Luonnonkiharan muotoilu/leikkaus vinkkejä kaipailen!
Mulla on sen veta luonnonkihara että kun märkänä puristelen niin menee kiharaan laineille nätisti. Äidilläni on ihan säkkärä tukka. Muotovaahtoa olen vain puristellut näihin ja antanut kuivua välillä puristellen. mitä muotoilu tuotteita/välineitä käytät kiharaan tukkaasi? Hiukseni on siitä jännä että jos harjaan suoraksi ja annan kuivua niin pysyy suht suorana,vähän taipuilee.Muuntautuu siis helposti. Mutta lähinnä tuohon kiharaan, onko näistä kihara virkiste tuotteista oikeasti hyötyä?
Kommentit (23)
googlettakaapa kaikki kiharaiset "curly girl method" - vaikka osaavaa kampaajaa minäkin vielä etsin, niin luonnonkiharan hoito on tuolla metodilla tuottanut ihan toisellalailla kivat hiukset!
Muuten huomaatteko lukiat että tänne ei vastaile kampaamoiden edustajat ja itse kampajat ja kommentoi että kyllä me osataan ja kyllä meille opetetaan luonnon kiharoiden leikkaus, mallit, ja käsittely, ja opastus sen hoitoon.
Kertoo minulle sitä että harva kampaaja osaa tai tietää. todennäköisesti ne joilla on, tai läheisellä on luonnon kiharat.
Se ISO KETJU joka noihin ongelma kohtiin keskittyy saa siitä ison bisneksen...
En ole netistä löytänyt muita kuin valituksia hiuksista, ongelmia partureiden kanssa, tiedon puutetta omista hiuksista ja omien hiusten väärin kohtelua.
Mutta aina kerron ihansata paikasta, eli ihanasta paikasta http://fionacurls.blogspot.fi/
Kävin eilen kampaajalla. Tuskailin taas kerran sopivanlaisen leikkauksen löytämisessa, mutta sitten päätin vain mennä fiiliksellä. Netistäkin löytyy niin vähän laineikkaalle luonnonkiharalle soveltuvia tyylejä tai hoito-ohjeita.
Välttelen yleensä kampaajaa viimeiseen asti. Käyn kerran vuodessa leikkauttamassa latvoja tasaisemmiksi. Hiusten kuivuuden takia kampaajien mielestä latvoista pitäisi leikata ainakin 10 cm, vaikka kihara on aina kuivaa... Latvat ovat ihan samassa kunnossa muutamassa päivässä leikkuun jälkeen, enkä haluaisi mitään lyhyen permanentin näköisiä hiuksia vaan pitkät ja laineikkaat. Sellaisen käsityksen minäkin olen saanut, että näitä "kuuluisi" suoristaa, mutta en itse halua.
Hiusten leikkauksen osalta olen tullut siihen tulokseen, että itselleni sopii parhaiten melko pitkä malli. Ei otsatukkaa, koska en halua suoristaa. Käytän kosteuttavaa hoitoainetta, vaihdan aina merkkiä kun edellinen loppuu, ja pesun jälkeen hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Minä haluan kiharien vähän oikenevan, joten en käytä kiharaa vahvistavia tuotteita.