Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

74% suomalaisista ei luota vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen johtajiin

Vierailija
30.06.2011 |

heidän tavassaan hoitaa lasten seksuaalisen hyväksikäytön jupakkaa.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/srk-n-toiminta-hyvaksikayttojupakassa…

Kalevan Taloustutkimuksella teettämässä mielipidemittauksessa 74 prosenttia kaikista vastaajista katsoo liikkeen johdon toimineen asiassa joko erittäin huonosti tai melko huonosti.

Olen itse kasvanut lestadiolaikodissa. Se oli hyvä koti. En ole enää liikkeen jäsen. Olen ollut tyrmistynyt siitä mitä tästä on lehdistä voinut lukea. On edelleen ystäviä siellä.

En ihmettele että ihmiset ei pidä liikettä luotettavana. Ilmeisesti sinne on jostain syystä pesiytynyt insestiä ja pedofiliaa.

Niistä en kyllä lapsena kuullut koskaan mitään puhuttavan. :-(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttteeko ne edes ulkopuolisten luottamusta ??? Omasta mielestäänhän ne on ainoita "oikeita uskovia" ja se itseriittoisuus varmaan heille riittää...

Vierailija
2/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin että ainakin seurakunnan ihmisten kanssa tekevät jjotain yhteistyötä, luulisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sitten ei-lestadiolaiselle seurakuntalaiselle vaikeaa jos sattuu olemaan ykai ainoa pappi ja lestadiolainen.

Esim. lapuan seurkaunnan tiedottaja Heli Karhumäki on kuvannut kokemuksia tuomitsevan lestadiolaispapin johtamassa seurakunnassa:

http://freepathways.wordpress.com/2010/01/20/lestadiolaispapit/

Vierailija
4/4 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisten pappien lisäksi evlut. seurakunnissa on töissä tuhansia vanhoillislestadiolaisia. Kanttoreista yli 50% oon jo lestadiolaisia. Lisäksi on muita seurakuntien työntekijöitä. Kaikki kirkollisveroa maksavat osallistuvat heidän palkkojensa maksuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän