Muutaman kerran kehoitin teiniä käyttämään koiran ulkona
"ai näin myöhään" oli eka kommentti, joojoo, toinen ja JOO kolmas kommentti. Aikaa mun ensimmäisestä kehotuksesta oli kulunut 25 min kun heitin takin ylleni, otin koiran ja soitin tuosta maantieltä teinille että vien koiran nyt ulos ja kun tulen takaisin, katkeaa häneltä nettiyhteys. Ja niin myös katkesi.
Kommentit (78)
Eläinrääkkäystä tuollainen, missä koira saa olla jalat ristissä, eikä kukaan vie ulos. Kaikki ne eläimiä hankkivatkin.
Kävikö ollenkaan mielessä, että siitä koirasta täytyy pitää huolta kuten lapsista. Tosin sinusta ei ole äidiksi eikä koiranomistajaksi, molemmissa tehtävissä olet surkea. Kiusaa nyt vielä vähän sitä teiniä, niin saat oikein hyvän mielen. Huomenna voit ottaa siltä pois kännykän ja ylihuomenna vaatteet, sen jälkeen kotiavaimen. Uskoisin, että siitä tulee vielä parempi olo kuin netin katkaisemisesta.
Tunnistan tyylisi, olet ainoa ap:n kiusaaja tässä ketjussa. Painu nyt nukkumaan, kukaan ei kaipaa kommenttejasi. Näköjään oma äitisi olisi saanut sinua vähän kasvattaa. P.S. Ilmoitan tämän viestin ylläpidolle, alkaa mennä herjaaminen jo sille tasolle. Et voi tietää tämän ketjun perusteella mitään siitä, millainen äiti ap on. Toivottavasti saat bannia. ei-ap
Salli mun nauraa! Ja se IP on helppo vaihtaa toiseksi, joten eipä tule siitäkään ongelmaa. Mutta olihan tuo kiva yritys :-).
Jos ei, niin olet raukkamainen paskamutsi. Minulla oli aikanaan samanlainen: keksi kaikenlaisia vittumaisia rangaistuksia, joilla ei ollut mitään tekemistä reiluuden kanssa. No, en ole puhunut äidilleni yli viiteen vuoteen, mädätköön rauhassa yksinäisyydessään. Toivottavasti sinun teinisi tajuaa tehdä saman kuin minä eli panna välit poikki mahdollisimman pian. Vie se koira piikille, jos et sitä viitsi hoitaa!
ja jättää hommiasi tekemättä ilman seuraamuksia. On se niin väärin. Jotkut ei vaan kasva aikuiseksi
Vai kävikö lapsi salaa äidiltä sen ostamassa ja nyt vaatii äitiä hoitajaksi? Taitaa olla niin, että ap sen osti ja nyt ei viitsi hoitaa.
Jos koira hankitaan yhteisellä päätöksellä, se myös hoidetaan yhteisesti. Oleellista ei varmaankaan ole kuka sen koiran on maksanut.
Minusta aika iso päätös teinille, päätös elämästä! Ja aika outo tuo ap, jos ei siinä vaiheessa kyennyt sanomaan EI.Miksi lapselle pitää sälyttää vastuu aikuisen teoista?
Hän nimenomaan ottaa itse vastuun huolehtimalla siitä, että koira tulee ulkoilutettua.
On aivan oikein, että ap vaatii lapselta lupauksen pitämistä. Se on asia, joka on opittava ennemmin tai myöhemmin. Lapsen etu on, että se opitaan ennemmin.
Pitäisikö ap:n hoitaa kaikki muutkin lapsen asiat, ettei lapsen vaan tarvitsisi tehdä mitään? Toivottavasti et kasvata omia lapsiasi näin.
Kävikö ollenkaan mielessä, että siitä koirasta täytyy pitää huolta kuten lapsista. Tosin sinusta ei ole äidiksi eikä koiranomistajaksi, molemmissa tehtävissä olet surkea. Kiusaa nyt vielä vähän sitä teiniä, niin saat oikein hyvän mielen. Huomenna voit ottaa siltä pois kännykän ja ylihuomenna vaatteet, sen jälkeen kotiavaimen. Uskoisin, että siitä tulee vielä parempi olo kuin netin katkaisemisesta.
Tunnistan tyylisi, olet ainoa ap:n kiusaaja tässä ketjussa. Painu nyt nukkumaan, kukaan ei kaipaa kommenttejasi. Näköjään oma äitisi olisi saanut sinua vähän kasvattaa. P.S. Ilmoitan tämän viestin ylläpidolle, alkaa mennä herjaaminen jo sille tasolle. Et voi tietää tämän ketjun perusteella mitään siitä, millainen äiti ap on. Toivottavasti saat bannia. ei-ap
Salli mun nauraa! Ja se IP on helppo vaihtaa toiseksi, joten eipä tule siitäkään ongelmaa. Mutta olihan tuo kiva yritys :-).
Vai onko sulla sellaista?
Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku tulisi kertomaan yhden viestin perusteella, että olet surkea äiti? Suosittelen harjoittelemaan vähän tällaista empatiakykyä, yleensä sitä odotetaan jo päiväkoti-ikäisiltä.
aina. Silti on kuitenkin pystytty sopimaan asiat ja hommat hoidettu keskustelemalla. Mutta kai sitten olen päässyt helpolla kun nää mua kuuntelee. Mutta olen aina jutellut asioista perustellen ja selvittänyt, miksi ja miten tää juttu nyt on ja pannut miettimään, että onko oikein, että joku menee vapaamatkustajana kotona kun muut panee oman osuutensa likoon. Jonkin aikaa murjotettua on yleensä homma hoitunut. Mutta toki jos ei muuten pärjää niin pitääkin olla noin tiukat rajat. En sillä sanonut, että ei ole tarvinnut itse näin tehdä. Mutta olen vain toiminut toisin. Veljeni oli vähän sen tyylinen, että käski poikiaan kerran ja kaks. Jos eivät nouseet heti, kävi tekeen itse ja huusi sitten kaikille, että ei viitsi noita patalaiskoja paskoja käskeä. Arvaatte varmaan, että hänellä on poikiensa kanssa tosi huonot välit kun pojat ovat aikuisia.
tuollaisia rangaistuksia laittaa. Ihan on pystytty asiat selvittämään asiallisesti. Ei ole kyllä koiraa, mutta jos on ollut joku juttu, mitä olen pyytänyt ja vastaus on ollu ekana joo joo niin olen mennyt juttelemaan asiasta, enkä vihapäissäni vetänyt takkia niskaan ja tehnyt itse ja rangaissut. Aina on puhumalla asioista selvitty.
meilläkin on kokeiltu puhua kauniisti, eipä meinaa toimia. Ymmärrän aapeetä täysin
Omassa perheessäni hyvä esimerkki siitä, että kaikki ei toimi kaikkien lasten kohdalla. Minulla on 2 sisarusta, ja meitä on kasvatettu samalla tavalla. Minä ja toinen sisaruksemme olimme ns. helppoja ja fiksuja lapsia, meidän kanssa asiat hoituivat neuvottelemalla. Sitten oli kolmas sisarus, joka oli sellainen jästipää, että piti mennä aina saranapuolelta sisään. Hänen kanssaan ainoa toimiva juttu olivat tiukat sopimukset, joiden huomiotta jättämisestä seurasi rangaistus. Kaikki lapset ei vaan toimi samoin.
on se jolla pitää olla tiukat raamit, puhumalla ja perustelemalla ei toimi. Toki asiat vieläkin perustellaan mutta tekemättömyydestä seuraa jotain. Perheen 2 muuta lasta ymmärtävät puhetta, tekevät hommansa kuten on sovittu, ovat velvollisuudentuntoisia.
Vai onko sulla sellaista? Miltä itsestäsi tuntuisi, jos joku tulisi kertomaan yhden viestin perusteella, että olet surkea äiti? Suosittelen harjoittelemaan vähän tällaista empatiakykyä, yleensä sitä odotetaan jo päiväkoti-ikäisiltä.
Tuolla tavalla käyttäytyvä äiti ei ole ihan täyspäinen. Ei uskalla edes päin naamaa lapselleen puhua, vaan turvautuu soittamiseen. Ei kykene keskustelemaan, vain määräämään.
Halusitko asua samanlaisen ihmisen kanssa?
velvollisuutensa. Ap teki sen itse ja rankaisi lastaan. Eli opetti lapselle sen, että ei tarvitse tehdä sitä, minkä lupasi.
Jos ap olisi toiminut oikein, hän olisi kysynyt, että vietkö ulos. Vastaus, että kohta. Toinen kysymys ja vastaus, että joo joo.
Tässä ap teki sitten virheen ja suuttui ja käyttäytyi lapsellisesti. Hänen olisi pitänyt mennä lapsen luo ja keskeyttää se, mitä lapsi teki. Istua viereen ja sanoa, että hei haloo, sun pitää viedä se koira nyt ulos, ettei se pissi sisälle.
Tuskin lapsi olisi siinä vaiheessa päin naamaa enää sanonut, että joo joo. Olisi todennäköisesti kiskonut vaatteet päälle ja pissityttänyt koiran.
Murkut nyt vain on joskus sellaisia kun on jotain muuta tekemistä (netissä tai kirja kesken), että ei huomaa ajankulua tai ota sitä käskyä niin tosissaan. ja ap,n lapsi ei ota enää tämän jälkeen, koska äiti menee ja tekee sen.
Kuinka monella on mies, joka sanoo, että tyhjään tiskikoneen kohta ja se venyy ja venyy. Ap,n tyyliset naiset menevät sitten vihassa sitä tyhjentämään ja kolisuttelevat astioita ja alkavat seksilakkoon kostoksi.
Eli ap on marttyyriäiti ja tällä käytöksellä hän ei voittanut mitään.
Täällähän on liikkeellä curling-vanhempia oikein urakalla. Johan nyt teini kykenee koiraa ulkoiluttamaan ja jos ap on siitä maininnut 3 kertaa, niin pitäähän sen mennä perille. Eikä ole katastrofi laittaa teiniä nukkumaan (tai pois koneelta) vähän aiemmin (etenkin jos teinin mielestä on jo myöhä...)
velvollisuutensa. Ap teki sen itse ja rankaisi lastaan. Eli opetti lapselle sen, että ei tarvitse tehdä sitä, minkä lupasi. Jos ap olisi toiminut oikein, hän olisi kysynyt, että vietkö ulos. Vastaus, että kohta. Toinen kysymys ja vastaus, että joo joo. Tässä ap teki sitten virheen ja suuttui ja käyttäytyi lapsellisesti. Hänen olisi pitänyt mennä lapsen luo ja keskeyttää se, mitä lapsi teki. Istua viereen ja sanoa, että hei haloo, sun pitää viedä se koira nyt ulos, ettei se pissi sisälle. Tuskin lapsi olisi siinä vaiheessa päin naamaa enää sanonut, että joo joo. Olisi todennäköisesti kiskonut vaatteet päälle ja pissityttänyt koiran. Murkut nyt vain on joskus sellaisia kun on jotain muuta tekemistä (netissä tai kirja kesken), että ei huomaa ajankulua tai ota sitä käskyä niin tosissaan. ja ap,n lapsi ei ota enää tämän jälkeen, koska äiti menee ja tekee sen. Kuinka monella on mies, joka sanoo, että tyhjään tiskikoneen kohta ja se venyy ja venyy. Ap,n tyyliset naiset menevät sitten vihassa sitä tyhjentämään ja kolisuttelevat astioita ja alkavat seksilakkoon kostoksi. Eli ap on marttyyriäiti ja tällä käytöksellä hän ei voittanut mitään.
vieressä istuminen ei auta mitään. Kokeiltu on.
Minä taas olen ihan varma että vaikka olisin saanut teinin viemään koiran ulos, sama olisi ollut edessä huomenna tai ylihuomenna.
Jos olisin istunut vieressä sa sanonut kauniisti että mussu pieni, nyt viet sen Ruffen ulos tai katkee nettiyhteys, teini olisi vienyt Ruffen mutta sama episodi olis toistunut ehkä maanantaina.
Näin toimien teini tietää että ellei hommma hoideta niinkuin pitää, yhteys katkeaa eikä asialla vain uhkailla.
Kannattaa katsoa varmaan peiliin ja miettiä, missä meni vikaan.
velvollisuutensa. Ap teki sen itse ja rankaisi lastaan. Eli opetti lapselle sen, että ei tarvitse tehdä sitä, minkä lupasi. Jos ap olisi toiminut oikein, hän olisi kysynyt, että vietkö ulos. Vastaus, että kohta. Toinen kysymys ja vastaus, että joo joo. Tässä ap teki sitten virheen ja suuttui ja käyttäytyi lapsellisesti. Hänen olisi pitänyt mennä lapsen luo ja keskeyttää se, mitä lapsi teki. Istua viereen ja sanoa, että hei haloo, sun pitää viedä se koira nyt ulos, ettei se pissi sisälle. Tuskin lapsi olisi siinä vaiheessa päin naamaa enää sanonut, että joo joo. Olisi todennäköisesti kiskonut vaatteet päälle ja pissityttänyt koiran. Murkut nyt vain on joskus sellaisia kun on jotain muuta tekemistä (netissä tai kirja kesken), että ei huomaa ajankulua tai ota sitä käskyä niin tosissaan. ja ap,n lapsi ei ota enää tämän jälkeen, koska äiti menee ja tekee sen. Kuinka monella on mies, joka sanoo, että tyhjään tiskikoneen kohta ja se venyy ja venyy. Ap,n tyyliset naiset menevät sitten vihassa sitä tyhjentämään ja kolisuttelevat astioita ja alkavat seksilakkoon kostoksi. Eli ap on marttyyriäiti ja tällä käytöksellä hän ei voittanut mitään.
vieressä istuminen ei auta mitään. Kokeiltu on. Minä taas olen ihan varma että vaikka olisin saanut teinin viemään koiran ulos, sama olisi ollut edessä huomenna tai ylihuomenna. Jos olisin istunut vieressä sa sanonut kauniisti että mussu pieni, nyt viet sen Ruffen ulos tai katkee nettiyhteys, teini olisi vienyt Ruffen mutta sama episodi olis toistunut ehkä maanantaina. Näin toimien teini tietää että ellei hommma hoideta niinkuin pitää, yhteys katkeaa eikä asialla vain uhkailla.
vieressä istuminen ei auta mitään. Kokeiltu on. Minä taas olen ihan varma että vaikka olisin saanut teinin viemään koiran ulos, sama olisi ollut edessä huomenna tai ylihuomenna. Jos olisin istunut vieressä sa sanonut kauniisti että mussu pieni, nyt viet sen Ruffen ulos tai katkee nettiyhteys, teini olisi vienyt Ruffen mutta sama episodi olis toistunut ehkä maanantaina. Näin toimien teini tietää että ellei hommma hoideta niinkuin pitää, yhteys katkeaa eikä asialla vain uhkailla.
Mielessä käväisi, että olet yh-äiti, joka on sössinyt ihmissuhteensa toistamalla tuota samaa kaavaa. Et taida oikein kunnioittaa muita?
Kannattaa katsoa varmaan peiliin ja miettiä, missä meni vikaan.
Valitettavan tuloksetta.
Tosin tämäniltainen tilanne päättyi ihan hyvin, puhuin palattuani ihan asiallisesti ja valitsimme yhdessä vaatteita huomisiin juhliin.
Luulen että parin vuoden päästä jo hellittää.
ap, ei yli-ihminen eikä omista lehmän hermoja
Täällähän on liikkeellä curling-vanhempia oikein urakalla. Johan nyt teini kykenee koiraa ulkoiluttamaan ja jos ap on siitä maininnut 3 kertaa, niin pitäähän sen mennä perille. Eikä ole katastrofi laittaa teiniä nukkumaan (tai pois koneelta) vähän aiemmin (etenkin jos teinin mielestä on jo myöhä...)
Lapselle tai nuorelle sanotaan kerran ja sitten toimitaan! Eli ap:n olisi (jo vuosia?) pitänyt toimia toisin.
Sanotaan, että "Sinun pitää viedä koira ulos." Jos lapsi ei lopeta pelaamista tms. niin mennään siihen lapsen vierelle koira hihnassa kiinni ja sanotaan uudestaan "Nyt on aika viedä koira ulos, nyt lopetat pelin". Siihen lapsen kannattaa reagoida, tai kone sammuu. Ja jos on pienestä pitäen kasvatettu, ymmärtää sen koneen sulkea ja lähteä koiran kanssa ulos. Näin siis silloin, jos lapsi on esim. 2vko ikäisestä tähän opetettu.
Ei lapsia maanitella kolmeen kertaan, yksi kerta riittää ja toinen on jo toimintaa. Miksi ap huutelee uudestaan ja uudestaan, jos tietää sen tehottomaksi?
Mielessä käväisi, että olet yh-äiti, joka on sössinyt ihmissuhteensa toistamalla tuota samaa kaavaa. Et taida oikein kunnioittaa muita?
Kärsimätön toki olen mutta kohta 20v happily married eikä muissakaan ihmissuhteissa moittimista.
Eli se siitä kyökkipsykologiasta
terveisin se leväperäinen curlingiäiti, kuka hoitaa asioita puhumalla ja lapset hoitavat velvollisuutensa.
Lapselle tai nuorelle sanotaan kerran ja sitten toimitaan! Eli ap:n olisi (jo vuosia?) pitänyt toimia toisin. Sanotaan, että "Sinun pitää viedä koira ulos." Jos lapsi ei lopeta pelaamista tms. niin mennään siihen lapsen vierelle koira hihnassa kiinni ja sanotaan uudestaan "Nyt on aika viedä koira ulos, nyt lopetat pelin". Siihen lapsen kannattaa reagoida, tai kone sammuu. Ja jos on pienestä pitäen kasvatettu, ymmärtää sen koneen sulkea ja lähteä koiran kanssa ulos. Näin siis silloin, jos lapsi on esim. 2vko ikäisestä tähän opetettu. Ei lapsia maanitella kolmeen kertaan, yksi kerta riittää ja toinen on jo toimintaa. Miksi ap huutelee uudestaan ja uudestaan, jos tietää sen tehottomaksi?
Lapselle tai nuorelle sanotaan kerran ja sitten toimitaan! Eli ap:n olisi (jo vuosia?) pitänyt toimia toisin. Sanotaan, että "Sinun pitää viedä koira ulos." Jos lapsi ei lopeta pelaamista tms. niin mennään siihen lapsen vierelle koira hihnassa kiinni ja sanotaan uudestaan "Nyt on aika viedä koira ulos, nyt lopetat pelin". Siihen lapsen kannattaa reagoida, tai kone sammuu. Ja jos on pienestä pitäen kasvatettu, ymmärtää sen koneen sulkea ja lähteä koiran kanssa ulos. Näin siis silloin, jos lapsi on esim. 2vko ikäisestä tähän opetettu. Ei lapsia maanitella kolmeen kertaan, yksi kerta riittää ja toinen on jo toimintaa. Miksi ap huutelee uudestaan ja uudestaan, jos tietää sen tehottomaksi?
koiraa ulkoluttamaan??
Meillä vasta 12v ylöspäin
koiraa ulkoluttamaan?? Meillä vasta 12v ylöspäin
Aluksi olen ollut vaunujen kanssa apuna, mutta myöhemmin on osannut ihan hyvin itsekin. Siis suunnilleen siinä 11v iässä.
koskaan ollutkaan. Mutta kyllä se velvollisuuksien hoitaminen on aloitettu jo pienestä opettamaan, eikä kiukuteltu ja huudeltu ja uhkailtu rangaistuksella. On tehty yhdessä yms.
Tuli vain mieleen, että sekin olisi voinut olla hyvä vaihtoehto, että mamma olisi lähtenyt murkun kanssa yhdessä ulkoiluttaan koiraa. Miksi koiran ulkoilutus on rangaistus ja paha asia ja paha velvollisuus. Eikö se voisi olla yhteinen kiva juttu, missä olisi aikaa jutella keskenään.
Nyt murkkua vituttaa koko koiran ulkoilutus ja se tulee olemaan sitä, että se viedään kiukuspäissään ulos ja sitä kiskotaan ja kirotaan, että sut on saatana ulkoilutettava kun muuten mulla menee netti poikki.
Mitä tällä saavutettiin?
t. edelleen se leväperäinen curling-äiti, joka on toiminut keskustellen lasten kanssa ja ei ole tullut ongelmia
koiraa ulkoluttamaan?? Meillä vasta 12v ylöspäin
pienestä ja pienestä - eikös tässä ketjussa joku todennut, että kun lasta alkaa johdonmukaisesti KASVATTAMAAN 2-viikkoisena, niin välttyy sitten jatkossa ongelmilta..? ;)
koiraa ulkoluttamaan??
Meillä vasta 12v ylöspäin