Rehellisesti: Mitä ajattelet suomalaismiehestä, joka hakee Thaimaasta itselleen vaimon?
Lomailee jokusen kerran Thaimaassa ja viimeisellä kertaa tulee sieltä tuleva vaimo mukanaan Suomeen. Mitä mieltä? Pian menevät naimisiin ja saava lapsia, jäävät Suomeen asumaan eivätkä juuri enää Thaimaassa käy.
Kommentit (292)
Paikalliset naiset haluavat länsimaalaisen kanssa naimisiin, koska monet ovat siellä äärimmäisen köyhiä, haluavat voida lähettää rahaa kotiin perheilleen.
Kyllä se raha suominaisillekin kelpaa varsinkin jotka ovat työttömiä vai väittääkö joku vastaan.
No siinähän hakee. Minusta jokainen hakekoon(tai olkoon hakematta) minkämaalaisen kumppanin haluaa.
Itselläni on japanilainen mies, ollaan oltu jo 6v naimisissa.
Ainut tuntemani tapaus ei hakenut vaimoa vaan meni maahan ja sattui rakastumaan siellä.
Yleensä nämä suomalaiset miehet ovat vähemmän kauniita ison kaljamahan omaavia joilla on sen verran rahaa että saavat houkuteltua jonkun yleensä huomattavasti nuoremman thai naisen mukaansa tunnen suurta myötätuntoa näitä naisia kohtaan
Vierailija kirjoitti:
rakastui thaimaalaiseen naiseen matkallaan ja vierailtuaan useasti hänen luonaan he menivät naimisiin ja nainen tuli suomeen. nainen ei osannut kunnolla englantia ja hänen kanssaan ei tullut juuri keskusteltua. Hyvää ruokaa nainen kyllä osasi laittaa.
Omituisinta tässä jutussa on se että naisella jäi lapsi sinne thaimaahan biologisen isänsä luo.
Eli nainen on täällänaimisissa kunnes saa kansslaisuuden. Sitten eroaa ja oikea perhe tulee Suomeen. Uhraus, joka on tehtävä perheen edun vuoksi.
itse olen 50v mies ja rakaistuimme thaimaassa yli 15v sitten. olin juuri eronnut suomalaisesta avovaimostani. Ja minulla on ollut aina suomalaisia tyttöystäviä 15 vuotiaasta asti. Enkä todellakaan ollut millään vaimonhaku reissulla vaan sukellus reissulla kaverini kanssa. tapasin siellä englantia puhuvan naiseni. taisi olla neljäs thamaan matkani silloin, edelliset olivat suomalaisten naisystävieni kanssa.
Asumme suomessa thai-vaimoni ja kahden yhteisen lapsemme kanssa ja olemme käyneet thaimaassa joka vuosi ja muutamme sinne varmuudella viimeistään silloin kun lapsemme ovat omillaan ja he tulevat mukaan jos haluavat, molemmilla lapsillamme on sekä suomen että thaimaan kansalaisuus.
muutto mahdollinen myös aiemmin
itse en näe suhteessamma paljonkaan eroa verrattuna suomi-suomi pariskuntaan. pelkkiä positiivisia eroavaisuuksia, esim koko perheemme on periaattessa kolmikielisiä. vaimoni hoitaa kodin sivouksen ja ruuanlaiton yms naisten hommat eikä tosiasnkaan minun painostuksestani vaan hänen mielästään näin kuuluu perheenäidin toimia. ei mulla ole mitään sitä vastaan, ja tottakai autan häntä
molemmat käymme töissä ja yhdessä hoidamme raha-asiat. thaisukulaisia olemme auttaneet siten että olemme ostaneet sieltä maata lapsiemme nimiin jota sukalaiset viljelevät ja saavat näin paremman elintason, me myös tienaamme sijoituksista paremmin kuin suomessa olisimme saanet vastaavilla sijoituksilla.
arvostelua suhteestamme varsinkin alkuaikoina tuli sekä miehiltä ja naisilta tasapuolisesti, pääasiassa kuitenkin seläntakana arvostellen.varsinaista rasismia emme ole kokeneet. vaimoni on minua vain 4v nuorempi, sen takia meidät kai paremmin on hyväksytty.
tunnemme monta samanlaista pariskuntaa mutta ikävä kyllä myös niitä joilla on 30v ikäero ja nämä usein eroavat siinä vaiheessa kun tytöllä on pysyvä oleskelulupa tai suomen kansalaisuus. ja monessa näistä tapauksista mies on kyllä tiennyt miten tulee käymään ja ovat sen hyväksyneet ja jääneet kuitenkin ystäviksi eron jälkeen. toli niitä surullisiakin tapauksia löytyy.
tällaista meillä, hyvää joulua kaikille tasapuolisesti
Minulla ei ole thai vaimoa, mutta olen keskustellut usean thai naisen kanssa. Minä luulen, eli tarkoittaa sitä että en tiedä tarkalleen, mutta käsitys on että he ovat helpommin lähestyttävissä ja sitoutuvat ehkä helpommin turvaa tuovaan mieheen. Länsimainen ja suomalainen mies on heille sitä. Avain parempaan tulevaisuuteen. Ja tosiasiassa, ohan samalla toimi myös suomalainenkin nainen. Aivan ymmärrettävää. Niin mieskin etsii jonkinlaista "äitihahmoa" ja samalla kumpania, joka on vaimo, ystävä, kumppani...
Jos mies antaa turvaa, niin taloudellisesti kuin kaikissa muissakin asioissa, niin sellainen mies on helpompi "kohde". Näin se toimii täällä kuin muuallakin.
Ajattelen, että on niitä takapulpetin mölisijöitä, joista ei koskaan tullut mitään. Lempijuoma kalja, paitsi juhlapyhinä myös kossu. Polttaa säästösyistä sätkiä. Kertoo sovinistisia vitsejä, sanoo sänkyä höyläpenkiksi, kehuu puhuvansa neljää kieltä eli suomee savvoo hiljaa ja kovvoo. Joku maanläheinen ammatti, voi tienata ihan kohtuullisestikin. Jotenkin reppana ja kiltti. Pitää opettajia herroina vaikkei sano sitä.
Jos miehen ajatusmaailma on se, että naisen kuuluu palvella miestä miehen ollessa joku "perheenpää" ja jaksaa öyhöttää kuinka suominainen on kamala feministi, kun haluaa tasa-arvoa, niin ajattelen tuollaisen miehen olevan ällöttävä ja säälittää nainen.
Jos taas suhde on tasa-arvoinen ilman mitään perheenpääleikkejä, niin asiassa ei ole mitään ihmeellistä, vaan normaali kahden aikuisen parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
vaatii paljon että hakee kaukaa itselleen naisen
Ja minä kun aina ajatellut, ettei ilman sitä tiettyä kipinää kannata edes seurustella. Kipinä, vai mikä se lie, oltava.
Ajattelen, että miesparka luulee saavansa pyyteetöntä kiintymystä.
Rehellisesti: epätoivoinen sovinisti ja ääliö
Jos ei muuten löydy niin ok,kunhan suhde ei perustu hyväksikäytölle.
Jos ei muuten löydy niin ok,kunhan suhde ei perustu hyväksikäytölle.
Riippuu niin kovasti siitä parisuhteesta ja miehestä.
Eka pari, jonka tunnen, tapasi molempien työskennellessä ulkomailla. Puhuvat yhdessä kolmatta kieltä kotona (asuvat myös siis kolmannessa maassa, eivät Suomessa tai Thaimaassa) ja heillä on ihan kivan oloinen lapsi. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa melko normaalilta parisuhteelta.
Toinen pari, työkaveri vaimoineen. Ikäeroa on, mies selkeästi sovinnisti ja ylipainoinen (ja keskustelujen perusteella myös rasistinen). Nainen hoitaa kaikki kotityöt. Ainoa pelastava tekijä lienee se, ettei nainen ole tossukka vaan osaa myös pitää jöötä ukolleen. Mutta siinä on kyllä vahvasti sellainen vaikultelta, että mies haki 'vaimon' itselleen Thaimaasta. Kehtaa vielä valittaa vaimon sukulaisista, vaikka se on iso aspekti thai-kulttuuria.
Jännä että ensin pitää naureskella jollekin, ettei kelpaa kellekään. Ja sitten katkerana nyrpistellä kun tuo vaimon ulkomailta.
Jospa mies on kiinnostunut Thaimaan norpista.
Kyllä suomalainen nainen osaa olla ylimielinen. Ulkoa tuotu vaimo on tietenkin säälistä otettu tai rahalla ostettu.
Suominaiselle ei mitenkään voi muut pärjätä.
Täällä kilo tuoretta rapua torilta n 5€ kilo