Asumme Amerikassa
ja nautimme!
Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna.
Harrastamme tennista ja surffausta.
Kateellinen?
Kommentit (189)
Ei Yhdysvalloissa todellakaan saa lasta seuraavana päivänä. Adoptiokäytännöt tosin vaihtelevat suuresti osavaltioittain, mutta kyllä Jenkeissäkin on sama tilanne kuin muualla: adoptiovanhemmiksi haluavia on enemmän kuin lapsia ja lapsia joutuu odottamaan.
molemmat yhdessä kyynelehdittiin lapsettomuutta ja adoption onnea vaikkei hyviä tuttuja ollakaan... Jenkeissä nimittäin huostaanotetut lapsetkin on mahdollista adoptoida paljon helpommin kuin Suomessa.
Mutta anteeksi nyt kun suuni avasin, kun en asioista mitään kerran tiedä, toistin vain mitä kerrottiin.
Edelleen adoäiti
Kiinnostaisi tietää minkä alan ihmisiä olette. 3-kertainen palkkataso ei ole ihan yleistä kuitenkaan. DI-mies
mies DI
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
ei ole tenniskenttaa, mutta koripallo"kentta" loytyy.
asumme kaliforniassa.
mies DI ja edennyt kivasti uralla (siksi se 3x palkka suomeen verraten. jos DI saa suomessa 60- 70 000).
en haluaisi elää maassa,joka elää muiden kuolemasta. Tappaa nytkin ihmisiä joka puolella
maailmaa jotta sinä voisit elää röyhkeästi nauttien ilmaisesta polttoaineesta. En haluaisi elää niin että maksan paskaa palkkaa siivoojalle jonka omat lapset eivät pääse edes kunnolliseen kouluun. tai joka ei voi edes koskaan perhettä perustaa. ei varaa. Halveksisin itseäni, olisin alempi kuin maan matonen.
Kunnioitan itseäni paljon enemmän näin ja pidän itseäni 10000000 kertaa parempana ihmisenä kuin sinä, kun hoidan kersani itse, siivoan kämppäni itse, olen moraalinen ja kunnollinen ihminen. Olen korkeakoulutettu ja lapseni ovat kauniit ja älykkäät samoin mies. Koti on pieni ja vaatimaton.
En haluaisi elää massa, joka kiduttaa ihmisiä, vaikka itse tappaa eniten ihmisiä maailmassa.
sitä te ette saa rahallakaan ostaa siellä.
ei ole sukulaiset lahella, mika appivanhempien tapauksessa hyva!
omat vanhemmat ja sisarukset vierailevat kerran vuodessa ja me taa suomessa joka kesa, eli aika paljon nahdaan. ja kun nahdaan vietetaan viikkpja yhdessa.
en haluaisi elää maassa,joka elää muiden kuolemasta. Tappaa nytkin ihmisiä joka puolella maailmaa jotta sinä voisit elää röyhkeästi nauttien ilmaisesta polttoaineesta. En haluaisi elää niin että maksan paskaa palkkaa siivoojalle jonka omat lapset eivät pääse edes kunnolliseen kouluun. tai joka ei voi edes koskaan perhettä perustaa. ei varaa. Halveksisin itseäni, olisin alempi kuin maan matonen. Kunnioitan itseäni paljon enemmän näin ja pidän itseäni 10000000 kertaa parempana ihmisenä kuin sinä, kun hoidan kersani itse, siivoan kämppäni itse, olen moraalinen ja kunnollinen ihminen. Olen korkeakoulutettu ja lapseni ovat kauniit ja älykkäät samoin mies. Koti on pieni ja vaatimaton. En haluaisi elää massa, joka kiduttaa ihmisiä, vaikka itse tappaa eniten ihmisiä maailmassa.
hienoa etta sinulla on hyva olo, niin minullakin.
mista muuten tiedat mita maksan taloudenhoitajalleni?
mahdollisuudesta hyväntekeväisyyteen helposti ihan arkioloissa ja helposta adoptiosta. Jenkeissä mulla ois varmaan 7 lasta...
Mitenkä tuolla Amerikassa adoptio tapahtuu?
Juttelin yhden puolitutun kanssa joka on adoptoimassa muistaakseni New yorkin osavaltion alueelta. Yksityispuolella ei tarvi olla kuin rahaa. Julkisella puolella on kaksi viikonloppukurssia, minkä jälkeen lapsen saa noin kuukauden odotuksella, jos siis haluaa vastasyntyneen. Jos vaikkapa vuoden ikäinen kelpaa, lapsi tuodaan seuraavana päivänä. Valtio maksaa joka kuukausi muutaman sata dollaria lapsen hoidosta, koska se katsotaan hyväntekeväisyydeksi saa myös verovähennyksiä. Lisäksi lapsen koulut kustannetaan (ei colleea tietty). ...Eli ei tarvi oottaa vuosia ja maksaa 7-20 000€ niinkuin täällä... Surullinen adoäiti
Jos se olisi noin helppoa niin miksi yksi tuttavani adoptoi Venajalta, toinen Columbiasta ja kolmas Kiinasta?
Mutta tiedän toki, että vanhoja antiikin hyveitä halveksitaan nykyään. Kohttuullisuutta, jne.
ahneus ja röyhkeys ovat päivän sana. Mutta siis minä en kadehdi teitä, en näe diplomi-insinööreissä mitään hyvää.
josta pullahtelee ulos kauniita, terveitä ja psyykkisesti tasapainoisia lapsia adoptoitavasti... I doubt it...
Adoptiolapset muuten harvoin on terveitä tai psyykkisesti tasapainoisia tullessaan perheisiin. Tutkipa asiaa hiukan.
En ole kateellinen. Meillä on hyvä elämä, eikä tapanani ole kadehtia.
Tottakai sinulla on hyvä olo. En muuta ajatellutkaan. Ei tyhmä ja laiska ja ahne tunne kuin oman navan liikkeet.
en haluaisi elää maassa,joka elää muiden kuolemasta. Tappaa nytkin ihmisiä joka puolella maailmaa jotta sinä voisit elää röyhkeästi nauttien ilmaisesta polttoaineesta. En haluaisi elää niin että maksan paskaa palkkaa siivoojalle jonka omat lapset eivät pääse edes kunnolliseen kouluun. tai joka ei voi edes koskaan perhettä perustaa. ei varaa. Halveksisin itseäni, olisin alempi kuin maan matonen. Kunnioitan itseäni paljon enemmän näin ja pidän itseäni 10000000 kertaa parempana ihmisenä kuin sinä, kun hoidan kersani itse, siivoan kämppäni itse, olen moraalinen ja kunnollinen ihminen. Olen korkeakoulutettu ja lapseni ovat kauniit ja älykkäät samoin mies. Koti on pieni ja vaatimaton. En haluaisi elää massa, joka kiduttaa ihmisiä, vaikka itse tappaa eniten ihmisiä maailmassa.
Lisätään vielä, että tuo unelmien maa tappaa omia kansalaisiaankin - jopa alaikäisiä lähetetään kuolemanselleihin virumaan. Ja täysin kyseenalaisilla tuomioilla. Monesti olen miettinyt, kuinka joku myrkkyruiskeen antanut perheenisä yönsä nukkuu. Miltähän tuntuu vaimona nukkua tappajan vieressä?
Ja YK:n ihmisoikeussopimuksesta piittaamatta Amerikka katsoo oikeudekseen pitää "terroristeja" vuosikausia Guantanamossa ilman syytteitä, ilman oikeudenkäyntejä.
Itsekin asun ulkomailla ja olen tyytyväinen. Mutta asuinmaani vastaa omia arvojani, mitä USA ei tee. Silti en katso olevan aihetta retosteluun. Työtä se täälläkin arki on.
t.usalainen
Ei Yhdysvalloissa todellakaan saa lasta seuraavana päivänä. Adoptiokäytännöt tosin vaihtelevat suuresti osavaltioittain, mutta kyllä Jenkeissäkin on sama tilanne kuin muualla: adoptiovanhemmiksi haluavia on enemmän kuin lapsia ja lapsia joutuu odottamaan.
Onkohan tuttava puhunut perheisiin sijoitettavista lapsista? Adoptio on taallakin ihan riittavan hankalaa ja kallista eika yhtiskunta todellakaan maksa mitaan lisia.
Miksi pitäisi kadehtia sinua, jolla tyhmät ja lihavat lapset ja rumat? (kuten kaikki amerikassa, ylisyötettyjä sikoja)
Ja asut maassa, jossa voit joutua guantanamoon, tai vastaavaaan, eikä kukaan koskaan kerro sulle miksi sua siellä kidutetaan.
Mutta tottakai ne mahdollisuudet on pienet, jos on systeemin perseennuolija, eli käyttää itse muita hyväkseen.
Onkohan tuttava puhunut perheisiin sijoitettavista lapsista? Adoptio on taallakin ihan riittavan hankalaa ja kallista eika yhtiskunta todellakaan maksa mitaan lisia.
t.usalainen
Se on siellä liian halpaa. Elätte kuin siat valtavissa taloissa törsäten polttoainetta, vettä, luonnovaroja.
Mutta tiedän toki, että vanhoja antiikin hyveitä halveksitaan nykyään. Kohttuullisuutta, jne. ahneus ja röyhkeys ovat päivän sana. Mutta siis minä en kadehdi teitä, en näe diplomi-insinööreissä mitään hyvää.
kysymys oli mita teemme tyoksi kun palkat enemman. ei sen parempi tai hyvempi
en haluaisi elää maassa,joka elää muiden kuolemasta. Tappaa nytkin ihmisiä joka puolella maailmaa jotta sinä voisit elää röyhkeästi nauttien ilmaisesta polttoaineesta. En haluaisi elää niin että maksan paskaa palkkaa siivoojalle jonka omat lapset eivät pääse edes kunnolliseen kouluun. tai joka ei voi edes koskaan perhettä perustaa. ei varaa. Halveksisin itseäni, olisin alempi kuin maan matonen. Kunnioitan itseäni paljon enemmän näin ja pidän itseäni 10000000 kertaa parempana ihmisenä kuin sinä, kun hoidan kersani itse, siivoan kämppäni itse, olen moraalinen ja kunnollinen ihminen. Olen
korkeakoulutettu ja lapseni ovat kauniit ja älykkäät samoin
mies. Koti on pieni ja vaatimaton. En haluaisi elää massa, joka kiduttaa ihmisiä, vaikka itse tappaa eniten ihmisiä maailmassa.Taman logiikan mukaan en sitten voisi asettua Saksaan, kun siella on ollut niita natseja. Tai mihinkaan maahan, joka on harrastanut siirtomaapolitiikkaa. Siina meni Espanja, Englanti, Ranska, Portugali. Ja sitten nama ristiretkelaiset! Vakisin omaan uskontoonsa kaannyttajat. Taitaa jo riittaa Suomeen saakka lonkeroita...
Lisätään vielä, että tuo unelmien maa tappaa omia kansalaisiaankin - jopa alaikäisiä lähetetään kuolemanselleihin virumaan. Ja täysin kyseenalaisilla tuomioilla. Monesti olen miettinyt, kuinka joku myrkkyruiskeen antanut perheenisä yönsä nukkuu. Miltähän tuntuu vaimona nukkua tappajan vieressä?
Ja YK:n ihmisoikeussopimuksesta piittaamatta Amerikka katsoo oikeudekseen pitää "terroristeja" vuosikausia Guantanamossa ilman syytteitä, ilman oikeudenkäyntejä.
Itsekin asun ulkomailla ja olen tyytyväinen. Mutta asuinmaani vastaa omia arvojani, mitä USA ei tee. Silti en katso olevan aihetta retosteluun. Työtä se täälläkin arki on.
Adoptiolapset muuten harvoin on terveitä tai psyykkisesti tasapainoisia tullessaan perheisiin. Tutkipa asiaa hiukan.