¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤ vko44
Kommentit (22)
Joo, ei kannata rasittaa itseään liikaa. Ei ne työt tekemällä lopu... Oltiin eilen veljeni luona käymässä ja kuopuksemme sottasi vastikään hiotun parketin ja omat uudet housunsa kynsilakalla :( Miten lie saanut purkin auki, kun veljenvaimokin tarvitsee síihen aina miehensä apua. Hävettää ihan älyttömästi. Kynsilakanpoistoaineella lähti värit mutta tietysti myös lakka parketista, joten pitää varmaan hiottaa koko makuuhuoneen lattia ja lakata uudestaan. veljeni on minua vielä toistakymmentä vuotta vanhempi, joten hänen lapsensa ovat jo aikuisia ja vierailumme on muutenkin melkoista hälinää... Sitten vaan vitsailivat vauvakuumeestani ja etten tajua että lapsia pitää vahtiakin eikä vain tehdä lisää. Ja miestäni vannottivat, että minut pitää pitää kurissa ja mies hymyili ettei huolta, uutta raskautta ei tule :(
Ja olisit tokassu veljelles, et onhan teitä kaksi vahtimassa!
Mä kauhulla odotan miten mun käy, jos mies komennetaan taas reissuun. Työt ollu muutenkin hieman epävakaalla pohjalla viimesen vuoden (kaks lomautusta). ettei tosiaan ole varaa kieltäytyä.. Mutta toistaiseksi aiheeton pelko, eikä tietysti pidä " potea ennenkuin on todettu" .
Täytyy nyt lähteä ulos että edes kerran ehditään happea haukkaamaan ja kuopus pääsee pitkille päikkäreilleen. Iltaan...
Dorinda, tosi kurja tuo veljesi ja miehesi kommentit.... ja voin kuvitella että harmitti tuo parketti-juttu! ja vielä tuo heitto, että pitää vahtiakin...ymmärrän että harmitti, mutta vahinkoja sattuu!!
Piihellä alkoi sitten menkat, että vauvakuume pahenee ja taas kk jännitystä edessä...
Hauskat viikot kaikille ja plussia!!
Noi voi noita miehiä,Dorinda! tylsää mennä naureskelemaan,minkäs me tälle vauvakuumeellemme mahdetaan,eihän nekään voi mitään auto- ja motskari-kuumeilleen. Joo,ihan turha tulla mulle väittään,et hei tää nyt on sit ihan eri asia kuumeilla :D
Meiänkin isäntä välillä naureskelee mulle,varsinkin,kun näkee mun täällä roikkuvan,mutta kummiskin se välillä aina tuumaa,että koskahan me saadaan ruveta taas oottaan,eli se oottaa kans ;D
Velipojan asuntokin on sit vihdosta viimein valmis,ihanaa, sillä nyt mieskin on illat paremmin kotona,toisaalta sit ei kyl tuu käytyä niin usein netis,mut ehtiihän sitä toki välillä...
Mutta palaillaan...
Hei! Laitampa muutaman rivin tännekkin pitkästä aikaa. Enemmän olen kirjoitellut tuolla neliapiloissa, mutta kai sitä on jo suurperheellinen jos neljättä haaveilee. Kierto on ollut aika tarkka 29 päivää mutta viime kierto oli 35 päivää, mitenhän laskisin hedelmällisimmät päivät? No laskin kummankin päivän mukaan ja toisen mukaan " varmat päivät" alkais perjantaina ja toisen mukaan siinä 10.päivän nurkilla eli jos tässä 2 viikkoa sais miehen tuonne sängyn pohjalle niin saattais tärpätä. Mutta meillähän mies ei halua sitä neljättä vauvaa, ei ainakaan myönnä. Alkuun oli hyvinki tarkka kumeistaan, mutta nyt on alkanu lipsumaan niistä. Alkuunhan mies oli täysin sitä mieltä että hän ei tee enää lapsia ja kohta se oli sitten että jos nyt sitten parin vuoden päästä kun hänellä on koulu loppu ja saadaan isompi ja oma asunto. Nyt reilu viikko sitten mies puhui jo vuodesta, mutta miksei nyt heti. Mutta eihän meillä ole kuukauteen käytetty ehkäisyä niin miksei voitas olla ilman vielä kuukausi ainakin. =)
Tärppionnea kaikille yrittäville ja plussasäteitä piinailijoille!!
Tervetuloa muumiliina! (Toivottavasti muistin oikein ed. pinosta) Meitä syys04mammoja löytyy tosiaan pinosta jos toisestakin. Itse kirjoittelen aktiivisimmin yhä taaperopuolella tutun porukan kanssa. Täällä oon myös neliapiloissa.
Eipä uutta auringon alla. Tuntemukset omituiset. Ovismaisia kipuja, mutta kp 21 tai jotain. Mutta jospa meidänkin vuoro taas aikanaan tulee. Silloin puuhastellaan, kun siltä tuntuu.
Dorinda. Kurjia tuollaiset huomauttelut :(
Kun osaisikin laittaa ne saman tien toisesta korvasta ulos ja toisinaanhan niihin liittyy myös kateutta tmv.
Tärppi- ja plussaonnea sekä mukavaa viikkoa kaikille!
T@hti ja lapset 00, 02 ja 04
Enpä eilen jaksanu verhoja laittaa, ja voipi jäädä väliin tänäänkin. Noiden nukahtamislääkkeiden sivuvaikutuksena pää on ylösnoustua pitkään kuin puuroa, eikä ajatus kulje. Eilen en meinannu ensin herätä, ja sit väsytti loppupäivän. Jospa olis ohimenevää, ja saanhan kuitenkin nukkua!!
Tänään ohjelmassa hurrrrjan pyykkivuoren valloitus, miten lie päässykkin kertymään noin julmetusti?? Ehkä jopa käyn pienempien kanssa kävellen lähikaupassakin, kun maito loppu, tosin sinne lähikauppaankin on 3km sivu... Ja neiti 3vee superuhma ei välttämättä jaksa kävellä, varsinkin jos oikein sattuu kiukuttamaan! Saati sit sitä huutoa jos ollaankin jo lähellä eikä viitsis kääntyä takasin...
Ompelukset on odottanu taas että inspiraatio löytyis. Niin tosiaan, se on mun intohimoinen harrastus. :) Yritin jopa ommella kesällä vihkimekon, kun ostin koneen ja innostuin ompelemaan 7v. tauon jälkeen. Sehän ei sit tietenkään onnistunu, ja ompeluun tuli tauko.. Nyt taas lähiaikoina enemmän ommellu, tässä meni varmaan kaks viikkoa kun vaan ompelin ja ompelin ja ompelin... Viimesen viikon aikana en oo edes koneeseen katsonu, jäi vaan aika paljon keskeneräisiä töitä. Pitää yrittää jaksaa vähän edes niitä jatkaa. ÄÄKS! Muistinkin just, että ne teko-ohjeet on kirjaston lehdissä ja ne pitää palauttaa ylihuomenna!! Ollappa kopiokone..
Ja palatakseni aiheeseen kadonneet kuukautiset, raskausolo senkun voimistuu... Kahvi ei maistu ja jopa etoo!! Mutta odotan kiltisti sen 6vkoa edellisistä menkoista ja testaan sitten sen negan.
täällä aloittelin suursiivousta,kaikki petivaatteet on parasta aikaa saunalla pölypunkkien karkoituksessa:)seuraavaksi käynkin ikkunoiden kimppuun,jotta saa talviajaksi pumpulia ja pieniä koristeesineitä ikkunan väliin.
Vanhimmat lapset vielä koulussa,tytöt kotona(5v hyppii ympäri kotia kuin pupujussi ja ja vauva ihailee juuri löytämäänsä nyrkkiä kiljahdusten kera)
Huomenna me mennäänkin tytön kanssa parturiin,saa hiukan eloa omaankin tukkaan raidoilla...eilen illalla kävin ensimmäistä kertaa lenkillä ilman vauvaa,oli isukin kanssa kotona(käy yöunilleen jo 20.00,lähdin lenkille vasta 21 kun naapuri tuli töistä)tyttö oli nukkunut kiltisti kokoajan.
Olisin täysin valmis uuteen raskauteen tältä istumalta,kierrosta ei kyllä ole hajuakaan,ei ole tullut menkkoja synnytyksen jälkeen lainkaan(johtunee täysimetyksestä)
Aloitin tuossa kk sitten kaikenmaailman vitamiinit(multitabs special 2+,möllerin kalaöljykapselit foolihappolisällä varustettuna sekä c-vitamiinit)jotta olisi kaikki tarvittavat vitamiinit päivässä hankittu jos sattuisi tulemaan raskaaksi.
Nyt siirryn takaisin siivouksen pariin!
Tosi ajattelemattomia kommentteja oli joku saanut(anteex kun en muista nimimerkkiä)veljeltään ja mieheltään,toivottavasti mies muuttaisi vielä mielensä raskauden suhteen,on tosi harmi jos vain toinen parista kuumeilee vauvasta!
Iloista tiistain jatkoa kaikille!
Katja ja lapsoset
Täällä sitä vaan taas ollaan...
Arvaatkas mitä minä tein eilen?!Heitin pillerit roskiin joten vauva saa tulla jos on tullakseen:)
Minähän olen haahuillut edes takaisin tämän asian kanssa ja olin jo päättänyt,että lähtisin opiskelemaan jne.Niin kuitenkin ajattelimme mieheni kanssa,että kerran kun nyt kotona olen lasten kanssa niin annetaan mahdollisuus vauvan tulla jos on tullakseen.
Elikä minun 5 lapsi olisi sitten ja miehen.Meillähän tämä uusperhe johon kuuluu minun 2lasta edellisestä liitosta,samoin miehellä ja sitten meidän 2 yhteistä prinsessaa.
Aina yhtä jännää vaikka onkin näitä lapsia jo ennestään.
Katsotaan miten käy:)
Ädä: Kuulostaa hyvältä. Voihan se kuitenkin olla plussakin :)
Kiitos lohdutteluista. En kuitenkaan ole oikeasti kauhean pahalla mielellä, kun ne kommentit oli sellaista kieli poskella -huulenheittoa ja naureskelin niille itsekin ja lisäsin vettä myllyyn tyyliin " me tullaan nyt kylään meidän kymmenen muksun kanssa, ohops viivi rikkoi peilin ja jussi ikkunan ja santeri tartutti tietokoneeseen viruksen, onpas meidän lapset eläväisiä... :)" Aiheesta herääkin kysymys: Miten ja missä te " oikeat" suurperheelliset kyläilette?
Dorindalle,että me käymme yleensä kylässä muiden lapsiperheiden luona.Nämä kolme isointa ei enää tahdo joka paikkaan mukaan lähteä joten useasti meillä on vain nämä kaksi pienintä mukana.
Kerran kävimme koko poppoon kanssa yhen pariskunnan luona joilla ei ole lapsia.Siellä emäntä käveli lasten perässä ja vahtasi etteivät tehneet mitään tyhmyyksiä.Silloin meillä ei ollut näitä pikkuisia vaan kaikki oli koululaisia ja mielestäni ihan hyvin käyttäytyviä.Ei ollut kauhean rento kyläreissu:(
Paljon kivempi sellainen paikka missä ei tartte pelätä,että lapset tiputtavat jonkun kalliin posliiniesineen jne..
Vahinkoja kun joskus tosiaan sattuu.
Nyt ei muuta kun öitä kaikille suurperheille!
Jos tulis plussa, ei mieskään vois enää vastustaa kun on kuitenkin yritetty ehkäistä!! Vaikka pelottaa ajatus näin pienestä ikäerosta, ja jaksamisesta, kun lähtökohta ei ole paras mahdollinen... Mutta menkat jääneet myöhään/pois kuitenkin todennäköisesti kierukan takia, ja mieli kun toivoo vauvaa niin kovasti, kehittää si oireita. Niin ja tietystikkään en toivo kerukkaraskautta, vaan että koko vehje olis tullu itsekseen pois!! Siinä kuitenkin km riski, kun olen ymmärtäny että kierukka poistettais mahdollisimman pian kun raskaus todettu.. Mut katsellaan nyt, testi kummittelee tuolla kaapissa jos en malta, teen aamulla!! Palaan kyllä kertomaan heti kun olen viisaampi. :) Mutta yritän kuitenkin malttaa... (mahdotonta!kp huomenna 35/29-34...)
Joko Äda testasit ??? Itse mietin kans,et pitäiskö testata,mut sit toisaalta,kun imetys vasta just loppumassa,niin tuskinpa tässä on vielä tärpännyt. Testi kummiskin on jo hankittuna ja joka aamu meinaan testata ja sit aattelen,että no eihän täs ole kunnon oireitakaan,niin että mitäs nyt suotta tuhlaan sitä vielä :D Tässä seurassa vaan saa oireita,vaikkei oikeesti oottaiskaan :DDD
Dorinda: Me kyläillään aika paljon,eniten just kavereilla,joilla itselläkin lapsia,mutta mahtuu mukaan muutama paikka,joissa ei ole ja se on kyllä aikas rasittavaa,kun koittaa saada nämä pikkuviipertäjät pysymään aisoissa ;D Ja se on oikeesti ärsyttävää,kun ensin hinkumalla hingutaan kylään ja sanotaan,että no tottakai te tuutte ja eihän se mitään,vaikka jotain vahinkoa sattuu jne... mutta varjelkoon,jos lapset oikeesti rikkoo jotain...Ja se perässsäkulkeminen,ettei vaan satu mitään,,,ugh... Niin että mieluummin sitä käy kylässä sellaisissa perheissä tai kavereilla,joissa ei tarvitse koko aika pidätellä henkeään :DD
Ädakos suunnitteli verhojen laittoa...mun tarttis kans laittaa nuo kesäiset pois ja vaihtaa toiset tilalle. Itseasiassa sain jo tästä yhestä huoneesta verhot pesuun,mutta toisia ei ole viä tilalla,aikas ankeen näköistä ;) Pitäis noi ikkunat ekaks pestä...
Mutta kuulumisiin!!!
H&viisikko ja haave
..ja negahan se, niinkuin kai pitikin. Täytyy nyt sit lopetta kp:n laskeminen kun ei kiertoo ole, ja nauttia siitä ettei täti tule enkä kärsi kipuja. Endometrioosin takia ajoittain TOSI kovia kipuja, viimeks luokkaa synnytyssupistukset!
Nyt tuli tytöille tappelu, tai lähinnä isompi tais motata pienempää..
Tuo mätkiminen on isommalla tytöllä aina ollukin, kun ei tykkää että kukaan tulee liian lähelle jos ei itse tahdo. Nyt sit kun pikkusisko pääseekin liikkumaan ja tulemaan lähelle ja ennen kaikkea koskemaan tavaroihin, niin on alkanu ilmetä tuota mätkimistä. Onneks vaan pari kertaa vasta, ja olen ehtiny puuttua ennekö mitään sen pahempaa tapahtuu. Eipä ole isompi tyttö vielä mustasukkasuutta pienelle osottanukaan, vähän odotinkin et se tulee sitten kun pienempi liikkuu. :(
Verhoprojekti odottaa edelleenkin asettajaa... En ole saanu aikaan. Mutta pyykkiä ei ole enää kuin.. olisko5-6 koneellista!! Eilen sain peräti kolme koneellista pestyä, nyt kone taas pyörii. Imuria on talutettava myöskin, tuo pikkunen syö muuten kaikki villakoirat!! Täytyy mennä taas lihoja ruskistamaan palapaistia varten, et saa uuniin hautumaan..
Kuopus on kuumeessa. Yö oli surkea. Kaikkia lapset kömpi meidän sänkyyn. Aamusella keskimmäisellä tuli sinne pissat, joten pesuun meni lakanoitten lisäksi isin peitto ja iso petari. Normaalina ylösnousuaikana sitte nukahettiin.Luulin, et miehellä on myöhempi aamu, mutta ei ollutkaan, joten tuli kiire töihin. Aamulla ei kyllä jaksanu naurattaa, mutta onpa se päivä taas illassa ja oon saanu väen ruokittua ja kone on pessy pyykit ja toinen kuivannu.
Että tälleen täällä, mutta ei ollu vaikutusta vauvasuunnitelmiin.
Tsemppiä kaikille!
T@hti
ps. Kyläillään lähinnä lapsiperheissä, vaikkei itellä lapsia tämän enempää ookaan
Ihan mahotonta menoa ollu koko viikko,aikataulut mättää ja päseet palaa tasaseen tahtiin.Järkikulta koittaa väliin huutaa että ookko aivan päästäsi vialla,missä välissä sitä vauvaa hoitaisit,mutta mullahan on tunnetusti valikoiva kuulo :D
Kp taitaa olla 31 kun viime menkat tuli 2.10...ja KOLME negatestii tehty alkaen kp 26,koska sitä mahan juilintaa oli se viime viikko(ko?) Mun " luotto" selvänäkijä tuttuni sanoi että tuleepi pitkä kierto koska ollu raskautumisyritystä joka ei kuiteskaan oo onistunut.Vuotokaan ei oo alkanu.Nii.ja tänää olin sit röntgenissä koska tänään oli se viimenen negatesti.Hallelujah,jos olenkin raskaan...Mutta siis..epäilyttää itseenikin et miten tässä eletään jos viel yks pieni,kun nytkin siis ihan tautista menoo näiden kaa.Mutta,järki ei nouse,vaan sydän.Ja halu :))
Sekavaa juttua,kuten tämän mamman kaalikoppakin täl hetkel.
Soittelin juuri matkatoimistoon, kun pitäisi miehen kanssa päästä edes jonkinlaiselle pikku matkalle ennen joulua :/ muuten menee hermot huonoon kuntoon...
Joko te muut olette aloittaneet jouluvalmistelut? Mä en ainakaan, tulee se kuitenkin, halusi tai ei ;-) Rauhallinen viikonloppu on taas tulossa, kun " teiniosasto sekä lapsijaosto" lähtee etä-äidilleen sekä etä-isälleen, huoh! Vain meidän pikku ydinperhe jää tänne, ihanaa saa touhuilla pikkuisten kanssa ihan rauhassa =)
Kp on tänään 30, mutta vaikea sanoa mitään tärpistä, koska kierto on ollut ihan sekaisin kuopuksen syntymän jälkeen, (mistä nyt ei ole aikaa kuin vasta 4 kk :0) joten testaamisella en pidä mitään kiirettä.
Tännehän on ilmestynyt paljon uutta porukkaa.Mä yritin tarkotuksella oleilla vähemmän tällä palstalla viime kierrossa ja ajatella vähemmän vauva-asioita. Mut eipä paljon auttanut. Täti kurvasi taas tälle tontille tiistaina. 5.yrityskierto siis alkoi. Aika huonot fiilikset on kyllä. Ikäero kuopukseen vaan kasvaa. Jos tästä kierrosta tärppäis, niin ikäeroksi tulis n.2,5v. Mutta tuskinpa tärppää tästäkään kierrosta. Ois varmaan pitänyt aloittaa tää vauvaprojekti heti kuopuksen syntymän jälkeen, niin ois voinu tulla hyvä ikäero. Meillä on ollu haaveena vähän yli 2 vuoden ikäero, kun kolmesta vanhimmasta on taas niin hyvin seuraa toisilleen. Miten näin yksinkertainen asia kuin raskaaksi tuleminen voi olla joillekin näin vaikeaa!
Shannon ja nelikko sekä saavuttamattomalta tuntuva haave
Täällä on sopeuduttu loistavan hyvin kellon siirtoon, ei ongelmia sen suhteen. Tasapaksua päivää pienempien kanssa vietetty, kohta olis varmaan lämmitettävä ruokaa (onneks oli valmiina..).
Hyvin nukuin viimeyönkin, olo on levännyt. Eilistä virhettä en toista, eli otan rauhallisesta ja teen mitä jaksan/huvittaa; ei liikaa kaikkea mahdollista.
Ruuan päälle painumme ulos, kuopus nukkuu siellä parhaiten ja toki isosiskokin viihtyy. Vanhimmainen vielä koulussa.
Jaksaiskohan olohuoneeseen verhot laittaa? Otin edelliset pois, kun tuo pikkuväkkärä pyöri aina itsensä seinän viereen ja repi niitä.. Pitää laittaa lyhyemmät. Katsotaan..
Nyt on annettava lapsosille ruoka, kuopuskin just heräsi pikkupäikkäreiltään.
Myöhemmin takasin..