Kun lapset juoksee naapuriin...
Meidän isommat lapset leikkivät paljon naapurin lapsen kanssa. Naapurin lapsi on perheensä ainokainen, kouluikäinen jo. Meiltä sinne pihalle ryykää usein kaikki kolme ipanaa, nuorin kolmevuotias. Yritän välillä pitää sen nuorimman kotona, mutta esim. tänään karkasi siskojen perään sillä välin, kun kävin vessassa.
Mietin, että kuinkahan paljon sitä naapurin rouvaa mahtaa ärsyttää ja haitata se, että meidän lapset on siellä kaiken aikaa ja pienimmän perään pitää vähän katsoakin. Isommat siis tykkää leikkiä keskenään ja saattavat leikkiä helposti 3-4 tuntia, toki ruokailut käydään välillä kotona.
Pitäisikö se kolmevuotias siis vain pitää väkisin kotona?
Kommentit (22)
Jos ei ole muita lapsia ja naapurin 3vee tulee kylään sisko mukanaan ei se varmaankaan haittaisi olis kiva kattoa pienenkin perään hieman:) Mutta kai huolehditte että lapset eivät veny siellä kovin myöhään tai mene sinne heti aamusta? Ja minusta ihan yksi välipäiväkin on ihan kiva...Siis ehkä en naapurin lapsia kuitenkaan koko aikaa jaksaisi katella meidän nurkissa...Mutta joo toisaalta jos on yksi lapsi niin tuskinpa siitä niin haittaakaan sitten on...En osaa sanoa kyllä kun ei ole pelkästään yhtä lasta:D Mutta joo ehkä se yksi välipäivä olis ihan hyvä ainaki semmonen kerran kaks viikossa.Ja sitten huolehdit aina ettei ne ole siellä aina iltamyöhään siis "myöhään" eli esim.8 ja mene sinne jo heti aamulla 9:)
naapurin lapset käyvät leikkimässä. Kiva että lapsilla on kavereita, mutta se ei ole kivaa että et voi ulkoilla omalla tontillasi ilman, että lauma kärkkyy tontin kulmalla ja ryntää pihaasi. Naapuriasi ärsyttää varmasti, voin luvata! Rajansa kaikella, huh!
Itse aion tästä lähtien alkaa pitämään tiukempaa rajaa, haluan olla rauhassa kotonani. Rajat on oltava, vain siten voi olla oikeasti mukavaa kaikilla.
Vaan olikohan tämä aloitus provo, luulisi että osaisit täätlä kysymättä vetää jotain rajaa tuohon kyläilyyn. Tuntitolkulla ei kukaan jaksa säännöllisesti lapsiasi kaitsea vaikka kaverit ylipäätä onkin tärkeä ja iloinen asia, ja vaikka lapsesi olisivat kuinka tahamsa kilttejä kylässä!
naapurin lapset käyvät leikkimässä. Kiva että lapsilla on kavereita, mutta se ei ole kivaa että et voi ulkoilla omalla tontillasi ilman, että lauma kärkkyy tontin kulmalla ja ryntää pihaasi. Naapuriasi ärsyttää varmasti, voin luvata! Rajansa kaikella, huh!
Itse aion tästä lähtien alkaa pitämään tiukempaa rajaa, haluan olla rauhassa kotonani. Rajat on oltava, vain siten voi olla oikeasti mukavaa kaikilla.
Vaan olikohan tämä aloitus provo, luulisi että osaisit täätlä kysymättä vetää jotain rajaa tuohon kyläilyyn. Tuntitolkulla ei kukaan jaksa säännöllisesti lapsiasi kaitsea vaikka kaverit ylipäätä onkin tärkeä ja iloinen asia, ja vaikka lapsesi olisivat kuinka tahamsa kilttejä kylässä!
naapurisi on. Uskoisin, että ainokaiselle on mukavaa saada leikkiseuraa, mutta se kolmevuotias on tosiaan vähän eri asia. Ei ole kiva joutua kysymättä lapsenvahdiksi. Entä tuleeko se naapurin lapsi vastavuoroisesti teille koko päiväksi leikkimään?
mulla itsellä pienet lapset, eikä kyllä tulis mieleenkään, että 3-v vaan itsekseen karkaa naapurin pihalle... 5-veen päästän, koska tiedän, että leikkivät keskenään kaverinsa kanssa ja tämä kaveri käy myös vastavuoroisesti meillä...
ja niin saakin juosta, mutta oletan, että osaavat pitää huolen itsestään, joten en haluaisi sellaista lasta mukaan, jonka perään täytyy katsoa. toki, jos naapurilla on jotain menoa, niin siksi ajaksi voin hoitoon ottaa, kunhan ei ole jatkuvaa.
Lapset eivät mene naapuriin aikaisin aamulla eivätkä ole siellä iltamyöhään. Ruoka-aikoina menen hakemaan kotiin ja olen naapurin rouvallekin sanonut, että näitä saa paimentaa täältä kotiin aina silloin, kun se heidän mielestään on parasta.
Lapset leikkivät myös muiden naapureiden kanssa, eivätkä ole joka päivä tuossa yhdessä pihassa. Nyt vain monet muut kaverit taitavat olla jossain kesälomillaan, koska vain tuon yhden seurassa on oltu monta päivää.
Meidänkin pihaan saa vastavuoroisesti tietysti tulla, mutta jostain syystä naapurin piha on lapsista kiinnostavampi. Täällä, missä asumme, ei ole lähellä mitään yhteistä leikkialuetta, vaan omilla pihoilla aina ollaan.
ap
Meillä sama homma ja välillä on 10 lasta uima-altaalla ja se on vaan hyvä, saa tulla aina jatkossakin arkena ja sunnuntaina.
omanikäisten kaverien kanssa:/ Mua ärsyttää jo sekin kun 7v poikani samanikäisen kaverin vuotta nuorempi pikkuveli tulee aina meillä myös kun poikani pyytää tuota isoveljeä. Eivät edes tule toimeen kunnolla ja silti äitinsä vaatii että molempien on päästävä..
ängetään isomman mukaan. Voisi hankkia omia kavereita, eikä olla vanhemman sisaruksen ja tämän kaverin jatkeena aina.
Koska heitä kiinnostavat lähinnä naapurin lelut eikä lapset. Sitten vasta kun on kyse todellisesta ystävyyssyhteesta he saavat kyläillä ilman aikuista. Lapseni on 3v ja naapurini on nimenomaan ilmoittanut, että pihalle saa tulla leikkimään. Meillä näin.
niin en tosiaan tykkäisi, jos olisin naapurisi!
Tosin, jos olisin naapurisi niin olisin tuonut sen kolmevuotiaasi takaisin teille, ja tehnyt selväksi että mä en sitä vahdi, ja katsot että se ei karkaile meille enää.
Kyllä ton ikäinen täytyisi pitää kotona, jos ei ole erikseen sovittu naapurin kanssa että hän hoitaa lastasi.
ängetään isomman mukaan. Voisi hankkia omia kavereita, eikä olla vanhemman sisaruksen ja tämän kaverin jatkeena aina.
vaan selvästikin ap työntää nuorimman naapurin hoidettavaksi!
niin en tosiaan tykkäisi, jos olisin naapurisi!
Tosin, jos olisin naapurisi niin olisin tuonut sen kolmevuotiaasi takaisin teille, ja tehnyt selväksi että mä en sitä vahdi, ja katsot että se ei karkaile meille enää.
Kyllä ton ikäinen täytyisi pitää kotona, jos ei ole erikseen sovittu naapurin kanssa että hän hoitaa lastasi.
Ei 3-vuotiasta voi sälyttää naapurin vastuulle kysymättä. Kyllä sinun täytyy itse vahtia lastasi vaikka sitten naapurin pihassa. Voihan naapurilla olla muutakin tekemistä.
Sä suhtaudut asiaan niin, että hällä väliä, eipä tarvitse hoitaa kun naapuri vahtii.
Vai, karkailisiko se samallatavoin, jos asuisitte vaikka kerrostalossa, tai alueella jossa on joki heti teidän pihan takana?
Olet vaan välinpitämätön.
Itser en kyllä antaisi 3veen mennä toisten pihoille...
heidän kavereidensa kanssa. Pidän itsestään selvänä sitten että tulevat meidän pihaan leikkimään ja kutsun ne kaikki tänne. En tosiaan usuta niitä muiden vahdittavaksi. Onneksi ne isommat tykkäävät olla tuon taaperon kanssa :D ja meillä on niin kiva piha että täällä kaikki viihtyvät!
ala sitä paimentamaan eli on täysin oman onnensa nojassa jos jotain sattuu.
en katso sen 3v:n perään. Jos jotain sattuu, en ole vastuussa, koska en tiennyt sen olevan meidän pihassa.