Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheellisille ollaan kateellisia?

Vierailija
30.06.2011 |

Onko se sitä omaa riittämättömyyden tunnetta vai mitä kun tarvii nälviä ja ivailla suurperheellisiä? Minä ainakin 2 lapsen äitinä nostan hattua! by the way lapsen teko on ain itsekäs teko kuka nyt lapsia tekee epäitsekkäistä syistä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta eikä mikään ole niin ihanaa kuin seurata lasten keskinäisiä suhteita. Nytkin tuolla makaavat kaikki 3 samassa petissä ja isommat lukee pienelle satua kun haluavat :D puhuvat paljon että toivoisivat lisää sisaruksia mutta minä en vaan enää voi olla raskaana. Muuten meille tulis vielä se neljäskin :D erittäin onnellinen perhe ollaan :D harmi kun meille ei tule tämän suurempaa perhettä mutta onneksi emme ole tätä pienempikään perhe! Me muuten vietetään paljon enemmän aikaa lastemme kanssa kuin naapurin vanhemmat joilla yksi lapsi. Se lapsi on todella yksinäinen :( olis aina tulossa meille...

Vierailija
22/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muu kykenee enempään kuin itse...oli sit kyse lasten lukumäärästä tai esim omakotitalon rakentamisesta. Katkeruus peitetään sitten halveksuntaan ja ivaan tyyliin "mamma tekee lapsia kun ei muuta osaa" tai " siellä se naapurin ukko taas rakentaa taloa ja kohta on ero edessä kun rahat loppuu ja muija kyllästyy"....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin naamaa mitään ilkeää lasten lukumäärästä. AV:n kommenteista en taas välitä mitään. Jos välittäisin kaikesta, mitä täällä kirjoitetaan, olisin syvästi masentunut.

Itse en kyllä ajattele, että kovinkaan moni ihminen on minulle kateellinen siitä, että lapsia on neljä. En kyllä ainakaan itse ollut yhtään kateellinen suurperheille siinä vaiheessa, kun omia lapsia oli vain kaksi ja ajattelin, että se riittää. Meillä on lapset kahdessa sarjassa ja vanhemmat (koululaisia) tykkäävät tosi paljon pikkuisista (2 v ja 3 kk) ja haluavat hoitaa heitä paljon.

Jotkut saattavat olla kateellisia siitä, että kaikki lapset ovat varsin suloisen näköisiä, mukavia ja fiksuja ja vauva on todella helppo ja ihana. Joku saattaa myös olla kateellinen siitä, että vaikka lapsia on neljä, on minulla mahdollisuus harrastaa liikuntaa säännöllisesti, tavata ystäviäni ilman lapsia ja viettää joskus aikaa myös miehen kanssa kahdestaan ja vakituinen koulutusta vastaava työ, johon palata kun haluan.

Minua säälittää jotkut ainoat lapset mutta eivät kaikki enkä paheksu ketään lapsien lukumäärän perusteella. Paheksun niitä, jotka eivät huolehdi lapsistaan kunnolla ja joille muut asiat ovat tärkeämpiä kuin oma jälkikasvu.

Vierailija
24/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapset ovat varsin suloisen näköisiä, mukavia ja fiksuja

ja äiti vaatimaton.

Vierailija
25/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen jälkikasvun pitää olla tärkeää vasta siinä vaiheessa, kun lapsia on olemassa. Kaikkien en tarvitse lisääntyä. Sekin on hyvä valinta.

Vierailija
26/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään täydellisiä ole, mutta kelpo kakaroita kumminkin.

t. 25 (leuhka äiti)

Vierailija
27/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin tymyyyttä. Lapsia pykätään ajattelematta että tämä pallo on jo ylikansoitettu. Pidän suurperheellisiä jotenkin yhteiskunnallisesti valveutumattomina ja vähän...olkoon sanomatta.

Vierailija
28/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vaan ole sinut oman vajavaisuutesi kanssa!

Vierailija
29/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kateellinen niille joilla on paljon lapsia! Pidän lapsista valtavasti, ja koen että minusta olisi useammankin äidiksi kuin näiden kahden jo olemassa olevan. Tämä on kuitenkin meidän lapsilukumme koska miestäkin on kuultava. Naapuri saa viidennen, ja mietin kuinka ihanat ajat hänellä on taas edessä, hoitaa vauvaa ja kasvattaa uutta elämää...huoh.

Tosin en kuulu niihin, jotka arvostelevat suurpeheitä. Se olisi jo liian läpinäkyvää, kun itse on kroonisessa vauvakuumeessa. :)

Vierailija
30/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien tukiakin!

Vierailija
31/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö pitäisi olla kateellinen? Siis siitä etteivät ihmiset osaa ehkäistä?

Ehkei kuitenkaan.

Vierailija
32/42 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt mun sisaruksia viimeksi viime lokakuussa, kun oli veljen 50-vuotissynttärit. Häpesin sisaruksiani, on ne niin tyhmiä. Eli ei sisarukset ole automaattisesti hyvä asia tai joku "turvaverkko".

Ei tee mieli pitää yhteyttä idiootteihin. Mä kyllä epäilen vahvasti, että mä oon vaihtunu laitoksella.

Vierailija
33/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna linkki lasten mielenterveystilastoon, mikä osoittaa, että onglemia on suurperheillä. eiköhän ne ongelmat löydy uusperheistä, eikä suurista ydinperheistä.

voi jeesus mitä selittelyä :D

No johan oli selitys sullakin. Laitahan linkkiä tulemaan

Vierailija
34/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö suurperheeseen kuulua 5 tai enemmän lasta?

Vierailija
35/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on tarpeeksi työtä omissa kolmessa lapsessakin, en yhtään enempää kaipaa. En kyllä nälvikään suurperheellisiä, pikemminkin joskus säälittää se työmäärä mikä äidillä täytyy silloin olla. Mutta en kyllä sitäkään tunnetta näytä.

Vierailija
36/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäkää huolta omista perheistänne, millainen se sitten onkaan. Mulle hyvä ei välttämättä ole hyvä jollekulle muulle ja taas toisinpäin

Minulla on 9 lasta, nuorin 7kk ja vanhimmat jo maailmalla... minulla on kaksi ammattitutkintoa ja käyn töissä viikonloppuisin kun mies on kotona (kas, kun tarvitsemme rahaa... yllätys yllätys). Ja ihan tavallinen perhe meillä on, vaikka lapsia on useampi kuin keskimääräisesti "on sallittua". Yhteiskunnalta saamme tukea vain lapsilisät ja hoitovapaalla maksettavat tuet ilman lisiä. Meillä lapsia hoitavat ja huolehtivat vanhemmat, eivät muut sisarukset. Omien jälkiensä (ja huoneidensa)siivoamiset isommat hoitavat kyllä ja tyhjentävät myös vuorotellen tiskikoneen ja vievät roskat. Meitä asuu talossa 11 ja kukin, ikä huomioiden, huolehtii talon siistinä pysymisestä. Mutta enhän minä olekaan mikään yleiskone joka tiskaa ja siivoaa muiden jäljet. Mitä siitäkin tulisi kun useampi teini rellestäisi talossa korjaamatta jälkiään? Ei yhtään mitään.

Vierailija
37/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen perheestä, jossa 5 lasta. Jos koti on hyvä, se on hyvä. Suurperhe ei ole aina hyvä perhe, ainoat lapset eivät ole aina yksinäisiä. Jos vanhemmille tulee ero, suurperheessä suru ja ongelmat lankeavat useamman henkilön niskaan. Useamman elämä menee pilalle. Ja toisaalta sekin, että pysytään huonossa suhteessa lapsien takia pilaa ilmapiirin. Erotilastot ovat mitä ovat. Itse en uskalla 2 lasta enempää hankkia.

Vierailija
38/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen perheestä, jossa 5 lasta. Jos koti on hyvä, se on hyvä. Suurperhe ei ole aina hyvä perhe, ainoat lapset eivät ole aina yksinäisiä. Jos vanhemmille tulee ero, suurperheessä suru ja ongelmat lankeavat useamman henkilön niskaan. Useamman elämä menee pilalle. Ja toisaalta sekin, että pysytään huonossa suhteessa lapsien takia pilaa ilmapiirin. Erotilastot ovat mitä ovat. Itse en uskalla 2 lasta enempää hankkia.

Juuri näin! Eli jos koti on hyvä, se on hyvä riippumatta kokoonpanosta

Vierailija
39/42 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei opeta lasta niin tehokkaasti sosiaalisuuteen ja toisten huomioon ottamiseen ja hyväksymiseen kuin sisarukset. Isoissa perheissä vastuun kantokin on aivan eri luokkaa kuin niissä ainokaisten perheissä tai joissa on maks 2 lasta...

Sisarukset eivät opeta sosiaalisuuteen. Tutkimusten mukaan ainoat lapset ovat sosiaalisempia ja empaattisempia kuin sisarukselliset. Ainoat lapset ottavat toiset paremmin huomioon ja ovat vastuuntuntoisempia kuin suurperheessä kasvaneet.

Vierailija
40/42 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suurperheen lapsi (7 lasta), joten omalta osalta tiedän mitä suurpeerheessä kasvaminen on ja sellaiselle en todellakaan ole kateellinen!!

Mulle riittää vain 2 lasta, toinen tosin vasta tulossa. Haluan antaa lapsilleni rakkautta, aikaa ja mahdollisuuksia mm. harrastaa. Kaikkia niitä mitä en itse ole omilta vanhemmilta saanut, koska heillä yksinkertaisesti on ollut liikaa lapsia oman jaksamisen ja taloudellisen kyvyn kannalta!

Ehkä kaikissa suurperheissä ei ole sama meininkin, mutta mun kokemassa oli, ja itse en samaa halua! Mutta jos joku haluaa niin ihan vapaasti vain!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi