Miksi toinen nainen ei tee väärin?
Kysynpähän vain..? Minun moraalini on vaikea ymmärtää, miksi toinen nainen on viaton vehdatessaan varatun kanssa? Eikö se, että tietää toisen olevan naimisissa, velvoita käyttäytymään sen mukaan? Miksi tämä toiminta ei ole väärin? Toki pettäjä tekee enemmän väärin ja on vastuullinen, mutta miksi se toinen osapuoli on sitten täysin vastuuton?
Kommentit (99)
ja olen siis täältä ketjusta ap: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1428011/kuuleppas_si…
Ja siis, mun mielipide on että kyllä, tein väärin toisena naisena jatkaessani suhdetta varatun miehen kanssa MUTTA en ole siitä tilivelvollinen suhteen jälkeen vaimolle tai hänen perheelleen. Ja toisaalta, koen että minua kohtaan tehtiin myös väärin, kun mies vakuutti minulle rakkauttaan ja tunteitaan, vaikka itse petti perhettään. On paljon vaikeampaa päästää irti suhteesta jossa on rakkautta ja rehellisyyttä, kuin suhteesta jossa rakkaus on kuollut, ja tilalla on valheita, vihaa, katkeruutta ja kaunaa. Siksi mies usein jatkaa rinnakkais-suhdetta pitkään kivuttomasti. Siihen voi paeta.
Kyllä hän on vastuussa suhteen etenemisestä ja hänellä on mahdollisuus myös vaikuttaa monen ihmisen (myös miehen perheen) elämään. Ja useimmiten se ei ole hyvää pettämisen tultua ilmi. Eikö tällä ole merkitystä?
Ap
Ei minulle... mies on itse ottanut riskinsä! Aikuisiahan me kaikki olemme.
t. se toinen nainen
aina tyhmä, koska halua suhteen todistettavasti uskottoman miehen kanssa. Toisekseen hän on mielestäni melko moraaliton, kun on suhteessa ihmisen kanssa, jonka tietää varatuksi. Eli kummoiset pinnat sinne ei minulta ropise.
Silti, avioliiton rikkoutumiseen voi olla syyllinen vain avioliiton osapuoli, tässä tapauksessa siis se mies, joka pettää puolisoaan, se toinen nainen on siinä tilanteessa täysi ulkopuolinen, ja monessa tapauksessa voisi olla oikeasti ihan kuka tahansa. (Eikä sekään oikeasti nosta sen toisen naisen pinnoja kamalasti. Tietysti toiselle naiselle väitetään jotain ihan muuta.)
aina tyhmä, koska halua suhteen todistettavasti uskottoman miehen kanssa. Toisekseen hän on mielestäni melko moraaliton, kun on suhteessa ihmisen kanssa, jonka tietää varatuksi. Eli kummoiset pinnat sinne ei minulta ropise.
Silti, avioliiton rikkoutumiseen voi olla syyllinen vain avioliiton osapuoli, tässä tapauksessa siis se mies, joka pettää puolisoaan, se toinen nainen on siinä tilanteessa täysi ulkopuolinen, ja monessa tapauksessa voisi olla oikeasti ihan kuka tahansa. (Eikä sekään oikeasti nosta sen toisen naisen pinnoja kamalasti. Tietysti toiselle naiselle väitetään jotain ihan muuta.)
että toinen neinen on tyhmä. Tyhmä on myös puoliso, joka ei tajua, että oma puoliso pettää tai siitä huolimatta luottaa häneen.
Pettämisprosentti on kuitenkin aika korkea, joten tässä kommentissa on suuri vaara tietysti se, että olen juuri haukkunut myös itseni tyhmäksi.
aika pitkään jo se toinen nainen ja kyllä mua vähän järkyttää kuinka mielellään hän sitä suhdetta ylläpitää vaikka miehellä on kotona vaimo ja lapsi.
Kyllä hän itsekin sitä välillä sanoo että on hirbeä nainen mutta silti vaan näkee miestä uudestaan ja uudestaan.
Hän on itse sanonut ettei kunnioita muiden parisuhteita.
Ja huomasin sen kyllä juhannuksena huomasi, ettei kunnioita minunkaan avioliittoani vaikka ystäviä ollaan vaikkeivät mieheni kanssa oikeen mitään tehneet.
Hän saa vaan selvästi kickit siitä että tuntee olevansa halutumpi kuin miesten omat vaimot.
Miehen vika se aina on jos omassa suhteessaan ei pysy pöksyissään vaan pomppaa toisen housuihin.
Kyllä mua enemmän säälittää nainen joka elää ihastuksissaan varatun miehen kanssa. Ei löydä vapaata miestä vaan tyytyy toiseksi vain sen takia että tuntee olevansa halutumpi kuin toinen nainen. Jännää.
että toinen neinen on tyhmä. Tyhmä on myös puoliso, joka ei tajua, että oma puoliso pettää tai siitä huolimatta luottaa häneen.
Pettämisprosentti on kuitenkin aika korkea, joten tässä kommentissa on suuri vaara tietysti se, että olen juuri haukkunut myös itseni tyhmäksi.
Ei ne pettäjät aina ala tehdä ylitöitä tai muutenkaan vietä aikaa enempää pois kotoa. Monet suhteet hoituvat työajalla tai jokin harrastus korvataan pikapanolla toisen luona. Mistä siitä puoliso voisi tietää? Kun ei se suhde sitäkään tarkoita ettikö seksiä ja hellyyttä kotona olisi, päinvastoin, pettäjä voi olla hyvinkin huomaavainen puolisoaan kohtaan. Mistä siis puolison tulisi huomata petos?
Yritän aidosti ymmärtää tätä näkökantaa. ehkä minulla on liikaa oma lehmä ojassa, koska olen petetty. Toista naista on hirveän helppo vihata. Toki viha kohdistuu ensisijaisesti mieheen, mutta sitä toiseen naiseen kohdistuvaa vihaa ei saa ikinä purettua, koska jos niin tekee, on lapsellinen. Esimerkiksi jos lähtee soittelemaan tms. kuten tuossa ketjussa. Mutta ymmärrän, että tällainen tarve tulee - kokemusta on.
Se toinen nainen on kuitenkin vienyt itseltä paljon, ja sitä odottaa, että hän tuntisi edes pienen piston sydämessään, jos hän kokisi edes osan siitä tuskasta, mihin on osallinen. Valitettavasti näin ei välttämättä ole, ja toinen osapuoli ei vain välitä aiheuttamastaan mielipahasta. Syitä uskottomuuteen on monia, ja vaimossakin voi olla syytä. Kuten sanottu ei niitä miehiä kukaan väkisin sänkyynsä vie, eli päävastuu on miehellä, tai kuka nyt pettäjä onkin.
Mikähän nyt oisi pointtini.. en tiedä enää :). Halusin ehkä vain ymmärtää tätä toisen naisen vastuuta, tai vastuuttomuutta, koska mielestäni on edelleen pohjimmiltaan väärin lähteä varatun matkaan. Mielipiteeni on hyvin subjektiivinen kokemusteni vuoksi, ja ehkä ajattelen, että olis edes se nainen laittanut hanttiin, että oltaisiin säästytty tältä murheelta. Itse en ole pettänyt. Ehkä pitäis. Ja varatun miehen kanssa.
Yritän aidosti ymmärtää tätä näkökantaa. ehkä minulla on liikaa oma lehmä ojassa, koska olen petetty. Toista naista on hirveän helppo vihata. Toki viha kohdistuu ensisijaisesti mieheen, mutta sitä toiseen naiseen kohdistuvaa vihaa ei saa ikinä purettua, koska jos niin tekee, on lapsellinen. Esimerkiksi jos lähtee soittelemaan tms. kuten tuossa ketjussa. Mutta ymmärrän, että tällainen tarve tulee - kokemusta on.
Se toinen nainen on kuitenkin vienyt itseltä paljon, ja sitä odottaa, että hän tuntisi edes pienen piston sydämessään, jos hän kokisi edes osan siitä tuskasta, mihin on osallinen. Valitettavasti näin ei välttämättä ole, ja toinen osapuoli ei vain välitä aiheuttamastaan mielipahasta. Syitä uskottomuuteen on monia, ja vaimossakin voi olla syytä. Kuten sanottu ei niitä miehiä kukaan väkisin sänkyynsä vie, eli päävastuu on miehellä, tai kuka nyt pettäjä onkin.
Mikähän nyt oisi pointtini.. en tiedä enää :). Halusin ehkä vain ymmärtää tätä toisen naisen vastuuta, tai vastuuttomuutta, koska mielestäni on edelleen pohjimmiltaan väärin lähteä varatun matkaan. Mielipiteeni on hyvin subjektiivinen kokemusteni vuoksi, ja ehkä ajattelen, että olis edes se nainen laittanut hanttiin, että oltaisiin säästytty tältä murheelta. Itse en ole pettänyt. Ehkä pitäis. Ja varatun miehen kanssa.
Tuo on niin totta niiden toisten naisten kohdalla joita tunnen! Joskus jopa mietin rakastavatko/haluavatko he sitä miestä lainkaan vai riittääkö se, että he kokevat päihittävänsä vaimon? Ilmeisesti siksi toiset ei vaan vapaista miehiä itselleen löydä. Lähinnä sääliä tunnetaan ystäväpiirissä hetkisen vieraillut naikkosta kohtaan, jonka ilmeet ja elekieli muuttui aina heti kun vastassa oli mies. Voi sitä lirkun lirkun ja ripsien alta vilkuilua ja suoranaista sössötystä, asentokin muuttui aina heti :D
Toivon, etten koskaan joudu tilanteeseesi. Se on varmasti henkisesti äärettömän raskasta.
Hän OSALLISTUU perheen hajottamiseen, vaikka ei olekaan siihen pääsyyllinen.
Voisi vaikka sanoa, että pettäjän rikos on parisuhteen murha, ja toisen naisen (tai miehen) rikos on avunanto murhaan.
Niin, ei sitä voikaan tietää. Siinäpä se dilemma on. Samalla tavalla toinen nainen voi olla yhtä tietämätön. Ja kumpi sitten on tyhmempi, toinen nainen joka haluaa jatkaa vai vaimo, joka haluaa jatkaa?
Toisaalta eikö se ole täysin omaa tyhmyyttä, jos ei tiedä, jos ei tunne ihmistä, jota rakastaa? Jos luottaa ihmiseen, joka ei ole luotettava. Kenen tyhmyyttä se on, jos uskoo kaiken mitä toinen lupaa ja sanoo? Kuulijan vai sanojan?
Itse en ole koskaan pettänyt, eikä mieheni ole jäänyt kiinni pettämisestä. Tuttavilta olen kuitenkin kuullut (kun tällaista on sattunut kohdalle), että loppujen lopuksi ei ole ollut kyse siitä, eikö olisi asiaa jollain tapaa jossain vaiheessa epäillyt, vaan siitä, ettei ole halunnut uskoa omia epäilyjään. Tai yksinkertaisesti, ei ole halunnut huomata mitään.
sille, joka sua petti, eli mieheesi.
Tämä "toinen nainen" on joku ihan yhdentekevä tyyppi; jos häntä ei olisi, niin luuletko etteikö miehesi olisi pettänyt sitten jonkun muun kanssa?
Miehesi oli ainut, joka teki väärin. Todella väärin. Ole hänelle vihainen - on täysin luvallista ja jopa suotavaa sekä tuntea että näyttää negatiivisia tunteita. Vihaa on käsiteltävä, vasta sen jälkeen voit arvioida, haluatko antaa anteeksi.
Tsemppiä ap!
....ja ehkä ajattelen, että olis edes se nainen laittanut hanttiin, että oltaisiin säästytty tältä murheelta. Itse en ole pettänyt. Ehkä pitäis. Ja varatun miehen kanssa.
..minä en ainakaan koskaan ollut niin sinisilmäinen että olisin kuvitellut olevani ainoa mahdollisuus miehelle sivusuhteeseen.
Ne ongelmat joita hän kotoa pakeni olisivat ajaneet miehen johonkin toiseen syliin.
Sen takia en ehkä aina ymmärrä miksi sitä toista naista vihataan niin syvästi. Pettämiseen kykenevälle miehelle löytyy monta mahdollisuutta satuttaa perhettään. Valitettavasti.
T: se toisen ketjun ap. Ja jos se yhtään lohduttaa, niin nuorempana tulin itsekin joskus pahasti petetyksi. Eli ymmärrän kyllä osittain tätä mielipahaa.
Kysynpähän vain..? Minun moraalini on vaikea ymmärtää, miksi toinen nainen on viaton vehdatessaan varatun kanssa? Eikö se, että tietää toisen olevan naimisissa, velvoita käyttäytymään sen mukaan? Miksi tämä toiminta ei ole väärin? Toki pettäjä tekee enemmän väärin ja on vastuullinen, mutta miksi se toinen osapuoli on sitten täysin vastuuton?
Tämä rikoskumppanini oli tavannut mieheni kerran, ja siis tiesi että olen naimisissa. Ei kuitenkaan ollut varsinaisesti mikään kaveri mieheni kanssa.
Myöhemmin kävin hänen kanssaan tätä asiaa läpi ja hän sanoi, että oli potenut todella pahaa morkkista siitä, että rikkoi jotain mieskoodia ja koski toisen miehen vaimoon. Hänen mukaansa se on miesten keskuudessa ehdottomasti kiellettyä, ellei ole jotain omakohtaista tietoa siitä että mies on ihan täysi kusipää tms.
Samoin kuin kerroin omalle miehelleni tästä tapauksesta, minulle jäi sellainen kuva että mieheni oli enemmän vihainen tälle toiselle miehelle kuin minulle. Mielestäni se on tosi kornia, ja siitä tulee sellainen olo, että nainen on tässä miesten välisessä taistelussa vaan "palkinto", jonka toinen mies omistaa. Sitten toinen mies koskee siihen, ja potee tästä morkkista. Kukaan ei kuitenkaan koskaan kysy naiselta, että mitä hän haluaa.
Esimerkiksi tässä tapauksessa minä olin se aloitteellinen osapuoli, joka teki aloitteen seksiin muun kuin aviomieheni kanssa. Silti aviomieheni on ärsyyntyneempi toiseen mieheen, joka on koskenut hänen vaimoonsa. Ja tämä toinen mies potee morkkista siitä, että käyttäytyi kunniakoodin vastaisesti ja koski toisen miehen vaimoon.
toisen naisen kanssa. En mä ruvennut naista syyttämään sillä hän ei ollut naimisissa kanssani.
kerroinkin aiemmassa viestissä, että miestä on mahdollista vihata, huutaa ym., toisin kun tätä tuntematonta toista naista.
On hyvin mahdollista ja todennäköistäkin, että nainen olisi voinut olla kuka tahansa muukin, jos ei tämä. Silti on vaikea ajatella tästä henkilöstä neutraalisti. Ehkä nämä tunteet menevät aikanaan ohi, toivottavasti.
sille, joka sua petti, eli mieheesi.
Tämä "toinen nainen" on joku ihan yhdentekevä tyyppi; jos häntä ei olisi, niin luuletko etteikö miehesi olisi pettänyt sitten jonkun muun kanssa?
Miehesi oli ainut, joka teki väärin. Todella väärin. Ole hänelle vihainen - on täysin luvallista ja jopa suotavaa sekä tuntea että näyttää negatiivisia tunteita. Vihaa on käsiteltävä, vasta sen jälkeen voit arvioida, haluatko antaa anteeksi.
Tsemppiä ap!
ja syyllistää. Ihan kuin nainen väkisin veisi miestä kuin pässiä narussa.
Liitossa on jotain vikaa aina, kun ulkopuolinen taho alkaa kiinnostaa edes ajatuksen tasolla.
Minulla vain on toisenlainen maailmankuva. Ja kyllä se tietysti näin on, että pettämisen vaikutus voi ulottua lapsiin ja muihin läheisiin, avioliittokin voi esimerkiksi päättyä.
Mutta yhteiskunnassamme on paljon ihmisiä, jotka vaikuttavat perheeseemme ja joita emme voi valita; neuvolatädit, opettajat, lasten ja puolisoiden kaverit, työkaverit jne. Useimmat näistä ihmisistä ovat sellaisia, joita emme välttämättä oikeasti haluaisi sen paremmin tuntea, emme välttämättä edes pidä heistä. Ja yhtälailla he voivat tehdä tekoja, jotka vaikuttavat koko perheeseen.
Se että oma aviopuoliso on uskoton, ei ole kenenkään muun vika kuin tämän pettäjän vika. Siihen ei ole kukaan muu syypää. Rohkeimmat lähtevät huonosta suhteesta, jotta ovat vapaita olemaan kenen kanssa haluaa. Jos ei ole selkärankaa sen vertaa, niin sitten ei voi muuta tehdä kuin pettää, luuseri on luuseri. Sattuu se sitten ystäväksi tai aviopuolisoksi.