Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää niin ainoat lapset yksin leikkipuistossa

Vierailija
28.06.2011 |

Siis sellaiset eskari-kouluikäiset, usein pojat, jotka ovat yksin ja kaipaavat ihan hirveästi leikki/juttukaveria. Lähes joka päivä joku tällainen liimautuu mukaan, eikä siinä mitään, ihan mielelläni heidän kanssaan jutustelen ja omat lapsetkin leikkii minkä nyt osaavat niin isojen kanssa. Mutta onhan se vähän sääli, että joutuvat leikkimään 2-3-vuotiaiden kanssa.

Tämä ei ole kannanotto lapsiluvusta, joten älkää ainoiden lasten vanhemmat pillastuko. Säälittää silti.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joukossa pieniä lapsia! Aikuista ei koskaan paikalla!

Nyt olen harkinnut, että päästäisin esikoisen ja mahdollisesti kakkosenkin yksinään tuohon lähipuistoon... Esikoinen siis täyttää 8 ja kakkonen menee syksyllä eskariin. Kivaa yleistystä sulla!

Vierailija
42/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on 5 sisarusta, jotka eivät puistoile(järkyttävää katseltavaa, kun pieni lapsi tuntitolkulla yksin puistossa, asiasta on sanottu vanhemmille, ei tehoa, radikaalimmat toimenpiteet lienevät tarpeen) En totta tosiaan ymmärrä, miten helvetissä tämä liittyy lapsilukumäärään perheessä, kun pientä lasta ei ilman aikuisen valvontaa päästetä puistoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ko ei yleistänyt???

Ja joukossa pieniä lapsia! Aikuista ei koskaan paikalla!

Nyt olen harkinnut, että päästäisin esikoisen ja mahdollisesti kakkosenkin yksinään tuohon lähipuistoon... Esikoinen siis täyttää 8 ja kakkonen menee syksyllä eskariin. Kivaa yleistystä sulla!

Vierailija
44/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa, millaisista asioista joku voi tuntea sääliä :)))

Sillä lapsellakin on varmaan niin hauskaa, että ihan naurattaa. Taidat olla itse yhden äiti, ja hyvittelet omaatuntoasi?

ja myös itse ainoa lapsi. En ole koskaan halunnut sisarusta enkä edelleenkään haluaisi, että minulla olisi sisaruksia. Lapsenikin on onnellinen. Mistä siis pitäisi tuntea syyllisyyttä? naurettava ajatuskin. Meidän perheemme on juuri oikean kokoinen ja täydellinen.

Vierailija
45/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta olen huomannut opettajana, että ainokaisten vanhemmilla on aikaa auttaa lapsensa koulunkäynnissä. Läksyt tehtynä, uimavarusteet mukana, kun uintia, laput menevät kotiin ja tulevat heti takaisin allekirjoitettuina. Sen sijaan perheissä, missä tosi monta lasta, niin usein unohduksia, läksyt tekemättä, varusteet puuttuvat. Usein selitys on, että ei meidän äiti ja isä muista, kun meidän perheessä niin monta koululaista.

Itse haluan panostaa ainokaiseni koulunkäyntiin. Olisi kauhea ajatus jos olisi paljon lapsia, niin en pystyisi antamaan lapsille niin paljon aikaa kuin nyt pystyn.

Vierailija
46/46 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta olen huomannut opettajana, että ainokaisten vanhemmilla on aikaa auttaa lapsensa koulunkäynnissä. Läksyt tehtynä, uimavarusteet mukana, kun uintia, laput menevät kotiin ja tulevat heti takaisin allekirjoitettuina. Sen sijaan perheissä, missä tosi monta lasta, niin usein unohduksia, läksyt tekemättä, varusteet puuttuvat. Usein selitys on, että ei meidän äiti ja isä muista, kun meidän perheessä niin monta koululaista.

Itse haluan panostaa ainokaiseni koulunkäyntiin. Olisi kauhea ajatus jos olisi paljon lapsia, niin en pystyisi antamaan lapsille niin paljon aikaa kuin nyt pystyn.

Kumpi tässäkin on syy ja kumpi seuraus? Ts. tekevätkö alunperinkin kunnianhimoisemmat vanhemmat yhden lapsen, kun taas "holtittomat" myös lisääntyvät vapaammin. Ei luulisi olevan 2-3 lapsen perheessä vaikea muistaa tehdä läksyjä tai ottaa varusteita kouluun, enkä muista omilta kouluajoilta että yhden tai monilapsisen perheen lapsissa olisi tässä suhteessa ollut mitään eroa, vaan pikemminkin erot johtuivat vanhempien sosio-ekonomisesta asemasta (joka siis usein kylläkin vaikuttaa lapsilukuun).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän