Vain Suomessa vietetään Juhannusta
Kommentit (13)
juhannusta juhlitaan myös ja kokkojakin poltetaan (Johannesfeuer).
elämä kekseytetään kolmeksi päiväksi ja ihmiset menevät maalle humaltumaan.
Ruotsissa ja Virossakin vietetään keskikesän juhlaa.
Onhan niillä juhlilla joku muu nimitys muissa maissa :D.
Olen ollut Espanjassa juhannusjuhlilla monta kertaa. Paikallisten, ei suomalaisten. Poltetaan kokkoja, hypätään kokon yli, pestään kasvot meressä menneen vuoden syntien puhdistamiseksi jne.
No oiskohan ap:n pinti ollut se, että vain Suomessa vietetään juhannusta??
vaan se että vain Suomessa vietetään Juhannusta.
ja myös Norjassa vietetään juhannusta
Keskikesän juhlaa on varmasti vietetty kautta historian, jo ns. pakanallisella ajalla, mutta kristillinen kirkko omi tämänkin juhlan jossain vaiheessa, ja joissain maissa juhannuksen nimi onkin johannes kastajan juhla... suomessa ei olla kovin tietoisia tästä kirkollisesta yhteydestä(?), meillä säilynyt enemmän pakanallisena ryyppyjuhlana kai...
Ei sanaakaan juhannuksesta
http://www.aftonbladet.se/
http://www.expressen.se/
http://www.aftenposten.no/
http://www.cphpost.dk/index.php
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html
http://www.bild.de/
http://www.ouest-france.fr/
http://www.elmundo.es/
http://www.cnn.com/