Silmien laserleikkaus
Onko sinulle tehty? Kuinka huono näkösi oli ennen leikkausta, paraniko täysin? Oliko komplikaatioita/mitään moitittavaa?
Tiedätkö ketään, kenellä olisi epäonnistunut ja miten?
Kommentit (7)
-3.5 ja -4 sekä hajataitteisuutta. Helmikuussa tehtiin ja kaikki meni tosi nopeasti ja hyvin. Olin yhden päivän sairaslomalla, mutta kipeä en olenkaan ja näkö oli jo seuraavana päivänä hyvä.Ainoastaan kaduttaa, etten mennyt aikaisemmin.Varsinkin näin kesällä uidessa ja aurinkolaseja käyttäessä tämä on ihan mahtavaa olla ilman rillejä/piilareita. En ole kuullut kenestäkään, jolla olisi ollut jotain ongelmia.
että ennen tarkastustakin jo pitää olla 2 viikkoa meikkaamatta ja pitää silmälaseja eikä piilareita?
Kun oon melko varma ettei mulle ees leikkaus onnistu nii ei jaksais olla piilarilakossa turhaan kahta viikkoa. Mutta oon kyllä haaveillu jo pitkään. Mulla vaan on pitkäaikaissairaus joka varmaan estää koko jutun.
Ap jos sulla ei oo mitään estettä niin mene ihmeessä leikkauttamaan. Mäkin olen kuullut pelkkää hyvää, monta tuttua käynyt (mutta ei niin tuttuja että olisin voinut kysellä tarkemmin. Lisäksi nää tutut on käyny jo yli 5 vuotta sitten eli varmaan muuttunutkin vähän homma)
5-6 minuuttia kestää. Eikö siinä tee pahaa pitää silmä niin kauan auki, vaikkakin levittimen avulla?
ap
mutta tosiaan piti olla kaksi viikkoa ilman piilareita ennen esitarkastustakin. Muistaakseni olen netissä jossain törmännyt ns. pikatesteihin "sopiiko leikkaus minulle". Niistä voisi saada osviittaa ja ainakin Turussa Silmä laserilla jo puhelimessa sai alustavasti kysyttyä leikkauksen sopivuudesta ennen kuin edes varasi aikaa esitutkimukseen.
T: 2
Korjattiin -7 ja hajataitot päälle ja kaikki mennyt hyvin. Joillekin on jouduttu tekemään korjausleikkaus jollei onnistu kerralla. Minulla kaikki ok edelleen ja kohta vuosi leikkauksesta. Kannattaa mennä =)
Tähän päivään mennessä ei ole ilmennyt mitään ongelmia. Näkö oli ennen leikkausta -7.
ja olen erittäin tyytyväinen. Ennen leikkausta näköni oli n. -2 molemmissa silmissä. Ensimmäisten kuukausien aikana leikkauksen jälkeen näössä oli vähän epätarkkuutta, mutta se meni ohi.
Itse leikkaustilanne oli aika epämiellyttävä, mutta mukava lääkäri rauhoitteli ja olihan se sitten jo pian ohikin. Kesti siis vain muutaman minuutin.
Vihdoin voin pitää kunnollisia aurinkolaseja ja harrastaa kaikenlaista liikuntaa ilman huolta silmälaseista.
Leikkauksen kokonaishinta (itse leikkaus, leikkauksen jälkeen käytettävät silmätipat ja jälkitarkastukset) oli hieman alle 3000 euroa. Kallis kyllä, mutta iloitsen lopputuloksesta joka euron edestä! :)
-3.5 ja -4 sekä hajataitteisuutta. Helmikuussa tehtiin ja kaikki meni tosi nopeasti ja hyvin. Olin yhden päivän sairaslomalla, mutta kipeä en olenkaan ja näkö oli jo seuraavana päivänä hyvä.Ainoastaan kaduttaa, etten mennyt aikaisemmin.Varsinkin näin kesällä uidessa ja aurinkolaseja käyttäessä tämä on ihan mahtavaa olla ilman rillejä/piilareita. En ole kuullut kenestäkään, jolla olisi ollut jotain ongelmia.