Miksi sh miehet yleensä koulutettuja ja varakkaista, kun taas lh matalapalkka duunareita?
Tunnen monta pariskuntaa ko. ammateilla ja AINA sama.
Kommentit (12)
Nykyään tuo lähihoitajan ammatti voi olla jo toinen ammatti työttömyyden myötä, joten en yleistäisi noin. Kertoo kaveripiiristäsi enemmän.
Sairanhoitajia tyhmempiä ja huorempia naisia saa hakea, valitettavasti. Itse olen ekonomi ja opiskeluaikoina aina pojat piti varalla paria sairaanhoitajaa, joilta sai aina pillua, ei ne niiden kanssa seurustelemaan koskaan ruvenneet. Tautisia olivat yllättävän usein vaikka olivat "alalla".
Ei sh mies ole varakas ainakaan työnsä ansiosta. Ja lh mies taas tekee oletettavasti myös sitä huonopalkkaista hoitotyötä.
Ei sh mies ole varakas ainakaan työnsä ansiosta. Ja lh mies taas tekee oletettavasti myös sitä huonopalkkaista hoitotyötä.
Ei sh eikä lh eikä siinä sukupuolellakaan ole merkistystä.
Ei sh eikä lh eikä siinä sukupuolellakaan ole merkistystä.
ei suomessa, mutta monissa muissa maissa kyllakin
Ja monessa maassa ei taida miehiä hoitajina ollakaan.
Ja monessa maassa ei taida miehiä hoitajina ollakaan.
erään yliopiston sivuja. Siellä esiteltiin sairaanhoitajan koulutusta ja puhuttiin koko ajan naisista. Jopa sairaanhoitaja sanana on siellä terveyssisar edelleen.
lvn (licensed vocational nurse)ta ja ainakin taalla on miehia hoitajina. sh on hyvinpalkattu ja arvostettu ammatti. kenen puoliso on sh naureskelevatkin ettei tarvitse enaa toita tehdakkaan :)
ukko tekee vaativaa suunnittelutyötä teollisuudelle, palkka sen mukainen. Meidän perheessä ei ole koskaan ollut ongelmana koulutuserot/palkkaerot, ehkä joskus tuo perheen karvaisemman vanhemman yksinkertaisuus arjessa joskus on aiheuttanut ongelmia.
. Mutta rakkaudella siitä selvitään.
20 vuotta yhdessä ja mukelot hiljakseen siirtymässä omiin nurkkiinsa.
mies tienaa yli 150 000, mun palkka lähärinä kyllä surkea, mutta tykkään työstäni