Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisiän epäpuhtaasta ihosta/aknesta kärsivät, mulle on teille vinkki!

Vierailija
26.06.2011 |

Itselläni oli huono iho (ja koko ajan vaan tuntui huononevan vuosien kuluessa, vaikka pitäisi käydä toisinpäin) ja ikää mulla nyt jo 30 v.

Otsa oli täynnä väritöntä pikkuröpelönäppylää ja mustapäitä, nenä myös täynnä mustapäitä, niitä myös poskilla. Parin viime vuoden aikana ilmestyi sitten ihan kunnon finnejä leukaperiin ja leukaan ja rintakehä myös näkyvästi finninen.

Kokeilin vuosien ajan kaikkea mahdollista; kaikki kaupan ihonhoitosarjat, Apteekin Vichy-sarjaa, Biothermia, luonnonmukaista öljypuhdistusta, erilaisia sisäisesti nautittavia ihonhoitokapseleita yms. Mikään ei auttanut.

Sitten marssin viime kuussa apteekkiin ja ostin "aknerasvaa" Basironia (Basiron AC 5%), tuubi maksoi jotakuinkin 10 €.

Sitä laitoin iltaisin puhdistetulle, kuivatulle ongelma-alueille, annoin imeytyä puolisen tuntia, sitten kevyttä kasvorasvaa päälle (mulla oli bepanthen emulsiovoidetta tai erisanin kasvorasvaa) ja kas, meni viikko-kaks ja otsan röpelönäpyt hävisivät TÄYSIN (on todella outo tunne, kun kasvoja pestessä tuntee kun otsa on nyt täysin sileä!! :O ) leukaperistä finnit hävisivät kokonaan, rintakehässä enää pari sitkeintä finniä ja nekin ovat kuivumassa pois.

Mustapäät hävisivät vähäsen, niitä vielä nenässä on mutta ne eivät niin häirinneetkään, kuin röpelöt ja punaiset finnit.

Nyt en ole basironia laittanut enää kuin noin pari kertaa viikossa iltaisin. Iho pysyy hyvänä.

Netistä luin kauhutarinoita siitä, kuinka toisilla iho basironin käytön jälkeen on kuumottanut, punoittanut ja hilseillyt pahasti, itselläni mitään tällaista ei ilmennyt, ei edes vaikka olen atoopikko ja ihoni on herkähkö. Johtuuko sitten siitä, että kosteutin ihoani aina basironin laiton jälkeen ja aamuisin, enkä levittänyt basironia kuin iltaisin (ohjeissahan lukee että aamuin illoin).

Suosittelen kokeilemaan tätä tuotetta!

Yksi varoituksen sana: vaihtakaa tyynyliinaksi ja yöpaidaksi joko sellaiset, joilla ei ole mitään väliä tai sitten valmiiksi valkoiset tekstiilit, voide nimittäin valkaisee..!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätitkö sataprosenttisesti ruokavaliosta pois sokerin, valkoisen vehnän ja teolliset, pitkälle prosessoidut tuotteet?

Lisäsitkö (raakojen) kasvisten, hedelmien ja marjojen syöntiä huomattavasti?

Käytitkö hyvälaatuisia rasvoja, esim. kylmäpuristettuja rypsi-, oliivi-, siemen-, pähkinä- tai avokaöljyä? Voita margariinin asemesta?

Otitko selvää, mitkä vitamiinit vaikuttavat ihon kuntoon ja lisäsit niitä sisältävien ruokien käyttöä?

Mä kokeilisin ensin näitä, sitten vasta apteekin kemikaalipaukkuja.

ei oo kivaa olla 32v ja naamassa nbäppyjä. ruokavalio ja ihonhoito ei paljoo ole vaikuttanut mu ihon kuntoon.

Vierailija
2/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä en näkis, että Bepanthen emulsiovoide olisi kevyttä laitettavaa naamaa.. Siis laitoiktko pelkästään niille alueille sitä, joihin laitoit Basironia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä en näkis, että Bepanthen emulsiovoide olisi kevyttä laitettavaa naamaa.. Siis laitoiktko pelkästään niille alueille sitä, joihin laitoit Basironia?

bepanthen emulsiosta, ei siitä paksusta voiteesta.

ap

Vierailija
4/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Ja ihanaa että ainakin sulla toiminut, olen onnellinen puolestasi!

Vierailija
5/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkistä. Minäkin olen jo kokeillut lähes kaikkea, pitää tuo käydä ostamassa ja testata. Ikää mulla jo 38, mutta iho kukkii edelleen.

Vierailija
6/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti neuvosta.Itsekkin olen jo tarpeeksi vanha eikä näppyjä enään jaksais.Nuorena oli jo paha akne...

Mutta kiitos ...

Vierailija
7/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kivaa olla 32v ja naamassa nbäppyjä. ruokavalio ja ihonhoito ei paljoo ole vaikuttanut mu ihon kuntoon.

Vierailija
8/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptillä saa huomattavasti tehokkaampia rasvoja.

Iso plussa myös on tuotteet, jotka eivät tuhoa liinavaatteita ja puseroita. Moni nimittäin joutuu käyttämään jatkuvasti hoitovoiteita, eikä ole kiva kun kaikki muuta kuin valkoiset vaatteet tuhoutuvat :(

Mä suosittelen Avitcid + Clindoxyl -yhdistelmää! Toiminut mulla loistavasti pitkät ab-kuurin jälkeen jo 2 vuotta.

Vierailija
9/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aknesta. Ensin teininä ja sitten aikuisiällä. Voin sanoa että kaikki ns. ihonhoitosarjat, ruokavaliot yms. on aivan huuhaata. Akne on sairaus, johon tarvitaan lääkitys. Joko reseptillä tai sitten itsehoitolääkkein (basiron taitaa olla ainoa lääke jota saa ilman reseptiä). Itselläni tehosi reseptillä saatava voide skinoren, jota saa käyttää myös raskauden aikana.

Vierailija
10/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista myrkkyä se on kun valkaiseee lakanatkin! Huh huh! Haluuko sitä oikeasti joku vapaaehtoisesti laittaa kasvoihin? Ite sitä kans käyttänyt, mutten huomannut mitään positiivista vaikutusta ja hirvitti se lakanoiden valkaistuminen ni lopetin sen melko pian.

Vierailija
11/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista myrkkyä se on kun valkaiseee lakanatkin! Huh huh! Haluuko sitä oikeasti joku vapaaehtoisesti laittaa kasvoihin? Ite sitä kans käyttänyt, mutten huomannut mitään positiivista vaikutusta ja hirvitti se lakanoiden valkaistuminen ni lopetin sen melko pian.

Onhan ne myrkkyjä, en mä sitä kiellä, mutta kyllä vetää mielen matalaksi kulkea finninaamana aikuisenakin, tilanteen vaan pahentuessa koko ajan. Siinä vaiheessa on jo ihan valmis kokeilemaan mitä vaan, riskeistäkin huolimatta (ja tuo voide nyt on kyllä ollut käytössä ja testeissä jo vuosia)

Vierailija
12/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaneet. Roaccutania söin jonkin aikaa ja se auttoi vähäsen.

Suurin muutos tapahtui kun vaihdoin rasvan apteekin kosteusvoiteeseen ja meikin mineraalimeikkiin.

Vielä joskus tulee hormonifinnejä leukaan, mutta kestän ne.

Vierailija
13/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta finnit kyllä lähtivät

Vierailija
14/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kyllä hiuksiani, en tosin valkaise. Ja ne värit nyt enimmäkseen niissä hiuksissa, ei jatkuvasti iholla.

Onhan ne myrkkyjä, en mä sitä kiellä, mutta kyllä vetää mielen matalaksi kulkea finninaamana aikuisenakin, tilanteen vaan pahentuessa koko ajan. Siinä vaiheessa on jo ihan valmis kokeilemaan mitä vaan, riskeistäkin huolimatta (ja tuo voide nyt on kyllä ollut käytössä ja testeissä jo vuosia)

Vierailija
15/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei hiustenblondaus niin hirvitä kun kyseessä on hiukset joka kaiketi on vaan kuollutta ihosolukkoa, mut en kyllä omaa pehkoa blondailekaan, niin en oo tullu miettineeksi asiaa.

Mutta kyllä vain iteki olen pistänyt tolkuttomasti rahaa ihonhoitoon ja kadehtinut kavereideni siistiä ihoa omani tuntuessa suurelta mätäpaiseelta. Itsellä vielä finnien ja mustapäiden lisäksi myös äärettömän herkkä iho, jolloin varsinkin talvisin lähestulkoon kaikki kauppojen rasvat aiheuttaa suoranaista kirvelyä ja kutinaa, myös ne mitkä on tarkoitettu herkkäihoisille.

Onneksi kuluneena keväänä olen tainnut löytää itselleni sopivan tien. Olen hylännyt kaikki kemiallisesti valmistetut tuotteet kaupoissa ja apteeksissa ja siirtynyt kokonaan luomutuotteisiin, joissa ei ole mitään keinotekoista ja iho kiittää! En tiedä mikä merkitys on lisäksi sillä että olen tässä samoihin aikoihin lisännyt runsaasti vitamiinien (monivitamiinit, joissa iholle hyväksi olevaa sinkkiä) sekä kalaöljyn käyttöä.

Ei näy enää ollenkaan ärtyneitä, kirveleviä punaisia paukamia vaan iho on heleä ja siisti. Ainut mikä tietty harmittaa on jäljelle jääneet arvet, mutta sille ei mitään voi ja meikillä saa piiloon...

Vierailija
16/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kun on herkkä ja ongelmallinen iho

Vierailija
17/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kuivattaa, jos laittaa vahvasti ja pitkään samaan kohtaan, mutta se on usein kuihduttanut nousevat finnini.

Vierailija
18/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei itsellä ole aknea, vaan melkein aina naamassa 1-2 näppyä, joskus pieniä, mutta joskus isoja ja punaisia :S

Pesen illalla puhdistusaineella, ja aamulla kylmällä vedellä, ja iho ei enää onneksi ole rasvainen kuten teinivuosina. En tykkää rasvata ihoa, koska yhdessä vaiheessa rasvasin kevyellä kasvovoiteella mutta ihoon tuli edelleen näppyjä, jopa enemmän.

Ei auta muu kuin katsoa jospa ne finnit tästä iän myötä lakkais tulemasta kokonaan, ikää on nyt vasta 21. Ärsyttää vaan käyttää peitepuikkoa 1-2 finnin tähden :S

Vierailija
19/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puhkes akne nyt 27 vuotiaana ja tuota basironia olen jo ostanut mutta en ole vielä uskaltanut kokeilla (juuri noiden negatiivisten kokemusten takia). Mutta kiva kuulla tuotteesta positiivisiakin kokemuksia, ehkä kokeilen itsekin

Vierailija
20/21 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on luomutuotteisiin erikoistunut kosmetologi, joka itse sekoittaa jokaiselle asiakkaalleen juuri sen ihon vaativan sekoituksen. Omissa rasvoissani on ollut esimerkiksi aloe veraa, joka on rauhoittanut hyvin ihoa. Rasvaa laitan aamuisin, ja iltaisin iltapesun jälkeen ainoastaan suihkautan kasvoilleni ruusuvettä. Kasvojen kuorintaa varten oon saanut täysin puhdasta savea (pientä murua, joka sekoitetaan veteen), se kirkastaa kasvojen ihon, niin että eron huomaa heti!

Noidenlisäksi oon kokeillut ja alkanut käyttämään lähipiirissäni myytävää luomutuotesarjaa Natural Wellness, johon oon myöskin ollut tosi tyytyväinen.