Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa! 2 pvän kuluttua pääsemme omaan kotiin ja eroon henkisestä väkivallasta

Vierailija
29.06.2011 |

Tämä on piinaa ja pahenee muuttopäivää kohden. Kuuntelen solvauksia, kiristystä. Kaikkea aivan kamalaa. Ei sitä osaa sanoin kuvailla! Miehelläni kaiketi psykoosi, ei vaan hae apua. Itse olen yrittänyt eri tahojen kautta, ei onnistu. On kuin 2 eri persoonaa, jotka vaihtuvat aivan lennossa ääripäästä toiseen.

Hän hokee silti minun olevan hullu, multipersoona, pimeä. Aivan kaikkea mitä ikinä keksiikin.

Itku varmaan pääsee helpotuksesta kun olemme uudella kodilla lasten kanssa. Olen aivan loppu. Apua tulen saamaan kun otin itse yhteyttä lastensuojeluun, mies kun ei suostu hakemaan omaa asuntoa. Luuli tällä tavoin pitävänsä minut, mutta hainkin oman asunnon selän takana ja ammatti-ihmisten tukemana.

Ei meillä tarvi kuin ystäväni olla tunnin verran niin hänkin on aivan poikki kun kuuntelee mieheni puheita.

Puolesta en enempää voi tehdä ja auttaa tai lahoan ja se ei ole lasten kannalta tietenkään hyvä.

Itsemurhallahan tuo uhkailee nyt, mutta pakko kovettaa itsensä. Vielä 2 päivää ja saan hengittää. Nytkin pääsee itku kun pelkästään ajattelen tulevaa helpotusta.

Saa tsempata sillä 2 päivää samassa taloudessa mieheni kanssa on jo pieni ikuisuus.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilen sun puolesta että jaksat vielä 2 pv!voimia ja hali sulle

Vierailija
2/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä varasi ettei psykoosissaan tee mitään teille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän kaksi päivää voi punkata vaikka sen ystävän luona

Vierailija
4/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatus siitä että kohta se loppuu vie sua eteen päin! Sä jaksat vielä sne pari päviää! ellet sitten pääse minnekään evakkoon siksi aikaa...

Vierailija
5/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin tukea jotenkin niin sen tekisin... mutta varmistathan selustasi, ettei tuleva ex pääse tekemään teille mitään!

Vierailija
6/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ota lapset ja mene ystäväsi luo! Et voi tietää, milloin naksahtaa ja sinä ja lapset olette todella vaarassa! Lähde heti! Vähänkö näitä laajennetun itsarin tekijöitä on!

Vierailija
7/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohoitolähetteellä. Tosin tietysti jonkun pitäisi kirjoittaa se lähete...

Vierailija
8/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kaupungin päivystävä lääkäri kotiin arvioimaan miehesi tila, onko psykoottinen. Tuolloin mies on nimittäin lain mukaan hoidon tarpeessa! Lääkäri tekee lähetteen pakkohoitoon. Jos asut Helsingissä niin soita 10023-päivystykseen. Jos et niin voit vaikka soittaa 112 ja sieltä saat oman asuinkuntasi vastaavan numeron.

Soita ja hommaa apua! Mies voi oikeasti vaikka tappaa teidät kaikki.

Vierailija
9/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisimmillaan silloin kun heidät on juuri jätetty!!!juuri katsoin dr.philiä samasta aiheesta!joten suosittelen myös lähtemistä jo nyt!

Vierailija
10/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, lähde heti!

Muuten voi olla, että kerkee lähtemään ollenkaan :(

Vierailija
11/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin varovainen, ettei tapahdu mitään ikävää ennen muutoanne tai muuton yhteydessä!!

Tsemppiä ja varovaiset onnittelut ratkaisusta.

Vierailija
12/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luo odottelemaan uuteen kotiin pääsyä? Mieskin olisi hyvä toimittaa hoidon arvioon.

Vierailija
13/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tekijä huomaa että henkisellä väkivallalla ei saa sinua pidettyä aisoissa enää(muutto!!) Voi olla että muuttopäivänä tai aikaisemmin jo mies räjähtää "hädissään" uudessa tilanteessa ja pahoinpitelee sinut. Lähde nyt jonkun ystäväsi luokse/sukulaisiin ja tulet yhdessä muuttoapujen kanssa muuttamaan muuttopäivänä.

Vierailija
14/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohoitolähetteellä. Tosin tietysti jonkun pitäisi kirjoittaa se lähete...

on muuten todella vaikeaa. Aika paljon pitää tapahtua ennekuin sellainen paukahtaa.

Yritin muutama vuosi sitten saada naapuria hoitoon, terroria kesti puoli vuotta ja sitten tuli pakkohoitoa. Soittelin aktiivisesti poliisille, mielenterveystoimistoon ja molemmille paikkakunnan lääkäreille. Ehkä mun soitoistani oli siinä mielessä hyötyä että asianomaisilla tahoilla oli taustatietoa sitten kun jotain selllaista siinä talossa sitten tapahtui että lähtö tuli.

Vierailija
15/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet rohkea ja takuulla oli oikea ratkaisu. Tuo itsemurhalla uhkailu on törkeä manipulointikeino. Eniten mua huolestuttaa kans, että mitään ei nyt tapahtuisi teille kun on enää pari päivää jäljellä. Yhdyn kanssasisarten mielipiteisiin ja kehoitan kans punkkaamaan nuo pari päivää sukulaisissa. Jos on vielä muuttokamoja siirrettävänä, niin ota joku turvaksesi jos mies rupeaa uhkailemaan. Hätätilassahan voit soittaa vaikka poliisinkin suojaksi, että saatte muuttaa rauhassa.

Vierailija
16/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muutto sujui?

Vierailija
17/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kannustuksestanne ja huolenpidostanne.

Asunnon avaimet saan vasta perjantaina, mutta onneksi jo huomenna on perhetyöntekijä koko päivän ja saan pakattua. Samoin muuttopäivänä pt on koko ajan paikalla sekä muuttofirman miehet.

Yksin emme jää onneksi ja uuteen kotiin pääsemme lähtemään ennen kuin perhetyöntekijän pitää vanhalta kodilta poistua.

Pari kertaa olen jo pohtinut lähtöä jonnekin muualle, mutta kukapa täällä sitten olisi pakkaamassa ja oikeastaan ei olisi kuin Turvatalo ja olen sinnitellyt kotona. Sekin, että jos nyt lähtisin 1-2 päiväksi pois niin täällä odottaisi aivan kaikki säpäleinä, joten koitan luovia. Kurkkua kuristaa ja on palan tunne koko ajan kurkussa. Ahdistaa, mutta sinnillä koitan pärjätä. Lupaan, että poistumme mikäli tilanne sitä vaatii. Onneksi asumme kerrostalossa ja minut kyllä kuullaan jos huudan.

Nyt mies onneksi pois, lähti ulos kun ei kestä olla ja saan rauhassa pakata (tosin paniikilla mahdollisimman paljon jos joutisimme poistumaan ennen muuttoa, mutta ainakin ilman miehen perässä kävelemistä ja suunsoittoa).

Psykoosista on todellakin kyse ja olen aiemmin koittanut saada hänelle apua, mutta en saanut kun ei ole mitään tapahtunut, vielä!

On tullut nähtyä kun hän heiluu puukko kaulallansa. Kerran jopa laittoi väkisin käteni siihen puukolle ja kehui tappavansa itsensä niin, että minua pidetään syyllisenä.

Ei, nyt en tahdo ajatella tätä enempää vaan jatkan pakkaamista! Huominen enään sitten pääsemme oman kodin rauhaan.

Pelottanuthan tämä päätös on ja siksi olen pysynytkin suhteessa, mutta nyt tuli tunne, että "nyt tai ei koskaan".

Netti ei uudella kodilla ole auki kun vasta 6.7. joten silloin vasta pääsen ilmoittelemaan. Huomenna voin yrittää infota juuri ennen lähtemistä jos pystyn.

Vierailija
18/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että on nyt järkevää jäädä "nukkumaan" psykoosissa olevan miehesi kanssa samaan asuntoon? Psykoosissa oleva ihminen ei toimi järjellisesti, voi tehdä mitä vain. Muuttotouhuja nähdessään miehesi psykoosi todennäköisesti vain syventyy, ei ainakaan lienny.

Olen huolissani perheesi selviytymisestä. Olisiko ne yöt kuitenkin hyvä viettää jossain muualla, mitä siitä jos jotakin menee säpäleiksi? Se on vain tavaraa, ihmishenkiä ei saa millään palautettua eloon, jos huonosti käy :(

Vierailija
19/21 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vihdoin pääsemme omaan kotiin!!!!

Eli olemme hengissä ja voimme ok. On tämä ollut melkoista ja jo teiniltäkin on itku päässyt, mutta lapset ovat jaksaneet! Olen niiin ylpeä lapsista, mutta tiedän, että usein tälläiset henkiset stressitilat paukahtaa esiin vasta kun tilanne on rauhoittunut.

Onneksi heille järjestetään kyllä keskusteluapua jne. jos sellaista tulevat tarvitsemaan. Minulla on koko ajan sosiaalityöntekijä tukenani ja hän on todella mukava. Olen aina ollut vastaan sellaisia apuja ja ajatellut, että niistä ei seuraa kuin enemmän menoja ja hankaluuksiakin ehkä.

Olen kuitenkin ollut tyytyväinen tähän asti. Yksin en olisi selviytynyt ja keskustellakin saan ihan kotonani heidän kanssaan jos en pääse lähtemään muualle. Tämä siis niille, jotka painivat omien ongelmien kanssa ja tarvitsevat apua, mutta eivät sitä uskalla pyytää. Pyytäkää, se kannattaa oikeasti ja taakkanne kevenee puolella!

Kaikki tukitoimet tuntuvat itseasiassa hyviltä enkä koe niitä kyyläämiseksi, kuten monet tuntuvat ajattelevan sosiaalitoimen puuttumisesta elämään.

Se ei tarkoita, että on huono vanhempi, päinvastoin!

Nyt kumminkin kaikille vastanneille virtuaalirutistus tuesta, se tsemppasi taas piirun verran eteenpäin.

Älkää olko huolissanne, nyt uskallan jo ajatella, että kaikki menee hyvin sillä pian on tupa täynnä ulkopuolisia ihmisiä. :)

Vastoin kaikkia odotuksiani, mies oli eilen erittäin rauhallinen. Tyyntä myrskyn edellä? Se ei silti enään pelota eikä hän tiedä minne muutamme. Ainoastaan kaupunginosan.

Nyt laittamaan töpinäksi. Kaikille hyvää viikonloppua!

AP

Vierailija
20/21 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette ole Iltasanomien otsikoissa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän