HUHTIKUISET 2012
Kommentit (233)
noniin nyt on sitten kierto taas siinä vaiheessa ett voi alkaa jännäämään, mutta laskeakko viimekertaisesta megakierrosta vai normaalista kierrosta. viimekierto oli 43/28. ja nyt olis menossa 22/28-43. noh, joka tapauksessa oviksen aikoihin peitto heilunut ja nyt toivotaan parasta ja peukut pystyyn huhtivauvan puolesta. Kerronpas vielä ittestäniki. elikkä olen 25 vuotias ja mieheni on 27, minulla on tuleva ekaluokkalainen prinsessa aijemmasta suhteesta. vauvaa on nyt yritetty tammikuusta asti, helmikuussa tulikin sitten positiivinen tulos testistä. Ikäväkseni sain maaliskuun lopussa vuotoja ja huhtikuun ensimmäisenä päivänä todettiin olevan kohdunulkoinen joka onneksi kuivui itekseen pois.
normaalit menkat tuli touko-kesäkuun taitteessa ja nyt jännätään =)
Enisa84: Eihän tuota kestä lukea ilman, että kyynel valuu. Voin hyvin kuvitella, että tuolla jossain on joku, joka sanoo juuri nuo sanat...
Se olis kp 23/21... Kahdesti on tämän kierron aikana ollut tunne, että nyt ne menkat alkavat. Se tunne on ollut sen verran vahva, että olen laittanut varulta jo suojan, kun tuntuu, että milloin vain alkaa valumaan. Koskee ja muutenkin ihan menkkainen olo. Sitten se olo parin päivän päästä häviää. Koskaan ennen ei ole ollut vastaavaa.
Tein kaksi päivää sitten raskaustestin, joka näytti negatiivista. Silti toivo elää, koska menkat käyttäytyvät oudosti. Kiertopäiviin ei ole täysin luottaminen, sillä voihan olla, että jostain syystä menkat ovat myöhässä. Raastaa hermoja sen verran, että saisivat alkaa ne menkat tulla tai sitten se toinen viiva siihen tikkuun!
CatNip kp 23/21 yk 2
Eli negaa näytti clearbluen plussatesti tänä aamuna.
Ilmeisesti kierto on sitten vaan sekaisin vielä keskenmenon jälkeen. Harmittaa kyllä, kun jo ajattelin että tulisi plussa testiin kun täti viipyy. No kai sieltä kohta kurvaa paikalle.
Pitäisi kai yrittää keksiä jotain tekemistä eikä vaan murehtia tätä, saas nähdä kuinka pitkä kierto tulee..
Marjana: sormet ja varpaat pystyssä on sinulle! :)
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Elmu kp 31/28-29 yk3.
Kp 24/21 ja menkat. Sitten siirrytään toukokuisiin, ehkä... (siis JOS tuo kierto päättää olla nyt 24 tai enemmän...)
CatNip 1/24 yk 2
Noniin, täältä täti vihdoin väistymässä vauvanteon tieltä.
CatNip: Pahoittelut menkoista. Tuommoisessa lyhyessä kierrossa on varmasti hyvät ja huonot puolensa. Toisaalta menkat on usein mutta toisaalta ei sitten tarvitse niin kauaa piinailla joka kierrossa. :D
Elmu: Voi kökkö kun negaa näytti. Mutta ennen kun menkat alkaa...tiedäthän. ;)
Amour: Selviä oviksen merkkejä sulla ilmassa! Itse en ole koskaan ovista tikutellut mutta luulen ovikseni olevan tuollaisten oireiden aikaan.
Jera: Luulenpa että megakiertosi johtui hormoonien sekaisuudesta tuon ikävän tapahtuman jäljiltä. Toivottavasti kierto tasaantuu, megakierrot ovat ikäviä!
Enisa: Kuulostaa ihanalta tuo teidän kahdenkeskinen yö. :) Juuri tuommoista stressaamattomuutta se plussaaminen ehkä vaatii..? :)
NoaNeelia: Itse olen testannut useamman negan (vuoden ajan meillä "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä, ja aina sitä toivoi että "vahinko" olisi tapahtunut) ja aina se on yhtä suuri pettymys. :( Ei varmaan hirveästi tämä sua lohduttanut, anteeksi!
Marjana: Munkin mielestä ansaitsisit plussan jo!
Omasta navasta ei näin alkukierrosta hirveästi raportoitavaa. Innolla odotan tulevia pupuiluja. Oli viime kierron lopussa sitkeä hiivatulehdus ja viime sekstailuista IKUISUUS!
mina kp7/33-38, yk2
Tosiaan, reissusta nyt palattu ja lista päivitetty. Ilmoitelkaa jos on virheitä tai puutteita.
Menkat alkoi kuin alkoikin sitten ensimmäisenä reissupäivänä ja nyt mennään jo kp 8/28(-42). Joten kuumeilemaan siirryn toukokuisiin. Olkoon se meidän kuukausi :)
Mutta ei ole vielä plussia täällä.. :( Paljon aurinkoa, hyvää mieltä ja plussapuhureita toivotan teille kaikille!! Käyn yhä listaa täälläkin päivittämässä ja varmasti taustailemassa muutenkin.
mina: Tähän kierron lyhyyteen on jotenkin ehtinyt jo tottua. Kieltämättä yllätti, kun kuulin, että keskimääräinen kiertoaika onkin 28 vrk! Olin aina luullut (ennen kuin luin kiertojen pituuksista), että on ihan yleistä pitää kahdet kuukautiset kuussa :D. Tietääkö kukaan, miksi toisten kierto on jopa lähemmäs 40 vrk ja sitten välissä on taas tämmönen tapaus kuin minä, että menkat tuntuu olevan lähes joka viikko?
Hiukan jäänyt tää kirjoittelu...
Alkaa oleen jännät päivät pian, ei enää montaa päivää kun voin testata, apteekin omalla näkynyt aina vähän aikaisemmin plussa, kun mitä muilla testeillä.
CatNip onko sulla tutkittu endometrioosia? Se ainakin mun käsittääkseni voi aiheuttaa usein vuotoja??
Minä lievitin hiukan vauvakuumettani ja hain meille kissanpennun, todella suloinen :)
wattu kp 23/29
eli täti tuli kylään tänään. Oli vaan normaalia vähän pidempi tämä kierto. Noh, toukokuussa on äitienpäivä ja miehen synttärit, että mikäs olisikaan sen parempi lahja, kuin oma nyytti. :)
Toivottavasti huhtikuisten plussajuna käynnistyy pian ja siitä tulee piiitkä!
Plussatuulia toivottelee Elmu
NoaNeelia: Ei tämä plussan odottelu tosiaankaan mitään hauskaa ole. Onneksi alunperin lähdettiin asenteella "tulee jos on tullakseen", joten alussa ei edes odottanut tuloksia. Nyt kyllä senkin edestä, mutta olen aiemminkin sanonut, että yritän keskittyä niihin hyviin asioihin, joita meillä on kahdestaan nyt miehen kanssa ja toivoa, että saadaan jossain vaiheessa käärö täydentämään perhettä. :)
Enisa: Mukavalta kuulostaa, että olette saaneet viettää kahdenkeskistä aikaa. :)
Amour: Sinulla taitaa olla ovis aika hollilla nyt. Pistäkäähän peitot heilumaan! :)
Elmu: Pahoittelut tädin vierailusta! :( Antaako tuo Clearbluen plus-testi sinulle ihan vain pelkän poikkiviivan? Kun minä olen parikin kertaa sitä testiä käyttänyt ja saan aina hyvin kapean pystyviivankin. Enkä enää usko sellaisen kertovan plussasta. Siis nyt en ole sillä testannut, mutta joskus aiemmin.
Oma napa: Varmaan kierron viimeistä päivää viedään... Vielä ei tätiä näy, eikä tänään ole edes alavatsaa jomotellut. Eilen kyllä oli menkkamaisia tuntemuksia. Rinnat on kyllä melko arat vieläkin. Yleensähän minulla on ne arat monta päivää ja sitten kuin taikaiskusta se kipu katoaa ja menkat alkaa saman päivän aikana. Sen perusteella niitä menkkoja voisi odotella vasta huomisellekin. Tein eilisaamuna (Dpo 12-13) Mammaksin raskaustestin, josta siis negatulos.
Onhan sitä vieläkin toki toivoa, mutta pelkään vaan sen tätin pyörähtävän paikalla huomenissa...
OVISTIKUISTA... kyselen vielä niiltä, jotka ovat enemmänkin ovistikkuja käyttäneet. Näyttääkö ne aina haaleaa testiviivaa kierron päivistä riippumatta? Ja osaako kukaan kertoa siitä, kun ovistestikin voi näyttää raskautta? Missä vaiheessa ja onko viivojen oltava silloinkin yhtä vahvat? Joskus tästä joku kirjoitteli, mutta ei jäänyt mieleen mitään, kun en ollut koskaan ovistestejä käyttänyt.
Marjana kp 31/31-33 Dpo 13-14 (en ihan varma ole kumpi) yk 16
Clearblue plus näytti mulle tosiaan vaan sen poikkiviivan. Tein niitä kaksi, eikä ollut pystyä vaikka kuinka tiirasin. Ekalla kerralla kun niillä testasin ja olin raskaana niin antoi selkeän plussan, eli siksi taas luotan niihin (vielä :D ). En sitten tiedä mistä moinen haalea viiva tulee.. outoa..
terkuin Elmu
Kotona taas kesäreissuilta ja kesävierailta.
Harmi tällä ei ole plussailtu. :( Josko nyt jäljellä olevat tekisi suunnan vaihdon.
Kyseltiin odottaako enemmän raskausmasua vai vauva- aikaa. Vastaan että masua. Se on niin ihanaa aikaa! Toki sitä vauvaakin tahdon, mutta eka saisi elää nuo ihanat 9 kk. :)
Lapsivapaat palvelut. Musta ihan hyvä juttu. En itsekään halua viettää lasten kanssa örveltävien aikuisten seurassa. Lapsiperheillekin voi olla omia juttuja ja onkin, miks ei sitten lapsettomille. Kuitenkin pitäisi säilyä tarjonta molemmille. Lentokoneessa voisi olla osastojakoa. En itse jätä vauvoja hoitoon ja mene miehen kanssa matkoille, mutta jos olisi vanhemmat lapset, niin voisin itsekin varata paikan sellaisesta. Tosin en ehkä kuitenkaan, olen tottunut omiin pieniin meluaviin lapsiin, niin jaksan myös vieraat. Mutta "heikkohermoisille" voisi olla oma soppensa. Olisi se lapsiperheellekin kivempi matkustaa, jos ei olisi ilkeitä ilmeistä ja tiukkumisia äkäisiltä ihmisiltä.
ON: Tässä tämä kierto tuli puuhailtua ovisaikaan kp 11 ja kp 16. testailut meni suteen, mutta kp 16 oli kyllä aika vahvaa viivaa ja kp 17 jo haaleaa. Tuota ennemmin en kerennyt testata. Kaika se nyt poika taas tulisi jos tärppäisi, meni vähän tytön teko tässä kierrossa mönkään. ;)
Kukas kyseli ovistesteistä. En itse käytä tikkuja, oli joskus testissä ja hirmuisen huteran ja epätarkan oloisia. Olen ostanut raskauskeijusta tai muusta nettikaupasta digitestejä. Hymynaamat mitä ne on? Mutta siis käsitääkseni jos viivat on yhtä tummat on ovis hyvin pian käsillä, seuraavana päivänä jos haaleampaa ja silloin jo mennyt. Vai mitä?
rakel yk 2 kp 20/26-30
Hei!
Tervetuloa uusille nimille ja KURJAA, ettei kukaan ole vielä plussannut!! Kaikki viestit olen lukenut, mutta nyt tällainen omanapainen pikaviestitys.
Minulla alkoi juuri loma! Huomenna miehen kanssa Korkeasaareen ja siitä kaveriporukalla risteilylle ja Tukholmaa ihmettelemään. Odotan innolla. Olo on kummallinen. Nännit edelleen kosketusarat ja olo vähän muutenkin kummallinen. Kuitenkin minulla koko ajan tunne, että raskaana tässä ei olla. Viime kierrossa löysin itsestäni kaikki raskauden oireet ja nyt ei mitään ihmeempiä. Väsymys on kova, mutta olen ollut viime päivät yövuoroissa, joten ei ihmekään. Äsken tein raskaustestin. Typerää, koska menkkojen ei olisi edes pitänyt vielä alkaa ja muutenkaan ei ole aamuvirtsan aika. Negaahan se näytti, ei yllättänyt. Haluisin kuitenkin tehdä sen, kun huomenna on se reissuun lähtö eikä siellä halua testailla.
Jos kiertoni olisi normaali, tädin pitäisi tulla kylään juurikin ko. risteilyllä. Jos sitä ei näy, testaillaan uudestaan reissun jälkeen. Kiitos teille tsemppaajille, ihanat naiset!! :)
Plussapuhureita kaikille!!!!!!
Hei!
Ompa ikävää, kun yhtään plussaa ei tänne vielä olla saatu. Pahoittelut kaikille negan saaneille ja nyt extra paljon onnea toukokuulle. Erityisesti Marjanalle toivon muiden tavoin plussaa, sulla on jo kohtuuttoman paljon plussan odotusta takana.
NYT PLUSSAILKAA!!!
Itella alkaa pikku hiljaa olla ovis käsillä.. ekat limat bongasinki eilen liekkö jo huomenna... mut illalla ajateltiin laittaa peitot heilumaan. Yllättävän nopeasti tuli tämä uusi jännäily...nyt en kyllä sorru kuulostelemaan oireita vaan odottelen rauhassa menkkoja. Työtki alkaaa parin viikon päästä niin ei jouda oireita kyttäilemään.. ONNEKSI. Jotenki ei siihe tärppiin usko vieläkään ku poikaaki yritettiin se 5 kiertoa ennenku tärppäs ja ikääki tullu jo ja....
Puhetta oli siitä odottaako vauvaa vai masua niin mie odotan kyllä sitä pikkuista nyyttiä enemmän mut ajattelin tästä viimeisestä mahdollisesta raskaudestakin nauttia kun nyt tämän jälkeen olisi meillä kyllä lapsiluku täynnä. Vaikka en erityisemmin aikaisemmista raskauksistakaan nauttinut ole, aina vaan malttamattomana odottanut sitä pikku kääröä. Mie odottelen ehkä enemmän sitä imetysaikaa. Se oli niiiin ihanaa ku otti sen tuhisevan käärön kainaloon ruokailemaan voi sitä vauvan tuoksua...voi huoh. Tärppäispä pian!
mut joo tällaista tänne.
pikkukoivu kp13/27-28
Elmu: No niin minäkin olen kuullut Clearbluesta eniten hyvää. Omalla kohdalla jostain syystä oli jotain hankaluuksia. Yhden kerran se kyllä näytti ilmeisesti kemiallisen raskauden, koska silloin se pystyviiva oli leveämpi, mutta hyvin haalea ja lähinnä vasemmalta reunalta vain vahvempi. Yhden kerran olen sitten saanut vain sen kapean pystyviivan, joka ei näyttänyt merkitsevän yhtään mitään.
rakel: Minä kyselin noista ovistesteistä, mutta en sinänsä oviksen tikuttamisesta. Sen ymmärrän kyllä, mutta mietin näyttääkö ne tikut haaleaa viivaa koko kierron ajan. Siis jos tikuttaa vaikka kierron lopussa vai alussa. Hymynaamat on Clearbluen digitaalia ovistestejä. :)
sopaka: Mukavaa reissua teille! :) Toivottavasti pääset plussaamaan heti reissun jälkeen.
pikkukoivu: Tsemppiä ovisaikaan! Ahkerasti vaan peittoja heiluttelemaan. :)
Oma napa: Ei ole mitään muuttunut eilisestä. Rinnat on edelleen arat, vaikka menkkojen pitäisi alkaa tänään viimeistään. Menkkamaisia tuntemuksia on kyllä ollut edelleen. Tein eilen illalla (kun en jaksanut aamuun odottaa) Apteekin oman raskaustestin ja negatiivista sekin näytti. Henkisesti olen alkanut valmistautua siihen, että menkat alkaa. Eilisilta oli kyllä todella vaikea. Iski päälle hirveän pahan olon ja itkin tunnin verran peiton alla, kun pelottaa, jos sitä lasta ei oikeasti alakaan kuulumaan. Minulla ei olisi edes kiire sen asian suhteen, kun vain tietäisin sen olevan ylipäätään mahdollista.
Marjana kp 32/31-33 Dpo 14-15 yk 16
on masista päällä, itkut kans itketty eilen illalla :/ en oo aikoihin kirjoitellu, mut nyt piti tulla kommentoimaan, kun mennään Marjanan kans ihan samoilla luvuilla. Viime kierto otettiin rennosti enkä pitäny huolta edes kiertopäivistä kuin satunnaisesti seurailin. Oletettu ovis oli jo takanapäin, kun ihan huvikseni kokeilin yhden ovistestin ja hymynaama pärähti kp18, mikä on kyllä aika myöhään mulle. En tiedä olisko ollu sitte oviksen "jämiä" tai jotain. No hommailtu on mennen tullen, oikein nautinnolla ja on se auttanu siihen, että tunnelma makkarissa on ollu ihan toinen ku "pakolla".
Mutta nyt on sitte kp32 ja menkat päivän myöhässä :O testit vaan näyttää negaa ;( et ehkä se ovis oli sitte kp18 ja nyt on menkat alkamassa ovikseen nähden ihan ajoissa eli tänään tai huomenna. Mulla ei vaan oo tiiättekö ikinä ollu kp +31!! Mutta edellinen kierto oli 23 eikä mulla oo ikinä ollu kierto ennen -25. Eli hormoneissa täytyy olla häikkää tai sitte pää alkaa hajota ja tekee tepposet = stressiästressiä. Oon kyllä aika paiseessa työasioitten ym. kanssa, et ehkä se johtuu siitä. Lomakin meni ihan vain työasioita värkätessä, en ehtiny vielä päästä rennolle vaihteelle ollenkaan :( Et ehkä siinä sitten syy.
Ahdistaa vaan niin vietävästi. Vauvaa haluisin enemmän kuin mitään ja on kovan työn ja tuskan takana olla toivomatta liikaa. Sallin tän panikoinnin nyt tässä vaiheessa, kohta pitää taas ryhdistäytyä ja jaksaa "unohtaa" vauvanteko. Hommailla ja nautiskella vaan. Et sympatiat ja tsemppaukset Marjana - sulla on yrityskertoja melkein puolet enemmän kuin mulla! *iso hali*
Mut menkkoja odotellessa sitten vain. Kaikki merkit tietty viittaa et tulossa ne on, lämmöt tipahti jo ja menkkajuilintaa on. Täti vain puuttuu. Voi rähmä.
Toivon sydämestäni, että menkat jättää tulematta sulle Marjana, ja samaa toivon tietty itellenikin. Niin kauan kuin tätiä ei näy, voidaan toivoa et ei tuukkaan.
Eli nyt siis kp32/26-31, dpo n. 14, yk9-10
Moikka
Hirveesti tullut uusia kirjoituksia. Eikä yhtään plussaa, höh, tsemppiä kaikille, joilla peli ei ole menetetty huhtikuun suhteen ja toukokuulle superpaljon onnea ja plussia.
Itsellä on loma loppunut ja ihana loma olikin.
Lauantai-iltana tunsin "ovulaatiooireita-oireita", mutta kierto ei ole ikinä ollut 28päivää. Testejä en edes tehnyt, mutta kun miehen kanssa olimme kahden keskisella reissulla peitto heilu kyllä, eli toivoa on jos nyt oli sitten ovulaatio eikä vaan kuvitelmaa.
Nyt sitten huomenna alan tikuttamaankin ne viimeiset tikut, sen jälkeen en niitä enää osta. Jos vaikka löytyis vielä ovulaatio! Eli piinailua ja tikuttelua luvassa töiden lisäksi.
Enisa84: Toivotaan, että ovulaatio oli otolliseen aikaan ja gyne oli oikeassa ja plussa tulisi, harmittaa noi testit, mutta ymmärrän kyllä, itsekin aion testata, jotenkin vaan varmuudex tai tarkistukseksi. Ja ihana yö kuulostaa mahtavalta. Toivottavasti stressittömyyskin auttaisi plussan saamisessa.
Runo oli kaunis ja itkuun purskahdin minäkin. Tuon runon kun muistaisi aina kun täti yllättää.
Nilson: Tervetuloa!
Marjana: Sinun vuorosi olisi ehdottomasti saada seuraavaksi plussa :)
kesäkeiju Kp 16/30-55 Yk4
Niin se taas viikonloppu tuli ja meni. Onneksi tänään vain kahteen asti töitä, ja sitten nauttimaan auringosta ja jos sitä pääsisi uimaankin.
Tänne oli tullut huimasti kirjoituksia sitten viime näkemän. Missä kaikki plussat on?
Elmulle pahoittelut negasta, keskenmenon jälkeen sun kierto varmasti vielä niin sekaisin että oli varmasti vaikutusta. Mutta paljon onnea seuraavaan koitokseen. :)
Marjanalle myös pahoittelut, uskon että sulla on rankkaa, itsekin itkin monesti kun yritettiin kauan ilman mitään tulosta.. :( se on vaikeaa, mutta lohtuhaleja lähetän sulle ja paljon voimia, sinut varmasti vielä palkitaan!! ehkä kaikki toivo ei ole vielä menetetty, jos vuoto pysyy poissa.
Wattuvarvas: onnea testaukseen, toivotaan että plussa tulee!!
Pahoittelut myös kaikille muille masentavan negan saaneille!!!
Kesäkeiju: toivottavasti ajoitus onnistu nappiin ja pikkuinen tarraa kiinni..
Sitten omaa napaa: alavatsaa nippailee jo vähän menkkamaisestikin, rinnanpäitä kutiaa, mutta niin kutisi viime kierrossakin, ei siis raskausoire.. ja oiken kyttäämällä saisin liudan oireita, mutta aika varma oon täälläkin että mönkään on taas mennyt!! :( :( vielä reilu viikko tätä piinaa jäljellä, kun tuo kierto niin hitsin lyhyt!!
Oikein ihanaa elokuuta kaikille ja nauttikaa auringosta, syksyä kohti kun tässä kovaa kyytiä mennään.
Päräyttäkää joku nyt se PLUSSA, pliis!!
Terkuin. Enisa kp 15/25
Kolmas kaukaisissa haaveissa:
Löysin tämän (syntymättömän lapsen) rukouksen, yhdeltä lapsettomuuspalstalta, ja itsekin joskus lapsettomuudesta kärsivänä se sai ainakin mut kyyneliin :(
Halusin jakaa sen tänne:
Katselen täältä kaukaa,
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa?
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.
Voitko Taivaan Isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei hän niin kumarassa ois?
Kerro heille Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita on Luojalle,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana hänen poskeaan silittää saan.
Vielä joskus saan pienenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä,
jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä?
Joko pian pääsen omaan kotiin?