Oliko lapsesi tänään ulkona klo 11-15? Otitko säteilyvaroituksen vakavasti?
Kommentit (56)
ja kaikki lapset olivat ulkona. Eipä oltu kukaan nähty varoitusta, tai kuultu.
Ette kai sielläkään koko päivää klo 11-17 ole sisällä ? Siellä sitä UV:tä pukkaa tuplasti tämänpäiväiseen suomiarvoon. Sikäli ei syytä hysteriaan.
Asiallinen suojaus ja varjoisa paikka niin kaikki hyvin ja kaikilla hyvä mieli. Ja jos puuhaa pystyasennossa eikä makaa pitkällään, vaikka auringossa olisikin, niin silläkin suojaa itseään jo melkoisesti.
ja pitivät lapset sisällä neljään asti päiväkodissa.
Itse en ole hysteerikko, sillä lapsemme eivät pala herkästi (siis eivät ole koskaan palaneet vaikka käytetään vain harvoin voidetta) mutta tänään olisin kyllä varonut säteilyä koska oli poikkeuksellisen voimakasta.
ehkä noin tunnin sinä aikana, en tiennyt varoituksesta, muuten ei oltais oltu. Vauva myös nukkui päikkärit siihen aikaan ulkona, mutta vaunut oli varjossa.
11,v, 2x8v ja 9 kk. Olimme kyllä tietoisia suojakertoimista.
11,v, 2x8v ja 9 kk. Olimme kyllä tietoisia suojakertoimista.
aurinkorasvoja. Meidän lapset leikkii ulkona suurimmaksi osaksi varjossa ja saavat näin maltillisesti rusketusta. Koskaan eivät ole palaneet. Emme ole hysteerisiä auringon suhteen, vaan varastoimme siitä D-vitamiinia, niin ei tartte sitäkään sit purkista syödä. Ja se miten minä lapseni suojaa auringossa ei ole muuten kenekään muun asia.
jos totaalisen välinpitämätön olet lasten suojaamista kohtaan. jos esim antaisit vauvan olla paahteessa koko päivän. Kyllä se hiukan muillekin kuuluu.
ja kaikki lapset olivat ulkona. Eipä oltu kukaan nähty varoitusta, tai kuultu.
aurinkorasvoja. Meidän lapset leikkii ulkona suurimmaksi osaksi varjossa ja saavat näin maltillisesti rusketusta. Koskaan eivät ole palaneet. Emme ole hysteerisiä auringon suhteen, vaan varastoimme siitä D-vitamiinia, niin ei tartte sitäkään sit purkista syödä. Ja se miten minä lapseni suojaa auringossa ei ole muuten kenekään muun asia.
jos totaalisen välinpitämätön olet lasten suojaamista kohtaan. jos esim antaisit vauvan olla paahteessa koko päivän. Kyllä se hiukan muillekin kuuluu.
meidän lapset ovat auringossa.
sitten oltiin vielä partsilla vähän.
lähdimme ulos vasta 16 aikaan. Onneksi ei ollut mitään menoa tänään ja lapset nukkuivat todella myöhään joten oltiin sitten kotosalla. Laitan lapsille muutenkin kyllä aurinkorasvaa ulos lähtiessä, mutta eihän ulos kannata lähteä jos tuollainen varoitus on annettu eikä ole mikään pakko ulos lähteä.
mun lapset 8v 6v ja 2v olivat kyllä ulkona siihen aikaan eikä kukaan noista palanut ei edes punoita...meillä riittää kun on paidat päällä, hatut päässä ja voidetta iholla...ihmeellistä panikointia! Ikään kuin olis jokin ydissaastepilvi kulkenut kohdalta yli :D
että ihan lastensuojeluasia jos lapset olleet tänään ulkona vai? REPS!
Oltiin rannalla ja pihalla. Ei laitettu edes aurinkorasvaa.
näihin Suomen "huippuarvoihin" verrattuna. Sielläkin voi mennä ulos, kunhan käyttää vähän järkeä ja suojautuu, eikä paahda itseään auringossa tuntitolkulla..
että ihan lastensuojeluasia jos lapset olleet tänään ulkona vai? REPS!
vauvan ja taaperon kanssa viileässä ostoskeskuksessa. En ollut kuullut varoituksesta, missä niistä kerrotaan edes?
oli ulkona 11-13. Ja ilman aurinkorasvaa.
Yhden jälkeen tuli hetkeksi sisälle, rasvattiin, syötiin ja meni takaisin pihalle tunneiksi.
´Kuulin tuollaisesta säteilyvaarasta vasta kolmen maissa..
Ei kyllä lapsen iho punoita eikä ole erityisen ruskettunutkaan.
ne haitat eivät näy heti. Minulla on tuttuja sairastunut melanomaan ja voin sanoa että se ei ole kivaa.
ja lapset leikkivät normaalisti ulkona. Vähän rasvaa pinnassa. Eivät ole palaneet.
Hysteria!! Massahysteria! Paholainen!
Otin kyllä vakavasti, huomasin kyllä että monet eivät ottaneet tai eivät tienneet koko asiasta. Itse huomasin joskus 11-12 aikaan netistä. Tulimme aamupäiväulkoilusta n. klo 11.30.