Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja (pitkän matkan)bussilla matkustaminen

Vierailija
04.07.2011 |

Oletteko ottaneet lapselle turvaistuimen mukaan vai pitäneet sylissä?

Itse olen tehnyt niin, että kun vauva mahtui turvakaukaloon, otin turvakaukalon mukaan ja lapsi matkusti siinä. Mutta nyt ongelmana on, että meidän turvavyöistuin on niin painava ja muutenkin iso etten millään saa sitä raahattua bussille kävellen, eikä lapsi enää mahdu turvakaukaloon.

Miten siis olette matkustaneet tuon ikäisen kanssa joka on liian iso turvakaukaloo, muttei voisi vielä laittaa mihinkään korokkeeseen? Saako matkahuollosta istuinta tilattua bussiin tms?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljetin sitä kamalan painavaa rotiskoa mukana. Meillä ei ole omaa autoa, mutta taas usein siellä, minne oltiin menossa oli auto, muttei turvaistuinta. Mä sillon marttyyrina raahasin sen istuimen julkisilla bussiasemalle, mutta ehkä fiskumpi tyttö tilaisi taksin.

Bussissa istui joko istuimessa tai sylissä. Sellainen 5 tuntia bussissa vöissä kiinni oli ainakin meillä ihan mahoton.

Vierailija
2/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on bussiasemalla n. 1km matkaa, tuntuisi tyhmältä tilata tuollaisen matkan takia taksi, kuski varmaan nauraisi mut maan rakoon :D Toisaalta taas kamaa on enemmän kun laki sallii vaunut, kassillinen vaatteita ja se pirun istuin (jos sen nyt raahaisin).

Meillä bussimatka kestäisi n. 2h, luulisin, että istuimessa viihtyisi ihan hyvin lelujen kanssa ja hyvällä tuurilla ehkä jopa nukahtaisi, mutta ilman istuinta jos sylissäni joutuisi istumaan vauva koko ajan haluaisi pois ja takaisin, pois ja takaisin, 9kk kun on nyt iältään.

Ärsyttää tämä yhden auton kirous, kun mies menee töihin autolla ja mä olen täällä jumissa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se mies voisi joustaa ja antaa auton sinulle ja mennä itse bussilla töihín. Olettaen tietysti että miehen työpaikalle kulkee bussit.

Vierailija
4/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen työpaikalle ei mene busseja (teollisuusaluetta), ja kaiken lisäksi kun asutaan suht. pienellä paikkakunnalla noita paikallisbusseja kulkee sen verran harvaan, ettei edes kulje niin aikaisin kun mies lähtisi töihin :/ -ap

Vierailija
5/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten matkustetaan pienen lapsen kanssa? Pitääkö olla mukana oma turvakaukalo/-istuin?

Mitään yleisohjetta pienten lasten kanssa matkustamisesta ei ole. Oman turvakaukalon tai turvaistuimen voi ottaa mukaan, mutta vain uusimmissa linja-autoissa on turvavyöt kaikilla istumapaikoilla."

Kai se on sylissä sitten pidettävä.

-ap

Vierailija
6/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei onnistu niin lastaat vaunuihin turvaistuimen ja kassin ja sitten vauva kantoliinaan niin pääset asemalle. Eikä se taksikaan nyt ihan huono vaihtoehto ole. Tai ettekö voi lähteä sellaisella bussilla että mies veisi teidät asemalle?

Jos matkustatte määränpäässä henkilöautolla, ottaisin ehdottomasti turvaistuimen mukaan mutta jos taas pelkkä bussimatka on kyseessä, en välttämättä ottaisi.

Vierailija
7/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk ei mahdu turvakaukaloon?? Itselläni 10kk ja mahtuu viellä. Paino raja kuitenkin 13kg. Käytän itsekkin viellä turvakaukaloa jos kuljetan jonkun muun autossa kuin omassa, jossa kiinni turvaistuin.

Vierailija
8/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi ostaa mummolaan (jonne siis olemme menossa)oma turvaistuin, jottei tarvitse aina ottaa omaa mukaan, juurikin tuon takia, että kuljetus on hankala ja aina uudelleen asentaminen iso homma.

Ja ei meillä mahdu tuo 9kk tyttö turvakaukaloon. Meillä on Brio Primo ja leveyden puolesta liian kapea ainakin meidän tytölle eikä edes ole mikään iso kokoinen eikä pullero. Jalat myöskin koukussa kun laittaa turvakaukalon auton penkille, eli ei mahdu olemaan jalat suorassa vaan lapsi on melkein polvet suussa :D

Vierailija
9/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies lainata jonkun tuttavan autoa siksi aikaa? Maksaa tietysti pienen korvauksen.

Tai sopia jonkun työkaverin kanssa kimppakyydistä?

Tai käydä heittämässä teidät mummilaan, matkahan ei ole kauhean pitkä!!

Vierailija
10/10 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies veisi meidät, sikäli mikäli suostuu (aina kauhean nihkeä lähtemään yhtään mihinkään töiden jälkeen.. Viikonloppuisin kyllä suostuu mukisematta viemään.)

Autoa tuskin tulee mistään saamaan lainaksi, ainoa olisi työnantaja, mutta ei anna tulla työautolla kotiin.

Valitettavasti meillä päin ei asu ketään kuka olisi samalla suunnalla töissä kun mieheni.

Täytyy yrittää puhua mies viemään, jos ei suostu niin sitten viimeisenä vaihtoehtona tuo bussimatka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan