Nyt puhuu tarpeekseen saanut Mamma!!
Minulla on ihana rakas tytär ja lastenlapsia kaksi, 3 ja 1,5-vuotiaat. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, olemme olleet paljon tyttären perheen kanssa tekemisissä, lapsia olen saanut hoitaa ja käyttää puistoissa. Kolme vuotias on ollut luonani yleensä kerran kuussa yön tai viikonlopun, 1,5-vuotiaskin ehti muutaman kerran yökylään. Olen tästä kaikesta tosi iloinen ja on ollut hienoa saada olla paljon lastenlasten elämässä. Nyt kaikki on sitten muuttunut. Löysin itselleni mukavan, aivan tavallisen miesystävän ja kuukausi takaperin muutimme yhteen. Tästä tyttäreni kimpaantui täysin. Enää eivät lapset saa tulla luokseni yöksi, koska hän ei voi luottaa avomieheeni. Ymmärrän tytärtäni nyt kun on näitä kaikkia pedofiilitapauksia tullut ilmi. Olen ehdottanut, että voisin tulla tyttäreni luokse yöksi/viikonlopuksi jos haluavat mennä miehensä kanssa jonnekin kahdestaan. Ehdotin myös että voin viedä lapset yksin puistoon, koska eihän mieheni nyt joka paikkaan edes haluaisi tulla mukaan. Ei tämäkään kelpaa. En ymmärrä miten tässä pitäisi toimia. Kaipaan lapsia ja kaipaan tytärtäni, vaikka olemme tekemisissä yhä, tuntuu että hän menee kauemmas minusta. Kaikki muuttui kun tapasin miehen tai paremminkin kun muutimme yhteen. Käyn tyttäreni luona kylässä ja saattaa silloin käydä itsekseen kaupassa, ja käyvät meillä kylässä, mutta kuitenkin kaikki on muuttunut. Haluan yhä viettää paljon aikaa lasten kanssa ja näin myös auttaa tytärtäni, koska itse aikoinaan nuorena äitinä en saanut juurikaan apua. Mitä tehdä? Voisitteko kertoa mistä tyttäreni käytös johtuu, miehestä tietysti mutta miksi?
Kommentit (58)
Eikö sinua epäilytä, miksi mies on ryssinyt jo kaksi avioliittoa - ja ties kuinka monta muuta suhdetta?
mustasukkanen tuo on!
oot liian kiltti ja hyvä äiti! ihan kateeksi käy,ei nimittäin meidän mummit ole kiinnostuneet hoitamaan lapselapsiaa,vaikka ovat hyvässä kunnossa olevia viiskymppisiä!
ikävä kostaa lapsien kautta.
sinuna pitäisin etäisyyttä tyttäreen,ni eiköhän nopsaan tule ikävä,kun tarvitsee lapsenlikkaa!
Taivun uskomaan kakkosta - eli tyttäresi haluaa omia sinut ja miesystäväsi on hänelle uhka. Hän luultavasti tietää, kuinka rakkaat sinulle ovat lapsenlapsesi ja yrittää kiristää sinua, jotta luopuisit miehestäsi.
Todella ikävää käytöstä. Ei ainoastaan sinua ja miesystävääsi kohtaan vaan myös lapsia kohtaan. Miten upeaa onkaan, että mummi on saanut rinnalleen ystävän ja tuen, siitä voisivat niin lapsenlapset kuin myös tytärkin iloita ja nauttia.
En osaa antaa muuta neuvoa kuin että pysyt päätöstesi takana, etkä luovu uudesta onnestasi ja ilmaiset sen selkeästi lapsellesi ja sanot myös, että kiristämällä ei sinusta "parempaa" mummoa saa.
että jos ottaisin vähän etäisyyttä ja aikalisää niin ehkä tytär ymmärtäisi asian minunkin kannaltani. Olen sanonut tyttärelleni, että hän ja hänen lapset ovat minulle tärkeintä ja aina etusijalla elämässä, ei kuitenkaan voi kiristää ja vaatia minua elämään yksin hänen takiaan kun on kerran jo aikuinen, perheellinen ihminen.
Taivun uskomaan kakkosta - eli tyttäresi haluaa omia sinut ja miesystäväsi on hänelle uhka. Hän luultavasti tietää, kuinka rakkaat sinulle ovat lapsenlapsesi ja yrittää kiristää sinua, jotta luopuisit miehestäsi.
Todella ikävää käytöstä. Ei ainoastaan sinua ja miesystävääsi kohtaan vaan myös lapsia kohtaan. Miten upeaa onkaan, että mummi on saanut rinnalleen ystävän ja tuen, siitä voisivat niin lapsenlapset kuin myös tytärkin iloita ja nauttia.
En osaa antaa muuta neuvoa kuin että pysyt päätöstesi takana, etkä luovu uudesta onnestasi ja ilmaiset sen selkeästi lapsellesi ja sanot myös, että kiristämällä ei sinusta "parempaa" mummoa saa.
Ehkä paras toimia näin kuten joku toinenkin jo kirjoitti. Paras ottaa aikalisä ja pysyä päätöksessä. Ehkä myös tytär sitten huomaa "typeryytensä". Olin jo suunnitellut äiti-tytär viikonloppua jonnekin, jossa voisimme kahdestaan jutella asioista, mutta ehkäpä tyttö saisi tästä taas lisää pökköä pesään ja jatkaisi käytöstään
tiedoilla voi sanoa mitään. Ehkei miehessä edes ole vikaa, vaan sinussa. Kuka tietää. Kysy tyttäreltäsi ja myöskin kuuntele, mitä vastaa.
Tyttäresi on tottunut siihen, että olet aina saatavilla, kun hänellä tarvetta tulee. Nyt kun seurustulet vakiintuneesti ja asut miehen kanssa yhdessä, aikaasi menee omaan elämääsikin. Tyttö on mustasukkainen ja haluaa tuolla keinoin hallita elämääsi. Mielestäni käytös viittaa siihen, että tyttö haluaa, että teet valinnan lastenlasten ja miehen välillä ja tekee kaikkensa, jotta valitset heidät miehen sijaan.
ja vihoissaan koska äidillä on omaakin elämää. Kostaa sen nyt niin ettet saa olla hänen lastensa kanssa tekemisissä. Ei sillä ole merkitystä millainen mies on sillä tyttäresi käyttäytyisi jokaisen kohdalla samoin. Säälittävää ja naurettavaa koska tyttäresi kuitenkin aikuinen ihminen mitä käytöksestä vaikea uskoa.
ja sanoisin sen tyttärelleni.
Hän voi yrittää "kiristää" sinua sillä, ettet saa tavata lapsia, mutta jos ilmoitat itse, että se on sitten välit poikki kokonaan, niin kyllä hänenkin on mietittävä käytöstään. Ehkä hänelle tekisi jopa hyvää tajuta, ettei voi pompottaa sinua miten haluaa.
Hän haluaa omistaa sinut ja hallita sinua kokonaan eikä kestä sitä että sinulla on omaa, hänestä riippumatonta elämää. Jollain lailla hän on jäänyt lapsen asteelle, päättänyt ettei aikuistu ja itsenäisty.
Pedofilia ei liity tähän asiaan millään lailla!
Tyttäresi käytös ei myöskään ole sinun syytäsi. Hän on aikuinen ihminen, tekee itse omat valintansa ja on niistä ihan itse vastuussa.
Tilanne on kurja, mutta ainakin sinulla on uusi liitto, josta voit iloita ja nauttia. :)
En haluaisi viedä omia lapsiani mummon hoitoon joka haisee seksiltä
kyseessä olisi 15v joka on mustasukkainen äidistään ja pahoillaan vanhempiensa erosta mutta että mukamas aikuinen. Sinä pidät kiinni onnestasi ja tytär kärsiköön.
Ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta. Minun on vaikea tajuta, miski aikuinen tyttäresi haluaa näin vahvasti kontrolloida sinun elämääsi? Hän suhtautuu kuin murrosikäinen sinuun ja parisuhteeseesi. Se ei todellakaan kuulu hänelle.
Hänellä on toki valta päättää lapsistaan, mutta tuo miten hän toimii on mielivaltaa.
Minä varmasti tekisin selväksi kantani. Jos en kelpaa tyttärelle tälläisenä kun olen: äitiniä ,mummina ja aikusena naisena, niin minä en voi muuksi muuttua, eikä se ole tarpeenkaan.
Kasvunpaikka tyttärelle. Toivon että lähipiirissä olisi joku fiksu aikuinen, jonka kanssa keskustelu toimisi ja auttaisi tytärtäsi näkemään muutakin kuin oman napansa.
Tsemppiä
Jos mummo valitsee mielummin seksin kuin lapsenlapsensa niin se on hänen valintansa.
että äideille ei kelpaa se tytär aikuisenakaan. Nytkin äiti tunkee ja tunkee.
että äiti esimerkiksi voi keksiä tutustuttaa lapsia tähän mieheen ilman tyttärensä lupaan.
Niin ainakin minun äitini teki. Ja juuri esitti aina ulkopuolisille niin ihanaa "mummoa".