Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2012

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin plussata tässä kierrossa, koska silloin nyytillä oisi laskettu aika meidän 9-vuotis päivänämme

2/233 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs mukaan starttaa täältä Elmu, menkat alkoivat rytinällä 30.6. Tällaista vuotoa ei ole ollut IKINÄ, mutta ehkä KM:lla vielä vaikutusta asiaan.

Taustaa eli minä pian 25v mies 31v ja esikoista kuumeillaan. Tammikuisista tuli meille plussa mutta varhaisultrassa 7+1 havaittiin keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin 3.6. Jälkitarkastuksessa ultrassa näytti kohtu hyvältä, eli nyt toivotaan sitten pikaisesti vaan uutta plussaa!

Meillä on edessä yhteinen neljän viikon loma, eli vauvantekoonkin on aikaa paneutua ;)

lomaterkuin Elmu kp4/28-29 yk3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä ilmoittautuu yksi pikku kolmosen kuumeilija mukaan. Olen 30v ja mies on 28v ja meillä on tyttö vuosimallia -02 ja poika -08. Nyt sitten yritys aloitettu ja hormonikierukka poistettu viime tiistaina. Jännityksellä odottelen miten se oma kierto tästä käynnistyy. Gynegologini määräsi kolmeen ekaan kiertoon terolutit ja viikon päästä aloitan sitten syödä niitä. Poikaa kun kuumeiltiin v.2007 niin yritystä ehti olla takana jo 6 kiertoa ennen kuin tärppäsi yk 7 ja tuolloin mulla oli ollut vaan edältäneenä ehkäisynä kuparikierukka... Jännityksellä siis liityn seuraanne.

Viime menkat alkoivat kierukan aikoihin 24.6. Mulla ehti kierukka olla sen pari vuotta. Laskujeni mukaan tänään olis kp 11/????. Ovista yritän nyt sitten bongailla pikku hiljaa... Kierukan aikana kierto oli tosi säännöllinen eli 28 pv, mutta mun oma luomu kierto on pitkä n. 35-38 pv ollut aikoinaan..

terkuin kuumeileva pikkukoivu yk1 kp11/????

4/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuumeilijakonkari on mukana myös huhtikuisissa.

Eli yrityskertoja on kertynyt jo 16...

Esikoista kuumeillaan edelleen, minä 25v ja mies 27v.

Minulla on 4 kierron aikana esiintynyt luteaalivaiheessa veristä vuotoa usein seksin jälkeen. Muulloin sitä ei tule, eikä koskaan aiemmin ole tullut. Sain viime kierrossa Terolutit, joita käytän nyt 3 kierron ajan. Progesteroneissa ei sinänsä ollut vikaa, mutta koska ultrassakaan ei näkynyt mitään vikaa, niin lääkäri päätti kokeilla noita Teroluteja.

Niiden takia hankin tähän kiertoon myös ovulaatiotestit, jotta voin varmistaa ovulaation ajankohdan ja aloittaa Terolutit vasta oviksen jälkeen.

Olen varmaan paremmin mukana keskustelussa vasta loppukierrosta, koska aloitimme miehen kanssa loman nyt ja lähdemme keskiviikkona Rodokselle viikoksi ja muutenkin varmaan aika paljon reissun päällä ollaan. Eli hengessä olen mukana, mutta kirjoittelen vasta reissun jälkeen enemmän. :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti tässä vaiheessa!

Marjana kp 4/30-35 yk 16

5/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambi: Laitoin sut tänne vielä taustailemaan kun sulla näköjään vielä hyvin aikaa ehtiä maaliskuisiinkin :) Olisin myös itse toivonut plussaa jo tammikuisiin koska la olisi osunut aika hyvin meille tärkeälle päivälle :) Mutta tsemppiä sulle vielä maaliskuisiin, toivottavasti tärppää samantien!

Elmu: Ihania lomahetkiä, rentoutukaa kunnolla..johan alkaa plussaa ropisemaan ;D

pikkukoivu: Tervetuloa :) Mitähän sulle nyt sitten laitettaisiin kierron pituudeksi vai haluatko että jätetään vielä avoimeksi? Onko sulla ovistikut käytössä tms? Onnea bongailuun!

Marjana: Mukavaa reissua ja lomailua! Minä odottelen yhä sitä gynevisiittiä..tai no, sainhan tuossa kyllä kokea kaksikin sisätutkimusta ja lisäksi uä-tutkimuksen sisäkautta joten rakennehommat ainakin tarkistettu. Ei ollut tosiaan pco:honkaan viittaavaa, ei kystia, ei niin mitään ihmeellistä (mikä tietysti hyvä juttu). Ajattelin ottaa lausuntokopiot mukaan sinne yksityiselle gynelle, jospa selvittäisiin siellä sitten ilman uä:tä niin ei käy niin hintavaksi. Mutta labroja ehkä ja se pirun papa on otettava. Pitäisi alkaa kunnolla selvitellä sitäkin mitä kautta ne miehen simpat kannattaa tutkituttaa.

ON: Ei mitään ihmeitä. Olen ilokseni päässyt kaikista tulehduksen tuomista kivuista, lääkekuurit onneksi tehosivat. Nyt huomaan kuitenkin jännääväni miten tämä loppukierto menee..vaikka olo kyllä enempi niin että tuskin tosiaan nyt tärppää. Ollut elimistö kuitenkin suht kovilla tässä. Noo, jollei menkkoja kuulu niin ajattelin testata kyllä gyneä edeltävänä päivänä jollain herkemmällä testillä.

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Vierailija
6/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä siis vähän jo maaliskuisissa kuumeilin mutta kierukanpoisto "epäonnistui" kun ei lankoja löytynyt ja nyt keskiviikona uus yritys lääkärin vastaanotolla! Ja ite kyllä langat tunsin, et luulisin kyllä lääkärinkin ne löytävän!

Kellontarkasti toimin jälleen ja tänään tuli siis täti kylään! Nyt sit alkaa oikea eka yrityskierto! Ja voi että kun kuume on kova!!! =D Ihanaa kun täällä saa seuraa muista samanmoisista!

Marjana: Sulla ihan hurjasti jo yk:ja takana...kuinka pärjäilet?? Sulle erityisesti plussatuulia toivotan!

Kaikille muille: Tsemppiä tähän kuuhun, huhtikuu on hyvä kuu synnyttää, nimim. kokemusta on =)

Äiti1983 kp 1/28 yk 1

Vierailija
7/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

kaunisikävä: mun kierron pituuden voi jättää vielä vaikka avoimeksi kun mulla ei ole haisuakaan siitä mikä se tulee olemaan. Ovistikkuja en ole vielä hankkinut yritän ensin bongata sitä ovista ihan limoista ja lämpöjäkin olen mittaillut. Näillä mennään ainaki näin aluksi...=)

Kysymys olis kaikille: jostain syystä mie en pääse kirjautumaan sisään kun tuon aloitusviestin kautta joka tuli suoraan sähköpostiini. Eli vain kun syötän sen suoran osoitteen tuohon selaimeen. En pääse kirjautumaan vauva.fi sivun kautta ollenkaan kirjautumiskohdasta. Mulle tulee vaan teksti et salasana ja käyttäjätunnus ei täsmää. Kun meen käyttäjätietoihin ja yritän tallentaa salasanan uudelleen niin ei se sinne tallennu. Salasana kenttä on vaan tyhjänä. OSaiskoha kukaan neuvoa mitä tehdä???

Vierailija
8/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pääsin kirjautumaan niin että etusivulta laitoin käyttäjätunnuksen ja salasanan, ja sitten se ilmoitti että ne eivät kelpaa ja siltä sivulta pääsin sisään. Loppujen lopuksi pääsin ongelmasta vasta kun laitoin "muista minut" niin ei tarvii joka kerta kirjautua erikseen...tosin jos käy muillakin ku omalla koneella niin siitä ei oo juuri hyötyä...

Vierailija
9/233 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä 28 v ja mies 33 v. Nelosta kuumeillaan, ennestään on poika -04, poika -05 ja tyttö -09. Yhteensä ollut myös 3 keskenmenoa (-04, -08, -08) joten pelko on kova että kesken menisi jos raskaaksi tulisi...mutta toisaalta turha sitä on pelätä etukäteen. Kuopuksesta pääsin kyllä pelkoultraan rv 8 kun oli ollut juuri ne kaksi keskenmenoa ennen sitä ja olin ihan paniikissa.

Mä toimin ku kello kierron suhteen...ja sen puolesta on helppo tietää missä menee...toisaalta jos jostain syystä on vähän täti myöhässä esim ens kuun vaihteessa (siis vaikka silkasta jännityksestä!) niin meen varmaan ihan sekasin ;D

Eli näin meillä =)

Vierailija
10/233 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Kiitos tervetulotoivotuksista ja vilkutus muille kuumeilijoille. Toivottavasti oikein moni pääsee siirtymään odotuspuolelle täältä...

(.) Tänään on kp 12 ja nyt on limat selkeesti lisääntyneet alavatsa jomotuksia on ollut harva se päivä johtuen varmaan sen kierukan poistosta joten siitä en osaa mitään päätellä. Harmikseni mies on reissuhommissa joten saa nähdä ehditäänkö yrittämään vielä... Mutta vähän olen skeptinen itsekin et näin äkkiä tärppäis muutenkaan.

Nyt poitsun kanssa lenkille!

11/233 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunisikävä: Ehdottomasti kannattaa ottaa ne lausunnot mukaan yksityiselle. Niin minäkin tein, kun labrat ja papa oli otettu julkisella puolella. Yksityinen gyne otti sitten vaan ultran ja sisätutkimuksen muuten. Niihen simppojen tutkimiseen olen todennut ainakin täällä olevan vain kaksi vaihtoehtoja. Joko soitto yksityiselle ja maksaa 100e. Tai julkisen kautta sitten lapsettomuuslähetteellä. Me aiotaan käyttää tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Äiti1983: Kiitos kysymästä. Välillä pärjäilen paremmin ja välillä huonommin. Oikeastaan tuon gynen ultran jälkeen taas vähän paremmin, koska hän sanoi ainakin limakalvojen olevan kunnossa, ei mitään kystia tms ja follikkeli oli hyvänkokoinen juuri ennen ovulaatiota. Ja oviskin tapahtuu. Eli mieli on vähän rauhoittunut asian suhteen, mutta odottelen naistenpolin aikaa elokuulla. :)

Kyllähän se epätoivo välillä iskee, mutta toisaalta me lähdimmekin alunperin liikkeelle ajatuksella "tulee kun on tullakseen". Sikäli ei kiire ole, mutta toki sitä haluaisi varman tiedon siitä, että se lapsi on ylipäätään mahdollinen. Juuri siksi aiomme mennä tutkimuksiin molemmat, vaikka mitään hoitoja ei aiotakaan ruveta ottamaan vielä vastaan.

Sinulla on ollut ikävä riesana nuo keskenmenot. Näköjään jokaisella meillä on aina joku oma murheemme näissä asioissa. Toivottavasti sinulla tärppää ja vaavi pysyy nyt matkassa ihan alusta loppuun saakka.

Menkat on täällä olleet taas melko pitkät ja runsaat. 4 päivää takana ja vieläkin tulee vuotoa ihan siten, että on pakko side pitää. Kohta pitäisi loppua kyllä jo...

Huomenna on reissuun lähtö, joten viikkoon minusta ei sitten kuulu mitään. Päästään nauttimaan miehen kanssa Kreikan lämmöstä, kun Suomessa on nyt viileämpi ollut pari päivää. Sitten ollaankin jo niin lähellä ovista, että pääsen sen bongaamista jännäämään kanssanne. :D

Marjana kp 5/30-35 yk 16

Vierailija
12/233 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille uusille ja vanhoille tutuille, minäkin "tipahdin" tuolta maaliskuisista tälle kuulle - oliskohan huhtikuu onnen kuu ensi vuonna?

Taustaa sen verran, että kakkosta kuumeillaan, ennestään meillä on esikoinen huhtikuulta 2010. Esikoista yritettiin kauan ja hartaasti, käytiin läpi hoidot kevyistä raskaimpiin, eikä syytä hankaluuksille ole löytynyt. Toinen ivf tuotti tuloksen ja nyt kakkosen kanssa on jo yksi ivf takana ilman tuloksia. Tämä kierto luomuillaan ja jos ei tärppää, niin elokuussa on edessä seuraava piikkikierros, kun edellisestä ei saatu pakkaseen yhtään alkiota (mikä sinänsä ei niin harmittanut, kun eivät ole tupanneet selviämään sulatuksesta aikaisemmissa yrityksissä).

Ovistikkuja käytetään ja tarkoitus olisi ylihuomenna taas alotella hymynaamojen metsästys.

Lomaterveisin

Höpöttäjä75 kp8/29, yk3

Vierailija
13/233 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdin käydä kuumeilemassa tuolla maaliskuisten puolella, mutta tipahdin tänään kovaa ja korkealta tänne huhtikuisiin.

Taustaa sen verran, että itse olen 25v ja mies 26v ja esikoista toivotaan. Ollaan menty meiningillä tulee, jos on tullakseen, joten ovistikkuja tms. ei ole käytössä. Itse kuitenkin seuraan paljon ovistuntemuksiani ja mielestäni ihan ok tunnistan ovulaationi. Kuumeilu, varsinkin minulla, on erittäin kovaa ja syli kaipaa pientä hellittävää. Viime kierto kasvoi merkillisen pitkäksi (37 päivää) ja nyt hieman huolettaakin, että mitä ihmettä. Noh uuteen kiertoon nyt toiveikkain ajatuksin, vaikka meneekin tässä taas muutama viikko ennen kuin voi alkaa ovista jännäämään.

Oikein paljon plussapuhureita kaikille kuumeilijoille!!! :)

Terkuin sopaka kp 1/30-35(?), yk 2

Vierailija
14/233 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jännittää..! Siis noin 2 h ja 15 min niin mulla on aika sinne kierukanpoistoon! Ja mä NIIIIIIN toivon että tälläkertaa se sieltä löytyy ja lähtee mäkeen! =D Mut jos ei...niin olen suunnattoman pettynyt...ite tunnen kuitenkin langat, niin en voi käsittää miten voi olla ettei niitä näkyisi?!?!?!

Mukavaa päivää kaikille!

Äiti1983 kp 3/28 yk 1

15/233 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä uusi kuumeilija joukkoonne! Olen 24-vuotias ja aviomies on 26-vuotias ja esikoisesta haaveilemme. Toukokuun lopussa poistettiin Mirena-kierukka ja nyt ensimmäinen yrityskierto lähti käyntiin.

Äiti 1983: Toivottavasti saivat nyt poistettua! mulla oli kierukka kolme vuotta, enkä vuotanut ollenkaan sinä aikana, joten kierrosta ei ollut mitään käryä.

-Neelia kp 2/29-35, yk1

Vierailija
16/233 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Äiti1983: Onnea kierukan poistoon! Kyllä se kohta lähtee ja pääsette yrittämään.

Mukava kun tulee lisää uusia kuumeilijoita mukaan vilkutuksia kaikille.

Omaa napaa sen verran että eilen alkoi joku ihme verinen vuoto vähä ku mini menkat?? joka tyrehtyi tänään. Kierukan poistosta tuli eilen tasan viikko joten jostain tyhjennysvuodostakin olen lueskellut eli oisko ollut nyt sitte sitä. Eli tämä kuukausi taitaa yrityksen suhteen mennä harakoille. Limoja ei näy enää kp 13 olis menossa ja siitä kierron pituudesta ei oo mitään tietoa.

Katellaan. Sain isännän reissusta kotiin josko sitä sitten harjoittelis ens kuuta varten. Viikon päästä saan aloittaa ne terotkin...=)

että tällaista täällä.

pikkukoivu kp 13/? yk1

Vierailija
17/233 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kun yrittämään!

Tsemppiä muillekin!

Äiti1983 kp 3/28 yk 1

Vierailija
18/233 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi upee juttu Äiti1983!! Toivottavasti nyt sit tärppää!! :)

Vierailija
19/233 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan ilmottautuu pojan -05 ja tytön -06 äiti 30v, mies 31v. Hillitön vauvakuume iski maanantaina ja se on menoa nyt. :P Ekaa tehtiin 8kk ja toinen tärppäsi heti. Nyt jännittää hurjasti miten käy.. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä, joten sen loppumista sentään ei tarvitse odotella. Seuraava ovis olis parin viikon päästä, sopivasti ekalla lomaviikolla. Ärsyttävästi tulee tekstit putkeen kännykällä, pahoittelen. :/ kp 25/n.26 yk 1

Vierailija
20/233 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tervetuloa uudet kuumeilijat, joukossa taisi olla muitakin pikku kolmosesta haaveilevia =).

ON: täällä mie en oikein ole nyt enää yhtään varma tuosta oviksesta onko se nyt, menny vai vasta tulossa. Limoja on ollu pitkin viikkoa mut vaikea sanoa et onko mun vai miehen. Tänäänki tuli kunnon limat aamulla.. (hyi mitä juttuja). Verensekaista limaakin bongasin vielä eilen. Vatsa on kyl turvonnut palloksi aivan ku ennen menkkoja ja alavatsaa on vihlonut melkein joka päivä. Joten ihan oon ulapalla ja menkkoja en tiedä et millon odottelis ku nyt ei sitä kierukkaa enää ole.

Ovulaatiolaskureiden mukaan ovulaatio olis tänään tai huomenna...Joten ei kait se muu auta ku odotella. En taida oikein osata olla kuumeilematta vaikka tää kierto nyt on ihan mitä sattuu eikä toiveita sais nyt vielä päästää nousemaan..

t. pikkukoivu kp15/? yk1