Ymmärrättekö te Päivi Räsäsen ajatusmaailmaa?
Miten se on Päiviltä pois, jos homoseksuaalit saavat rakastaa toisiaan ja solmia maallisen lakien mukaisen avioliiton? Eikö avioliitto ja pysyvä parisuhde ole juuri se, mihin kansalaisia halutaan kannustaa?
Entä miksi jonkun pitäisi synnyttää lapsi, jota ei halua? Ehkäisy ja ehkäisyneuvonta ovat tärkeitä asioita, mutta joskus abortti on tarpeellinen. En ymmärrä, miten lapsen etu olisi syntyä ei-toivottuna ja ei-haluttuna. Mielestäni harkittu abortti ei ole yhtään enemmän väärin kuin ehkäisykään.
Muita mielipiteitä?
Kommentit (34)
Viime vuonna tehtiin 11 000 aborttia ja niistä 9 (yhdeksän) oli tehty raiskauksen takia!
Oletko itse myynyt kaiken? Tietokoneen näköjään olet kuitenkin pitänyt itselläsi -> MYYNTIIN! Muuten ei tarvitse muilta mitään kysellä.
Eikös teidän uskovaisten pitäisi elää raamatun oppien mukaisesti, koska vaaditte sitä muiltakin?
Spagettihirviöltäkö sen kuulit?
Mitäs sitten kumipää minulta omaisuuden myynnistä kyselet, musliminatsi.
homomohohomohomohomohomo!!
Kommentti osoittanee rakentavuudessaan kaikille palstaa seuraaville sen olennaisimman.
Olen entinen uskovainen, joten tiedän tasan tarkkaan, miten nuo ajatusmallit rakentuvat. Ja vaikka ne tuntuvat ei-uskovista kummallisilta ja vihamielisiltäkin, niin seurakunnan näkökulmasta asia on aivan toisin. Mielipiteet myös pystytään perustelemaan, usein paljon paremmin kuin "vastapuolella".
Pitkän kokemukseni perusteella väitän, että mahdollinen vihamielisyys ei yleensä ole mitenkään tarkoituksellista. Uskovat vetoavat kannanotoissaan Jumalan rakkauteen ja siihen että Jumala tietää paremmin, vaikka se ei aina tunnukaan ihmisestä kivalta.
Vaikka tosiaan olen Päivin kanssa eri mieltä varsinkin homokysymyksessä, niin henkilönä haluan puolustaa Päiviä. On jotenkin naurettavaa, että ihmiset kohdistavat sisäiset patoutumansa yhteen henkilöön, tässä tapauksessa Päivi Räsäseen. Toinen tällainen syntipukki on Suomessa ehkä Pekka Puska.
Lapsellista kiukuttelua suomalaisilta, sanon minä. Koettaisitte kullat jo tajuta, että eivät nämä homo- ja aborttijutut Päivi Räsäsen keksintöjä ole! Päivi edustaa pitkää perinnettä, ja hänen kanssaan samaa mieltä olevia on pilvin pimein. Ja jos/kun olette eri mieltä, niin sen kuin ajatte omaa asiaanne ja annatte Räsäsen ajaa omaansa.
Kuka sulle ääliölle väitti, että minä olisin uskovainen? Spagettihirviöltäkö sen kuulit?
Mitäs sitten kumipää minulta omaisuuden myynnistä kyselet, musliminatsi.
tärkeimmät ohjenuorat?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti
Tuolla vuoden 2007 abortin syyt Suomessa STAKESin mukaan.
myydä kaikkea ja jakaa omaisuutta köyhille. Jeesus tosin antoi tällaisen ohjeen YHDELLE rikkaalle miehelle, joka tuli häneltä kysymään neuvoa. Asiayhteydestä ei käy mitenkään ilmi, että tämä ohje olisi koskenut kaikkia muitakin.
(En ole muuten läheskään joka asiassa samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa, mutta juuri tästä jutusta häntä on turha syyttää.)
En ymmärrä, miten lapsen etu olisi syntyä ei-toivottuna ja ei-haluttuna.
En ymmärrä, miten se on aikuisenkaan ihmisen etu elää, jos hänellä ei ole ketään, joka välittää ja rakastaa häntä todella. Saako siis myös tällaisen aikuisen ihmisen, josta ei tykkää, tappaa, jos tämän vanhemmat eivät älynneet tehdä sitä jo aikoinaan?
myydä kaikkea ja jakaa omaisuutta köyhille. Jeesus tosin antoi tällaisen ohjeen YHDELLE rikkaalle miehelle, joka tuli häneltä kysymään neuvoa. Asiayhteydestä ei käy mitenkään ilmi, että tämä ohje olisi koskenut kaikkia muitakin.
Kaikki eri uskonlahkojen omien mieltymystensä mukaan raamatusta poimimat käskyt kuitenkin ilman muuta koskevat kaikkia muita? Eikös se ollutkaan niin, että raamattua tuli tulkita kirjaimellisesti? Kummallista, että heti kun tulee puhe vaikkapa omaisuuden keräämisestä tai jostakin muusta, mihin uskovainen itse syyllistyy, aletaan heti rakoilla tyyliin "ei se sitä tarkoita" ja "se nyt on jo vanhentunut juttu".
En ymmärrä, miten lapsen etu olisi syntyä ei-toivottuna ja ei-haluttuna.
Kyse on kuitenkin ainutkertaisesta elämästä, joka voi huonoista lähtökohdista huolimatta tarjota ties mitä.
Oletko itse myynyt kaiken? Tietokoneen näköjään olet kuitenkin pitänyt itselläsi -> MYYNTIIN! Muuten ei tarvitse muilta mitään kysellä.