Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako kohdunpoisto lihomista?

Vierailija
27.06.2011 |

siis voiko olla osasyynä?

Minulta poistettiin kohtu viime syksynä ja tuntuu, että paisun kuin pullataikina, kioja on tullut muutamia lisää. Ennenkin olen mielestäni syönyt samoin ja liikkunut, mutta kahvoitta olen ollut.

Nyt sain ajatuksen ,että voisiko tuo kohdunpoisto olla osasyy?

Onko kellään kokemuksia kohdunpoistosta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettiin 5 vuotta sitten ja olen ihan precis samaa kokoa kuin tuolloin tai 8 vuotta sitten.

Painoni kyllä heittelee ja se nousisi, jos en taistelisi koko ajan tietoisesti vastaan. En usko että syynä on kohdunpoisto vaan ihan tämä nykyinen elämäntapa ja -tilanne.

Vierailija
2/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poistetaan myös munasarjat, niin sitten on mahdollista.

Tietysti jos joku muu muuttuu samaan aikaan: vähentää liikkumista, lisää syömistä (onko huolia?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohdunpoisto noin vuosi sitten ei aiheuttanut lihomista. (Munasarjat säästettiin.) Painosta putosi pari kiloa, josta osa kohdun painoa. Viiden viikon sairausloman aikana lihasmassaa tietty hävisi.

Noin 4 kk leikkauksesta aloin harrastaa liikuntaa aiempaa enemmän, ja painonlasku on pysynyt, vaikka lihasta on takuulla tullut lisää. En vain sellaiseen liikuntaan olisi kohdun kanssa pystynyt.

Ehkäisynä oli ollut minipillerit. Niiden käytön lopettaminen ei ollut vaikuttanut painoon aikaisemminkaan.

Vierailija
4/4 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettu 7 vuotta sitten ja bmi edelleen 21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi