Ällöttävin einesruoka, mitä et pystyisi syömään lähes mistään hinnasta?
Kommentit (49)
välttämättä siksi, että ne kaikki maistuis ällöttäviltä, vaan lähinnä siksi, että ajattelen koko ajan, mitä ne sisältää ja se tekee pahaa. Tosin en tiedä, onko säilyke eines, mutta luomuhernekeittoa syömme silloin tällöin ja pakastepinaattikeittoa. Mutta kaikki pizzat, valmisateriat, "liha"pullat ja "kinkku"ruuat ja letut yms. jäävät kyllä kerta toisensa jälkeen kauppaan. Ei vaan, tässäkin on poikkeus. Joskus olen kipeänä ostanut lapsille (ja söin sitä itsekin) sellaista lohikiusausta, joka oli alumiinivuoassa ja siinä oli läpinäkyvä muovikansi päällä. En muista valmistajaa, mutta oli aika paljon hinnakkaampi, kuin perussaarioinen ja valmistusainelista oli ihan kohtuullinen, joten söimme sitä. Ei tullut tavaksi, mutta siitä ei ollut kyllä pahaa sanottavaa.
melkein kaikkea paitsi atrian mikropitsoja ja joitakin valmislihapullia, joissa on kaikissa rustoa.. Rakastan purkkilihapullakastiketta ja tillilihaa.. ja Saarioisten jauhelihapitsoja.
En syö mitään kanasta valmistettuja eineksiä, esim. broileripyöryköitä tai nugetteja.
Olen ollut nuorena atrialla töissä ja nähnyt kuinka sinne taikinaan jauhetaan kaikki kanan silmistä ja heltoista lähtien, eikä lainkaan sitä oikeaa, hyvää lihaa.
En syö mitään kanasta valmistettuja eineksiä, esim. broileripyöryköitä tai nugetteja.
Olen ollut nuorena atrialla töissä ja nähnyt kuinka sinne taikinaan jauhetaan kaikki kanan silmistä ja heltoista lähtien, eikä lainkaan sitä oikeaa, hyvää lihaa.
ja toisaalta mua ei ees noi heltat ja muut yökötä, koska kyllähän ne hyödyksi on nekin hyvä käyttää, mutta ne aineet peitetään vielä teollisten mausteiden ja lisukeaineiden avulla... hajukin on sama kamala kuin monessa muussa 'liha' tuotteessa.
Yksi mikä on aivan järkyttävää on Pyttipannu -sekoitukset. Niitä on vieläpä päiväkodeissakin toisinaan tarjolla. Harmaan ruskeaa haisevaa pöperöä.
-nötköttiä ja verilettuja. Ja pidän myös tosi monia edellä mainittuja hyvinä eineksinä. Ehkä johtuu siitä, että lapsuuteni ei ollut ravitsemuksellisesti kovinkaan kummoinen, äiti oli surkea kokki ja jo silloin jouduin syömään paljon eineksiä. Nyt kuitenkin omassa perheessäni yritän syödä mahdollisimman kotitekoisesti, mutta en siis pidä valmisruokia pahoina.
En pidä mistään valmisruoasta, tuorepasta on ainoa mitä siitä hyllyrivistä ostan.
mitään einesruokaa kylmänä.Eniten ällöttää esim.kylmät märät nakit,kylmänä lihapiirakka,kylmänä kaikki keitot yök.
Einesruoan syön aina liian kuumana koska heti jäähtyessään rupee ällöttään.
verilettuja tai maksalaatikkoa, syöttekö niitä itse valmistettuina? Vaiko eikö laisinkaan?
Itseltäni syömättä jää yleensä majoneesipohjaiset peruna-, italian-, punajuuri- yms. "salaatit".
mitään einesruokaa kylmänä.Eniten ällöttää esim.kylmät märät nakit,kylmänä lihapiirakka,kylmänä kaikki keitot yök.
Einesruoan syön aina liian kuumana koska heti jäähtyessään rupee ällöttään.