Oliko lapsesi tänään ulkona klo 11-15? Otitko säteilyvaroituksen vakavasti?
Kommentit (56)
mutta ei ole näyttöä siitä, että kohtuullinen auringolle altistuminen sitä vielä aiheuttaisi.
Hyvälaatuisiin ihokasvaimiin elinikäinen altistus liittyy selkeämmin, mutta ei niinkään melanoomaan.
Minullakin on melanoomaa sairastaneita tuttuja, ja he ovat kaikki entisiä auringonpalvojia tai ihonsa monesti polttaneita.
ne haitat eivät näy heti. Minulla on tuttuja sairastunut melanomaan ja voin sanoa että se ei ole kivaa.
mutta ei ole näyttöä siitä, että kohtuullinen auringolle altistuminen sitä vielä aiheuttaisi.
Hyvälaatuisiin ihokasvaimiin elinikäinen altistus liittyy selkeämmin, mutta ei niinkään melanoomaan.
Minullakin on melanoomaa sairastaneita tuttuja, ja he ovat kaikki entisiä auringonpalvojia tai ihonsa monesti polttaneita.
ne haitat eivät näy heti. Minulla on tuttuja sairastunut melanomaan ja voin sanoa että se ei ole kivaa.
Tietenkin ihon jatkuva polttaminen altistaa ihosyövälle. Muutenkin liiallinen auringonotto on epäterveellistä.
Tätä ihosyöpäriskiä silti liioitellaan ja luodaan sitä täällä jonkun mainitsemaa hysteriaa. Kyllä lapset voivat leikkiä ulkona ihan vapaasti ja olla lapsia, käytetään vaan järkeä, puetaan lapsille suojavarustusta tai laitetaan aurinkovoidetta.
Elämän voi elää, tai sitten pelätä kaikkea ja opettaa lapsetkin pelkäämään.
Kuka sitten grillaa sitä vauvaa siellä auringossa koko päivän, niin tuskin muutenkaan lastenhoito on hyvällä tolalla. Muut tapaukset - tapauskohtaisia. Vaikka täällä sanotaan mitä.
Poltin lapsena ja nuorena ihoni monta kertaa, kymmeniä kertoja kun olimme usein etelässä. Eipä silloin tiedetty paremmin. Toisaalta tälläistä tämä on, ei aina voi voittaa.
minun pienet lapset eivät ole koskaan ulkona keskipäivällä kun on aurinkoista. Enkä halua mitään myrkkyjä niitten iholle levitellä.
Lapset ovat aina sisällä ja pehmustetussa komerossa.
itse kävelin läheiselle joen rannalle lukemaan kirjaa ja ottamaan aurinkoa tytön päiväunien ajaksi. Löysin varjopaikan tytölle ja itse olin auringossa, iltapäivästä kävimme kävelemässä,tyttö oli koko ajan rattaitta ja rattaat aina käännetty pois auringosta+ aurinkovoidetta. Tyttö ei punoittanut ei mitään,itsehän paloin jo aamupäivästä niin pahasti selästä että pahaa tekee istuakin sohvalla ja minä en ole ikinä palanut enkä ruskettunut joten huomenna otan ihan tosissani varoitukset.
Meillä syödään lounas sisällä ja nukutaan päiväunet päälle. Eli sisällä ollaan kutakuinkin 11-15.
Säteilyvaroitus on vakava juttu, mutta minä kyllä suojaan lapseni aina muutenkin auringolta asianmukaisesti näillä keleillä. Aurinkoeasvaa laitettiin jo aamulla ennen säteilyvaroitusta.
jostain aamu-uutisista taisin ohimennen kuulla, että säteily on tänään voimakasta, mutta ei se olisi meidän päivää muuttanut mitenkään, vaikka olisinkin kunnolla tiennyt tämän jutun. Eli ilmeisesti en ottanut vakavasti.
Lapsilla aurinkorasva sk 10, jota lisäilin muutamaan kertaan. Itsellä öljy. Melkein kyllä asuttiin siellä järvessä, eli ei suoraan altistuttu säteilylle.
Mennään huomennakin biitsille.
Päiväkodissa on lounas klo 11, joten menivät sisään ennen sitä. Hain omaa lastani klo 14, jolloin tavallisesti menevät takaisin ulos, mutta hoitajalle soitettiin (johtaja?, joku valveutunut vanhempi?) ja kehoitettiin pysymään sisällä pitempään.
Ydinsäteilyyn verrattava juttuhan tää on?
Luin lapsille varoituksen ja ottivat sen vakavasti. Ulos mentiin vasta viiden jälkeen ja silloinkin valittiin se korkeampi suojakertoiminen rasva (50).
aurinkorasvoja. Meidän lapset leikkii ulkona suurimmaksi osaksi varjossa ja saavat näin maltillisesti rusketusta. Koskaan eivät ole palaneet. Emme ole hysteerisiä auringon suhteen, vaan varastoimme siitä D-vitamiinia, niin ei tartte sitäkään sit purkista syödä.
Ja se miten minä lapseni suojaa auringossa ei ole muuten kenekään muun asia.
sua ei myöskään haittaa, että lapsesi sairastuvat ihosyöpään?
Työnnä vitun kukkahattu perseesi ja elä kolossa.
no juuri sinun kaltaisewt ihmiset vievät lapsensa ulos säteilyvaroituksesta huolimatta. Jos kanssaihmisten kanssa keskstelu ja kanssakäyminen on tuon tasoista, niin tuskimpa paremmin lapsiasikaan kohtelet. Että ei muuta ku ihosyöpää sinne päin jeejee...
ei, emme lähteneet mukaan hysteriaan
no juuri sinun kaltaisewt ihmiset vievät lapsensa ulos säteilyvaroituksesta huolimatta. Jos kanssaihmisten kanssa keskstelu ja kanssakäyminen on tuon tasoista, niin tuskimpa paremmin lapsiasikaan kohtelet. Että ei muuta ku ihosyöpää sinne päin jeejee...