Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat!Palkkaisitteko mielummin vastavalmistuneen vai pitkään kotiäitinä olleen?

Vierailija
04.07.2011 |

Perusteluja :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelija on opintojensa ohella tehnyt keikkaluonteisia hommia mutta juuri oikealta alalta, palkkaisin hänet.

Jos taas kotiäidillä on työkokemusta alalta ennen kotiäitivuosiaan, sama juttu. Jos molemmilla olisi kokemusta ja kummallakin alle vuosi, palkkaisin sen vastavalmistuneen.

Vierailija
2/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuskin jäämässä ihan samantien takaisin kotiin.

Ongelmaksi usein muodostuu, että olettavat pääsevänsä takaisin samantasoisiin tai korkeamman tason tehtäviin kuin mistä lähtivät. Tämä on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa jos on ollut pitkään (5+ vuotta) pois työelämästä, koska työelämä on muuttunut niin paljon tuona aikana. Ts. entinen osaaminen on monessa tehtävässä jo vanhentunutta. Jos suostuu palaamaan hieman alemmalle tasolle takaisin kuin miltä lähti niin onnistunee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuskin jäämässä ihan samantien takaisin kotiin.

Ongelmaksi usein muodostuu, että olettavat pääsevänsä takaisin samantasoisiin tai korkeamman tason tehtäviin kuin mistä lähtivät. Tämä on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa jos on ollut pitkään (5+ vuotta) pois työelämästä, koska työelämä on muuttunut niin paljon tuona aikana. Ts. entinen osaaminen on monessa tehtävässä jo vanhentunutta. Jos suostuu palaamaan hieman alemmalle tasolle takaisin kuin miltä lähti niin onnistunee.

Mulla siis työkokemusta 8 vuotta (olen 34 v). Nyt kesällä pitäisi alkaa etsimään töitä kun lapset menee hoitoon.

Olen tehnyt hoitovapaiden aikana (5 vuotta) töitä osa-aikaisesti tai vapaaehtoistyönä, lähinnä kirjanpitoa. Koulutukseltani olen ekonomi. Mitä mahiksia mulla on palata työelämään vai tuleeko ihan mahalasku?

ap

Vierailija
4/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pienemmän yrityksen palkkis tai laskutusosasto saattaisi olla myös toinen mahdollisuus.

Vähintäänkin määrä-aikaisen työn kyllä saat alkuun. Riippuu tietenkin paikkakunnan koostakin.

Vierailija
5/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuinka paljon työkokemuksestasi on opiskeluaikaisia hanttihommia?

Vierailija
6/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidit ovat aika lailla pahinta kastia, varsinkin nämä jotka ovat olleet vuosia.

Heidän lapsensa ovat todellakin heidän ja isä on pelkästään siittäjä.

Pahimpia ovat nämä joitten on pakko soittaa monta krt päivässä hoitoon ja kysyä kuulumisia, milloin lähdetään kesken päivää viemään rukkasia jne jne. Tarinoita riittää joka päivälle.

Ihan turha kuvitella näitten naisten kohdalla että olisi isän kanssa jotain jakamista sairaspäivien kohdalla. Äiti jää pois aina kun on vaan mahdollista ja jää vaikka ei olisikaan.

Yhdelle äidille jouduin antamaan kenkää ja usealle monia varoituksia. Töistä kun ei saa lähteä kertomatta kenellekään sen takia että tulee vähän vettä nenästä ja sen takia ei voi olla seuraavaa 2 vkoa pois töistä. Jos yritän soittaa ei vastata. Selitys on töihin tultaessa ei vastaa työasioihin kotoa.

Siis kyllä, kuulostaa kamalalta mutta näitä on paljon.

No, aina on koeaika ja sinä aikana näkee jonkin verran miten homma toimii ja nykyaikana on aika helppoa antaa kenkää. Koeajalla joutuu lähtemään n 1 äiti vuodessa, eli aika hyvin olen hommani osannut.

Vastavalmistuneet ovat yleensä punainen vaate.

Hyvin, hyvin harvoin löytyy ihminen, joka olisi innostunut uusista asioista, valmis oppimaan uutta ja menemään porukkaan mukaan. Yleensä 1 asia puuttuu ja se hankaloittaa. Paljon on vastavalmistuneita, jotka eivät voi tehdä sitä tai tätä, kun se ei kuulu heidän toimenkuvaan. Välillä kokeilen ihmistä, esim pyydän viemään paperit samalla roskiin ja ihan oikeesti aikamoista selitystä sitä voikin kuulla. Minulla on itselläni 2 toimivaa jalkaa, osaan tarvittaessa tyhjentää oman roskikseni mutta hyvä katsoa ihmisen suhtautumista ns hänelle ehkä liian vähäpätöiseen tehtävään.

Äiti joka on ollut 2 v kotona on parasta valuuttaa, jos saa valita, mutta esim 10 v on ihan pihalla jo, ei tiedä enää edes viikonpäiviä, ei osaa pukeutua, kammata hiuksia jne jne.

Poikkeuksia löytyy ja hyvä niin !

Tässä vaan mun kokemuksiani.

Vierailija
7/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidit ovat aika lailla pahinta kastia, varsinkin nämä jotka ovat olleet vuosia.

Pahimpia ovat nämä joitten on pakko soittaa monta krt päivässä hoitoon ja kysyä kuulumisia, milloin lähdetään kesken päivää viemään rukkasia jne jne. Tarinoita riittää joka päivälle.

Ihan turha kuvitella näitten naisten kohdalla että olisi isän kanssa jotain jakamista sairaspäivien kohdalla. Äiti jää pois aina kun on vaan mahdollista ja jää vaikka ei olisikaan.

Yhdelle äidille jouduin antamaan kenkää ja usealle monia varoituksia. Töistä kun ei saa lähteä kertomatta kenellekään sen takia että tulee vähän vettä nenästä ja sen takia ei voi olla seuraavaa 2 vkoa pois töistä. Jos yritän soittaa ei vastata. Selitys on töihin tultaessa ei vastaa työasioihin kotoa.

No, aina on koeaika ja sinä aikana näkee jonkin verran miten homma toimii ja nykyaikana on aika helppoa antaa kenkää. Koeajalla joutuu lähtemään n 1 äiti vuodessa, eli aika hyvin olen hommani osannut.

Hyvin, hyvin harvoin löytyy ihminen, joka olisi innostunut uusista asioista, valmis oppimaan uutta ja menemään porukkaan mukaan. Yleensä 1 asia puuttuu ja se hankaloittaa. Paljon on vastavalmistuneita, jotka eivät voi tehdä sitä tai tätä, kun se ei kuulu heidän toimenkuvaan. Välillä kokeilen ihmistä, esim pyydän viemään paperit samalla roskiin ja ihan oikeesti aikamoista selitystä sitä voikin kuulla. Minulla on itselläni 2 toimivaa jalkaa, osaan tarvittaessa tyhjentää oman roskikseni mutta hyvä katsoa ihmisen suhtautumista ns hänelle ehkä liian vähäpätöiseen tehtävään.

Äiti joka on ollut 2 v kotona on parasta valuuttaa, jos saa valita, mutta esim 10 v on ihan pihalla jo, ei tiedä enää edes viikonpäiviä, ei osaa pukeutua, kammata hiuksia jne jne.

Vierailija
8/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole mitään hätää. Sulla on mitä parhain ala, työttömyyttä runsaasti ja olet ollut välillä töissä.

Kun menet haastatteluun muista kertoa ettet ole ainoa joka on sairaan lapsen kanssa kotona.

Kirjanpitoalalla tällä hetkellä on isoja yrittäjiä jotka laittavat nämä palkattomiksi eli muista käydä joka kerta lääkärissä, ota kopio lääkärintodistuksesta ja ole tiukka oikeuksistasi.

Töitä alalla on, varsinkin jos olet pk-seudulla.

Vierailija
9/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pienemmän yrityksen palkkis tai laskutusosasto saattaisi olla myös toinen mahdollisuus.

Vähintäänkin määrä-aikaisen työn kyllä saat alkuun. Riippuu tietenkin paikkakunnan koostakin.

Ihan pelkkä laskutus ei kyllä miellytä, osana kokonaisuutta kyllä.

Määräaikaisen toimen otan erittäin mielelläni. :)

ap

Vierailija
10/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemustakin on hankala saada, kun ei mihinkään pääse töihin..

Vierailija
11/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuinka paljon työkokemuksestasi on opiskeluaikaisia hanttihommia?

ollut kirjanpitäjänä vuosia, talouspäällikkönä (määräaikainen), tilintarkastajana jokusen vuoden.

Opiskeluajan hanttihommia ei niinkään ole, sihteerintöitä yms.

ap

Vierailija
12/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sairastelut jäisi kyllä mun kontolle. Tosin tekisin mielelläni töitä myös kotona etänä.

ap

ps. ja ulkonäöstäni pidän kyllä huolen :)

Vierailija
13/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Välillä kokeilen ihmistä, esim pyydän viemään paperit samalla roskiin ja ihan oikeesti aikamoista selitystä sitä voikin kuulla. Minulla on itselläni 2 toimivaa jalkaa, osaan tarvittaessa tyhjentää oman roskikseni mutta hyvä katsoa ihmisen suhtautumista ns hänelle ehkä liian vähäpätöiseen tehtävään.

pyytänyt alaistani viemään roskiani tai hakemaan kahvia. Aika idiootti olet, etkä saa arvostusta (jota et taida edes ansaitakaan), jos noin kohtelet ihmisiä. Taisit kyllä olla vain kehno provo...?

Vierailija
14/14 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole mitään hätää. Sulla on mitä parhain ala, työttömyyttä runsaasti ja olet ollut välillä töissä.

Kun menet haastatteluun muista kertoa ettet ole ainoa joka on sairaan lapsen kanssa kotona.

Kirjanpitoalalla tällä hetkellä on isoja yrittäjiä jotka laittavat nämä palkattomiksi eli muista käydä joka kerta lääkärissä, ota kopio lääkärintodistuksesta ja ole tiukka oikeuksistasi.

Töitä alalla on, varsinkin jos olet pk-seudulla.

Tämä tsemppasi tosiaan paljon. Olen tosiaan tehnyt hoitovapaankin aikana töitä ja opiskellut eri kursseja.

Ajattelin myös hakea näihin isoihin taloihin. Hyvä tietää tuo palkattomaksi laitto.

ap