Mä en jaksa lastenhoitoa miehen kanssa!
Se tekee kaiken aina niin vetelästi. Lapset ovat vilkkaita eikä isä "pärjää" heidän kanssaan oikein missään: esim. vauva itkee huomattavan paljon isänsä kanssa. Isommalle ei osaa (eli jaksa) asettaa rajoja juurikaan. Mies ei muista huolehtia vauvan ruoka-ajoista, mun pitää aina muistuttaa että hei vauvalle oli ruoka-aika kahdeltatoista, jokohan voisit antaa hänelle ruokaa? Sitten mies lämmittää ruokapurkin, muttei missään nimessä muista antaa juotavaa samaan aikaan jos en muistuta siitä erikseen. Jne. Isomman kanssa syövät niin mies ottaa lehden käteensä, lapsi jo luikerteleekin pöydästä pois.. mies toteaa että no iltapalalla sitten maistuu. Kaikki jotenkin niin helvetin laiskaa, vaikka muka hoitaakin lapsia kovasti! Mun voimia kysyy, kaikki jää minun harteille. Mies vaan toteaa, että hän tekee omalla tavallaan. Mikä tapa se on, että tekee laiskasti ja välinpitämättömästi eikä saa lapsia kunnolla hoidettua?
Kommentit (17)
aikatauluineen ja muine neuroottisine oireineen. Lapsetkin hermostuu siitä.
Ja ei meilläkään väkipakolla kukaan syö, paitsi jos pyytää lisää, se on jaksettava. Ja oikeassa mies on, kyllä se seuraavalla ruoalla sitten maistuu, kunhan vaan ei antaisi sitten mitään valipalojakaan.
Mä niin inhoan äitejä, naisia, joista vain heidän tapansa on se ainoa ja oikea, noin ne miehet luota karkotetaan. Anteeksi vain.
Koita kestää, mullon samanlainen vaimo.
Ratkaisin ongelman olemalla itse pois kotoa, jos mies hoiti lapsia vuorollaan.
Mutta kyllä mulla menee välillä hermo sen tapaan hoitaa asiat. Ulkoiluun lähtö kestää, kestää ja kestää, samoin aamupalalle alkaminen ja siitä suoriutuminen, nukkumaan menoa viivyttää jne. Mies olisi joka välissä vain leikkimässä lasten kanssa. Kun kaikki hoituu tavallista hitaammin, niin nukkumaanmenokin siirtyy tavallista myöhemmäksi ja se kaivattu oma aika jää kokonaan pois.
Yritän silti olla tästä nipottamatta, koska kuitenkin tärkeintä on, että asiat ylipäätään hoituu. Ja onneksi meillä mies sentään aina muistaa tarjota ruokaa, miettiä jo etukäteen onko edes mitään mistä laittaa, muistaa antaa helteillä juotavaa, huolehtii hatut päähän, aurinkorasvat ja pottailutkin muistaa.
Miten niin vauvan ruoka-aika on kello 12? Ei vauvat tunne kelloa, Ruoka maittaa silloin kun on nälkä, muulloin ei. Sitten nukutaan kun nukuttaa. Tiedän tapauksia joissa vauvalle ei annetu tissiä nälkäitkusta huolimatta koska neuvolassa oli sanottu että vauvaa ruokitaan kolmen tunnin välein. Ei siis mitään tiukkoja aikatauluja, eläinten pennutkin syövät vain silloin kun on nälkä. Hoidin poikia (4) kotona monta vuotta kun vaimo oli töissä, joten ehkä tiedän asiasta jotakin. Ovat nyt noin kolmekymppisiä ja pärjänneet mailmassa ihan hyvin.
Ainoa mitä kadun on että vanhimpaa poikaa tuli joskus läimäytettyä kun sana ei tehonnut.
Ota siis rennosti äläkä stresaannu, liika tiukkapipoisuus ei koskaan ole hyväksi
Miten niin vauvan ruoka-aika on kello 12? Ei vauvat tunne kelloa, Ruoka maittaa silloin kun on nälkä, muulloin ei. Sitten nukutaan kun nukuttaa. Tiedän tapauksia joissa vauvalle ei annetu tissiä nälkäitkusta huolimatta koska neuvolassa oli sanottu että vauvaa ruokitaan kolmen tunnin välein. Ei siis mitään tiukkoja aikatauluja, eläinten pennutkin syövät vain silloin kun on nälkä. Hoidin poikia (4) kotona monta vuotta kun vaimo oli töissä, joten ehkä tiedän asiasta jotakin. Ovat nyt noin kolmekymppisiä ja pärjänneet mailmassa ihan hyvin.
Ainoa mitä kadun on että vanhimpaa poikaa tuli joskus läimäytettyä kun sana ei tehonnut.
Ota siis rennosti äläkä stresaannu, liika tiukkapipoisuus ei koskaan ole hyväksi
Silloin ei asiat ole hallinnassa, jos lasta pitää pahoinpidellä läimäyttämällä. Normaali ihminen ei lasta lyö!
Eiköhän valtaosan kirjoittelijoitten omista vanhemmista ole saanut neuvolasta ohjeen ruokkia 4 h välein? Oma äitinikin on saanut tämän ihan yleisen ohjeen. :)
Mutta mitä ap.n ongelmaan tulee niin minusta vauva joka syö voisi syödä perheensä kanssa samaan aikaan. Mukit/nokkapullo, lautaset ja purkki pöytään niin kaikille on omansa. Sitten kaikki ottaa ruuan jälkeen joko purkan tai pastillin!
Itselläni (isänä) on ainakin melko rento ote lapsien arkeen. Suunnilleen tietenkin koitetaan mennä samalla rymillä, mutta ei nyt mitään minuuttipeliä. Ja kuten täällä on sanottu, jos ne lapset on iloisia ja pysyy hengissä, niin älä nipota. Saattaa olla, että miehesi vain entisestää löysää tahtia, jos olet joka helkutin haarukallisen jälkeen neuvomassa. Hoida itse sitten lapset jos ei toisen toiminta kelpaa. On mielenkiitoista seurata kummalla loppuu mielenkiinto aikaisemmin: lepposalla ukolla vai nalkuttavalla akalla :D
Hankalaa se tietysti on, se luonteiden sovittaminen yksiin.
Meillä minä olin se vetelämpi osapuoli. Annoin ruokaa silloin, kun vauvalla oli nälkä ja leikin paljon hänen kanssaan. Mies huolehti muista kotitöistä kuten tiskauksesta ja pyykistä. Minua ärsytti aikanaan, kun mies ei mielestäni osannut käsitellä pientä lasta tarpeeksi rennosti, vaan hermostui lapsen kitinään herkästi. Eniten minua kuitenkin ärsytti, että lapsen terveys ei kiinnostanut miestä. Jos lapsi siis oli sairaana, niin mies ei välttämättä sitä edes huomannut saati että olisi vienyt häntä oma-aloitteisesti lääkäriin. Kun lääkärissä sitten käytiin meikäläisen aloitteesta, niin lapsen isä unohti saman tien lääkärin antamat hoito-ohjeet ja neuvot ja ihmetteli kotona, että mitähän varten tämäkin pullo ja voide on apteekista hankittu.
Kun meilläkin kyse tuntuu enempi olevan välinpitämättömyydestä kun vaan "rennosta elämänotteesta". Mies tekee mieluummin itselleen herkkuleivät muttei viitsisi lapsella, jos lapset on sairaina niin mies hoitaa entistä vähemmän ja hermostuu niiden itkuun paljon minua nipottajaa nopeammin. Mitään ihailtavaa tällainen ei minusta ole, ja minusta tulee koko ajan nipottavampi kun huomaan miten välinpitämätön mies on. Esim. kiukkuinen jos herätän yöllä auttamaan kipeän lapsen hoidossa.
Eikä yksikään niistä ole paras. Hieno isukkiliini teillä asuu :)
Sinä kuulostat aika neuroottiselta...älä pilaa sillä miehen yrityksiä. Ole hiljaa, poistu huoneesta, mene ulos lenkille ja kas kun tulet takas, lapset ovat vielä hengissä!
pilaa juuri tuolla OIKEALLA tavalla toimia miehen yritykset hoitaa lapsia. Sitten mies ei enää tee mitään ja makaa vaan, onko se parempi kuin verkkainen ruuan antaminen??
Kuulkaas naiset, kun se teidän tapa ei ole se ainoa oikea!
Anna hyvä nainen miehesi hoitaa lapset omalla tyylillään. Härnäät koko perheen rauhaa noin.
Ai anna miehen hoitaa tyylillään, jos mies ei esim. yöllä suostu hoitamaan lapsia?!
Aika moni mieshän on tuollainen (ja nainenkin). Kyllä lapsi oppii ja tottuu isän rauhallisempaan persoonallisuuteen.