G: Millä autolla ajat? Ikäsi?
Nousetko "ylpeänä" autostasi? Autohistoriasi?
Ap ajaa vm.01 kultaisella farmari mersulla.
Tykkään kyllä vaikkei uusi olekaan. Siisti kuitenkin. En vaihtaisi pois.
Ekan mersuni sain 17v ja rahatilanteen vuoksi jouduin välillä muihin merkkeihin kallistumaan, mutta nyt taas olen "kuin kotonani".
Ja ikä oli 22.
Ihan mielenkiinnosta, kun av:llähän on ainoastaan akateemisia ja koulutettuja täydellisiä ihmisiä:)
Kommentit (83)
Autohan on siis miehen, mutta ylpeänä nousen ja ylpeänä ajan. Noi kaks kirjainta tuntuu häiritsevän aika monia miehiä, oon huomannut. Historiaan mahtuu autoja ties millasia, pääasiassa vanhempia. Talbotista Fiatiin, ja kaikkea siltä väliltä.
VW Golf, GT vm. 2006
Ikä 29
Pösöä, Chrysleriä, Saabia ja nyt Daewoo Evanda '04. Mukava ajaa, lapset mahtuu kyytiin, samoin tavarat.
Autohan on siis miehen, mutta ylpeänä nousen ja ylpeänä ajan. Noi kaks kirjainta tuntuu häiritsevän aika monia miehiä, oon huomannut. Historiaan mahtuu autoja ties millasia, pääasiassa vanhempia. Talbotista Fiatiin, ja kaikkea siltä väliltä.
VW Golf, GT vm. 2006 Ikä 29
Suomessa valitettavasti tietyt - meillä päin ihan normaalit merkit ja mallit - herättävät mulkoilua. Golf GT on upea peli :)
t. aiemmin jo vastannut, BMW 635 + Golf RT32, ikää 42 vuotta.
Uutena ostettu silloin kauan sitten, hyvin kulkee. Ylpeä ei tartte olla, tyytyväinen olen kovastikin. Aion ajaa sen loppuun, nyt on 170 t mittarissa.
Ikä 45
kuten useampi Astra ja Civic jne.
Jokin aika sitten oli auton vaihto edessä ja mies puhu mut ympäri, että ostettiin Mersu.
Olisin siis itse tyytynyt halvempaan merkkiin, kun auto on vaan kulkuväline jolla mennää paikasta toiseen.
Mutta suostuin koeajamaan mersun ja VAU, siis uskomaton ero johonkin oopeliin.
Niin lähti C Mese meidän huusholliin, onhan se aika syöppö pikkukärryyn verrattuna ja maksokin maltaita mutta jokainen ajettu metri on sen arvoinen.
Ekaa kertaa voin sanoa, että nautin ajamisesta. Enkä yhtään ihmettele, että iso-osa takseista on mersuja, tossa autossa viihtyy suhaamassa useammaankin tunnin.
Ihan ylpeänä ajelen pikku kirpullani, kätevä auto kaupunkioloissa. Ikää 32v.
Meillä uusi Giulietta QV. Riittävästi tilaa nelihenkiselle perheelle. Lisäksi turvallinen, tyylikäs ja mahtava ajaa. En ole ylpeä, mutta kyllä sitä joskus vilkaisee autoa toiseen kertaan, kun Stockan halliin pysäköi.
Autohistoriasta löytyy lähinnä italialaisia ja ranskalaisia autoja - muihin ei mies mielellään astu. Minulle kelpaisi kyllä volkkarikin.
Olemme akateemisia nelikymppisiä pk-seudulta.
Satunnaisesti random-vuokra-auton kyydissä. Ikää 38, ajokortti on, mutta kun ei oikeasti ihminen tarvitse omaa autoa, jokainen pystyy järjestämään elämänsä sellaiseksi. Pitää olla vaan tarpeeksi fiksu ja haluta parempaa elämää myös lapsilleen.
Minä en ole pysty järjestämään eläämääni sellaiseksi että pärjäisin ilman autoa.. Mutta kun sinä olet sitä mieltä että jokainen voi, niin ole hyvä ja kerro minulle kuinka järjestäisit minun elämäni autottomaksi..
Työpaikella matkaa 25km/suunta siinä matkalla lapsen hoito. Linja-auto kulkee ensimmäisen kerran ohitsemme kun töissä on pitänyt olla jo tunti.
Tässäpä sulle järjestämistä..
Ei pidä sanoa että JOKAINEN jos sinä itse satut asumaan keskustassa ja pystyt helpostikin käyttämään julkisia. Että osaa ottaa päähän Elämää ei ole muualla kuin keskustoissa jne..
Satunnaisesti random-vuokra-auton kyydissä. Ikää 38, ajokortti on, mutta kun ei oikeasti ihminen tarvitse omaa autoa, jokainen pystyy järjestämään elämänsä sellaiseksi. Pitää olla vaan tarpeeksi fiksu ja haluta parempaa elämää myös lapsilleen.
Minä en ole pysty järjestämään eläämääni sellaiseksi että pärjäisin ilman autoa.. Mutta kun sinä olet sitä mieltä että jokainen voi, niin ole hyvä ja kerro minulle kuinka järjestäisit minun elämäni autottomaksi..
Työpaikella matkaa 25km/suunta siinä matkalla lapsen hoito. Linja-auto kulkee ensimmäisen kerran ohitsemme kun töissä on pitänyt olla jo tunti.
Tässäpä sulle järjestämistä..
Ei pidä sanoa että JOKAINEN jos sinä itse satut asumaan keskustassa ja pystyt helpostikin käyttämään julkisia. Että osaa ottaa päähän Elämää ei ole muualla kuin keskustoissa jne..
jää työttömäksi. Kulutatpahan muutenkin sitten vähemmän.
[Jos et "halua" muuttaa julkisen liikenteen piiriin, jää työttömäksi. Kulutatpahan muutenkin sitten vähemmän.
En ymmärrä. Yritä valaista käytännön esimerkillä.
BMW 530d vm. 2011 sekä BMW 120i vm. 2007
Olen 37-vuotias.
Jos et "halua" muuttaa julkisen liikenteen piiriin, jää työttömäksi. Kulutatpahan muutenkin sitten vähemmän.
Ai että jos ei halua muuttaa ruuhkasuomeen/kaupunkiin ahtautumaan busseihin ja ratikoihin, on parempi jäädä työttömäksi? Ai hitsi mikä logiikka! =D
Ei tullut mieleen että jotkut saattavat käydä kaupungista maalla töissä, eikä sinne maallekaan välttämättä niitä busseja kulje.
Mutta itselleni auto on välttämätön työn kannalta. Ja onhan sitä autoja, jotka eivät tuota niin paljoa päästöjä kuin ne vm. -73 autot. Työn päätoimisto on 50km päässä kotoa mutta työni on kiertämistä paikasta paikkaan.
(se landepaukku joka ajaa Kia Cee´dillä, on eco malli =) )
Ekan kerran olin 22 v. kun pääsin Volvon rattiin. Vajaa vuos meni, kun oma auto vaihtui Volvoon ja sen jälkeen olen ajanut vain niillä. Miehellä on farmari Volvo.
Tykkään Volvoista tosi paljon, mutta vain isommista. Mitään pikkuvollea en huoli. Ovat mukavia ajaa, turvallisia ja kun on isompi konekin alle, niin pääsee mukavasti paikasta toiseen. =)
Olen 35 v.
Ajokortti on, ja joskus omistin punaisen peugeotin, mutta siitä on jo 10 vuotta aikaa. En aja autolla ollenkaan ja pyörälläkin joudun vaaratilanteisiin. Mieluiten kävelen, kuljen bussilla ja pitkät matkat junalla. Asutaan kävelymatkan päässä kaikista tärkeimmistä palveluista.
Miehellä on vm. -96 farkkubemari, joka täyttää meidän tarpeemme loistavasti. Lähinnä käytetään rautakaupassa tms. käydessä, harvoin lomareissuilla, ajetaan n. kerran viikossa.
Miehellä on vähän pidempi työmatka, mutta bussit kulkevat ja pyörälläkin pääsee.
Ollaan ns. "akateeminen" perhe eikä lähestulkoon autottomuus ole rahakysymys, vaan mukavuus- ja ympäristökysymys meille.
ollu nissanista volkkariin, nyt alla vm08 skoda octavia RS, sporttinen farkku. Tykkään hirveesti, mahtuu tavarat ja lapset kyytiin, ja tehoakin on konepellin alla enemmän kuin tarpeeksi.
Tykkään myös ajella mieheni pakettiautolla, vanha rämä, mutta kulkee eteen ja taakse + siinä on "tunnelmaa" enemmän kuin tossa omassa autossa.
Pakko todeta, että onhan se kiva kun on hyvä auto, mutta mulle kelpais joku vanha golf yhtä hyvin ku tuo RS.
Kunhan mersua eikä ladaa tartte ottaa ni kaikki käy!
Kia Ceed vm 2008. Paras perusauto mikä meillä on tähän mennessä ollut. Itse olen 25 v.
Kaksi aikaisempaa autoa ollu fiat puntoja. Ihan tyytyväinen nykyiseen, mieli tekis kyl vaihtaa vähemmän syövään. Ikää 22