Rehellisesti: Mitä ajattelet suomalaismiehestä, joka hakee Thaimaasta itselleen vaimon?
Lomailee jokusen kerran Thaimaassa ja viimeisellä kertaa tulee sieltä tuleva vaimo mukanaan Suomeen. Mitä mieltä? Pian menevät naimisiin ja saava lapsia, jäävät Suomeen asumaan eivätkä juuri enää Thaimaassa käy.
Kommentit (292)
Itsellä oli joskus niin, että aattelin, että on jotenkin noloa, kun nainen ulkomailta ja etenkin Thaimaasta. Mieli on kuitenkin muuttunut, kun nähnyt paljon katukuvassa, että kauniilla blondilla on "ei suomalainen" värillinen mies. Tottakai nainen kokee sen uhaksi, että miehellä on tämä mahdollisuus ja ehkä me miehetkin koetaan uhaksi, kun ei suomi-mies kelpaa. Joten mä en ainakaan yhtään nolostele/häpeä, jos nainen on ulkomailta. Eihän suomi-nainenkaan välitä mun mielipiteistä, niin miksi mua kiinnostaisi suomalaisen naisen mielipide. Ihan kiusallani vaikka haen vaimon Thaimaasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole saanut suomalaista vaimoa, koska ei kelpaa suomalaisille naisille. Ihan syystä. Tunnen pari tällaista tapausta, molemmat ovat pitkäaikaistyöttömiä (työnteko ei kiinnosta) ja toinen on ollut vankilassa.
Poikkeuksiakin varmaan on, tuskin kaikki ovat tuollaisia luusereita.
Meinaatko sinä oksettava ämmä olevasi jotenkin aasialaisia naisia parempi?
En millään tavalla arvostellut aasialaisia naisia (joita muuten tunnen aika monta), vaan kaltaisiasi luuserimiehiä :D
Et tietenkään, sanoit vaan että ei saanut mahtavaa suominaista koska ei kelpaa. Eli suoraan siis sanot että aasialainen nainen on huono ja joutuu kelpuuttamaan suomalaisen luuserimiehen. Olet muuten kuvottavampi kuin aluksi luulinkaan vaikka oksettavan kuvan annoit jo siinä. Hyi helvetti!
No voit tietysti lukea rivien välistä jotain omaa kuvitelmaasi jos välttämättä haluat.
Köyhälle aasialaisille naiselle sen luuserimiehen sietäminen voi hyvinkin olla menolippu parempaan elintasoon. Hän on siis omista lähtökohdistaan huolimatta ollut yritteliäs ja onnistunut saavuttamaan haluamansa elintason, mitä voi hyvinkin arvostaa. Mies sen sijaan, suomalaisen yhteiskunnan tarjoamista mahdollisuuksista huolimatta, ei ole viitsinyt tehdä elämässään muuta kuin räkiä kattoon ja heittäytyä yhteiskunnan elätiksi. Edes vaimoaan ei pysty itse elättämään, vaan sekin kustannetaan muiden verorahoista, kunnes vaimo ehkä menee Suomessa töihin ja elättää luuserimiehensä.
Ymmärrätkö jo kumpaa tässä arvostellaan, vai pitääkö vielä vääntää ratakiskosta?
Eräs tuttu haki Thaimaasta vaimon päälle viisikymppisenä. Ihmisenä hän on vaikea, alkoholisoitunut jo nuorena ja pinna jatkuvasti kireällä, mitä sitten purkaa huutamalla kurkku suorana ja saattaa käyttäytyä uhkaavasti myös. En ihmettelisi, vaikka olisi joskus rouvaansa lyönytkin. Tyyppi oli aikoinaan kova tekemään töitä, sillon kun ei viina vienyt, mutta nykyään ei pärjäisi ilman rouvan apuja kotona. Rouva on rakennuttanut töistä tienaamillaan rahoilla talon omille kotikulmilleen, niin kai hän sinne hilppaisee heti kun eläkkeelle pääsee. Ehkä kohtaaminen on ollut win-win tilanne molemmille - miehen ei ole tarvinnut elää yksin ja rouva on päässyt kartuttamaan sellaista pesämunaa ja eläkekertymää itselleen, millä elelee lokoisasti Thaimaan olosuhteissa lopun ikäänsä.
Ajattelen että ompa hyvä että löysi itselleen vaimon.
Voi käväistä mielessä että sopeutuukohan vaimo elämään Suomessa. Toivon että sopeutuu.
Tunnen useamman pariskunnan joissa mies on suomalainen ja vaimo aasiasta. Myös niinkin että vaimo on suomalainen ja mies aasiasta. Ovat tyytyväisiä ja fiksuja pariskuntia.
Minä taas olen hyväkäytöksinen, vastuullinen, raitis, sivistynyt (hengellisesti) aikuinen mies ja koska suomesta ei ole vuosikymmenien kuluessa mitään löytänyt, niin täytyy laajentaa mahdollisuuksia muihin maihin. Kunhan tässä korona vielä hellittää ja matkailuala palaa ennalleen niin täytyy mennä matkustelemaan sillä silmällä. Ja jos matkoiltani löydän naisen niin hyvä juttu, sitähän varten sinne mennäänkin.
Olen huomannut monilla miehillä naisia suomessa ja monilla jopa useitakin. Sekä "kuunnellut" vauva forumilla suominaisten valituksia miehistä ja se minua ihmetyttää. Mutta itse olette miehenne valinneet ja niin saan minäkin valita naiseni, muistakin maista.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu haki Thaimaasta vaimon päälle viisikymppisenä. Ihmisenä hän on vaikea, alkoholisoitunut jo nuorena ja pinna jatkuvasti kireällä, mitä sitten purkaa huutamalla kurkku suorana ja saattaa käyttäytyä uhkaavasti myös. En ihmettelisi, vaikka olisi joskus rouvaansa lyönytkin. Tyyppi oli aikoinaan kova tekemään töitä, sillon kun ei viina vienyt, mutta nykyään ei pärjäisi ilman rouvan apuja kotona. Rouva on rakennuttanut töistä tienaamillaan rahoilla talon omille kotikulmilleen, niin kai hän sinne hilppaisee heti kun eläkkeelle pääsee. Ehkä kohtaaminen on ollut win-win tilanne molemmille - miehen ei ole tarvinnut elää yksin ja rouva on päässyt kartuttamaan sellaista pesämunaa ja eläkekertymää itselleen, millä elelee lokoisasti Thaimaan olosuhteissa lopun ikäänsä.
Tämä justiinsa. Ja tämähän on samalla kuin sosiaalista hyväntekeväisyyttä kun elätetään köyhiä tyttöjä aasiasta. Mikäs sen parempi. Ja mukavahan se itselläkin olisi vetäytyä eläkkeellä jonnekin lämpimään vaimon kanssa. Ja niinhän monet ovat tehneetkin.
Ok, tää ketju olikin aloitettu vuonna 2010 jolloin thaivaimot Suomessa oli melko tuore ilmiö. Ymmärrän että silloin liittyi asiaan epäluuloisuutta.
Nyt on vuosi vuodelta yleistynyt että työskennellään ja lomaillaan ulkomailla pidempiä aikoja, joilloin rakkaus- ja avioliittosuhteet eri kansalaisuuksien välillä yleistyy.
Vierailija kirjoitti:
Ok, tää ketju olikin aloitettu vuonna 2010 jolloin thaivaimot Suomessa oli melko tuore ilmiö. Ymmärrän että silloin liittyi asiaan epäluuloisuutta.
Nyt on vuosi vuodelta yleistynyt että työskennellään ja lomaillaan ulkomailla pidempiä aikoja, joilloin rakkaus- ja avioliittosuhteet eri kansalaisuuksien välillä yleistyy.
Minä soisin jokaiselle poikamiehelle suomestakin vaimon ja jos ei suomesta saa, niin muista maista sitten. Varsinkin työssä käyville voi olla hyvät tsäänssit muitten maittenkin naisiin sillä kyllä sillä insinöörin palkalla yhen thaikun elättää. Ja rakentaa kesäasunnon thaimaahan jossa käy lomailemassa. Myöhemmin eläkkeellä sinne asumaan pitemmäksikin aikaa.
Muilla muut mielessä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On harhainen, feministinen konstruktio, etteikö suomalainen mies saisi suomalaista naista. Tasan yhtä moni suomalaisista on heteroparisuhteessa. Naisia on etuoikeutetun asemansa tähden hieman enemmän leskinä ja ylipäätään suomalaisina korkeamman ikänsä puolesta.
Yhtä harhainen on sekin feministinen konstruktio, että kaikki havittelee feministin lörttöstä. Tosiasiassa harvaa kiinnostaa takapajuiset feministin pissireiät.
Eikö teillä esiteineillä ole oikeasti yhtään parempaa paikkaa viettää perjantai-iltaa? Minkä ihmeen takia tulitte juuri tälle palstalle?
Itse hain filippiineiltä ja en voisi olla tyytyväisempi ja hey en asu suomessa vaan bohol.
rehellisesti mietin mikä hänessä on vialla
Parempi sää,parempaa adobo chickenia,helpompi elämä,ei pakkasta ja halpaa kuin saippua.Siinä startterit
Ilma on kuin morsian. Epävakaa ja Pattayalla on aina parempi.
Ei tarvitse vetää sumi naisten macaronilaatikko mössöä ,kalaa,kanaa etc crabs&shrimps ja fresh
Vierailija kirjoitti:
jota ei kukaan fiksu suomalainen nainen huoli. Haluaa thaikun, joka tekee käskemättä, ei valita, ei kuluta paljoa, ei vaadi juuri mitään ja on orja sängyssäkin.
Yleensä nää miehet on vielä ihan sikarumia ja paljon vanhempia kuin nämä naiset.
Pitäähän heillekin nainen jostain löytyä.943
Rehellisesti: Enpä ole niin hirveästi ole kiinnostunut mikä on ihmisen etnisyys tai synnyinmaa. Enempi minua kiinnostaa minkälainen on ihmisenä ja mitkä on elämänarvot, ja onko henkinen yhteys. Joskus se saattaa tapahtua "naapurin tytön" kanssa, joskus se voi tapahtua jossain muualla.
Ei kannata enää tänä päivänä elää siinä uskossa että ihmiset on jotenkin ostettavissa ja vietävissä toiseen maahan ja kulttuuriin niinkuin orjat.
T: mies jolla ulkomaalais syntyinen vaimo (ei Thaimaasta), eikä ole ollut mitään ongelmaa pariutua myöskään aikaisemmin suomalais syntyisen naiskumppanin kanssa.
Kannattaisi alkaa elämään pikkuhiljaa jo 2000 lukua. Maailman äärilaita ei ole Turussa, Hangossa eikä Imatralla.
No ei tällä syntyvyydellä parane valittaa, vaikka hakisi merkuriuksesta.
Riippuu paljon siitä miten se mies vaimoaan kohtelee. On niitä jotka ovat löytäneet sen oikean ja niitä jotka käyttää hyväkseen sitä että jotkut haluaa sieltä pois.
Reppana mies.