Muutaman kerran kehoitin teiniä käyttämään koiran ulkona
"ai näin myöhään" oli eka kommentti, joojoo, toinen ja JOO kolmas kommentti. Aikaa mun ensimmäisestä kehotuksesta oli kulunut 25 min kun heitin takin ylleni, otin koiran ja soitin tuosta maantieltä teinille että vien koiran nyt ulos ja kun tulen takaisin, katkeaa häneltä nettiyhteys. Ja niin myös katkesi.
Kommentit (78)
Teini on pyhästi luvannut ennen koiran hankintaa ulkoiluttaa sitä aamulla ennen kouluunlähtöä, sateella, rankkasateella, pakkasella....... No, aamut ja päivät on yleensä mun heiniäni, illat se vois hoitaa omatoimisesti ilman että pitää käskeä.
Ja nyt sinä keksit vittuillaksesi vaatia iltalenkin? Elät puutteessa vai mikä vaivaa?
Luehan uudestaan, mitä ap kertoo tuosta aamulenkistä. Vaikka taidat olla typerä provo.
ja on edelleen sitä mieltä että kuollut koira paras koira. Ei pure ketään eikä hauku eikä tarvitse käyttää lenkillä, kusella eikä paskalla.
Teini on pyhästi luvannut ennen koiran hankintaa ulkoiluttaa sitä aamulla ennen kouluunlähtöä, sateella, rankkasateella, pakkasella....... No, aamut ja päivät on yleensä mun heiniäni, illat se vois hoitaa omatoimisesti ilman että pitää käskeä.
Ja nyt sinä keksit vittuillaksesi vaatia iltalenkin? Elät puutteessa vai mikä vaivaa?
mutta käytännössä siitä ei tullut mitään joten minä olen hoitanut aamut ja teini illat. Mikä ihme siinä on niin vaikea tajuta?
ja on edelleen sitä mieltä että kuollut koira paras koira. Ei pure ketään eikä hauku eikä tarvitse käyttää lenkillä, kusella eikä paskalla.
että paras mummeli on kuollut mummeli
vika taitaa olla jonkun muun päässä kuin sun äitin.Kait ne mutsitkin saa tarpeeks hankalista lapsista.Eihän rangaistuksen tarvii perustua reiluuteen.
Jos ei, niin olet raukkamainen paskamutsi. Minulla oli aikanaan samanlainen: keksi kaikenlaisia vittumaisia rangaistuksia, joilla ei ollut mitään tekemistä reiluuden kanssa. No, en ole puhunut äidilleni yli viiteen vuoteen, mädätköön rauhassa yksinäisyydessään. Toivottavasti sinun teinisi tajuaa tehdä saman kuin minä eli panna välit poikki mahdollisimman pian. Vie se koira piikille, jos et sitä viitsi hoitaa!
No suurin osa kunnioittaakin, ja sitten koulussakin näkee noita teinejä, jotka eivät tajua, että maailma ei pyöri heidän napansa ympärillä. Ovat pieni vähemmistö. Loput on kasvatettu.
Kun sitä eivät viitsi tehdä aikuiset palstamammatkaan, niin miksi lapsi sen tekisi? Laista mamma joutuu kerran viikossa viemään koiran ulos ja katkaisee lapselta netin - tosi aikuista!
Jos ei, niin olet raukkamainen paskamutsi. Minulla oli aikanaan samanlainen: keksi kaikenlaisia vittumaisia rangaistuksia, joilla ei ollut mitään tekemistä reiluuden kanssa.
No, en ole puhunut äidilleni yli viiteen vuoteen, mädätköön rauhassa yksinäisyydessään. Toivottavasti sinun teinisi tajuaa tehdä saman kuin minä eli panna välit poikki mahdollisimman pian.
Vie se koira piikille, jos et sitä viitsi hoitaa!
unohtui lainaus.
mutta käytännössä siitä ei tullut mitään joten minä olen hoitanut aamut ja teini illat. Mikä ihme siinä on niin vaikea tajuta?
sellaista, mitä ei ole sovittu vaan keksit ihan omiasi. Et ole saanut aikoihin?
tuollaisia rangaistuksia laittaa. Ihan on pystytty asiat selvittämään asiallisesti. Ei ole kyllä koiraa, mutta jos on ollut joku juttu, mitä olen pyytänyt ja vastaus on ollu ekana joo joo niin olen mennyt juttelemaan asiasta, enkä vihapäissäni vetänyt takkia niskaan ja tehnyt itse ja rangaissut.
Aina on puhumalla asioista selvitty.
Jos ei, niin olet raukkamainen paskamutsi. Minulla oli aikanaan samanlainen: keksi kaikenlaisia vittumaisia rangaistuksia, joilla ei ollut mitään tekemistä reiluuden kanssa. No, en ole puhunut äidilleni yli viiteen vuoteen, mädätköön rauhassa yksinäisyydessään. Toivottavasti sinun teinisi tajuaa tehdä saman kuin minä eli panna välit poikki mahdollisimman pian. Vie se koira piikille, jos et sitä viitsi hoitaa!
ja jättää hommiasi tekemättä ilman seuraamuksia. On se niin väärin. Jotkut ei vaan kasva aikuiseksi
Vai kävikö lapsi salaa äidiltä sen ostamassa ja nyt vaatii äitiä hoitajaksi? Taitaa olla niin, että ap sen osti ja nyt ei viitsi hoitaa.
tuollaisia rangaistuksia laittaa. Ihan on pystytty asiat selvittämään asiallisesti. Ei ole kyllä koiraa, mutta jos on ollut joku juttu, mitä olen pyytänyt ja vastaus on ollu ekana joo joo niin olen mennyt juttelemaan asiasta, enkä vihapäissäni vetänyt takkia niskaan ja tehnyt itse ja rangaissut. Aina on puhumalla asioista selvitty.
Ja kun ei ole koskaan tarvinnut olla ihmisiksi, kasvaa juuri tuollaiseksi kuin ap eli keksii sairaita rangaistuksia saadakseen itselleen kiksejä. Ei se teini tuosta opi koiraa ulkoiluttamaan, mutta äitiään oppii vihaamaan.
tuollaisia rangaistuksia laittaa. Ihan on pystytty asiat selvittämään asiallisesti. Ei ole kyllä koiraa, mutta jos on ollut joku juttu, mitä olen pyytänyt ja vastaus on ollu ekana joo joo niin olen mennyt juttelemaan asiasta, enkä vihapäissäni vetänyt takkia niskaan ja tehnyt itse ja rangaissut. Aina on puhumalla asioista selvitty.
meilläkin on kokeiltu puhua kauniisti, eipä meinaa toimia.
Ymmärrän aapeetä täysin
Kävikö ollenkaan mielessä, että siitä koirasta täytyy pitää huolta kuten lapsista. Tosin sinusta ei ole äidiksi eikä koiranomistajaksi, molemmissa tehtävissä olet surkea. Kiusaa nyt vielä vähän sitä teiniä, niin saat oikein hyvän mielen. Huomenna voit ottaa siltä pois kännykän ja ylihuomenna vaatteet, sen jälkeen kotiavaimen. Uskoisin, että siitä tulee vielä parempi olo kuin netin katkaisemisesta.
Tunnistan tyylisi, olet ainoa ap:n kiusaaja tässä ketjussa. Painu nyt nukkumaan, kukaan ei kaipaa kommenttejasi. Näköjään oma äitisi olisi saanut sinua vähän kasvattaa.
P.S. Ilmoitan tämän viestin ylläpidolle, alkaa mennä herjaaminen jo sille tasolle. Et voi tietää tämän ketjun perusteella mitään siitä, millainen äiti ap on. Toivottavasti saat bannia.
ei-ap
ja jättää hommiasi tekemättä ilman seuraamuksia. On se niin väärin. Jotkut ei vaan kasva aikuiseksi
Vai kävikö lapsi salaa äidiltä sen ostamassa ja nyt vaatii äitiä hoitajaksi? Taitaa olla niin, että ap sen osti ja nyt ei viitsi hoitaa.
Jos koira hankitaan yhteisellä päätöksellä, se myös hoidetaan yhteisesti. Oleellista ei varmaankaan ole kuka sen koiran on maksanut.
meilläkin on kokeiltu puhua kauniisti, eipä meinaa toimia.
Ymmärrän aapeetä täysin
Omassa perheessäni hyvä esimerkki siitä, että kaikki ei toimi kaikkien lasten kohdalla. Minulla on 2 sisarusta, ja meitä on kasvatettu samalla tavalla. Minä ja toinen sisaruksemme olimme ns. helppoja ja fiksuja lapsia, meidän kanssa asiat hoituivat neuvottelemalla. Sitten oli kolmas sisarus, joka oli sellainen jästipää, että piti mennä aina saranapuolelta sisään. Hänen kanssaan ainoa toimiva juttu olivat tiukat sopimukset, joiden huomiotta jättämisestä seurasi rangaistus.
Kaikki lapset ei vaan toimi samoin.
Jos koira hankitaan yhteisellä päätöksellä, se myös hoidetaan yhteisesti. Oleellista ei varmaankaan ole kuka sen koiran on maksanut.
Minusta aika iso päätös teinille, päätös elämästä! Ja aika outo tuo ap, jos ei siinä vaiheessa kyennyt sanomaan EI.
Miksi lapselle pitää sälyttää vastuu aikuisen teoista?
Kävikö ollenkaan mielessä, että siitä koirasta täytyy pitää huolta kuten lapsista. Tosin sinusta ei ole äidiksi eikä koiranomistajaksi, molemmissa tehtävissä olet surkea. Kiusaa nyt vielä vähän sitä teiniä, niin saat oikein hyvän mielen. Huomenna voit ottaa siltä pois kännykän ja ylihuomenna vaatteet, sen jälkeen kotiavaimen. Uskoisin, että siitä tulee vielä parempi olo kuin netin katkaisemisesta.
Tunnistan tyylisi, olet ainoa ap:n kiusaaja tässä ketjussa. Painu nyt nukkumaan, kukaan ei kaipaa kommenttejasi. Näköjään oma äitisi olisi saanut sinua vähän kasvattaa. P.S. Ilmoitan tämän viestin ylläpidolle, alkaa mennä herjaaminen jo sille tasolle. Et voi tietää tämän ketjun perusteella mitään siitä, millainen äiti ap on. Toivottavasti saat bannia. ei-ap
joten miten saat minulle sen bannin?
Minusta aika iso päätös teinille, päätös elämästä! Ja aika outo tuo ap, jos ei siinä vaiheessa kyennyt sanomaan EI. Miksi lapselle pitää sälyttää vastuu aikuisen teoista?
aina. Silti on kuitenkin pystytty sopimaan asiat ja hommat hoidettu keskustelemalla. Mutta kai sitten olen päässyt helpolla kun nää mua kuuntelee. Mutta olen aina jutellut asioista perustellen ja selvittänyt, miksi ja miten tää juttu nyt on ja pannut miettimään, että onko oikein, että joku menee vapaamatkustajana kotona kun muut panee oman osuutensa likoon.
Jonkin aikaa murjotettua on yleensä homma hoitunut.
Mutta toki jos ei muuten pärjää niin pitääkin olla noin tiukat rajat. En sillä sanonut, että ei ole tarvinnut itse näin tehdä. Mutta olen vain toiminut toisin.
Veljeni oli vähän sen tyylinen, että käski poikiaan kerran ja kaks. Jos eivät nouseet heti, kävi tekeen itse ja huusi sitten kaikille, että ei viitsi noita patalaiskoja paskoja käskeä.
Arvaatte varmaan, että hänellä on poikiensa kanssa tosi huonot välit kun pojat ovat aikuisia.
meilläkin on kokeiltu puhua kauniisti, eipä meinaa toimia. Ymmärrän aapeetä täysin
Omassa perheessäni hyvä esimerkki siitä, että kaikki ei toimi kaikkien lasten kohdalla. Minulla on 2 sisarusta, ja meitä on kasvatettu samalla tavalla. Minä ja toinen sisaruksemme olimme ns. helppoja ja fiksuja lapsia, meidän kanssa asiat hoituivat neuvottelemalla. Sitten oli kolmas sisarus, joka oli sellainen jästipää, että piti mennä aina saranapuolelta sisään. Hänen kanssaan ainoa toimiva juttu olivat tiukat sopimukset, joiden huomiotta jättämisestä seurasi rangaistus. Kaikki lapset ei vaan toimi samoin.