Ihana tuoksu, lasagne valmiina. Mitä ruokaa teillä on tänään?
Kommentit (23)
ja nyt uunissa tuoksuu karjalanpaisti :P
Kamala nälkä olikin, en oo jaksanu itteleni ruokaa laittaa useampaan päivään. Noi helvetin sekasyöjät vaatii sitä lihaa koko ajan enkä jaksa kahta ruokaa tehdä. Siispä äiti paastoaa:)
spagettia, keitettyjä porkkanoita ja fetasalaattia :P
Pippurikastiketta ja ranskalaisia, eli äijäruokaa.
Syön itse riisiä ja hapanimelää sieni-vihanneskastiketta.
itse olen laihiksella enkä moisia syö...
mutta unohdin yhden pakollisen menon joten en taida ehtiä laittaa sitä. Syödään siis lasten vastustuksesta huolimatta eilisen jämiä mikrosta: kassleria ja kermaperunoita.
Tai jotain sen tapaista. Lasagnelevyt on korvattu kesäkurpitsalla.
just viime viikolla tein lasagnea ja mies sano et en saa tehä ihan heti uudsestaan ku oli niin hyvää et syö liikaa :D
jääneet perunat, sipulia, eilen keitetyt porkkanat, pekonia, tuoreita herkkusieniä, tuoretta oreganoa ja rakuunaa. Ihan älyttömän hyvää oli!
joten keitän itselleni varmaan makaronia ylikypsiksi, jotta voin niellä ne kokoneisena. (en ole testannut, mutta toivon että toimii :D ) Ehkä vähän voita ja ketsuppia sekaan, että maistuu edes jollekin.
Muu perhe syö anoppilassa.
Sairaan 5-vuotiaan toive. Hyvää oli, kaikki meni, maitoa meni puoli litraa per nuppi;)
tänään ei keitetty mitään, kun ei jaksettu, kukin kaivaa kaapista mitä löytää
oli semmoista wokkia, johon laitoin porkkanaa, parsakaalia, sipulia, mung- ja kidenypapuja, riisiä ja punacurry-kookosmaitokastiketta.
Meillä oli muuten lasagnea viime torstaina, tomaattipohjaisessa kastikkeessa oli nokkosta, sipulia ja kidneypapuja. Pitäisköhän tehdä taas tällä viikolla? Yritän vähän säästellä noissa kalliimmissa ruuissa (=paljon juustoa) ja tehdä niitä esim. sellaisina päivinä, kun isäni tulee remonttivuksi. Isä tykkää omien sanojensa mukaan käydä meillä tekemässä remonttia, kun palkaksi on niin hyvää ruokaa ;)
En ole pitkään aikaan tehnyt. Kohta otan uunista.
Ranuja jauhelihakastikkeella(naudan). Mies teki tällaisen pikaisen ruoan kun ei oikein nyt ollut muuhun aineksia. Yhdistelmä voi kuulostaa oudolta ja ekan kerran kun tätä meillä tehtiin "hätäsörsseliksi", en suostunut edes maistamaan. No sittemmin oon maistanut ja voin sanoa että yllättävän hyvää! Ainakin parempaa kuin perinteinen keitetyt perunat+jauhelihakastike. Lisukkeena oli tänään herkkusalaattia: tammenlehtisalaattia, suippopaprikaa, kevätsipulia, kirsikkatomaattia, fetaa, cashew pähkinää :P
Teen lasagnen muuten laatikon ohjeen mukaan, mutta teen vähemmän valkokastiketta ja enemmän tomaatteja jauhelikastikkeeseen. Mausteeksi REILUSTI mustapippuria, valkosipulia, oreganoo ja basilikaa.
Paahtopaistia,pariisinperunoita,salaatteja ym