Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kesäpäivähoidosta. Olen yllättynyt.

Vierailija
02.07.2011 |

Kertokaas asuinkuntanne ja se voiko siellä viedä ns kesäpäivystyksen aikana lapsen päiväkotiin muutoin kuin vanhempien työn tai opiskelun takia? Ei minun asuinkaupungissani ainakaan voi. En oikeen jaksa uskoa noita iltalehtien jttuja.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirkanmaalla ainakin yhdessä kunnassa

T. Pk täti

Vierailija
42/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi idiootti. Ihanko kummatkin vanhemmat tai yh:t ihan omasta tahdostaan ovat työttömiä? Paskapuhetta, työtä saa kuka viitsii sitä tehdä.

Tapaus 1. Palkka 25€/h aiemmin, kuukaudessa n. 1800-4000€ käteen. Raskauden takia (omasta tahdosta ja suunnitellusti) täytyi jäädä työttömäksi ja alanvaihtoedessä.

Seuraus...niin erikoisella alalla ollut, että niitä töitä ei saa, koska on ylikoulutettu tai epäillään ettei hommat kiinnosta ja kauhistellaan aikasempia liksoja...siis ei pääse edes MANSIKANMYYJÄKSI!!! lisäksi raskaus vaikuttaa työhönottoon.

Kelan tuilla elelään leveästi 529€/kk, josta maksetaan vuokra 430,40€, siitä vielä 20€ puhelinlasku, lopuilla sitten oikein kunnolla hummaillaan!

Kun vauva syntyy viimeistään puolivuotta siitä on koulunpenkki edessä tai muu uusiin töihin kouluttautuminen ja lapsi todellakin joutuu sinne PÄIVÄhoitoon.

Tapaus 2. Lapsi sairastuu leukemiaan ja on toisella paikkakunnalla sairaalahoidossa, toinen sisaruksesta joutuu olemaan koko kesän PÄIVÄhoidossa, vaikka vanhemmillla on lomaakin.

Jokainen pitäköön lastaan 24/7 kotonaan jos siihen on VARAA, AIKAA ja MAHDOLLISUUS.

Jokainen valittaja voi mennä itseensä näissä päivähoidon käyttöasioissa! Se että sanotaan, että jopa lomalla pidetään siellä hoidossa saattaa sisällyttää taakseen joitakin monimutkaisempiakin asioita, tässä nyt vain muutama esimerkki.

Olkaa pirun onnellisia jos niitä lapsianne kykenette pitämään kotona ja nauttikaa siitä ja miettikää tosissanne ennen kuin arvosteletta muita.

Taustalla on vaikeitakin asioita ja ne ei hemmetissä naapureiden tai päiväkotien Tiinoille kuulu!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi idiootti. Ihanko kummatkin vanhemmat tai yh:t ihan omasta tahdostaan ovat työttömiä? Paskapuhetta, työtä saa kuka viitsii sitä tehdä.

Tapaus 1. Palkka 25€/h aiemmin, kuukaudessa n. 1800-4000€ käteen. Raskauden takia (omasta tahdosta ja suunnitellusti) täytyi jäädä työttömäksi ja alanvaihtoedessä. Seuraus...niin erikoisella alalla ollut, että niitä töitä ei saa, koska on ylikoulutettu tai epäillään ettei hommat kiinnosta ja kauhistellaan aikasempia liksoja...siis ei pääse edes MANSIKANMYYJÄKSI!!! lisäksi raskaus vaikuttaa työhönottoon. Kelan tuilla elelään leveästi 529€/kk, josta maksetaan vuokra 430,40€, siitä vielä 20€ puhelinlasku, lopuilla sitten oikein kunnolla hummaillaan! Kun vauva syntyy viimeistään puolivuotta siitä on koulunpenkki edessä tai muu uusiin töihin kouluttautuminen ja lapsi todellakin joutuu sinne PÄIVÄhoitoon. Tapaus 2. Lapsi sairastuu leukemiaan ja on toisella paikkakunnalla sairaalahoidossa, toinen sisaruksesta joutuu olemaan koko kesän PÄIVÄhoidossa, vaikka vanhemmillla on lomaakin. Jokainen pitäköön lastaan 24/7 kotonaan jos siihen on VARAA, AIKAA ja MAHDOLLISUUS. Jokainen valittaja voi mennä itseensä näissä päivähoidon käyttöasioissa! Se että sanotaan, että jopa lomalla pidetään siellä hoidossa saattaa sisällyttää taakseen joitakin monimutkaisempiakin asioita, tässä nyt vain muutama esimerkki. Olkaa pirun onnellisia jos niitä lapsianne kykenette pitämään kotona ja nauttikaa siitä ja miettikää tosissanne ennen kuin arvosteletta muita. Taustalla on vaikeitakin asioita ja ne ei hemmetissä naapureiden tai päiväkotien Tiinoille kuulu!!!

kärsivät saavat apua. Mutta nämä lusmuilijat, minäminä- tyypit ovat asiae rikseen.

Vierailija
44/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus 1. Palkka 25€/h aiemmin, kuukaudessa n. 1800-4000€ käteen. Raskauden takia (omasta tahdosta ja suunnitellusti) täytyi jäädä työttömäksi ja alanvaihtoedessä. Seuraus...niin erikoisella alalla ollut, että niitä töitä ei saa, koska on ylikoulutettu tai epäillään ettei hommat kiinnosta ja kauhistellaan aikasempia liksoja...siis ei pääse edes MANSIKANMYYJÄKSI!!! lisäksi raskaus vaikuttaa työhönottoon. Kelan tuilla elelään leveästi 529€/kk, josta maksetaan vuokra 430,40€, siitä vielä 20€ puhelinlasku, lopuilla sitten oikein kunnolla hummaillaan! Kun vauva syntyy viimeistään puolivuotta siitä on koulunpenkki edessä tai muu uusiin töihin kouluttautuminen ja lapsi todellakin joutuu sinne PÄIVÄhoitoon. Tapaus 2. Lapsi sairastuu leukemiaan ja on toisella paikkakunnalla sairaalahoidossa, toinen sisaruksesta joutuu olemaan koko kesän PÄIVÄhoidossa, vaikka vanhemmillla on lomaakin. Jokainen pitäköön lastaan 24/7 kotonaan jos siihen on VARAA, AIKAA ja MAHDOLLISUUS. Jokainen valittaja voi mennä itseensä näissä päivähoidon käyttöasioissa! Se että sanotaan, että jopa lomalla pidetään siellä hoidossa saattaa sisällyttää taakseen joitakin monimutkaisempiakin asioita, tässä nyt vain muutama esimerkki. Olkaa pirun onnellisia jos niitä lapsianne kykenette pitämään kotona ja nauttikaa siitä ja miettikää tosissanne ennen kuin arvosteletta muita. Taustalla on vaikeitakin asioita ja ne ei hemmetissä naapureiden tai päiväkotien Tiinoille kuulu!!!

kärsivät saavat apua. Mutta nämä lusmuilijat, minäminä- tyypit ovat asiae rikseen.

Niitä ei välttämättä kauheasti ole. Tuota laiskaa ja itsekkyys paskaa saa itsekkin kuulla, kun ei omista henkilökohtaisista asioista porise.

Ottaa päähän nuo ihmisten olettamukset.

Vierailija
45/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei välttämättä kauheasti ole. Tuota laiskaa ja itsekkyys paskaa saa itsekkin kuulla, kun ei omista henkilökohtaisista asioista porise. Ottaa päähän nuo ihmisten olettamukset.

emme saanet koulutusta vastaavaa työtä jne. Jos ette saa niin tehkää muuta työtä. En jaksais millään elättää näitä sossupummeja.

Vierailija
46/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ilmoitetaan, että kesäpäivähoito on tarkoitettu vain työssäkyävien tai opiskelevien lasten vanhemmille, mutta kyllä sinne voi lapsen muutkin viedä. Eri juttu sitten on, puututaanko päivähoidosta, jos ei ole mitään selkeää syytä. Mutta esim. erityislapsen on saanut viedä kesällä päivähoitoon, vaikka on itse kotona. Lapsi kyllä pitää 5 viikon yhtäjaksoisen kesäloman, mutta itse olen pidempään kotona (sairaslomalla).

Vierailija
47/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei välttämättä kauheasti ole. Tuota laiskaa ja itsekkyys paskaa saa itsekkin kuulla, kun ei omista henkilökohtaisista asioista porise. Ottaa päähän nuo ihmisten olettamukset.

Miksi ette sitten tee töitä? Turha vikistä että

emme saanet koulutusta vastaavaa työtä jne. Jos ette saa niin tehkää muuta työtä. En jaksais millään elättää näitä sossupummeja.

Jos nyt lukisit kunnolla tuon tekstin. Eli minua ei tällä hetkellä ole huolittu, edes mansikanmyyjäksi tilanteeni taki ja olen täysin kykenevä ja valmis tekemään mitä tahansa, kun vain saisin sen mahdollisuuden. Viimeiset 6kk olen yrittänyt lehtimyyntiin, kaupan kassalle, mansikanmyyjäksi, puutarhoihin, vaatemyyjäkis jne, jne 3kk:n päästä synnytys edessä ja vaihtoehdot lopussa.

Vierailija
48/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmatkin mutta en silti syyllistäisi vanhempia jotka vievät päiväkotiin lapsensa lomansa aikana. Niinhän tekee moni kotona makaava loinen ympäri vuoden...

Vierailija
49/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä esittele mitään palkkakuittejasi työhaastatteluissa tai cv:ssä. Kerrot vain ylimakaan mitä teit ja että vauvan ja elämäntilanteen takia nyt tämä olisi sinulle ihanteellinen.

Kuka sut nyt palkkaisikaan jos sinä menet sillä asenteella, että "mä olin näin kova, nyt oisin jumalauta valmis alentuu tulee vaikka tänne!" Jokaiseen työpaikkaan haetaan sen työpaikan ehdoilla. Jos haet kassan paikkaa korostat ripeyttäsi, asiakaspalveluhenkisyyttäsi, ihmissuhdetaitoja työyhteisössä jne. Ei tosiaan kannata näyttää, että kyseessä ei ole sinun unelmaduunisi.

Vierailija
50/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat makaa päivällä Nallikarissa ja lapset hoidossa. Ja tämä on ollut yleistä vähän paremmilla seuduilla. Ei mitään työttömien huvia vaan juuri niiden paremmin pärjäävien. ex-päiväkodin täti

kesät talvet ja dumppaa esikoisen hoitoon. Mitäs eroa siinä on kesä tai talvi ihan samat kulut siitä koituu yhteiskunnalle.

Vierailija
51/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella vanhemmille jaetaan kysely, jossa kysytään äidin ja isän loma-ajat ja lapsen loma-aika. Tietoja ei varmasti mistään tarkisteta, joten voihan siihen laittaa mitä lomistaan mitä vaan. En tiedä mitä tapahtuu jos laittaa vaan suoraa omat lomansa ja lapselle huomattavasti pienemmän loma määrän. Eiköhän siitä tarhassa ainakin vähän keskustella. Tampereella tarjotaan myös ns kahta ilmaista kuukautta kotona. Sitä ilmeisesti myös käytetään aika paljon ns virikelasten lomana.

Minä olen opiskelija. Silloin kun lasten kesähoidosta piti ilmoittaa, en ollut vielä saanut varmaa vastausta kaikista kesätyöpaikoista joihin hain. Puhuin asiasta tarhassa ja sanoivat että voin ihan hyvin ilmoittaa että lapset ovat kotona ja jos töitä löytyy niin tottakai pääsevät hoitoon.

Mulle on itsestäänselvää että lapset tarvitsevat lomaa tarhasta vaikka siellä hyvin viihtyvätkin. Ennen toisen lapsen syntymää esikoinen oli kesäpäivystyksessä (töiden takia) ja täytyy sanoa että ei se kesähoito lapselle ole kivaa.

Vierailija
52/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paikan saanut ja maksaa, niin tottakai lapsen voi viedä hoitoon.

Vierailija
53/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli pienen lapsenlapseni hoitaja kokoaikaisesti. Vien lapsen hoitoon (en kesäisin) joka arkipäivä. En silti koe olevani kotonamakaava loinen, kuten joku kauniisti tuossa sanoi.

Vierailija
54/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Älä esittele mitään palkkakuittejasi työhaastatteluissa tai cv:ssä. Kerrot vain ylimakaan mitä teit ja että vauvan ja elämäntilanteen takia nyt tämä olisi sinulle ihanteellinen.

Kuka sut nyt palkkaisikaan jos sinä menet sillä asenteella, että "mä olin näin kova, nyt oisin jumalauta valmis alentuu tulee vaikka tänne!" Jokaiseen työpaikkaan haetaan sen työpaikan ehdoilla. Jos haet kassan paikkaa korostat ripeyttäsi, asiakaspalveluhenkisyyttäsi, ihmissuhdetaitoja työyhteisössä jne. Ei tosiaan kannata näyttää, että kyseessä ei ole sinun unelmaduunisi.

tapana näytellä palkkakuitteja. Pakko siellä on kertoa mitä on aiemmin tehnyt ja sen lisäksi suosittelijoista huomaa heti mikä on aikaisempi työnkuva ja firmat missä on ollut töissä. Huomaa heti ettei niisä hommissa olla "pienillä" palkkioilla :/

Lisäksi aiempaan ammattiini kuuluu tiiviisti ihmisten parissa työskentely, tehokkuus, vastuu yms... Ajattelin typeryyttäni, että nimenomaan asiakaspalvelussa vaikka ala ei ole sama tätä arvostettaisiin ja se olisi juuri sopiva ominaisuus? Mutta noissa paikoissa mihin olen hakenut tulee kommenttia, että varmasti saan paremmankin paikan mikä on taitojeni tasoista??? Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta onko se palkka 7€/h vai 25€/h, vaan haluan tehdä niitä töitä. En olisi voinu kuvitella, kun lopetin aiemman työni, että siitä tulee jokin ongelma?

Vierailija
55/55 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka lomailisi kesän aikana ja lapset ovat silti hoidossa.

Tiedän erään perheen, joka joutui pakollisen remontin edessä ottamaan palkatonta vapaata viikon verran, ja silloin lapset olivat päivähoidossa. Oli talvi eikä hellaa, jääkaappia yms. voinut käyttää sen viikon aikana (tai ainakaan osan aikaa siitä viikosta). Remontti tuli siis yllätyksenä (vesivahinko).

Muista perheistä en siis ole tällaista kuullut. MInua kiinnostaa tietää, minkälaiset vanhemmat lomailevat itse ja lapset ovat varahoidossa. Mikä koulutus on vanhemmilla? Mitkä tulot? Minkälaisia lapset ovat?

En vain jaksa käsittää, että olisi vanhempia, joiden mielestä se varahoito on lapsille tarpeellista ja mukavaa ja että itse voi sen ajan lököillä kotona. Kun en itse tunne ainuttakaan tällaista vanhempaa, on vaikea tajuta, että tällaisia oikeasti olisi olemassa eikä kyseessä olisi vain urbaanilegenda.

Päiväkodin henkilökunnan mutu-tuntumaan en luottaisi. Sain itse melkoista arvostelua, vihjailua ja epäluuloa osakseni, kun tein töitä kotoa käsin äitiysloman päätteeksi ja pidin pienemmän kotona (isompi oli hoidossa 3 krt/vkossa ja tein töitä päiväuniaikaan ja iltaisin sekä kävin pienemmän kanssa asiakastapaamisilla). Henkilökunta ei suostunut tajuamaan, että tein oikeasti töitä ja että isomman kanssa en siihen pystynyt, kun ei nukkunut päiväunia ja oli paljon energisempi, vaati viihdytystä, puuhastelua jne. Jatkuva arvostelu ja vihjailu johti siihen, että nyt sitten pienempikin aloittaa päivähoidon, jotta voin oikeasti keskittyä niihin töihin. Tosin edelleenkin olen paljon kotona, joten tuskin ne vihjailut loppuvat nytkään...

Te, jotka tunnette näitä lomailevia vanhempia, joiden lapsi on päiväkodissa, miten olette suhtautuneet asiaan? Oletteko kertoneet mielipiteenne vai vain pitäneet suunne kiinni? Oletteko varmoja, että taustalla ei ole jotain muuta kuin vain mukavuudenhalua? MIten vanhemmat ovat asiasta kertoneet? Ihan avoimestiko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme