Huomenna miehen kotimaahan. Oisko järkevää laittaa hijab lennon vaihdossa?
mulla on varattuna pellavahousut ja pellavatunika matkalle, mutta jotenkin tuntuis niin yksinkertaiselta laittaa hijab vaan frankfurtissa kun vaihdetaan lentoa, mutta kun se ei sovi valkoisten lättäpohjasten kenkien kaa, pitäs olla korkkarit ja en nyt koko päivää haluu korkkareilla. Toi hijab on niin hieno enkä oo juurikaan käyttäny sitä niin nyt ois sopiva tilaisuus.. :)
Kommentit (51)
mennä miehen kotimaahan, ei siellä mitään huivipakkoa ole, ja varaamani paita ja housut on peittävät, mutta toi hijab on vaan niin naisellinen ja jotenkin tuntuis kivalta laittaa se. Sit pitäs korkkareita kulettaa laukussa mukana.. toisaalta eihän se iso vaiva olis
astetta mutta ollaan yöllä perillä niin ei sen niin väliä..
mikä saa ihmisen käyttäytymään noin ala-arvoisesti? Miksi pitää puhua noin epäkunnioittavasti asiasta josta ei edes tiedä mitään? Se, että olet tyhmä ei riitä minulle vastauksesksi, vaan mielestäni siihen täytyy olla jokin muukin vastaus. Eikai kukaan muuten vaan nää niin paljon vaivaa että tulee tänne tollasta paskaa kirjottamaan. Onko asiat elämässäsi jotenkin huonosti? Puratko sitä kenties vähättelemällä muita? Ihan mielenkiinnosta kysyn :) Ja ei, en ole muslimi. En vain pidä rasistisista tai muutenkaan vähättelevistä ihmisistä, sillä mielestäni se on todella ala-arvoista käytöstä, ja aikuinen ihminen joka toimii niin ei ole täysin tasapainossa.
Numero 6, en ymmärrä, mitä ihmettä?????
kuvittele, että ap olisi tosissaan? Yksikään muslimiehen puoliso ei kyseli täällä tuollaista. Heillä olisi etukäteen sovittu hijabin käytöstä, ja siitä milloin sitä on tarpeellista käyttää ja miten. Eikä hänellä olisi myöskään tarvetta kysellä miten toimii korkokenkiensä kanssa.
"hijab on niin naisellinen" ym...
selva provo.
toinen ohis
kuvittele, että ap olisi tosissaan? Yksikään muslimiehen puoliso ei kyseli täällä tuollaista. Heillä olisi etukäteen sovittu hijabin käytöstä, ja siitä milloin sitä on tarpeellista käyttää ja miten. Eikä hänellä olisi myöskään tarvetta kysellä miten toimii korkokenkiensä kanssa.
mun miehelle on ihan sama kummat noista vaatteista laitan. Itse asiassa ei jaksa kuunnella kun puhun vaatteista, ensin lasten ja sitten omista.. Korkkarit, niin.. en jaksa pitää koko päivää niitä ja sen hijabin kanssa korkkarit sopii hyvin. Toki kevyesti kannattaa pukeutua helteellä, se kevyesti ei vain ole se tiukka ja vähäinen vaatetus kun silloin aurinko pääsee suoraan iholle :)
Teet kaikki unohtaen oman kulttuurisi ja toimit ihan miehen ehdoilla. Hänkin varmaan mennessään munkkiluostariin laittaa oranssin värisen kaavun päälle jne. Oletko sä ihan pimee vai itsetunto muuten vaan nolla ja -1 välillä?
Teet kaikki unohtaen oman kulttuurisi ja toimit ihan miehen ehdoilla. Hänkin varmaan mennessään munkkiluostariin laittaa oranssin värisen kaavun päälle jne. Oletko sä ihan pimee vai itsetunto muuten vaan nolla ja -1 välillä?
Sähän olet oikea keittiöpsykologi
sinulla sitten ole ystäviä keneltä kysyä neuvoa näissä vaate-asioissa? Ihanko pitää tulla keskustelupalstalle sitä kysymään täysin vierailta ihmisiltä? Mielestäni se kuulostaa enemmän kuin oudolle.
täällä on niin kiva kysellä kun saa niin hyviä vastauksia. En siis tarvi neuvoa nimenomaan muslimilta enkä siitä mikä vaate sovelias, olen niin usein sinne matkustanut. Aina on ollut joku housut ja tunika kun ollaan menty ja nyt löytyi kaapista tämä ihana hijab jonka ostin tyttäreni syntymän jälkeen, jolloin olin ekaa kertaa siellä reisussa. Siksi haluaisin laittaa sen hijabin, mutta ne korkkarit on se ongelma. Onhan täällä nyt muutenkin kyselty neuvoa lentokonepukeutumiseen, mikä ongelma kun kyseessä hijab?
"Teet kaikki unohtaen oman kulttuurisi ja toimit ihan miehen ehdoilla. Hänkin varmaan mennessään munkkiluostariin laittaa oranssin värisen kaavun päälle jne. Oletko sä ihan pimee vai itsetunto muuten vaan nolla ja -1 välillä?" tämä tarkoitettu minulle? Jos oli niin, minulla ei ole muslimipuolisoa ja en todellakaan toimi suomalaisen mieheni ehdoilla, vaan ihan omilla ehdoillani.
nro.9
Eiköhän ne tee muslimeille aika usein kaikkien aukkojen tarkistuksen tai syytä ainakin olisi ettei koneet tule alas ihan mihin vaan.
"Teet kaikki unohtaen oman kulttuurisi ja toimit ihan miehen ehdoilla. Hänkin varmaan mennessään munkkiluostariin laittaa oranssin värisen kaavun päälle jne. Oletko sä ihan pimee vai itsetunto muuten vaan nolla ja -1 välillä?" tämä tarkoitettu minulle? Jos oli niin, minulla ei ole muslimipuolisoa ja en todellakaan toimi suomalaisen mieheni ehdoilla, vaan ihan omilla ehdoillani.
nro.9
aina parempi niin, ei siitä mitään tule jos äijän ehdoilla mennään.
ennen kuin perillä tai juuri ennen laskeutumista lopulliseen kohteeseen. Mitä väliä sillä toisekseen on onko sen kaavun alla korkkarit vai lättäpohjakengät, ei sinun naisellisuuteesi kukaan tule ihastumaan jos koko vartalo on muuten peitossa ;-)
entä jos laitat ne ostamasi pellavavaatteet ja lättäpohjaiset kengät. Ota hijab mukaan ja osta paikanpäältä korkkarit ja käytä sitä siellä. Ihanaa matkaa sulle, voin vaan kuvitella miten sinua siellä hemmotellaan ja saat rentoutua, ainakin minulla aina sellaista mieheni kotimaassa! Lähdetäänkin kahden viikon kuluttua, sitä odotellessa
Minua ihmetyttää miksi laitat yhtäkkiä huivin jos et edes muuten käytä sitä. Yritätkö esittää jotain muuta kuin olet?
Minä olen muslimi, mutta käytän huivia ainoastaan rukoillessani ja moskeijassa.
En laita huivia kun käymme toisessa kotimaassani vaikka se onkin muslimimaa. En käytä huivia myöskään Suomessa.
ja samalla vaihtaisin niihin korkkaireihin.