Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei helsinkiläiset!

Vierailija
28.06.2011 |

Me asumme Espoossa, mutta mieheni on jo pidempään haaveillut muuttamisesta Helsinkiin. Hän on sieltä kotoisin ja kokee, että haluaisi vielä jonain päivänä muuttaa sinne. Meillä on 3 lasta, 1 jo koulussa. Minua jotenkin hirvittää muuttoajatus Helsinkiin. Pelkään, että kaupunki on täynnä kylmiä ihmisiä, joiden kanssa on todella vaikeaa tutustua. Pelkään myös, että koulumaailma on kovaa ja lapsestani tulisi yksinäinen, koska muuttaisi uuteen luokkaan kolmasluokkaaisena. Kaikki aina puhuvat, kuinka helsingissä on vaikeaa ystävystyä.

Millaisia kokemuksia sinulla on?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö ole ihan sama, asuuko Espoossa tai Paloheinässä/Jollaksessa/Laajasalossa? Onko tämä joku itsetunto-ongelma, että asuu Espoossa? Onhan se paljon "hienompaa" asua Helsingin puolella...

Pöh pöh, paljon hienompaahan se on asua rikkaan Espoon puolella. ;)

Vierailija
22/25 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen päivittäin näiden kuntarajojen yli. Samaa kieltä puhutaan joka puolella ja passia ei kysytä rajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provo. Siis espoohan on helsigin naapurikaupunki. Etkö elämäs aikana oo ollut helsinkiläisten kanssa tekemisissä? Vai ootko muuttanut jostan korvesta espooseen lähiaikoina?=

Eipä taida olla helsingiläisissä ja espoolaisissa ihmisissä kovin paljon "kulttuurieroja".

Itse syntyperäinen helsinkiläinen ja asun tällä hetkellä n 200metrin päässä espoon rajasta.

Vierailija
24/25 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provo. Siis espoohan on helsigin naapurikaupunki. Etkö elämäs aikana oo ollut helsinkiläisten kanssa tekemisissä? Vai ootko muuttanut jostan korvesta espooseen lähiaikoina?=

Eipä taida olla helsingiläisissä ja espoolaisissa ihmisissä kovin paljon "kulttuurieroja".

Itse syntyperäinen helsinkiläinen ja asun tällä hetkellä n 200metrin päässä espoon rajasta.

Samanlaisia ollaan minunkin mielestäni, mutta tiedätkö, kun muutin Espoosta Helsinkiin opiskelemaan (olen syntyperäinen espoolainen) ja tutuistuin mm. työn ja opintojen kautta syntyperäisiin helsinkiläisiin, heidän asenteensa nimenomaan espoolaisuuttani kohtaan oli tosi stereotyyppinen! Espoolaiset sitä ja espoolaiset tätä. Olen kuullut samanlaista tarinaa muiltakin espoolaistutuiltani. Tämä yllätti mut täysin, ajattelin, että ne tarinat ovat vain urbaanilegendaa.

Mutta tuskin lapset kuitenkaan sen enempää kiinnittävät espoolaisuuteen huomiota.

Vierailija
25/25 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useissa paikoissa Helsingissä (Lauttasaari, Vuosaari, Punavuori) ja Espoossa (Kivenlahti, Eestilaakso, Nöykkiö), enkä voi kyllä sanoa huomanneeni mitään eroja ihmisten ystävällisyyden välillä ao. paikoissa. Samanlaista soutajaa kaikkialla, joskin Vuosaaressa oli enemmän tummapintaisia :) Julkinen terveydenhoito toimii ehkä pikkaisen paremmin Helsingissä, mutta Espoossa on taas toisaalta usein paremmat / uudemmat tilat noissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan