.

Jos lapsi hukkuu esim. piha-altaaseenne, tuo kirjanpito osoittaa sinun jättäneen hänet heitteille ihan yhtä lailla kuin vanhempansakin ja tuomio voi hyvinkin olla kuolemantuottamus. Kannattaako oikeasti pelata näin, vai olisiko sittenkin fiksumpaa olla aikuinen ja mennä auttamaan sitä lasta? Jos vanhemmat eivät välitä niin soita poliisille.

Vierailija
52/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että läheskään aina en edes tiedä onko lapsi meillä vai ei.

Ovet eivät ole päivällä lukossa ja hän osaa kyllä ne avata itse.

Asutaan omakotitalossa, saatan olla ihan eri puolella taloa.

isommat lapset saavat jo keskenään leikkiä ilman jatkuvaa valvontaa.

meille ei koskaan ilmoiteta että lapsi x on tulossa meille tai voisiko hän tulla meille.

Vierailija
53/68 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-naapureistamme, joiden 2v oli koko viime kesän yksin ulkona, välillä hain hänet tieltä pihalle yms.... ja vanhemmat eivät koskaan välittäneet lapsestaan, aamulla "heittivät" ulos ja puolen yön jälkeen tyttö meni sisälle. Soitin, kun näin vanhemmat eräänä päivänä kahdestaan citymarketissa kaikessa rauhassa ostoksilla ja tyttö oli jätetty yksin kotipihan hiekkalaatikolle.

Kaikki eivät ansaitse lapsiaan.

Vierailija
54/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sillä puhutaan asioita, eli turha on täällä netissä keuhkota..! sano suoraan vanhemmille että tuo on vaarallista, kun on uima-altaita sun muita ja pieni ei saaa tulla teille. ja mikäli ei tehoa, niin yhteys viranomasiin. Itse en suostuisi toisten lasta vahtimaan ellei siitä ole sovittu, mutta toisaalta en vois antaa pienen kulkea yksinkään, kyllä kassaihmisilläkin on vastuu huolehtia lapsista joista kukaan ei huolehdi!

Vierailija
55/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus, sillä tietenkin myös sinä olet vastuussa omallatavalla jos olet paikalla ja lapselle sattuisi jotian. Ei ole lapsen vika että sillä näyttää olevan idiootit vanhemmat.

Vierailija
56/68 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kannattisiko mennä sanomaan suoraan hänelle, tai ottaa jopa yhteyttä lastensuojeluun? Minusta tuo on ihan selvää heitteillejättöä laittaa 2-v alle 7-v vahdittavaksi!!! Lapsen perhe tarvinnee apua...älä odota että jotain sattuu. toimi ennen sitä kun sinulla siihen mahdollisuus on!

Vierailija
57/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kovasti, koska vanhemmat ovat ns huolehtivat vanhemmat.

No, asia korjaantuu meilläkin sillä tavalla, että lapsi ilmoitti haluavansa leikkiä mieluummin muiden lasten kanssa, koska tämä pieni "aina pilaa meidän leikit".

Ehkä hyvä niin.

Vierailija
58/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvään tuuriin lasten oleskelussa.

Meilläkin on vastaavanlainen juttu, mutta ei meillä vaan toisessa naapurissa.

Olen joskus pohtinut, miten luottavaisia ihmiset ovatkaan vielä tänä päivänä!

Meilläkin naapurissa 2 v ihastuttava pikkuneiti, vaaleat kiharat ja ihanat röyhelömekot.

Oikein namusedän unelma.

Itse en koskaan uskaltaisi ko tyttöä jättää silmistäni, meilläpäin kun liikku aina välillä (ainakin huhuja) pakettiautolla liikkuvasta "sedästä".

Tämä tyttö siis saa liikkua aika isolla alueella 5 v veljensä seurassa.

Sanomattakin on selvää, että eihän tämä veli aina edes muista että sisko on mukana.

Tyttö saattaa olla puistossa ihan yksinään.

Vierailija
59/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä näkisin 2-vuotiaan seikkailevan yksikseen, niin soittaisin poliisit. Ihan riippumatta siitä tunnenko vanhemmat vai ei.

Vierailija
60/68 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee meille minun tietämättäni ja jotain sattuu?

Esim leikkii isompien leluilla ja satuttaa itsensä?

Tämä "isoveli"? vai minä, joka en edes tiedä että hän on meillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme