Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuskin kukaan muu maksaa isovanhemmille ruokarahaa kun lapset hoidossa?

Vierailija
27.06.2011 |

Mun mielestä on kummallista, että me joudutaan maksamaan ruokarahaa kun lapset on hoidossa mummilassa. Ymmärtäisin jos olisi kyse siitä, että anopilla olisi rahasta tiukkaa...mutta näin ei ole.

En kehtaisi ottaa rahaa vastaan jos olisin anoppi,no..miehen suku on on muutenkin hmmm..outo.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta osuu minulle. Äitini asuu kaukana ja poikani käy siellä kerran vuodessa kesälomalla n. Viikon. Äitini pyytää bensarahaa kun halee pojan asemalta n. 50km ja useasti mainitsee kuinka talo tarjoaa ruuan eli mielellään ottaisi ruokarahaakin. Minä maksan aina pojan matkaliput ja annan rahaa jos haluaa pitsalle yms. Ei puhettakaan että mummi tarjoaisi. 
Minusta tämä bensarahan pyytäminen ja ruuasta mainitseminen on outoa. 

Vierailija
22/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että kun lapset isovanhemmilla niin he tarjoavat ruoan+huvitukset. 

ap

Minkä takia heidän pitää tuo kaikki tarjota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju mutta osuu minulle. Äitini asuu kaukana ja poikani käy siellä kerran vuodessa kesälomalla n. Viikon. Äitini pyytää bensarahaa kun halee pojan asemalta n. 50km ja useasti mainitsee kuinka talo tarjoaa ruuan eli mielellään ottaisi ruokarahaakin. Minä maksan aina pojan matkaliput ja annan rahaa jos haluaa pitsalle yms. Ei puhettakaan että mummi tarjoaisi. 
Minusta tämä bensarahan pyytäminen ja ruuasta mainitseminen on outoa. 

Ehkä hän pelaa rahansa eikä ole paljon ylimääräistä. 

Vierailija
24/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä appiukko on mieltä?

Onko se rahoissaan? Vai elääkö mummon siivellä?

Vierailija
25/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini hoitaa lapsenlapsiaan ihan mielellään, vaikka saa pientä eläkettä. Samalla kun käydään siellä, hoidan hänen akuutit ongelmat kuten lampun asentamisen kattoon, verhojen laittamisen paikoilleen (äiti on tosi lyhyt) tai kiukuttelevat tekniset laitteet. Mielestäni ihan reilu vaihtokauppa, kun jonkun tyypin tilaaminen hoitamaan pikkuasioita maksaisi myös rahaa.

Vierailija
26/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no mun mutsi toi mukanaan uuden äijänsä mun kotiini viikoksi täyshoitoon. Mutsi ei oo koskaan hoitanut lapsiani saatikka tarjonnut jotain.

Vierailija
27/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan ovat varakkaita niin on aika erikoista tokihan voit tarjoutua laittamaan lapsille kotona tehdyt ruoat mukaan lämmitettäväksi ja välipalatarvikkeet ym. 

Vierailija
28/28 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelaa, mutta on nuuka joka asiassa. 
Joskus ihmettelin tätä bensarahaa niin oli aivan ihmeissään miksi maksaisi bensat, kun talo tarjoaa ruuat. Itse kyllä kuskaisin lapsenlasta mielelläni