Nyt puhuu tarpeekseen saanut Mamma!!
Minulla on ihana rakas tytär ja lastenlapsia kaksi, 3 ja 1,5-vuotiaat. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, olemme olleet paljon tyttären perheen kanssa tekemisissä, lapsia olen saanut hoitaa ja käyttää puistoissa. Kolme vuotias on ollut luonani yleensä kerran kuussa yön tai viikonlopun, 1,5-vuotiaskin ehti muutaman kerran yökylään. Olen tästä kaikesta tosi iloinen ja on ollut hienoa saada olla paljon lastenlasten elämässä. Nyt kaikki on sitten muuttunut. Löysin itselleni mukavan, aivan tavallisen miesystävän ja kuukausi takaperin muutimme yhteen. Tästä tyttäreni kimpaantui täysin. Enää eivät lapset saa tulla luokseni yöksi, koska hän ei voi luottaa avomieheeni. Ymmärrän tytärtäni nyt kun on näitä kaikkia pedofiilitapauksia tullut ilmi. Olen ehdottanut, että voisin tulla tyttäreni luokse yöksi/viikonlopuksi jos haluavat mennä miehensä kanssa jonnekin kahdestaan. Ehdotin myös että voin viedä lapset yksin puistoon, koska eihän mieheni nyt joka paikkaan edes haluaisi tulla mukaan. Ei tämäkään kelpaa. En ymmärrä miten tässä pitäisi toimia. Kaipaan lapsia ja kaipaan tytärtäni, vaikka olemme tekemisissä yhä, tuntuu että hän menee kauemmas minusta. Kaikki muuttui kun tapasin miehen tai paremminkin kun muutimme yhteen. Käyn tyttäreni luona kylässä ja saattaa silloin käydä itsekseen kaupassa, ja käyvät meillä kylässä, mutta kuitenkin kaikki on muuttunut. Haluan yhä viettää paljon aikaa lasten kanssa ja näin myös auttaa tytärtäni, koska itse aikoinaan nuorena äitinä en saanut juurikaan apua. Mitä tehdä? Voisitteko kertoa mistä tyttäreni käytös johtuu, miehestä tietysti mutta miksi?
Kommentit (58)
Onko tyttärellä joku syy epäillä tuollaista? Itselleni ei tulisi mieleenkään epäillä moista kenestäkään...
on vain sanonut, ettei voi luottaa. Ymmärrän kyllä jossain määrin häntä, mutta miksi en edes voisi itsekseni mennä viikonlopuksi hoitamaan lapsia heille. Ehkä epäilee, että mieskin tulisi sinne, mutta miksi? Olen aina toiminut sovitusti lasten kanssa, eikä miehelleni ole ongelma vaikka menisinkin yksin. Olen miettinyt, että jos katkaisisin suhteen miehen kanssa niin sitten kaikki palautuisi ennalleen (ehkä?) mutta mielestäni tyttäreni toimii nyt kohtuuttomasti. Ei ole koskaan kehottanut jättämään miestä,mutta sitä käytöksellään haluaa?
Jos mitään perusteluja ei ole pedofiiliepäilyihin niin tuo on yllä törkeää! Itse loukkaantuisin, eikö tyttäresi muka luota enää sinuunkaan? Sinä olet kuitenkin siellä vahtimassa lapsia, tuskin annat mitään heille tapahtua. Huhhuh...
hei mutsi, sä olet ihan liian kiltti ja aivan liian tyttäresi pauloissa. anna tyttäresi olla, ehkäpä lastenhoitoapu rupee taas kelpaamaan kun huomaa kuinka suuri apu susta on ollu. kirjoitit että olet saanut olla lastenlasten kanssa paljon. saanut? tyttäresi on oikein antanut siihen luvan? huh huh
kun meidän mummo löysi uuden miehen.
En tiedä miksi mutta kunnioitan lasten mielipidettä ja yökyläilyt loppuivat.
joka ne luvat antaa.
Onko tyttäresi ja miehen välillä tapahtunut jotain? Onko tyttärelläsi aiempia huonoja kokemuksia asuin- tai seurustelukumppaneistasi?
tyttäresi epäilyistä? Jos olet, miten hän suhtautuu.
Mitä syytä tyttärelläsi voi olla epäillä avokkiasi? Onko tyttäresi muutenkin taipuvainen liioiteltuun käytökseen? Vaikuttaa kyllä tosi omituiselta. Suomihan on täynnä uusperheitä. Pitääkö avomiehesi hakea seksuaaliroksorekisteriote, josta näkee ettei hänellä kyseisiä rikoksia ole. Sehän vaaditaan lasten kanssa työskenteleviltä, mutta eikö ole liioiteltua vaatia äidin uudelta mieheltä. Pystyykö tyttäresi mitenkään edes perustelemaan epäilyjään?
koska hän ei tunne miestäni vielä tarpeeksi hyvin, mutta rajansa kaikella. Olen eronnut ex-aviomiehestäni ja tyttären isästä kuutisen vuotta takaperin, siitä asti olen ollut "yksin". Siis jotain satunnaisia tapaamisia on ollut, mutta niistä tyttäreni ei oikeastaan tiennyt mitään, tai ei ainakaan koskaan tavannut näitä miehiä, koska ne eivät olleet mitään vakavia juttuja. Luulin, että tytär voisi olla iloinen puolestani että minulla on nyt kumppani arkielämässä, olen itsekin suht.nuori, 44 vuotias, joten aika kohtuutonta odottaa että eläisin lopun elämääni yksin. Nykyinen mieheni on itse lapseton. On aivan asiallinen, ei ole ollut riitaa tyttäreni kanssa.
Mieheni menee työmatkalle e´heti kesäloman jälkeen, silloin voisin ehdottaa josko lapset voisi tulla meille/minä heille hoitamaan lapsia. Jos sitten kieltää niin sitä en kyllä ymmärrä.
Siitä se varmaan johtuu. Mustasukkainen?
neljä kuukautta, josta siis kolme seurusteltiin ennen virallista yhteen muuttoa. Eroa ex-mieheen tai meidän liittoa en halua tässä nyt puida.
Ehkäpä tyttäreni tosiaan on mustasukkainen. Myönnän, että olen ehkä hemmotellut tytärtäni liikaa. Avomieheni ehdotti että menisimme porukalla syys tai talvilomalla jonnekin ulkomaille, siis minä ja mieheni, tytär miehensä ja lastensa kanssa, mutta tämäkään ei kelvannut. Siellähän tytär olisi voinut tutustua mieheen paremmin! Olisin luonnollisesti maksanut vaikkapa lasten matkat. En ole puhunut tyttären puheista miehelle, ei ole tyttäreni itsekään koskaan sanonut minulle suoraan että epäilee miestä pedofiiliksi, mutta ei voi luottaa on mielestäni yhtä kuin pedofiili, väkivalta tms.epäillys. Täytyy sanoa että mieheni on hieman ihmetellyt tätä kun ennen hoidin paljon lapsia, nyt en enää nii paljoa. Sain siis olla lasten kanssa kun vielä seurustelin, mutta yhteenmuutto muuttikin kaiken. Ei ole mies kommentoinut, ei varmaan halua puuttua minun ja tyttäreni asioihin
neljä kuukautta, josta siis kolme seurusteltiin ennen virallista yhteen muuttoa. Eroa ex-mieheen tai meidän liittoa en halua tässä nyt puida.
Ehkäpä tyttäreni tosiaan on mustasukkainen. Myönnän, että olen ehkä hemmotellut tytärtäni liikaa. Avomieheni ehdotti että menisimme porukalla syys tai talvilomalla jonnekin ulkomaille, siis minä ja mieheni, tytär miehensä ja lastensa kanssa, mutta tämäkään ei kelvannut. Siellähän tytär olisi voinut tutustua mieheen paremmin! Olisin luonnollisesti maksanut vaikkapa lasten matkat. En ole puhunut tyttären puheista miehelle, ei ole tyttäreni itsekään koskaan sanonut minulle suoraan että epäilee miestä pedofiiliksi, mutta ei voi luottaa on mielestäni yhtä kuin pedofiili, väkivalta tms.epäillys. Täytyy sanoa että mieheni on hieman ihmetellyt tätä kun ennen hoidin paljon lapsia, nyt en enää nii paljoa. Sain siis olla lasten kanssa kun vielä seurustelin, mutta yhteenmuutto muuttikin kaiken. Ei ole mies kommentoinut, ei varmaan halua puuttua minun ja tyttäreni asioihin
Juoko tai muuta sellaista?
Ja asutte jo yhdessä.
Ymmärrän tytärtäsi täysin. En minäkään päästäisi lapsiani ventovieraan miehen kotiin.
Ja kyllä minäkin edellyttäisin aikuiselta ihmiseltä vähän enemmän harkintakykyä.
Miksi hän oli perheetön ja lapseton? Millainen tausta hänellä on?
On iljettävä ajatus että joku vieras mies nai äitiä. Jos ette nai niin voisit kertoa sen hänelle
Miksi hän oli perheetön ja lapseton? Millainen tausta hänellä on?
Ja asutte jo yhdessä.
Ymmärrän tytärtäsi täysin. En minäkään päästäisi lapsiani ventovieraan miehen kotiin.
Ja kyllä minäkin edellyttäisin aikuiselta ihmiseltä vähän enemmän harkintakykyä.
Ap:n tytär ei huoli ap:ta edes omaan kotiinsa hoitamaan lapsia siten, että mies ei tule mukaan. Eikä päästä lapsia enää ap:n kanssa edes leikkipuistoon.
On iljettävä ajatus että joku vieras mies nai äitiä. Jos ette nai niin voisit kertoa sen hänelle
Ajatteletko useinkin äitisi seksielämää? Voi luoja...
vanhempi. Ei juo, siis yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan. Miksi on lapseton? Mitä se nyt tähän liittyy. Hän on ollut naimisissa ja eronnut, ja kaksi avoliittoa takana. Mies on ihan tavallinen työssä käyvä asiansa hoitava henkilö. Se, että kaksi aikuista ihmistä muuttaa kolmen kuuakuden seurustelun jälkeen yhteen asumaan, ei mielestäni kerro vastuuttomuudesta tms.mitään, eikä oikeastaan kuulu kenellekään kun ei ole pieniä lapsia kummallakaan
jos mitään syytä ei ole pedofiiliksi epäillä, on toi jo sairasta.
voimia!