Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuu tarpeekseen saanut Mamma!!

Vierailija
24.06.2011 |

Minulla on ihana rakas tytär ja lastenlapsia kaksi, 3 ja 1,5-vuotiaat. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, olemme olleet paljon tyttären perheen kanssa tekemisissä, lapsia olen saanut hoitaa ja käyttää puistoissa. Kolme vuotias on ollut luonani yleensä kerran kuussa yön tai viikonlopun, 1,5-vuotiaskin ehti muutaman kerran yökylään. Olen tästä kaikesta tosi iloinen ja on ollut hienoa saada olla paljon lastenlasten elämässä. Nyt kaikki on sitten muuttunut. Löysin itselleni mukavan, aivan tavallisen miesystävän ja kuukausi takaperin muutimme yhteen. Tästä tyttäreni kimpaantui täysin. Enää eivät lapset saa tulla luokseni yöksi, koska hän ei voi luottaa avomieheeni. Ymmärrän tytärtäni nyt kun on näitä kaikkia pedofiilitapauksia tullut ilmi. Olen ehdottanut, että voisin tulla tyttäreni luokse yöksi/viikonlopuksi jos haluavat mennä miehensä kanssa jonnekin kahdestaan. Ehdotin myös että voin viedä lapset yksin puistoon, koska eihän mieheni nyt joka paikkaan edes haluaisi tulla mukaan. Ei tämäkään kelpaa. En ymmärrä miten tässä pitäisi toimia. Kaipaan lapsia ja kaipaan tytärtäni, vaikka olemme tekemisissä yhä, tuntuu että hän menee kauemmas minusta. Kaikki muuttui kun tapasin miehen tai paremminkin kun muutimme yhteen. Käyn tyttäreni luona kylässä ja saattaa silloin käydä itsekseen kaupassa, ja käyvät meillä kylässä, mutta kuitenkin kaikki on muuttunut. Haluan yhä viettää paljon aikaa lasten kanssa ja näin myös auttaa tytärtäni, koska itse aikoinaan nuorena äitinä en saanut juurikaan apua. Mitä tehdä? Voisitteko kertoa mistä tyttäreni käytös johtuu, miehestä tietysti mutta miksi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta ja kostaa tällä tavoin joko tietoisesti tai tiedostamattaan.

Lapsellista käytöstä joka tapauksessa.

Vierailija
2/58 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan sävyyn ja samalla kirjoitustyylillä nuo mummo-seksi-vastaiset tekstit on kirjoitettu

Käsittämätöntä, että on olemassa tytär, joka edes hurjimmissakaan kuvitelmissaan olettaa syntyneensä neitsyestä. Siihenhän tuo alla oleva viittaa: ...valitsee mieluummin seksin....

Raastelu kuuluu kumppanuuteen, oli sitten kyse kaksikymppisestä tai seitsemänkymppisestä pariskunnasta. Kuuluu, vaikka kaksikymppinen tavallaan pitää nelikymppisiäkin metusalemeina. Ja viisitoistavuotias pitää kaksikymppistä TOOOOOSI ikäloppuna.

Se, että olet hyvä äiti ja isoäiti ei edellytä, että et sitten ole mitään muuta - yhtä lailla voisi sanoa, että et ole hyvä äiti, jos olet miehellesi rakastava vaimo, ystävällesi hyvä ystävä, työtoverillesi toveri ja lemmikillesi emäntä.

Viestiketju

Tyttärellä on myös oikeus valita

Vierailija - 24.06.11 04:27 (ID 12920558)

Jos mummo valitsee mielummin seksin kuin lapsenlapsensa niin se on hänen valintansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikuinen tytär on niin saamaton, ettei osaa sanoa äidilleen suoraan kokeneensa äidin läsnäoloa tunkeilevana vaan piti odottaa, että "syntipukiksi" tuli mies, jonka olemassaoloa voi nyt käyttää tekosyynä.

Sitä kai tarkoitit kummallisella kommentillasi?

Tai puhutko omasta elämästäsi?

Jos puhut omasta äiti-lapsi -suhteestasi, voisit sanoa äidillesi suoraan, että koet hänet tungettelevana. Et saa omaa ongelmaasi ratkaistua väittämällä täällä, että jollain muulla on sinun ongelmasi.

Yleensä ongelma on se

että äideille ei kelpaa se tytär aikuisenakaan. Nytkin äiti tunkee ja tunkee.

Vierailija
4/58 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan sävyyn ja samalla kirjoitustyylillä nuo mummo-seksi-vastaiset tekstit on kirjoitettu Käsittämätöntä, että on olemassa tytär, joka edes hurjimmissakaan kuvitelmissaan olettaa syntyneensä neitsyestä. Siihenhän tuo alla oleva viittaa: ...valitsee mieluummin seksin.... Raastelu kuuluu kumppanuuteen, oli sitten kyse kaksikymppisestä tai seitsemänkymppisestä pariskunnasta. Kuuluu, vaikka kaksikymppinen tavallaan pitää nelikymppisiäkin metusalemeina. Ja viisitoistavuotias pitää kaksikymppistä TOOOOOSI ikäloppuna. Se, että olet hyvä äiti ja isoäiti ei edellytä, että et sitten ole mitään muuta - yhtä lailla voisi sanoa, että et ole hyvä äiti, jos olet miehellesi rakastava vaimo, ystävällesi hyvä ystävä, työtoverillesi toveri ja lemmikillesi emäntä. Viestiketju Tyttärellä on myös oikeus valita Vierailija - 24.06.11 04:27 (ID 12920558) Jos mummo valitsee mielummin seksin kuin lapsenlapsensa niin se on hänen valintansa.

Vierailija
5/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ymmärsin aivan täysin, että tyttäreni käytös on väärin eikä hänellä oikeutta kohdella minua näin. Soitin nyt aamusta tyttärelle ja sanoin, että nyt ois parempi kuunnella, minulla on mies ja that´s it. Hän tekee hallaa vain itselleen ja lapsilleen tuollaisella käytöksellä, ja mielipahaa kaikille. Jos haluaa jatkaa valitsemallaan tiellä niin se on hänen asiansa. Minä en enää sylkykupiksi suostu, enkä aio kuunnella mitään syyllistämistä tms.hänen puoleltaan. Jos ei lastenhoitoni kelpaa niin ok, lopetetaan se sitten. Soittele jos halua että vien lapset puistoon. Sillä välin tämä mummi hoitelee omia asioitaan. Klik puhelin kiinni.

Vierailija
6/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onpa kaunista käytöstä juhannuspäivän aamuna. Missä se oma elämäsi on, kun ehdit häiriköimään nytkin??

Vierailija
7/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella yleistä. Omasta tuttavapiiristäni tiedän kaksi aikuista paria (60+ ikäisiä), jotka ovat naimisissa ja onnellisia, hoitavat raha-asiansa hyvin, eivät ryyppää tms. Mutta aikuiset lapset eivät vaan hyväksy uutta onnea!

Yleensä siellä on taustalla se, että se toinen vanhempi on elossa ja sitten halutaan olla samalla puolella.

Ainakin mulla molemmat tuttavat ovat sellaisia, että isä on se, johon ne välit ovat menneet ja isä on se, jolla on se uusi puoliso.

Minusta kyllä on ihan käsittämätöntä, että joku aikuinen nuori ihminen, jolla itsekin on omia lapsia, edes kehtaa vaatia omalta vanhemmaltaan elämää ilman parisuhdetta. Mutta kyllä näitä tällaisia valitettavasti on.

Välit menevät poikki, kun nyt siellä isän/äidin kodissa asuuukin joku vieras ihminen.

Siis haloo, ihan samalla tavalla se isä/äiti voisi laittaa lapseen välit poikki, jos tämä käy seurustelemaan...

En tiedä, mistä mielen ongelmista on kyse, mutta jossain kai sitä viiraa jos ei pysty hyväksymään oman vanhempansa parisuhdetta.

Nämä jotka eivät hyväksy, ovat ainakin näissä mun tietämissäni tapauksissa yli 30-vuotiaita.

Vierailija
8/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ymmärsin aivan täysin, että tyttäreni käytös on väärin eikä hänellä oikeutta kohdella minua näin. Soitin nyt aamusta tyttärelle ja sanoin, että nyt ois parempi kuunnella, minulla on mies ja that´s it. Hän tekee hallaa vain itselleen ja lapsilleen tuollaisella käytöksellä, ja mielipahaa kaikille. Jos haluaa jatkaa valitsemallaan tiellä niin se on hänen asiansa. Minä en enää sylkykupiksi suostu, enkä aio kuunnella mitään syyllistämistä tms.hänen puoleltaan. Jos ei lastenhoitoni kelpaa niin ok, lopetetaan se sitten. Soittele jos halua että vien lapset puistoon. Sillä välin tämä mummi hoitelee omia asioitaan. Klik puhelin kiinni.

Vierailija
9/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisyyslaskenta ole kaikkein vahvinta alaa.

Jos miehistä ehkä yksi tuhannesta tuntee seksuaalista vetoa pikkulapsiin, niin kuinka todennäköistä että juuri tämä mies on pedofiili. Ei se alkuunkaan niin yleistä ole kuin median antaman kuvan perusteella voisi kuvitella. Hassua on lisäksi, että ymmärrät tyttäresi huolen.

Kuulostaahan tuo tekosyyltä muutenkin, eikä kovin fiksulta oikeastaan kummankaan osalta. Ihanko totta että olet pedofiilin mieheksesi ottanut?

Vierailija
10/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni (60 v.) on ollut jo vuosia suhde mieheen, mikä sinänsä on ok. Komppaan AP:n tytärtä siinä, että en halua viedä lapsia hoitoon Mammalle, jos tiedän miesystävän olevan äitini luona. Miksi näin? No siksi, että Mamman huomio menee suurimmaksi osaksi miesystävään, eikä hän pysty huolehtimaan turvallisesti lapsistani. Hän saattaa esim. lähteä mökillä sisälle miehen pyynnön takia, ja jättää lapset (6 v & 3 v) ulos, vaikka vesistön takia sitä ei saa tehdä. Tai jotain muuta vastaavaa. Miehen tarpeet menevät aina lapsieni tarpeiden edelle, ja se on kurjaa.

Miesystävä on narsisti, ja pyörittää Mammaa. Olen Mammalle tästä sanonut, mutta ei hän halua uskoa asiaa, ei kai, sillä mies on hänen suuri rakkautensa ja minä vain katkera mustasukkainen tytär. Olen sinänsä onnellinen äitini onnesta, mutta en voi sietää sitä, miten hän kohdelee minua ja lapsiani miehen takia.

Vierailija
11/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teilläkin siis kysymys siitä, että uuden miesystäväsi takia jätät lapset hunnigolle (tai edes vähän vähemmälle huolenpidolle kuin aiemmin)? Roikutko puhelimessa miesystävän kanssa, vaikkei tämä olisi paikalla? Muuttuvatko suunnitelmasi yllättäen miesystävän toiveista?

Tämmöisiä ongelmia minulla on oman äitini kanssa nykyään.

Vierailija
12/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttärellesi on aikuisenakin vaikea paikka nähdä sinut uuden miehen kanssa. Ja asiaa ei varmaan helpota se, että muutitte yhteen suhteellisen lyhyen ajan jälkeen. (Mikä varmaan teistä tuntui järkevältä, ja on ihan ok.)

Paras tapa toimia on vain mennä eteenpäin. Ole läsnä silloin, kun lapsenlapsesi ja tyttäresi sitä tarvitsevat, mutta älä suostu ihan mihin tahansa avunpyyntöihin. Jos ajankaan kanssa tyttäresi käytös ei muutu, niin saatat joutua kieltäytymään kaikesta avusta siinä toivossa, että asia menisi hänelle perille. Ei kuitenkaan kannata käyttää tuota ensimmäisenä taktiikkana, koska se voi helposti kääntyä itseä vastaan, jos tyttären reaktio uutta miestä kohtaan on kovinkin primitiivinen, eikä järjellä ajateltu. Tunnereaktio kun kuitenkin menee jossain vaiheessa ohi.

Vierailija
13/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliittoon. Se on erittäin uhkaavaa lapsen kannalta perinnön osalta.

Vierailija
14/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrautua elämään vaan tyttärelleen. Vai onko tämän kirjoittaja se tytär joka onkin huolissaan perinnöstään?

Vierailija
15/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrautua elämään vaan tyttärelleen. Vai onko tämän kirjoittaja se tytär joka onkin huolissaan perinnöstään?

Mutta ap kysyi mahdollisia syitä tyttärensä outoon käytökseen. Tämä voi olla yksi sellainen syy.

En lukenut kuin avauksen. Eikä siitä selvinnyt, että kyse on nuoresta mummosta.

Vierailija
16/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap kysyi mahdollisia syitä tyttärensä outoon käytökseen. Tämä voi olla yksi sellainen syy. En lukenut kuin avauksen. Eikä siitä selvinnyt, että kyse on nuoresta mummosta.

Vierailija
17/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että haluat kauheasti puuttua ja tyrkyttää seuraasi tyttärellesi,ehkä hän ei halua jatkuvasti sinua elämäänsä? hänellä on kuitenkin _oma_ elämä, varmasti kaipaa välillä apua ,mutta että kokoajan?? kuulostaa kovin ahdistavatla minusta ainakin, että jatkuvasti pitää olla heidän seuraansa tuppautuneena. Anna olla. Pyytää apua kun haluaa ja tarvitsee! Kuitenkin,epäilen vahvasti että tässä on nyt jotain mitä et kerro,jotain minkä tiedät itsekkin muttet viitsi kertoa koska yrität ajatella ettei se ole niin. Kukaan ei tahalleen inhoa toista ihmistä,jotain on miesystäväsi ja tyttäresi välillä tapahtunut,siis riitaa,teikkä kaikilla?

Vierailija
18/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinulla on oma, ihana elämä, minkä tytär kokee uhkaksi eli et ole vain hänen käytettävissään.

Anna ajan tasoittaa tilannetta. Älä ole yhteydessä aktiivisesti, vaan keskity nyt uuteen, onnelliseen elämänvaiheeseesi.

Jos tytär päättää, ettei lapset ole luonasi juurikaan, on sinun se hyväksyttävä.

Uskon kuitenkin, että vaihe on ohimenevä ja joku ratkaisu löytyy.

Mutta, nyt nauti omasta elämästäsi!!

Vierailija
19/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tämä häiriintynyt tyttö heittelee asiattomuuksiaan tällä palstalla. Kunpa huolistaan oikeasti ja vilpittömästi kertovat tajuaisivat, että kyse on vain muutamasta pahasti häriintyneestä yksilöstä, jotka meuhkaavat täällä aika ajoin. Ja kun lukee sinun, ahdistuneen, tekstiä, voi vain miettiä, miten saatat ahdistua ihmisestä ja tilanteesta, jota et ole lainkaan itse kokenut, vaan jonka vain kuvittelet. Huh huh, mitä tekstiä.

Kuulostaa siltä että haluat kauheasti puuttua ja tyrkyttää seuraasi tyttärellesi,ehkä hän ei halua jatkuvasti sinua elämäänsä? hänellä on kuitenkin _oma_ elämä, varmasti kaipaa välillä apua ,mutta että kokoajan?? kuulostaa kovin ahdistavatla minusta ainakin, että jatkuvasti pitää olla heidän seuraansa tuppautuneena. Anna olla. Pyytää apua kun haluaa ja tarvitsee! Kuitenkin,epäilen vahvasti että tässä on nyt jotain mitä et kerro,jotain minkä tiedät itsekkin muttet viitsi kertoa koska yrität ajatella ettei se ole niin. Kukaan ei tahalleen inhoa toista ihmistä,jotain on miesystäväsi ja tyttäresi välillä tapahtunut,siis riitaa,teikkä kaikilla?

Vierailija
20/58 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisi osaltaan selittää sen, miksei tytär antaisi lapsiaan mummolaan hoitoon, mutta ei sitä että ap ei saa tulla tyttären kotiin hoitamaan lapsia tai viedä heitä leikkipuistoon yksin. Omat vanhempani ovat vielä yhdessä, joten vastaavasta ei ole omakohtaista kokemusta. Ei tuo objektiivisesti ajatellen kovinkaan fiksua käytöstä ole tyttäreltä.

Olisiko teilläkin siis kysymys siitä, että uuden miesystäväsi takia jätät lapset hunnigolle (tai edes vähän vähemmälle huolenpidolle kuin aiemmin)? Roikutko puhelimessa miesystävän kanssa, vaikkei tämä olisi paikalla? Muuttuvatko suunnitelmasi yllättäen miesystävän toiveista?

Tämmöisiä ongelmia minulla on oman äitini kanssa nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi