Vaivaako sinua, mitä sinusta lukee potilaskertomuksissa?
Kommentit (30)
tiedän siitä, että ovat itse maininneet. 29
jos dokumentteja olisi vain 2 tai 3 niin ehkä sitten voisi hermonsa menettääkin jostain sanankäänteestä.
jos niin paljon on ehtinyt tonkimaan siella niin varmasti katsonut meidat laheisemmatkin. Vitutti, mutten voinut sanoa etta ala nyt minun lue, kun sitten ainakin olisi mennyt lukemaan viela kiireemmin...
Myös sinulla on mahdollisuus pyytää ja saada tekstit luettavaksi.
Se mua vaivaa, että kaikki tiedonsiirto tapahtuu sähköisesti. Siinä on ongelmia... Pyydän aina itselleni kopion papereistani.
joka tapahtui kolmantena päivänä synnytyksestä
Sehän on aivan normaalia synnytyksen jälkeen. Mulle ainakin kätilö sanoi kolmantena aamuna, että tämä päivä on yleensä se, jolloin saattaa itku tulla mitä ihmeellisemmästäkin syystä. Eihän tuossa nyt mitään vaikka olisit kuinka hysteerisesti siellä parkunut.
Minulla lukee varmasti neljän raskauden ensimmäisen lääkärineuvolan kohdalla, että "kaikki ok, hysteerinen äiti, kirjoitettu pyynnöstään lähete ultraan, kun ei saada sykettä kuuluviin". Vauva oli kuollut kohtuun. Eli se siitä hysteriasta.
Kirjoittakoot mitä huvittaa...... Siitä ne palkkansa saa :D
Sehän on aivan normaalia synnytyksen jälkeen. Mulle ainakin kätilö sanoi kolmantena aamuna, että tämä päivä on yleensä se, jolloin saattaa itku tulla mitä ihmeellisemmästäkin syystä. Eihän tuossa nyt mitään vaikka olisit kuinka hysteerisesti siellä parkunut.
ihan hysteerisiä sika röhkäisyvä pidin, kun yritin olla itkemättä ja taas itku tuli.
Kyllä siellä kuule on parkujija jos jonkin näköisiä nähty. Hyvä vaan, kun tuli itkut pois. Seuraavalla kerralla, et sitten yritä pidätellä sitä itkua yhtään vaan annat tulla oikein täydeltä laidalta ja antaumuksella, itket kaikki siihen asti itkemättä jääneetkin itkut. Itku näet tekee ihan yhtä hyvää elimistolle kuin naurukin.
Ja oikeesti, ei siellä papereissa varmasti sen kummempaa lue kuin että, itkuinen äiti tai kovin itkuinen korkeintaan. Ei niihin papereihin ole tapana kirjoittaa mitää dramatisoivaan/mässäilevään tyyliin...
Nyt et enää sit murehdi moista!
-sh-
vaikka oikeasti musta oli vaan hauska vetää roolia ja keksiä mitä hulluja juttuja ja puhua kerrankin mitä sylki suuhun tuo. En hetkeenkään itse uskonut niihin juttuihin joita kerroin.
esikoisen aikaan ei moista ollut. Vielä kolmen kuukauden päästäkin siis hävettää, mutta enköhän yli pääse
Uskoisin, että enimmäkseen faktoja sieltä löytyy. Hieman ärsyttää se, että eka synnytykseni meni aika keturalleen, mutta synnytyskertomuksen mukaan se näyttää juuri oikeaoppiselta. Esim. käynnistys vain mainitaan ohimennen. Synnytyksen kokonaiskestoksi on laitettu 8h, vaikka oikeasti hommaan meni kaksi vuorokautta koko ajan supistellen.
päästä lukemaan minun potilastietoja, kun asutaan eri paikkakunnilla.
hänellä sellaisia taipumuksia....
lääkärin vastaanotolla kurkin mitä tietokoeneella lukee minusta ja siellä luki:
"Status: hoikka." Kiva tietää olevansa hoikka..
Jos hän menee töihin johonkin sellaiseen paikkaan jonka potilasjärjestelmissä on sinun tietojasi niin kyllä hän pääsee niitä lukemaan halutessaan mutta mitään oikeutta hänellä ei ole vilkaista tuttaviensa tietoja jos ei osallistu hoitoon.
uteliaisuus... tuttava sellainen hölö, "tietää kaikesta kaiken" juoruakka ihan suomeksi sanottuna.
Olen varma ettei voi vastustaa kiusausta. Ja sitten laulaa tiedot ympäri kyliä...miten sen todistat? että hän vuotanut? ET MITENKÄÄN
on katsonut muiden kuin ominen asiakkaiden.
siis siitä että teolla vakavat seuraukset, jopa vankeutta.
Ja siitä että sitä tehdään nimenomaan noista syistä. Joten muutamien huoli täällä, omista tutuistaan, ihan aiheellinen.