Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisitteko rahan riittämään jos

Vierailija
05.07.2011 |

Teillä olisi tällainen tilanne....

Kuukausitulot koko perheeltä 3500e

Asuntolainan lyhennys korkoineen 900e/kk

Muut pakolliset laskut noin 600e/kk

Autolaina 150e/kk

Perheessä olisi vanhemmat ja leikki ikäinen sekä vaippojen suurkuluttaja noin 1vee lapsi.

Riittäisikö loppu raha ruokaan ja muihin huvituksiin,olisiko jotain mitä joutuisit muuttamaan omista kuukausimenoistasi tai elämän tavoistasi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuukausitulot saman verran. Lainanlyhennykset 1000€/kk. Asutaan omakotitalossa (vakuutukset, sähkö, vesi ym. maksut) Maalla tarvitaan kaksi autoa jne. Lisäksi perheessä kaksi lasta (toinen urheileva murkku) joten ruokaakin tarvitaan. Rahat saadaan riittämään.

Vierailija
2/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvituksiin, bensaan yms. jäisi kuussa 1850.

Äkkisltään sanoisin, että riittäisi mulle. Erityisesti, jos tuo pakolliset menot 600 sisältää puhelimet, vakuutukset, lääkkeet, työmatkat, sähköt, vedet yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuoolaiset tulot, pikkasen isommat menot vaan.

Ei matkustella ulkomaille. Kerran kesässä varataan jostain halpa mokki ja meidän reissut on siinä. Leffassa käydään, korkeasaaressa ja yhdessä huvipuistossakin per kesä.

Molemmat vanhemmat käy kuntosalilla ja kahdella lapsella on liikuntaharrastus.

Ja vielä jää sen verran että voi kaupasta ostaa mitä haluaa.

Vierailija
4/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kyllä riittäisi, olettaen että tuo 3500 on nettotulo eli se summa mikä tulee tilille (tuleeko sen päälle lapsilisät vai sisältyykö jo tuohon?).

Meillä on neljä lasta ja ruokaan kulutamme noin 600 e kuukaudessa. Tuosta summasta jäisi meille säästöönkin esim. lomia varten ja vararahastoksi.

Vaatteet, kengät ja lasten harrastusmaksut ovat meillä suurin menoerä, ja ostetaankin kaikki alennuksesta. Me ei käytetä alkoholia eikä tupakkaa, eikä käydä juuri koskaan ulkona syömässä, siitä tulee pientä säästöä myöskin. Niin, eikä kosmetikkaan kulu käytännössä mitään, ehkä 100 e tyttöjen kampaamoihin vuodessa ja jotain saippuoita ja deodorantteja. Äiti ei meikkaa, ja tyttäret ostavat meikkinsä kuukausirahoista.

Vierailija
5/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyllä varmaan riittää sen aikaa, kun lapset on pieniä.

Mutta kun ne kasvaa, niin tulee harrastus- yms. menoja. Samoin ruokakulut tulee nousemaan.

Vierailija
6/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on juuri tuollainen rahatilanne. paitsi että lapsia on kolme. ja auton saimme juuri maksettua. menot joutuu laskemaan, mutta aivan hyvin tässä pärjätään. :) toki eipä tuosta jää sitä törsäilyrahaakaan.

Vierailija
7/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500-1650=1850.

Mihin kaikkeen tuon pitäisi riittää? Hoidetaanko lapset siis kotona vai onko tarhamaksuja?

Minä olin pari kk hoitovapaalla, jolloin meillä oli samat tulot: 2700+440+350, meillä siis kolme lasta. Asumiseen meni 1300, autoon 200 (vakuutus, huolto, bensa), muihin vakuutuksiin (koti+lapset) 100, ruokaan 400-500, vaatteisiin 100.

Itse pistin kyllä rahaa säästöönkin. Rahat riittivät, mutta en kyllä nauttinut kotona olosta. Työssäni tienaan nettona 3000, joten tarhamaksujen jälkeen rahaa jää kuussa 2000 enemmän käteen. En nähnyt kotihoitoa niin arvokkaaksi minulle tai lapsille, että olisin jatkanut pidempään hoitovapaalla.

Vierailija
8/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtainen...Ystävättäreni natisee aina rahan puutteesta... -ap-

Vierailija
9/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne jo laskettu tuohon pakollisiin kuluihin.

Laskin että tuossa tapauksessa jäisi yhtä aikuista ja yhtä lasten varten 925€. Minä olen pienen lapsen yksinhuoltaja ja minulle jää vähämmän kuin tuo summa käytettäväksi asuntolainan ja yhtivastikkeen maksun jälkeen. Loppusummasta maksan vielä päivähoitomaksun, auton kulut, sähkön, puhelimen, netin jne. ja vielä jää säästöönkin ruuan ja vaatteiden jälkeen.

Vierailija
10/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtainen...Ystävättäreni natisee aina rahan puutteesta... -ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi